Noinhan se menee.(shyhander @ Joulu. 02 2011,00:46) kirjoitti
Ei siin ehdi panikoida tai hätäillä kun tilanne tulee,se sydämmentykytys otetaan jälkeinpääin röökitauolla.
Niin, tuntuma voi olla eri asia kuin totuus. Asioihin voi tottua ja aluksi poikkeamat siitä ovat tietysti outoja. Sivusta katsoen ja mitaten voi olla eri juttu. Ja sitten on asioita joista vaan tykkää.(Nitrous @ Joulu. 02 2011,07:56) kirjoitti
Motorradin jarrujuttu suomenkielellä oli varmaan monellekin kiintoisa. Tulossa on sitten luistonestojen vastaava testi. Kestääkö avata mutkasta reippaasti, kun on 'apupyörät'...
Eron hidastuvuudessa kyllä tuntee aika selvästi varsinkin kun peräkkäin ajaa erilaisilla jarruilla varustetuilla pyörillä. Todennäköisesti Hondan ABS:llä jarrutuksen painopiste siirtyy lähemmäksi mutkaa kun perinteisillä jarruilla höllää liikaa liian aikaisin.(hidas57 @ Joulu. 02 2011,10:20) kirjoitti
Pitäisi päästä kokeilemaan esim. 200-0 jarrutusta molemmilla peräkkäin sekä tasaisella, että röykkyisellä pinnalla. Luulisin, että testitilanteessa perinteisillä jarruilla pysähtyy röykyissä nopeammin, mutta tasaisella alustalla ja kaikissa muissa tilanteissa ABS:t vie voiton.
Superbike #7
Noiden race-abs:ien kun voisi olettaa edustavan kehityksen keihäänkärkeä, niin tuntuu siinä valossa hieman omituiselta, ettei Hondan systeemissä ole mitään varsinaista tunnistinta tarkkailemassa takapään nousemista – jos ja kun se kerran tarkoittaa sitä, että ko. systeemi ottaa ihan merkittävästi takkiin monttutiellä jarrutettaessa. Näin siitä huolimatta, vaikkei moinen ongelma ainakaan useimmilla asfalttiradoilla ajettaessa varmaan edes nouse esiin. Katuolosuhteissa ne muutamat hävityt metrit voi juuri olla erona sen välillä, pysähdytäänkö ennen estettä, vai vasta siihen esteeseen.
Mikä ei tietysti edelleenkään kumoa sitä, että abseilla, jopa sellaisilla, jotka eivät jollain tietyllä pinnalla toimisikaan kaiki puolin aivan optimaalisesti, lähes samanaikainen jarrutus ja väistö onnistuvat silti paljon helpommin ja normaalijarruja pienemmällä riskitasolla, mikä onkin eräs koko abs-systeemin tärkeimpiä etuja – ei siis suinkaan ajovauhdista pysähdyksiin asti jarruttamisen tehokkuus. Tällaista etua onkin sitten jo huomattavasti vaikeampi mitata jollain absoluuttisilla numeroilla. Mielestäni sen olemassaolo on kuitenkin kiistaton.
Muttei siis tietenkään heille, jotka refleksiensä ja 6:nnen aistinsa avulla jarruttavat aina ensteksi parhaiten joka paikassa. Heille on lukkiutuvat jarrut ehdottomasti paras vaihtoehto.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Luultavasti kyllä ittelläkin tuo refleksi on se normaali sekunti tai jotain alle, mutta tuo yläpään ymmärrys tajuaa tilanteen vasta viiden tai kymmenen sekunnin kuluttua..![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tulihan se taas sieltä, kun vähän potkii *(pecha @ Joulu. 02 2011,13:14) kirjoitti
... Rautalankaa... Joka ainoalla, tässäkin foorumissa kirjoittavalla on refleksi, jos ei ole niin pikaisesti lääkärin vastaanotolle...
