Eli suzuki gs 500 e-92 kiihdyttäessä nykii ja tuumaa 6500 kierroksen kohalla. sit taas 7000 jälk lähtee.Vaihdoin ilmanputsarin ja tuntuu et vaan paheni.Jos 100km/h vauhdista lyö kaasun pohjaan ni ei tahdo millään kiihtyä nykii vaan ja kierrokset ei nouse yli 6,5t!!Ja missä asennossa se tankin alla oleva hana on täysin auki?
<p>Suzuki Gsf 1200S</p>
Saako varmasti tarpeeksi soppaa? Saman tyylisten oireiden kanssa juuri suzukin kanssa taistelleena ja nyt toimii kun kaasarit puhdistettu ja säädetty. Tulpat?
Honda CBR1000F 1996
Ehkäpä mopotin ei vain saa tarpeeksi korvausilmaa tankkiin? Tuossa ohjeet ko. ongelman poistamiseen: http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=41061.0.
Voisi kuvitella, että se tankin alla oleva hana on auki jossain 90 asteen kulmassa, liekö kokeilemalla yksinkertaisinta testata?-) Oliko tuossa mallissa bensahanassa prime -asentoa? Se normaali on -asentohan on auki alipaineen avulla, joten jos jostain alipaineletku fuskaa niin bensaa se ei kyllä kovin hyvin sitten saa.
Tulpista näet nopeasti käykö rikkaalla / laihalla, vastaavasti jos tyhjäkäynti ei vaella kaasarit saattaisivat olla edes jollain tasolla synkassa ja jos tyhjäkäynnille kierrokset tipahtavat nopeasti niin ei taida olla edes ilmavuotoa? Ym., nopeasti tarkastaa.
Kumpaa bensiiniä käytät? E10 vai E5 ?? E10 menee varmasti liian laihalle,sillä sopalla kun pitäis rikastaa seoksia. Helpoiten selviää kun ajaessa pistät ryyppyä päälle sillä alueella ,jos toimii paremmin seos,jolle vaikuttaa kyllä. Minusta se moottori muutenki sillä alueella laihalla,ainaki 450 gs kun laitoin gs500 putkiston,oli karmean laihalla niillä kierroksilla,nakutti pahasti,eli itse sytytti.en saanu seoksia rikastettua millään,sellaisia neuloja ei ollu saatavilla joilla olis saanu rikastettua sen alueen.Pelkillä suuttimilla jos sai sen kierros alueen toimimaan,muilla tukehtu bensaan... Ongelma poistu kun laitoin orggis 2-2 putken,pelasi hienosti sen jälkeen...
Yamaha xv 1100 Virago
Honda xl 600v Transalp
Honda cbr 600
Kawasaki LTD 450
BMW K100 rs
Suzuki GS450
Tunturi Super Sport
Tunturi Maxi
E5:lla ajan.Kiitoksia neuvoista.Pitää tutkia tuota ku kerkee.Siinä on motad nexxus putki..ihmetyttää vaan ku huononi putsarin vaihdon jälkeen?Pitää kattoo se hana tankin alla et täysin auki.Laitoin muka samaan asentoon ku oli mut 1 km ajon jälkeen jäin välille ku sammu..sit vaan tankki aina irti ja kokeilin missä asennos lähtee käyntiin!![]()
<p>Suzuki Gsf 1200S</p>
Kyllähän se bensaa saa, kun toimii yläkierroksilla normaalisti, vai oliko näin?
Viasta päätellen olettaisin toisen kaasuttimen välikierrossuuttimen olevan tukossa.
Tyhjäkäynti ja matalat kierrokset toimii sekä yläkierrokset kaasu pohjassa myös isoimmalla vaihteella?
Jos näin on, piste välikierrossuuttimen tukokselle jommassa kummasssa kaasarissa.
ja taas edit;
suuttimen "tukoksella" tarkoitan suutinta ja siihen liittyvää kanavaa.
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
kyl se vähän pätkii nyt yläkierroksillakin.Jos vähän nätimmin kiihdyttää niin kiertää ihan nätististi yläkierroksille asti.kaasu pohjas ei.Jos ajaa vähän alle 6000 kierrosta ja vääntää kaasun pohjaan ni ei mee yli 6500.sit jos vähän löysää kaasua menee pikku hiljaa siitä yli...Paikalla ottaa hyvin kierrosta.
<p>Suzuki Gsf 1200S</p>
Veikkaisin näiden analyysien perusteella vikaa bensahanassa tai
kaasuttimien suuttimissa.
Kaasuttimien puhdistusaine voisi auttaa, ettei tarvitsisi purkaa.
Puhdistusaine ei toimi todellakaan nopeasti, vaan ikäänkuin viiveellä, mutta kuitenkin toimii, jos vika on tukoksen aiheuttama.
