Yleisiä huomioita Bemarista: elokuun lopulla hankittu LoTja vm. 2005, Ajettu 57 tkm. Edellinen 2000-mallia. Sitä ennen Susna intikka 1500 ja vs 800, Kawasaki ZRX 1200 jne...
Bemari on hyvä matkapyörä, lienee tämä malli parhaita. Painoa tietty on, mutta ei se asfaltilla haittaa *
Kiitos Hemmo huomiostaeilen illalla surffailin netissä ja satuin jonkun jenkkiäijän sivuille ( in Idaho). Muistaakseni perälaakeri on vahvistettu vm. 2005 =>, niin se kaveri taisi väittää...
Täytyy vinkata talvisäilytyksen/huoltajan omistajalle. On muuten hyvä mesta: nimittäin MP-MESTA Heikkinen, Joensuu!
Tuo on tosiaan aiheellinen huomio. Olen kuullut näistä laakerin pettämisistä juuri 50 tkm ajetuissa.
Onko näistä kokemuksia muilla? Olisi mielenkiintoista kuulla.
![]()
Ei sitä mitään vahvistettu ole.(kaasila @ Syys. 10 2011,22:22) kirjoitti
Sama laakeri siinä on kuin vuoden 1980 R80GS pyörässä, joka painoi jotain 185 kg.
Varaosanumero 33121242210
Ei se kestä LT:ssä kuin sen 50.000 km tai jotain.
Kulutusosa niin kuin ketjut on noissa ketjuvetoisissa.
Vaihto on kyllä helppo tehdä.
Kahden tunnin homma korkeintaan.
Sama perälaakeri monessa pyörässä
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Se "jotain" voi kyllä olla 175.000 mailiakin...(Pekkavee @ Syys. 11 2011,00:11) kirjoitti
Justiinsa yksi jenkki valitteli kun jo perälaakeri ökähti noissa lukemissa ja oli kuulemma originaali.
Eli tuurilla ne menee, jos on shimmaus osunut kohdilleen, niin menee helposti sata tonnia ja pitkälle ylikin. Sitten taas väärällä shimmauksella (laakeriin kohdistuvan aksiaalipaineen säätö) nuo saadaan poikimaan jo alle kymppitonnissakin.
Tosiaan sama perärakenne LoTjissa oli koko ajan eli ei sitä mitään vahvistettu ole. Sen sijaan alkuvuosien (-99-01) aika yleiset perämurheet johtivat ilmeisesti kokoonpanotyössä skarppaukseen ja juurikin tuon esijännityksen tarkentamiseen. Myös laakerintoimittaja muistaakseni vaihtui. Asia ei ehkä ollut kevyemmissä malleissa yhtä kriittinen, joten siihen ei heti osattu reagoida.
Tietyssä vaiheessa BMW USA jakeli samalle varasosanumerolle myös 17 -kuulaista laakeria vakion 19-kuulaisen tilalle, mutta tuokin homma lopahti sitten jossain vaiheessa ja palaisvat takaisin 19-kuulaiseen. Tästä episodista ei Euroopassa oikein tiedetty mitään.
Osaavassa paikassa (tai itsekin) tuo laakerinvaihto siinä 50-60 tkm välein on ihan järkevä ja mielenrauhankin kannalta fiksu homma.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Niinpä. Hyvä huomio, kiitos *(pozo izquierdo @ Syys. 11 2011,14:19) kirjoitti
Mistä sitä koskaan tietää mitä ne kestää.
Ja mikä on shimmauksen tarkkuus ko. pyörässä.
Omaan Gessuuni vaihdoin perälaakerin sadassa tonnissa ihan varmuuden vuoksi ja vanha oli hyvässä kunnossa.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Minulla on juuri saman ikäinen LoTja kuin nyt sinullakin. Vaihdatin siihen perälaakerin jossain 48 tkm paikkeilla. Pientä pykälää siinä tuntui, mutta kyllä sillä vielä olisi ajellut. Oman mielenrauhan vuoksi tuo kannattaa tosiaan vaihtaa 50 tkm välein, hintahan ei ole päätähuimaava, kun ei aja laakeria loppuun ja riko perää.(kaasila @ Syys. 10 2011,22:22) kirjoitti