Pari esimerkkiä:
a) Jokaiselta löytyvä refleksi... Känny tulikuumalle hellan levylle, käden hermopäät lähettää aivoille infoa, et nyt on pojat pikkasen kuuma... Paha, mennä sanomaan, kuinka nopeasti sähköimpulssi kädestä aivoihin vie aikaa, mutta lopputulema on, ettei ihminen sitä kättä käristä 1-2:ta sekunttia, ennenkuin vetää sen käden pois... Eli refleksi... Eikö??
b) Joillekkin, ehkä myös pechallekin sattunut esimerkki... No, allekirjoittaneelle ainakin... Liikenteessä esim. kotilolla... Syystä tai toisesta, sillä ei tässä nyt ole merkitystä, huomio kiinnittyy sivulle, pää kääntyy kyseiseen tapahtumaan ja kun olet kääntämässä päätä takaisin ajosuuntaan, niin jo ääreisnäöllä aivot rekisteröi kirkkaan punaista (jarruvalot), jarrupolkimella jo ennen reaktiota, siitä onko kyseessä normaali liikenteen hidastuvuus, vai koko jono pysähtynyt... Esimerkkinä opitusta refleksistä...
c) Ja "paras" viimeisenä... Esimerkki jääkiekon maailmasta... Puolustaja laukoo, sanotaan nyt vaikka siniviivalta, hirveen lämärin... Mitä noi nyt parhaimmillaan saa kiekkon nopeutta, vajaa parisataa km/h ?... Pientä maskia maalivahdin edessä, tai ei maskia lainkaan, räpsä heilahtaa ja koppi ??... Jälleen opittu refleksi, eikö?.... Joku meikäläistä fiksumpi voi laskea, ajan joka kuluu lätyn lähdöstä siniviivalta maaliin... Ei varmaan ole maalivahdilla mitään 1-2 sekunnin reaktioaikaa käytettävissä ??... Maalivahti ilman refleksejä on entinen maalivahti...
Nämä vaan esimerkkeinä opituista reflekseistä .....
PS. Pecha, kukaan ei ole nähdäkseni torpannut, tai esittänyt olevansa yli ihminen... Ja nyt on pakko pikkasen hymyillä, sun 6:s aisti, sun muu, ensteks paras jarruttaja, saatikka että olisi kyseenalaistanut ABS jarrut, mutta näillä mennään *![]()
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
+300 km/h Club of Finland
Yritätkö väittää ettet tarvitse reaktioaikaa liikenteessä tapahtuvissa yllättävissä tilanteissa ja selviät niistä ihan vain refleksien nopeudella?(Crivil @ Joulu. 08 2011,03:13) kirjoitti
xxx
suattaapi muuten joskus olla vähän riskaabeliakin, kun teillä on semmottinen ´jarruautomatiikka´ siellä korvienne välissä. Jos nimittäin sattuu vaikka olemaan joku vettyneillä tukeilla lastattu rekka lähellä perässänne, niin se "refleksijarrutus", ilman kokonaistilanteen analysointia, ei välttämättä aina olekaan ihan kaikista terveellisin juttu..... *
Nyt menee vähän OT:n puolelle, sori siitä. Mutta autopuolella tuntuu kovasti olevan tulossa nämä automaattiset jarruavustajat. Kyllä siinä mielestäni mennään jo selkeästi liikaa tekniikan ylivallan puolelle (juuri esim. tämä rekka persiissä, ja järjestelmän tekemästä virhearviosta johtuva äkkijarrutus.. esim. tuuli viskaa jonkun oksan tai tyhjän pahvilaatikon sopivasti auton eteen, jota systeemi erehtyy luulemaan jalankulkijaksi)... entä mitenkähän mahtaa moiset toimia noissa kolmannen maailman maissa, missä tyypillisesti on kaikenlaista tauhkaa tienvarret aina väärällänsä?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kokonaistilannetta voi olla syytä analysoida aina välillä hiukan jo etukäteen ainakin, jos on taipumusta kerätä rekkajonoa taaksensa.(pecha @ Joulu. 08 2011,12:10) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
aijaahah no nyt siellä on sitten jo rekkajono takana...
jos haluaa esim. kaupunkien keskustoissa liikkua siten, ettei ole ketään takanasi, niin todennäköisesti kannattaa ajaa vain aamuöisin.
Eikä se varmaan siinä tapauksessa hyödytä, vaikka päänuppi olisi kokonaistilanteesta miten hyvin selvillä, jos jarrutukset sinkoaa kummiskin alle nanosekunnissa jostain sellaisesta osasta aivoja, joka ei edes ole tietoisesti hallinnassa.
Sitten kun nuo netin ripeimmät refleksijarruttajat epäilemättä vielä stoppaavat märälläkin ne vehkeensä perinteisillä jarruilla satasesta alle 12 metrissä, niin peräänajon riski on ilmeinen.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jep,mustaa ja valkoista kun muutakaan ei löydy *
Jos nytt sattus silmäkulmas nähdä jotain punaista syttyvän edessäsi samalla kun katsot sivulle niin heitätkö jarrut lukkoon kun ajat abseilla tai ilman ja toivot et oli oikea ratkaisu vai aloitat jarruttamisen henkisesti ja ehkä pikkasen sormillakin samalla kun käännät päätäs et näet mistä on kyse siin sun edessäsi pecha?
Siis tähään esimerkkiin viitaten,ja ihan ilman mahdollisia rekkoja tai ydisukellusvenejä what ewer takana!
Eli miten toimit?
Onko se aina lukkojarru kun on niin turvalliset absit ettet tarvii edes nähdä eteenpäin kun "lukotat"?
Vai aloitatko jo jarruttamiset/väistöt henkisesti jos ei muuten samalla kun käännät päätäs kun ei se varmaan sultakaan kauan vie se pään kääntäminen.
Vai onko kypärä niin iso ettei mahdu kääntymään olkapäitten välist ja siten katsot aina eteenpäin?
Ja noista automaagisist jarruist niin .....
http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI
Hups näkikö joku?
Siis joku muu kun 120 kutsuttua journalistia kamerat nokassa *
Ei vaan osannu,oli liian pitkä reaktioaika,ei ollu abseja.paskat,tuo automaatti ei osannu katsoa muualle kuin takapyörien väliin eikä nähny himpun ylemmäs. Tai sitten se vaan toimii kun sattuu.
En halua tuollaista.Luota nyt sitten tuollaiseen apuvälineeseen.
Muuten,onko kellään tullut eteen tilannetta jossa absit eivät ole toimineet?
Äläs ny!!!
Kaiken maailan tillpehöörejä ja apuja ja mitä kaikkea ne vaan keksii lisää ja mielummin pakollisiksi,turhaan siin mitään ajaa tarvii osata kun tekniikka hoitaa kaiken.
Helpommalla pääsee jos luottaa täysin teknikkaan,etenkin nykymaailmassa misä kaikkea rakennetan siihen mallin etteivät kauan kestä niin saavat uusia tai varaosia mydä.
Ja ihan turhaa opetella sitä pyörän hallintaa kun teknikka hoitaa senkin puolen!
Varmaan bemariin on jo saatavina napista ulosmeneviä apupyöriä jos ei muut teknikkan pelastukset nakkisormille löydy et pystyssä pysyis?
Kauanhan niillä on jo ollut se napista toimiva keskisesisontatuki jo olemassa niin.
Lisää lisää lisää lisää......
http://www.youtube.com/watch?v=zyfiIxf29JQ
On se helppoa kun osaa.![]()
Olen jyrkästi samaa mieltä...
ajoin noin 15 vuotta oikeastaan pelkästään absittomilla pyörillä. Viimekin kaudella ajoin sellaisilla useampaan otteeseen, vaikka ne omasta löytyykin. Paljon on tullut absittomilla ajeltua myös sellaisissa maissa, missä kirjaimellisesti täytyy olla silmät selässäkin, jos aikoo ehjin nahoin selviytyä. Eikä absien olemassaolo sinänsä vaadi jarrutustekniikan muuttamista mihinkään - jos jarrutat niin täydellisesti, ettei rengas ole menossa lukkoon, ei sillä ole mitään vaikutusta, onko pyörässä absit vai ei.(Adve @ Joulu. 08 2011,16:27) kirjoitti
Renkaiden lukitsemisestahan on aika vähänlaisesti hyötyä siinä vaiheessa, kun edelläajavan takakontti lähestyy, ja pitää mahdollisesti esim. väistää. Paras tilannehan on se, että kuljettaja hanskaa hommansa niin hyvin, ettei mitään apuja tarvita. Mutta koska vahvasti vaikuttaa siltä, että se ei ihan aina vastaa todellisuutta, niin kyllä ainakin itse hyväksyn pienen jeesin siinä kohti, kun tämä kerran on mahdollista.
Niin, katsos, se juuri tässä on tärkeä ymmärtää, että ihmiset tekevät joskus virheitä. Tai siis eivät tietenkään kaikki tee, osa kun on perinteisesti ollut erehtymättömiä. Mutta jotkut kummiskin tekevät. Ei ne täydelliset ole koskaan mitään apuja edes tarvinneet, kyse onkin niistä ns. vähempilahjaisista.
Absit ei suinkaan ole turvallisuuden tai henkiin jäämisen tae, ainoa tällainen "turvavaruste" asustelee kuskin korvien välissä (tai sitten ei).
