Nykybensoilla kannattaa poistaa bensat ennen säilytystä.(Fasu @ Syys. 17 2011,21:20) kirjoitti
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Mikälie moottoreissa muuttunut, kyllä ne mersumiehet aikoinaan tuota öljyä lisäili esikammiollisiin diisseleihin jotka oli vielä sillä vanhalla rivipumpulla ja pumpun sekä suuttimien voitelu parani sekä samalla kestävyys. Nyky diisseleihin en kyllä laittaisi mitään ylimääräistä paitsi yli-40 asteen pakkasella vähän bensaa joukkoon. Enkä kyllä laita pyöräänkään muuta kuin bensaa jos ruostuminen moottorissa tai muualla pelottaa niin voihan sitä talvellakin välillä käyttää...
Mä laitan aina syksyn viimeisellä ajo keikalla 2 tahti öljyä pari ruokalusikallista,voitelee kaasarit myös ,ei jää luistit jumiin,aikoinaan totesin kaksitahti mopojen kaasareissa ei ollut sitä valkoista jauheta kun alumiini hapettuu jos seisoo pitkään,sen sijaan nelitahti kaasareissa löytyy helpommin.Nelitahti Ruohonleikkuri hyvä testi esimerkki,käytän kaksitahti öljyä viimeisiin ajoihin syksyllä,sukulaiset ei käytä,sukulaisilla aina ongelmia keväällä saada käyntiin mulla ei
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Eikös vaan kannata poiketa siihen eläntarhan nesteelle ja ottaa talveksi tankkiin 4-t pienkonebensaa, kahvasta.
Itse ajattelin vielä poiketa sinne tankkaamaan, ei muutu miksikän talvella.
Öljyn lisäämiseen en ota kantaa.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Ääääh(Sepi @ Loka. 16 2011,22:09) kirjoitti
Se olis inhottavan halpaa ja helppoa.
Ei pääse ihminen.... no... olkoot....
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY