Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Terve
    Vaimo sai Rukalta uuden coretex-ajotakin. Takissa on perinteisen vetoketjun tilalla muovinen vähän "minigrip"tyyppinen sulkijasysteemi. Laite toimii muuten hyvin, mutta se vaan ei pysy kiinni mikä pitäisi olla sen tarkoitus vaan aukeaa heti keskeltä kun vaimo istahtaa pyörän päälle ja tietenkin pieni veto kohdistuu tähän systeemiin.
    Korostan ettei takki ole liian pieni.

    Rukka kyllä höylisti lupasi korjata tämän vetskarin irvikuvan. Saa nyt nähdä millainen tulee.

    Onko muilla kokemuksia tällaisesta keksinnöstä?
    Kotka
  2. #2
    Minulla on toiminut jo 12000 km hyvin. Kuukauden välein voitelee sillä mukana tulevalla silikoniliukasteella, niin liukuukin herkästi.
  3. #3
    Takin avautuminen keskeltä johtuu väärästä tavasta jolla vetoketju on kiinnitetty. Vetoketjussa on kaksi "kiskoa" jotka täytyy mennä kiinni. Vetoketjun avautuminen keskeltä kertoo että vain toinen näistä kiskoista on kiinnitetty. Tarkat pukuohjeet löydät Rukan kotisivuilta. Linkki
    aprilia RSV mille R -01
  4. #4
    Joo, no pikkasen liian vika-alttiilta tuollainen vetskari kyllä vaikutti, kun keväällä koitin IXS:n gorenahkaa päälle. Ensin kävi justiin tuo seesamaukene-efekti ja sitten kun yritin saada vetskaa takaisin auki, tarttui paita sinne väliin. Sen jälkeen paniikkireaktion seurauksena jäi koko metallivedin käteen. Onneksi sain sen takin kuitenkin pois päältä, ettei ollut pakko ostaa.

    Tuollaisessa ei ole edes mitään varmentavia napituksia, kuten muissa gorekamppeissa. Paras olla huolellinen, on ikävä ajella takki auki tuulessa ja tuiskussa!
  5. #5
    Itselläni ollut käytössä viime syksystä lähtien ja n. 9tkm matkan ongelmitta.
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  6. #6
    Lainaa (kotka @ Syys. 06 2011,11:06) kirjoitti
    aukeaa heti keskeltä kun vaimo istahtaa pyörän päälle ja tietenkin pieni veto kohdistuu tähän systeemiin.
    Korostan ettei takki ole liian pieni.
    Vaikka koko on sopiva muuten niin ylisuuret tissit saattaa aiheuttaa vastaavan ongelman. Rukan edustajana pyytäisin valokuvia lisäselvitystä varten *



    Litranen sisävessa
  7. #7
    Minulla kävi uutena samoin (ei ainakaan isot tissit),mutta näppäinvirhe.
    Nyt kun olen oppinut oikean tekniikan ei murheita.
  8. #8
    Usein tuossa "vetoketjussa " vika on käyttäjässä. Varmista, että vastakappaleet menevät niissä 2:ssa urassa. Niinkuin aiemmin mainittiin. Meinaan se menee herkästi väärin vain yhteen uraan. Vetoketjun alapään solki kannattaa siitä pienestä alhaalla olevasta vivusta löysätä, jotta se kulkee oikein.



    Kiilusilmän strategiset mitat 998 180 98 179
    Sporttipelin strategiset mitat 1352 190 104 269
    Matkalehmän strategiset mitat 1352 153 136 364
    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  9. #9
    Itellä rukan vastaavalla mekanismilla oleva naisten takki ollu nyt kuukauden päivät käytössä ongelmitta. Mutta oon kuullu samanlaisesta ongelmasta mitä aloittaja kuvasi. Kannattaa tosiaan vetskaria sulkiessa varmistaa, että sulkee myös sen vetskarin alaosassa olevan lukon, muuten voi tulla ongelmia.
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  10. #10
    Hyvin toimii jos osaa käyttää..
    Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
  11. #11
    Takki lähetetty takaisin Rukalle, saa nähdä mitä tulee takaisin.. Pari kertaa sain takin hyvin kiinni kun se ei ollut päällä. Joka kerta kun eukko sulki tämän "minigripin" takki yllään, se aukesi. Myös sitä linkkua käännettiin jne.

    Vaikka tisseissä löytyy, ei se varmaan vaikuttanut asiaan. Rukalta myös myönnettiin puhelimessa että ongelmia näiden kanssa on ollut.
    Varmaan on käyttäjissäkin vikaa, mutta silleen tökkii, kun parisataa vuotta sitten keksitty vetoketju on käytännössä toiminut varsin hyvin niin takeissa kuin housuissakin muista paikoista puhumattakaan, korvataan mielestäni aika hankalalla tuotteella.
    Kyllä ohjeita sateli että pitää laittaa oikein ja katsoa että urat menevät kiinni jne. Kunnon vetskarin kanssa ei tällaisia tarvinnut tehdä.
    Pitäisikö mennä takinsulkemiskurssille?

