On itseasiassa. Ja autoon murtauduttu pari kertaa ja itse kaatanutkin pyörän joten asioitua on tullut vakuutusyhtiöiden kanssa. Jopa töidenkin puolesta.(pecha @ Syys. 08 2011,20:55) kirjoitti
Ei noitten korvauksien kanssa oo ikinä kauaa kestänyt. Ja ei oo pahemmin vituttanutkaan kun tietää että ne korvaukset on sieltä tulossa.
Ajokauden lyhyydestä. Mulle moottoripyöräily ei ole ns "henki ja elämä" ja ajokausia tulee jokatapauksessa aina lisää. Paitsi kun heittää lusikan nurkkaan.
Ja jos luet edellisiä kirjoituksiani tarkemmin ennenkuin alat "kouluttamaan" niin huomaat että on ihan VAT hyväksytty hälytin mulla pyörässäja tankolukko.
Miten sitä varkautta nyt pitäis vielä enemmän estää? Mun mielestä ei maksa vaikaa, kun on kasko.
1300cc Suzuki
Sehän menee helposti kahelta mieheltä. Lukollinen pää moposta jonkinlaisen rullakon päälle ja pyörä on 15 sekunnissa pakussa.(JukiW @ Syys. 12 2011,00:00) kirjoitti
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Tältä pohjalta itsekkin olen suojautunut varkailta. Ketju on vielä kiinni lenkissä, joka on pultattu pysyvästi 7x4m betonilaattaan. Eturenkaan/jarrulevyjen läpi menee vielä U-lukko.(NOx @ Syys. 09 2011,23:34) kirjoitti
Ok-talo ja pyörä ikkunan välittömässä läheisyydessä antanee myös jonkinlaista suojaa.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Ei ole kokemuksia, mutta muistan lukeneeni aikoja sitten jutun, jossa pyörän satulan alle(cXlari @ Syys. 10 2011,20:22) kirjoitti
johonkin koloon oli laitettu ihan tavallinen GSM-puhelin, halpa sellainen, pienellä prepaid-liittymällä.
Se oli kytketty suoraan pyörän akkuun laturin välityksellä niin ettei virta lopu ja suojattu
roiskevedeltä muovipussilla ja teipillä. Lisäksi puhelimen asetuksista oli estetty
kaikki puhelut, sekä lähtevät että saapuvat. Siellä se kapula sitten odotti ja otti hiljaa
yhteyksiä lähimpään tukiasemaan.
Ei kai se muuta tarvi...? Eikä maksa paljon.
ZZR 1200
Ajattelin vähän kehittyneempää tekniikkaa.(Ripley @ Syys. 12 2011,12:04) kirjoitti
Hieman alle 70EUR saa laitteita, jotka on suunniteltu ko.tarkotukseen. Eli SMS-viestillä voi kysyä laitteen sen hetkisen sijainnin, laite lähettää koordinaatit takaisin SMS:llä.
Vaihtoehtosesti laitteen voi laittaa lähettämään reaaliaikaisesti koordinaatteja GPRS:n yli palvelimelle, jolta voi sitten seurata kohteen etenemistä.
Laite, jota olen katellu, sisältää myös tappokytkimen. Eli vois pyörän virrat katkasta kauko-ohjatusti. Ainoo että vaikutus voi olla parhaimmillaan sananmukainen...
Itte ajattelin että ennemmin vois etänä kytkeä torven soimaan tauotta. Varmasti alkaa herättää huomiota ja vois mahollisesti auttaa pyörän paikantamista puskista yms.
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
GPS ja GSM jammerit ei maksa montaa kymppiä joten aika heikkoa on ammattilaisia vastaan suojautua muuten kuin jumalattomalla kettingillä.![]()
Jammerit (GPS) varmaan kohta kailkilla, ku alkavat kyttää ajettuja kilometrejä ja nopeuksia GPS-perusteisesti. *
Tän jälkeen tullee kestoille jammereidenpaljastimet...
No, itsellä ideana on lähinnä tutustua ko. tekniikkaan.
Riippuu tietysti varkaista kuinka hyvin varustautuneita ovat. Monet (ammatti)varkaista varmaan haluaa kuitenkin kommunikoida kännyköillä. Eli ens sijaisesti käyttävättänevät pelkkää GPS-häirintää. Tällöin hieman epätarkempi paikannus on mahdollista GSM-operaattorista riippuen.