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Selvennetään, tai yritetään selventää, tota omaa postausta... Se nyt on kuin seinille puhuis, mutta yritetään any way...(Streethawk @ Joulu. 08 2011,10:00) kirjoitti
Siis EN yritä väittää, ettenkö tarvitsisi reaktioaikaa liikenteessä, enkä tällaista väitettä ole mielestäni, edes esittänyt?? Enkä ole se jarruttaja virtuoosi, kuka osaa joka tilateessa toimia oikein. Tai no jos joku haluaa allekirjoittaneen sellaisena nähdä, niin eihän tuo multa pois ole, voi siinä sitten ruveta paukuttelemaan henkseleitä *...
Ja nyt tarkkana... Yritin, tosin huonolla menestyksellä, tuoda esille sellaisen pointin, että "määrätyissä" tilanteissa opittu refleksi astuu kuvaan jo ennen reaktiota... Onko se hyvä vai huono asia, siihen en ota kantaa... Otetaanpa taas esimerkki, todellisesta tilanteesta... Tämä ei ehkä liity opittuihin reflekseihin, mutta pannaan kuitennii... Vuonna kivi ja käpy vastaan tulleesta sora-autosta lähti, ja jottei nyt liioitella, puolen nyrkin kokoinen kivi. Tuli suoraan päin alvettia. No tuulilasi tietysti välissä, refleksinä päällä väistö kiven tieltä... "Refleksi" ja turha sellainen, eikö... Olishan tuossa voinut odottaa reaktiota, paha vaan että refleksi ehti ensin *... Seurauksena tuulilasissa, pään kohdalla n. nyrkinkokoinen kiveniskeämä...
PS. Ja nyt kaikki halukkaat... Leikkaa, liimaa, askartele tästä postauksesta oma versiosi *... Kommenttien perusteella, toiset harrastaa, näitä Valittujen Palojen, olet jo melkein voittanut, kunhan askartelet, tämän ja tämän valmiiksi...
PPS. Jään mielenkiinnolla odottamaan, kuinka mustavalkoiseksi, tämäkin postaus saadaan tehtyä... Ihan vaan, tiedoksi, että maailma ei ole mustavalkoinen, vaan harmaan eri asteita, jollei tätä ymmärrä, niin ei voi auttaa asiaa * *...
Jk. Omasta ja uskon, että monen muunkin puolesta olen todennut, että foorumimme kirjoitukset rupeaa muistuttamaan Suoli 24 foorumia, missä ensimmäiset viisi komenttia on asiallisia ja sen jälkeen täyttä p*****a *... Toivoisin jokaisen, itseni mukaanlukien, miettimään, mitä me tänne kirjoitamme, eikö ??...
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
+300 km/h Club of Finland
Eipä edelliseen oikein lisättävää. Ajakaa paljon kaikilla keleillä ja kaikilla pyörillä,joita käpäliinne uskotaan.
Jossakin vaiheessa huomaatte toimivanne selkäytimellä henkiriepunne säilyttämiseksi. Ei siinä "ajatella",että nyt toimitaan näin, vaan hallinta on automaattista ja toivottavasti oikein opittua.
ABSit ja luistonestot on siellä omassa ahterissa. Sitä oppii säästään jopa kalustoa ja renkaita vauhdeista ja tilanteista riippumatta.
V.V.
Kohdassa A ei liene kysymys "opitusta refleksistä", vaan ihan aidosta refleksistä, jossa impulssi ei ehdi edes aivoihin saakka ennen toimintaa. Toisin sanoen heijaste (refleksi) lähtee takaisin jo selkäytimeltä ja käsi nousee hep. Kuumuuden tunne tulee vasta myöhemmin eli havainto seuraa toimintaa eikä päinvastoin.(Crivil @ Joulu. 08 2011,03:13) kirjoitti
Kohdissa B ja C lienee kysymys aivojen näköhavaintoon perustuvasta nopeasta ja vaistonvaraisesta toiminnasta eikä refleksistä kohdassa A tarkoitetussa mielessä.
Luulen, että ajoneuvon hallinnan kannalta on perin juurin harmillista, jos refleksit puuttuvat ajoon ilman edeltävää kognitiivistä prosessointia.