  12. #12
    Lainaa (kotka @ Syys. 12 2011,11:38) kirjoitti
    Varmaan on käyttäjissäkin vikaa, mutta silleen tökkii, kun parisataa vuotta sitten keksitty vetoketju on käytännössä toiminut varsin hyvin niin takeissa kuin housuissakin muista paikoista puhumattakaan, korvataan mielestäni aika hankalalla tuotteella.
    Kyllä ohjeita sateli että pitää laittaa oikein ja katsoa että urat menevät kiinni jne. Kunnon vetskarin kanssa ei tällaisia tarvinnut tehdä.
    Pitäisikö mennä takinsulkemiskurssille?

    Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Hyvät asusteet on pilattu tällä kumivetoketjulla, joka varmaan näyttää paperilla hyvältä. Ok, onhan se toki teoriassa tiiviimpi kuin perinteinen 2x vetoketju, mutta eipä ole tuollaisestakaan vielä vettä läpi tullut, niin vaikea nähdä mitä lisäarvoa tämä hitec-keksintö tuo.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  13. #13
    Asiaa on kyllä tutkittu ja todettu, että gore asuissa nykyään eniten vuotava kohta on se vetoketju. Minusta on hienoa, että Rukka yrittää mennä eteenpäin ja kehittää uusia ratkaisuja. Kaiken lisäksi nuo "vetoketjut" ovat tietääkseni kaikki menneet takuuseen missä on jotain "vikaa" ollut.
  14. #14
    Kyllä tuosta kumilipareesta puuttuu "se jokin", vaikka ihan ok:lta tuntui kiun semmosta bikeworldissä vetelin.

    Se on niinko jotenkin että "nonniin, eikös mennä" ...Reeeeeeep, takki kiinni, kypärä päähän, hanskat käteen ja menoks. Se on "se jokin"... fiilis, mikä ei natsaa tossa, vaikka tiivis ja hyvä toimiessaan varmasti sukelluspu... siis moottoripyöratäkissa onkin.

    Tekisivät kunnon vetoketjun missä olisi minigripkumihuuli estämässä ajosuoritetta haittaavan kostumisen kertymistä.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  15. #15
    Gore Lockout täälläkin eikä paluuta perinteisiin vetskareihin enää ole.

    Ongelmanne ovat käyttäjäteknisiä. Se aukeaa jos sitä ei osaa sulkea oikein. Mars liikkeeseen ja edustajalta oppitunti.

    http://www.youtube.com/watch?v=2BoBiVgEvfw

    Tuulilistat ja velcroviritykset saavat jäädä mun puolesta historiaan.
  16. #16
    Jo vain toimii!
    StuG III Ausf. G
  17. #17
    Toimii! Pikku harjoittelun jälkeen vetskarin käyttö on helppoa, pitää vain muistaa muutama asia vetskaria avatessa tai sulkiessa...
    Vetoketju pitää sekä tuulen että veden takin ulkopuolella.
    Ja todellakin, ennemmin käytän tätä uutta vetoketjusysteemiä, selviän yhdellä vetoketjun sulkemisella, eikä tarvi enää taitella mitään tarra- ja nepparilistoja vetoketjun päälle.
    2012-2014 Yamaha YZF-R1 -08 aka Rone
    2011-2012 Yamaha YZF-R125 -11 aka Ärpee
  18. #18
    Tuotekehitys on aina plussaa, ja jospa tästäkin joskus tulee edistyneempi versio, jonka voisi sulkea ilman kurssin läpäisemistä tai harjoittelua. Ja josta tietää heti menikö se oikein kiinni vai ei. Myös umpikypärä päässä ja pimeässä näppituntumalla. Kuten vetoketju nykyään. Kahden vetoketjun systeemi on toiminut tähän asti hyvin. Ei ole vettä läpi päästänyt, joten hankala nähdä tässä itselle mitään etua. Neppareista ja velcroista en kyllä tykkää minäkään. Se jo auttaisi paljon, jos "vetoketju" tarttuisi kiinni ainoastaan oikein laitettuna.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #19
    Mä ostin kans ton minigrip-version keväällä heti kun tulivat kauppaan. Vein takas 2 vkon päästä ja sanoin että en vaan opi käyttään. Sorry. Otin rahat pois. Ostin normivetskarillisen.

    Onhan se varmana hyvä, ja pitää vettä paremmin, mut liian usein lähtötilanteis kävi just toi että se aukes keskeltä. Ja ei, ei oo tissien vika
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  20. #20
    Oliskohan tuossa systeemissä nyt kuitenkin sen verran parantamisen varaa, että sitä ei voisi sulkea 'väärällä' tavalla? Ei luulisi olevan mahdoton ratkaistava. Jonkinlainen mekanismi, joka pakottaa oikeaan lähtötilanteeseen. Ja kenties sen sortin materiaalit, että ei tarvi silikonipötkylöitä kuljetella mukana.
  21. #21
    Mutta mikä on toin kumilirpan turvallisuuspuoli? Kun mopo erkanee kuljettajasta ja maan vetovoima palauttaa kuskin ystävällisesti maanpinnalle... Löytyykö motoristi tienposkesta ns. takki auki ja selkäsuoja poskella roikkumassa...
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  22. #22
    Ratkaisussa on kiistämättömätömiä etuja MUTTA....