Ainoo absoluuttinen vaihtoehto välttää mp-varkaus, on olla omistamatta mp:ä. *
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Mahtaako GPS-paikannin toimia ammattilaisten kohdalla ollenkaan? Meinaan vaan, että pakusta ei signaali taida kulkea kuten avomaastossa ja ei autolautatkaan ihan puuta sentään ole. Luulen, että nämä ammattilaiset ylipäätään ovat ikävän tietoisia ammattinsa riskeistä. Ei ole kummoinenkaan tekninen suoritus nakata sopivaa eristävää peitettä mopon päälle.(cXlari @ Syys. 12 2011,18:10) kirjoitti
Vai miten lienee? Käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Toi tappokytkinhän on loistavan kuuloinen homma ja oikein käytettynä pitää minkä lupaa(cXlari @ Syys. 12 2011,12:17) kirjoitti
Ei vaan koordinaattia seuraamaan ja kun näyttää olevan motarilla niin nappi pohjaan
No tässä oikeuvaltiossahan tuosta joutuu varmaan vankilaan ja riskihän on myös siinä että se laukeaa omalle kohdalle vahingossa.
ZZR 1400 2008
Joo, tosiaan meinasin tekniikkaa testailla. Ihan mielenkiinnosta. En tosiaankaan toivo kokemuksia pyörän pöllimisestä....(NOx @ Syys. 12 2011,18:52) kirjoitti
Ko. härvelit paikantaa itsensä myös GSM-verkon avulla, joskin hieman suuremmalla epätarkkuudella. Tämä vaati tietysti operaattorin tuen.
Veikkaisin että tällä hetkellä edes ammattilaiset eivät laske paljoa sellaisen riskin päälle, että ko. pyörää seurataan millään aktiivisella GPS/GSM-jäljittimellä. K.o. laitteet ovat käsittääkseni suht. harvinaisia Suomessa autoissakin. Vielä...
edit:typoja
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
No tuskin ne syyt noin sosiaalipoliittisia on, epäilen! Pikemminkin syynä on ihmisen loputon ahneus ja mullenythetitännekaikki-mentaliteetti.(HiTec @ Syys. 06 2011,20:10) kirjoitti
Narkkarit tarvii aineensa ja nyysii mitä tahansa mistä voi saada fyrkkaa, hang a roundit rikollisten ympärillä "ostaa" ryökäleiden suojelua/ kaveruutta tms.
Välinpitämättömyydestä oman omaisuuden ennaltasuojeluun on ajatusmalli, jota Roadkill edusti repliikillään, ansaitsee korkeintaan huomautuksen että kaikille ei tarvitse selittää asioita ja toisille ei edes kannata.
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
Mulla on firman 4 asennusautossa gps:n pohjautuvat seurantalaitteet. Hintaa tulee puhelinliittymän ja laitteen kuukausimaksusta kuukauteen noin 35e alv0%.
Laite ottaa tidostoihinsa puolen minuutin välein tapahtumat, mm. sijainnin, rajut kiihdytykset ja jarrutukset, etc.
Voin seurata ajoneuvoja missä ja milloin vain netin välityksellä reaaliajassa ja saan myös tapahtumat viideltä vuodelta taaksepäin, 30 sek. välein..
Tollaset jammerit paljastaa ittensä melko helposti. Saas nähä millo alkaa tulee markkinoille hälyttimiä mitkä perustuu jammereiden tunnistamiseen *(AimoPamaus @ Syys. 12 2011,17:53) kirjoitti
Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
Ei oikeen mikään varkaudenestolaite auta, jos/kun paikalle ilmestyy paku josta puskee pihalle 6 isoa jätkää. Nousee 250kg prätkä kyytiin alta 10 sekuntia, ja ne ketjut ei sitä paljoa pidennä.
Kaikkein paras on jos sen ketjun saa YLÖS MAASTA, jolloin voimapihtejä on varsin vaikea asettaa maata vasten vivun saamiseksi.
Mutta 2 kpl gps paikantimia pyörän sisään piiloon ni joha lähtee.
Eka kandee sijoittaa silleen, että ammattilainen "osaa" etsiä sen ja olettaa olevansa turvassa. Toinen piiloon pyörän sisään vähä paremmin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Pyöräsi on ilmeisesti ja allekirjoituksesta päätellen 2004 GSX-R 1000(Roadkill @ Syys. 08 2011,13:38) kirjoitti
Pikaisesti Nettimotosta vilkaisin ja hintahaarukka kyseiselle laitteelle / vuosimallille näyttäisi olevan 4400 - 7300 (+1 turbo, hp. 16000 €)
Vakuutusyhtiö arvioi pyöräsi hinnan helposti tuon halvimman mukaan, hyvillä puhelahjoilla voit saada jonkun satasen enemmän.
Minkä arvoisena pidät omaa pyörääsi?
Tämä tuli mieleen, kun laskeskelin edelliseen pyörääni tekemieni / teettämieni parannusten aiheuttamia kustannuksia.