Väkevimmät mielipiteet esim. abseista löytyy yleensä juuri heiltä, joilla on niistä vähiten omakohtaista kokemusta. Juuri sama ilmiö koettiin parikymmentä vuotta sitten autopuolella.(Adve @ Joulu. 08 2011,18:28) kirjoitti
Ajeleppa vaikka yksi kesä (kadulla) jollain uudenaikaisella sporttipelillä, jossa on ns.race-absit, ja tule vasta sitten tänne julistamaan, että pelkällä omalla hanskalla kyllä ehdottomasti jarruttelisit aina joka tilanteessa vielä paljon etevämmin. Pelkät abs-jarrut eivät myöskään vielä millään muotoa poista vaatimusta, että pyörä pitää osata hallita, ja että turvallisuus perustuu ensisijaisesti kuljettajan harkintakykyyn.
Ai niin, mutta kun eihän se nyt käy. Kun ei sattumoisin tykkää abseista, niin sittenhän sitä ei halua niillä ajaa metriäkään – haluaa ainoastaan jaella asiantuntijalausuntoja siitä, miten kehnot niiden täytyy olla!
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei se ihan niin harmillista ole: esimerkiksi sivutuulen aiheuttamien suuntamuutosten korjaaminen, tai pystyssä pysymisen vaatimien korjausliikkeiden on paras tulla mieluummin selkäytimestä, kuin pitkällisen pohdinnan tuloksena aivoista.(hra1150 @ Joulu. 09 2011,09:11) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kyllä se tunnistin on siinä pyörän satulan/jalkatappien ja jarrukahvan välissä, oli apsit tai ei... Pecha kaipailee markkinoille pyörää - joka ajaa itse? "Mode" vaan valitaan fiilisten mukaan ja ilmoitetaan määränpää...? *(pecha @ Joulu. 02 2011,13:14) kirjoitti
![]()
MAD (mean absolute deviation)
ah, näiden nettikeskustelujen musta ja valkoinen, eikä mitään välissä... *(Motoristorante @ Joulu. 09 2011,10:50) kirjoitti
huom.edellisessä postauksessani luki:
"Pelkät abs-jarrut eivät myöskään vielä millään muotoa poista vaatimusta, että pyörä pitää osata hallita, ja että turvallisuus perustuu ensisijaisesti kuljettajan harkintakykyyn.
"
ps. mainitsin tuosta lainaamastasi asiasta nimenomaan sen takia, että Hondan CBR pärjäsi Motorradin testissä tietyillä alustoilla oleellisesti heikommin kuin toinen race-abs pyörä BMW S1000RR, ja pohdin siis niiden kahden abs-järjestelmien eroja.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Komennon lähtiessä suoraan selkäytimestä kyseessä lienee refleksi saman perinteisessä merkityksessä (kummivasaralla polveen jne.). Epäilen kuitenkin, että tuossakin kuvaamassasi tapauksessa data kiertää nupin kautta. Selkäydin tuskin kykenee kovin monimutkaiseen toiminnanohjaukseen. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että akuutin tilanteen syvällisen pohdinnan asemesta on joskus tarkoituksenmukaista vetää enempi tunteella.(vetomies @ Joulu. 09 2011,10:32) kirjoitti
No, kuhan nyt jostaan turistaan,,,![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Itsestäni ja mun tarpeist olen tääl koko ajan kirjoitellut.(pecha @ Joulu. 09 2011,09:50) kirjoitti
EI kiitos,en lähe kadulle sporttipelillä ajelee kun se on niin hemmetin tylsää,olen kyllä kokeillut streefighteri gixerillä mihiin iskettiin turbo myöhemmin ja stuntticebarilla katuja muutamat vuodet eikä siin ole mitään muuta hauskaa kun se pitkäveto misä vaihees miliisit ovat perässä (tulosveto turhaan kun tietää että tulevat) kun katupyörien kaa ei löydy paljon muuta hauskaa kun se ikuinen keuliminen sa sudittelu tapeilta kovassa vauhdissa ja jostain kuman syystä miliisit eivät noista innostu
Ei edes toi huippuvauhti saa säväreitä aikaan enää kun on sen muutaman kerran tehnyt,toki en päässyt kovempaa kun 299 gps,än mukaan ennenkuin rajoitin löi päälle kun oli kiihdytyskisoja silmällä piäen rakenettu se pyörä (kaverin,omalla gixerilla en päässyt 265 kovempaa ennenkuin jo hirtti itteensä kypäräremmiin,pyörä kulki kyllä kovemmpaa).