Annostele reippaasti ja aja tankillinen niin pitäisi tehota, jos vika on tukoksen (talven yli ns.liman) aiheuttama.
parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
Luin jostain et näissä ollu vikaa tuos hanassa!Nyt hokasin että se *on tehny välil sitä et sammuu kesken ajon.Just niinku bensa loppus.vähän aikaa ku oottaa ni sit taas lähtee käyntiin.Millä periaatteella se hana toimii??
<p>Suzuki Gsf 1200S</p>
Kaasarista tulee ohut letku hanalle, kun koneessa on imu päällä, alipaine imee hanan auki. Noissa alipainehanoissa on aina omat ongelmansa, kannattaa tietty eka katsoa sen ohuen letkun kiinnitys.(kamppi74 @ Kesä. 27 2011,15:12) kirjoitti
Ethän vaan oo laittanut bensafiltteriä mihinkään letkun väliin, jos oot niin ota äkkiä pois... Aiheuttaa myös hyytymistä.
Noiden jälkeen tosiaan se tulppien väri tarkistukseen ja jos näyttää normilta niin sitten kaasareiden putsaus. Kannattaa samalla uusia kaasareiden tiivistesarjat ja tarkistella kumikurkkujen kunto.
Väliajoin on myös suotavaa laskea kaasarit tyhjäksi kohokammioiden tyhjennyspropuista, tulee roskat ulos. Oma gessu jätti aikanaan tienpäälle tokana päivänä hankinnasta, pari tuntia olin ihmetellyt ja en mitään vikaa keksinyt kunnes paikalle pysähtyi kokenut herrasmiesmotoristi. Se kaivoi esiin leathermanin, avasi kohokammioiden pohjaproput, valutti tyhjiksi, laittoi kiinni ja painoi laakista pyörän käyntiin.
Pyörän ainukainen bensafiltteri päästää aika hyvin roskaa kaasareihin ja in-line filttereillä bensan saanti lakkaa kokonaan joten kaasareiden putsaus kannattaa opetella.
Now playing: K7
Tulpat vaihdettu.Toinen oli melko puhdas ja toinen musta/nokinen?Kaasuttimien kohokammioissa oli punertavaa hienoo töhnää pohjalla.En tohtinu purkaa enempää ku ei tiiä saako kasaan.Olis kyl varmaan kannattanu.Nyt toimii vähän paremmin mut kaasua ei kärsi vääntää pohjaan.Vielä samoja oireita.Sit on alkanu sammuilla kesken kaiken.Sammuu ihan yht äkkiä kesken ajo.Ei tee sitä tasases ajos mut risteyksissä ja liikennevalois ym.Sen jälkeen ei suostu heti starttaamaan.Kun oottaa noin 20 sek niin lähtee hyvin käytiin?? *![]()
<p>Suzuki Gsf 1200S</p>
Ja tätä sanotaan kaasarien puhdistukseksi? Ruuvaa suosiolla ne suuttimet irti, puhdista suuttimien reiät ja kaasarin kanavat, niin että ovat varmasti auki. Ei ne kohokammioihin kurkistamalla puhdistu!(kamppi74 @ Heinä. 02 2011,13:06) kirjoitti
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
omassa gs on ainakin niin että kun hanan nuoli on alaspäin niin se on auki ja sitten taas kun se on vaaka asennossa menosuuntaan niin se on varatankilla
Honda cbr 929rr Fireblade 2013 - ? (vm 2001)
Honda vfr 750 f rc36 2012 - 2013 (vm 1990)
yamaha xj 600 s diversion 2011-2012 (vm 1993)
suzuki gs 500 e 2010 - 2011 (vm 1990)
yamaha tzr 125 2008-2009 (vm 1990)
En sano sitä kaasarien puhdistukseksi..pikku kurkistusvaan!(ts18056 @ Heinä. 02 2011,17:59) kirjoitti
![]()
<p>Suzuki Gsf 1200S</p>
Mitenkä tämän tapauksen kanssa menee? Itsellä samoja oireita ja vianhaku vielä päällä.
Suzuki GSX 600F
Itse löysin vastaavilla oireilla fzr:n kohokammioista ruostemöhnää. Möhnät sai pestyä kätevästi WD-40 öljyllä pois ja paineilmaa suuttimien läpi. Toimi jonkun aikaa putsauksen jälkeen ja oireet uusiutu. Taas oli möhnää ilmestyny. Ruosteen lähteeksi paljastui bensahanan ruuvit, jotka oli 20v aikana alkanu ruostumaan. Ruuvien uusinnan jälkeen ei ole enää möhnää tullut. Kannattaa siis samalla kun avaa tarkastaa mistä sitä ruostetta sinne tulee, ettei putsauksesta tule "viikkohuoltoa".![]()
<p><strong> </strong></p>
Noniin, itselläkin olisi tuollainen Suzuki gs 500e -98, jossa on pienen pientä ongelmaa. Ostin kyseisen pelin Kuopion Yamaha Centeriltä pari viikkoa sitten, jonka jälkeen jättänyt 3 kertaa tien päälle, viimeksi tänään. Onneksi on kuluttajansuoja, niin ovat Yamaha centerillä joutuneet pyörän aukomaan.