Oli hiilikuituhuggeria, kuulalaakeroitu vaihdepoljin, ksenonvalot, kaikki mahdolliset laukut, omien mittojen mukaan teetetty geelisatula, lisävirtapistoke, navigaattori telineineen, PC penkityksineen ja säätöineen, K&N, Remuksen slipari yms. pikku parannuksia. Pyörässä oli myös kaikki mahdolliset tehdasvarusteet ajotietokoneesta keskiseisontatukeen.
Siis useampi tonni jo jälkiasennetuissa kamppeissa, joiden arvosta olisin varkaustapauksessa saanut takaisin ehkä murto-osan.
Lisäksi tehty joka syksy öljynvaihtohuolto kilometreistä riippumatta. Tiesin missä kunnossa pyörä on ja miten sitä on pidetty. Toisella olleesta pyörästä en osaisi sanoa yhtään mitään..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kun ostin 2 vuotta sitten kyseisen pelin niin pyynti oli 8900e.(J@ck @ Syys. 13 2011,12:37) kirjoitti
Tinkasin tasan 7000e ja sillä vaihtoi omistajaa. Oli ja on edelleen helkkarin hyvä kuntonen yksilö
Jos varastettaisiin/ lunariin menisi tolla sunkin antamalla alarajalla + vähän päälle olisin ihan tyytyväinen. Kun ajattelee REALISTISESTI eikä tunteella. Ei näillä peleillä ikinä omilleen pääse/voittoa tee vaikka asentais kuinka paljon hiilikuitua...
Jos vielä J@ck aihe kiinnostaa mun osalta niin laita yyveetä. Mä en enään OT:ta tähän topickkiin laita kun menee ihan sivuraiteille![]()
1300cc Suzuki
Ei kiinnosta, jokainen tyylillään. Mun pyörää ei ole varastettu, eikä tulla varastamaan - ei ainakaan kotipihasta(Roadkill @ Syys. 13 2011,14:14) kirjoitti
Olipa kaskoa, tai ei.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Niin kauan kun työmaaliikennettä etelän suunnasta on raksoille aivan paskoilla palkoilla, niin ylityökorvaukset otetaan työkaluina sun muina luontaisetuina, jota nyt käteen sattuu saamaan.
Eli raja kiinni, niin saattaa nuo varkaudetkin hieman vähentyä. Mut sitä saa, mitä tilaa![]()
Tunturi Tiger
Kai laitoit myös automaattisen hälytyksen jos auto ei jo liiku kun työaika alkaa, ruokatunti venyy tai asentaja poikkee vahingossa suorimmalta mahdolliselta reitiltä?(elkku @ Syys. 12 2011,19:23) kirjoitti
En koskaan tulisi sinulle töihin.**
![]()
Ois kiva tietää, kuin monta vakuutuspetosta näiden ns: varkauksien joukossa on. Se vaan tuppaa nostamaan, jo muutenkin isoja vakuutusmaksuja, kun vehkeitä häviää ja niitä korvataan.
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Aika monella firmalla noita nykyään on käytössä eikä kuski välttämättä edes tiedä että siellä autossa sellainen on.(AimoPamaus @ Syys. 18 2011,14:42) kirjoitti
En kyllä siltikään oikein ymmärrä mikä tuon motivaatiomokkulan tarve on.Muutamalla tietämälläni firmalla olisi enemminkin korjattavaa noissa työsuhde-ja palkka-asioissa kuin asennella seurantalaitteita.Kyllä minäkin jättäisin väliin sellaisen firman jolla on noin kipeä kyttäämisen tarve.
Ehkä mä olen vaan sinisilmäinen mutta en usko että prätkävarkauksista kovinkaan suuri osa on vakuutuspetoksia. Ensinnäkin summat, joista puhutaan on verrattain pieniä riskiin nähden, monesti se varkaudesta saatu korvaus kuitenkin on alle 10k€. Varkaustapauksessa korvauskäsittely kestää kuukaudesta kahteen. Pyörän myynti netissä menee varmaan saman aikataulun mukaan, jos ei nopeamminkin. Myynnistä saatava summa noudattaa kutakuinkin samaa linjaa kuin vakuutuskorvaus, jos ei jopa ylitä sitä. Tuntuu vain tyhmältä että laitat rahaa pyörään 8000€, otat vakuutuksen ja maksat siitä, hävität pyörän, odotat 30 päivää, tappelet vakuutustarkastajan kanssa, sovit summaksi 8000€ (jos käy hyvä tuuri) ja odotat vielä 20-30 päivää rahoja *(guide5 @ Syys. 18 2011,17:37) kirjoitti
Enemmän niitä vakuutusmaksuja nostaa mun kaltaiseni idiootit jotka pysäköi pyöränsä paikkaan josta se varastetaan. Sen jälkeen ollaan muka niin kiireisiä ja persaukisia ettei saada edes sitä levylukkoa ostettua, jonka johdosta vakuutusyhtiö joutuu taas kerran maksumieheksi *![]()
Litranen sisävessa
Tässä ei ole nyt huomioitu sitä, että vakuutuspetoksen tapauksessa korvaussumman lisäksi se 'varastettu' pyörä kokonaisuudessaan jää 'uhrille'.(viltsu81 @ Syys. 18 2011,19:04) kirjoitti
-
Herää kyllä joskus epäilykset kun joku vehje on pitkään myynnissä eikä mene kaupaksi, ja sitten se kummasti varastetaan.