Sitten taas jos jotain mettäpoluntapaista ajaa 100 vauhdissa ja männyn rungot singahtavat ohi metrin päästä tankoa molemmin puolin ja pikku hyppyreitä mukana niin se antaa jo mulle ainakin ihan kivat adrealiint ja harvemmin miliisit kohtaa siinä
Tule perässä vaan sun absipelillä niin katotaan pysytkä tiellä absit päällä kun mennään niitä teitä pitkin mitä minä ylensä ajan?
Ota vaikka ite se sporttiabsi pyörä ja ajetaan maanteitä mitä ei nytt satu olemaan pikipäällystettyä,sitten....?
Se nytt on vaan niin et POIS pikitieltä niin abseilla ei ole mitään virkaa muuten kun vaarantavat kuskin henkeä,ja sen haluaisin kyllä ihan omatoimisesti vaarantaa ajotyyliläni tai vauhdilla,EI sen takia et mutka menee pitkäks kun viimeks ei ollut mitään ongelmia mutt nytt sattus olee absipeli persen alla!!!
EN vähättele sun ajotaitoja ENKÄ myöskään vähättele sitä absin tarvetta mutta itse pärjän vallan mainiosti ilman ja niin meinasin jatkossakin.
Ja KYLLÄ,jos kuljettaja hankkii ekana pyörä misä on absit ja totuttelee pelkästään sillä ajaa ja saakin toinen pyörä alle jossain vaihees ilman abseja ja ajaa samalla tyylillä niin .....
Sprintterissa mulla on absit ja luistonestot ja onneks saa sen luistoneston pois ettei joka hemmetin nurmikkoon jumittaa!
Vielä kun sais absit pois kytkettyä sprintteri siin olis hyvä,monta kertaa on kyllä niinkin et ei ole mitään hyötyä osata ohjata samalla kun jarruttaa.
Jos esimerkiksi pitää jarrutella nopeasti jos eteen jotain tulee hiekkatiellä niin mulla on hemmetin hyvää hyöty saada ohjattu auto ojaan sen sijaan kun että olisin saannut auton pysäytettyä ajoissa ILMAN et olis pakko kääntyä ojan puolelle kun absit ei suostu jarruttaa tehokkaasti soralla.
Niin ja jos ihmettelet,niin en asu enkä työskentele hesan junaasemalla,tännepäin löytyy paljonkin sorateitä.
Täällä on toinen toistaan taitavampia kuskeja, toiset tekniikasta yhtä ja toiset toista mieltä, mutta... Tekniikkaa tai ei tekniikkaa, superkuski on Superkuski!![]()
![]()
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
En minä ainakaan tituleeraa itteäni superkuskiks,paljon vielä opittavaa eikä se oppiminen ikinä lopu.
Hanskaan kyllä pyörän omasta mielestä edes jotenkuten,vaikka välillä pyörä viekin kuskia,mutt niin se pitääkin olla jos ajaa sitä pyörää eikä vaan liikuta sitä paikasta toiseen.
Haen vaan elämyksiäni pois pikihelvetistä kun se on mun mielestä tylsä paikka.
Mutta vapaat kädet jokaiselle ottaa lukemansa ihan niinkuin itse haluaa,1 sana kun voi tarkoittaa niiiiiiin monta eri asiaa riippuen siitä kuka sitä lukee.
Kukaan ei kylläkään ole tainnut edes väittää, että absit olisi parhaat kovaan hiekkatieajoon. Juuri siksi monissa allround-pyörissä on poiskytkentäpainikekin olemassa.(Adve @ Joulu. 09 2011,20:43) kirjoitti
Sliksirenkaillakaan ei varmaan voitettaisi endurossa, vai mitä? Mutta silti niilläkin voi olla oma paikkansa.
Kun miettii absien hyödyllisyyttä, niin kannattaakin ihan ensiksi miettiä sitä prosenttilukua, mikä määrä omasta ajosta oikein tapahtuu asfaltilla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
http://www.youtube.com/watch?v=MztcSileZlI
Onneksi ei ollut ABS jarruja - ois menny paljon pitemmäksi jarrutus.
Olen jyrkästi samaa mieltä...
Piruako sä sitä ratamopoo kadulla ulkoilutit? Ihmekkään jos on tylsää. Oisit kiikuttanu sen oikeeseen ympäristöön, eli moottoriradalle niin ois se hauskuus löytyny.(Adve @ Joulu. 09 2011,20:43) kirjoitti
![]()
Superbike #7