Niin itse oireina on, että toimii yleensä parikymmentä kilometriä ihan normaalisti, kunnes yhtäkkiä häviää tehot, vaikka kuinka kaasua antaisi, saattaa hetkellisesti reagoida kaasuun. Yleensä se käynnistyi tuon jälkeen, jonka jälkeen pystyi ajamaan muutaman kilometrin ja sama toistui. Sitten eikun jostain kyyti hommaamaan pyörälle yamaha centerille.. Ekalla kerralla antoivat vaan valohoitoa pyörälle, toimi mukamas hyvin huollossa.
Kuten uskoa saattaa, eihän viat hävinneet minnekään ja pyörä uudestaan huoltoon, jossa purkivat ja puhistivat kaasarin. Tällöin löyty jotain paskaa kaasarista. Pyörä toimi operaation jälkeen suht hyvin, ainoastaan kovemmilla vauhdilla ja tasakaasulla ajaessa nyki hieman. Pyörällä kerkesin ajaa reippaan 100 km (työajua yms) ja tänään aamulla moottoritiellä ajaessa yhtäkkiä kuului pari pamausta pakoputkesta ja pyörä hyyty heti sen jälkeen. Onneks pääsin just rullaamaan liittymään.. Pyörä siis vaihteeks Yamaha centerillä korjattavana.
Ei ole ainakaan ajamisen ilosta vielä päässyt nauttimaan pyörän kanssa.. Meinaa myös mennä luottamus tuohon pyörään, kun ei kestä edes ajaa pariakymmentä kilometria putkeen.Ehkä se vika nyt yamaha centerillä löytyis..
En tiedä olisiko jotain tyyppivikaa noissa vanhemmissa yksilöissä, koska itselläni teki vm. 94 samaa silloin kun sellaisen omistin. Sammuili omituisesti kesken ajon silloin tällöin ja sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Kaasareita ja bensansyöttöä putsattiin, mutta ei siitä pysyvämpää korjausta ollut. Oudointa oli tosiaan se, että välillä kävi pitkäänkin hyvin ja sitten jossain vaiheessa alkoi ensin nykimään ja sitten sammui kesken kaiken.
Sitten kuulemma jossain vaiheessa oli uusi omistaja saanut koneen osittain jopa leikkaamaan kiinni!? Eli kannattaa tosiaan tarkistaa mistä vika johtuu.
H-D Low Rider S -20
Suzuki SV1000S -03
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -98
Kannattaa tarkistaa kaikki johtoliitokset. Omani sammuskeli ajosta aikanaan, satojen röökien ja muutaman kuun kierron jälkeen syylliseksi paljastui se akun miinukselta lähtevä erillinen maajohto. Oli piuha melkein poikki ja tien päällä liikehdintä aiheutti välillä stopin.
Now playing: K7
On ihan jännä kuulla, että mitä sieltä huollosta viaksi löytävät. Kuhan saan joskus Suzukin sieltä takaisin, niin voisi noita sähköjohtoja ja liitoksia katsella, että löytyiskö mitään epämääräistä. Mutta jos vikaa ei sittenkään löydy, niin pitää ruveta kyllä harkitsemaan pahemman kerran kaupan purkamista.. Löytäähän sitä aina jonkun toisen pyörän, joka ei jättäisi vähän väliä tielle.
Hep! Minullakin meni tosta omasta moposta akun miinusnavan juuresta piuha poikki. Nyt kun hain omasta moposta tuota vikaa, niin penkki oli usein irti. Kerrattain kun panin penkin kiinni, virrat päälle ja istahdin penkille niin katos sähköt kokonaan. Hetken ihmettelin, mutta vika löytyi heti kun otin penkin irti. Ensimmäisenä heiluttelin hieman johtoja, niin miinusjohto jäi käteen. Ilmeisesti penkki pääsee hieman painamaan sitä.(-ahven- @ Elo. 11 2011,21:43) kirjoitti
Suzuki GSX 600F
On se kyllä kumma, että ei 4 viikossa ole saatu omaa Suzukia kuntoon (aiemmin kirjoittelin tähän topiciin siitä). Tänään soittelin huoltoon ja oli jo koeajoa vaille valmis lähtemään liikenteeseen. Koeajon aikana oli tietysti ilmennyt jotain vikoja, ainakin liian rikkaalla käynyt.
Meinaa olla pahemman kerran hermot riekaleina pyörän suhteen ja loppukausi persiillään. Mutta katsotaan ensi viikolla uudestaan, josko pääsis edes nyt syksyllä testailemaan pyörää.
edit:
Hyvä puoli kuitenkin, että olivat kuulema ainakin kaasariin uusineet osia..