Pyörän varastaminen menee niin paljon helpommin vakuutusyhtiössä läpi vs auton, kun autoissa on 13v ollut ajonestot jotka estää melkoisen tehokkaasti liimanhaistelijoiden hupiajeluita. Mopo varastetaan helposti pakun kyytiin vaikka ajonestot olisivatkin
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tuosta tulee mieleen juttu reilun parin vuosikymmenen takaa. Olin töissä firmassa, jonka pakettiautoja työntekijät saivat lainata työajan ulkopuolella lähes vapaasti.(AimoPamaus @ Syys. 18 2011,14:42) kirjoitti
Hyvä tapa oli tietty kysyä ja ostaa polttoaineet, mutta jos ei muistanut kysyä, niin eipä siitä mitään seurannut.
Aikansa kutakin.. Tämä etu loppui siihen, kun firman paku oli bongattu viikonloppuna Rovaniemellä.. Tämän toverin henkilöllisyys ei koskaan paljastunut. Jos se olisi selvinnyt, niin tuskinpa oltais oltais päätä silitelty. Näin nämä hommat ryssitään..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tässä varustelu ensi kesää varten jatkuu, ja nyt näitä turvalaitteita pohdiskellessani löysin tällaisen:
http://www.fsm.fi/?main=136&prodID=1...=http%3A%2F%2F
Kokemuksia/toteamuksia?
Kawasaki ZX-10R 2011
Profiloi tarkkaan ketä varten tuon hommaisit.
Ammattilaisilta tuo ei suojaa koska muutaman kympin jammerilla on helppo blokata gsm verkko muutaman metrin säteeltä ja ainoastaan vakutusyhtiön korvauslista jatkui tälläisella laitteella.
Koska koko oikeusjärjestelmä on täällä perseestä:
Satunnaiset hörhöt tuon avulla saattaa saada kiinni paikanpäältä mutta sekään ei hyödytä mitään ellet meinaa oikeasti "poistaa tätä ongelmaa saunan taa".
Parempi vaan omistajalle ettei tekijä jää kiinni koska vakuutus korvaa, toisin kun syyllinen joka on PA.
Pikkunistin päätä silitellään asemalla hetken ja se on naapurin mopon kimpussa vielä samana iltana.
Hassu asenne. Kyllä fakta on auttamatta se että jos samassa korttelissa on kaksi mopoa joista vain toisessa on mikä tahansa hälytysjärjestelmä, niin kyllä se parasiitti valitsee sen riskittömämmän version. Siitä olen samaa mieltä että ennemmin otan täyden kompensaation viiveellä, kuin raiskatun ja myöhemmin parsitun mopon takaisin.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ei kokemusta tosta mutta itte rakensin vastaavan.
Laitteena Xexun TK102 ebaysta , noita on 19,90 piraattina ja alkuperäisenä 39,90.
simmi sisään ja 10min konffaus ja purkki raportoi dataa tonne http://orange.gps-trace.com/
Hieman enemmän säätämistä kun tollasessa valmiiksi tuotteistetussa mutta toiminut tässä 6kk , ollut mukana baltiassakin, siellä ongelmana APN asetukset jos on prepaid juttuja, soneralla toiminu kun buick.
Jos jotain kiinnostaa toi TK102 niin netissä on tietoa ja mäkin voin kirjoittaa pikaohjeen.
Ton meinaan modata omaan pyörään kesäksi varsinkin baltia reisun ajaksi, akkuun kiinni ja tossa on oma 24h kestävä akku joten virrasta ei pitäis jäädä kiinni , en tosin tiedä mitä tekis jos pärrä olis kadunnut jossain jurmalassa ja näkis netistä että se on ”tuolla” Vladimirin pihassa.
Jos pitäis varautua GSM jammereitakin varten niin eiköhän se pärrä kannata säilyttää olohuoneessa