    Jätin kuitenkin "kuolaamani kamat" räkkiin roikkumaan
    juuri täällä esiin tulleiden asioiden aavisteluista.

    Tuon hintaluokan vetimissä on parempi antaa "pioneerien"
    kerätä käyttökokemukset rauhassa..... varsinkin kun
    vanhat ratkaisut ovat varsin varmoja ja toimivia.

    "Takki auki touhuilu" on sinällään ihan OK, mutta vain täysin
    omaehtoisena valintana .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Kahden kesän kokemuksella Rukan Lockoutista sanoisin,että mainio keksintö.Aluksi oli myös tuota keskeltä aukeamisominaisuutta,mutta kun opetteli käyttämään "minigrippiä" oikein,on toiminut moitteetta.Pari kertaa kesässä,kun antaa tuolle silikonirasvaa,niin toimii kevyesti.Lujuudesta en osaa sanoa muuta,mutta kaverin kanssa kiskottiin kiinni olevaa takkia ihan tosissaan eri suuntiin,eikä "vetskari" antanut periksi.
    Mahdollisessa onnettomuustilanteessa tietenkin vaikuttaa vähän erilaiset voimat.
    Man cannot live on beer only.

    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,nyt 3 Kawasakia.
  24. #24
    Itse ostin tuollaisen minigrip vetoketjullisen Rukan takin keväällä. Vähän epäilytti, mutta hyvin on toiminut sateessa ja tuulessa. Pari kertaa aukesi aluksi keskeltä, mutta kun katsoi vähän tarkemmin miten takin sulkee, niin ei ole ollut enää mitään ongelmia. Pienen käytön jälkeen sulkeminen ei sen enempää aikaa/keskittymistä vaadi kuin normaali vetoketjukaan.

    Ainoa "ongelma" on tosiaan se, että liukkaria pitää laittaa pari kertaa kesässä.
    Yamaha FZ6-S -05
  25. #25
    Itse ostin rukan asun, jossa tuollainen "minigrip" suljin on, joulukuussa 2010.

    Vaimolle ostettiin samanlaiselle systeemillä oleva takki myös.

    No itse olen ajanut kesällä 2011 liki 18 000 km, eikä "vetoketju" ole ollut ongelma. Muutaman kerran unohdin lukita sen alapäässä takin sisäpuolella olevan lukituksen ja yhden tai kaksi kertaa takki aukesi keskeltä, mutta siitäkään ei aiheutunut ongelmaa.

    Omasta mielestäni takki ja "vetoketjut" ovat aivan loistavia ja ne pitäisikin tulla jokaiseen ajotakkiin.

    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  26. #26
    Takana on reilu 5000km tällä minigrip vetskarilla ja hyvin se on toiminut. 2 krt takki on auennut ihan siellä ajokauden alkupäässä ja molemmilla kerroilla se vetskarin alapäästä löytyvä nepparilukitus oli jäänyt auki. Nyt vetskarin käyttö on jo niin rutiinia että ei tuossa ongelmia pääse syntymään.

    Jos se nepparilukitus jää irti niin kaiketi se itse vetskarin lukitus pääsee sen verran heilumaan, että hammastus antaa myöden ja vetoketju pääsee liikkumaan pystysuunnassa itseensä nähden ja tuloksena on sitten aukeaminen.

    Mielestäni varsin hyvä systeemi.
  27. #27
    Kommentit kahlattu läpi, kiitos.
    Kuukauden kokemuksella, ei pienintäkään ongelmaa.
    Tulevalla pitkällä reissulla, sadepuku jota tarvittiin ed. Heldin gorekamoilla, jää kotiin.
    <p>.</p>
  28. #28
    Kuulin sattumalta että tämä vetari pitää voidella aika-ajoin esim. silikonipuikolla, ostovaiheessa asia ei tullut esille eikä mukana tullut puikkoa kuten olisi kuulemma pitänyt, sain puikon kyllä jälkikäteen. Voitelu paransi toimivuutta selvästi ja nyt liukuu liukkaasti, menee myös alapäähän lukkoon jotenkin helpommin perille kiinnilaittaessa.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  29. #29
    Tänään oli sitten ensimmäinen KUNNON sade ja samalla koetinkivi Rukka Armas -puvulle. Matkana tänään klo 16 alkaen Tampere - Ilmajoki. Vettä satoi saavista kaataen Ylöjärveltä alkaen Ikaalisiin, sen jälkeen satoi vain normaalisti Jalasjärvelle asti.

    Vetskari ei ainakaan vuoda. Eikä vuoda muutenkaan koko asu. Koko setti on siis Rukkaa; asu, hanskat, munuaisvyö ja balaclava, jalkineet on Sidi Adventure GTX:t. Nolanin kypärä oli heikoin lenkki; visiiri ei pysy auki ja vesi ui kypärän sisään visiirin reunoista ja tuuletusaukoista.

    Vesi ei tullut mistään suoraan läpi. Ainut paikka mikä kastui oli haarat, ilmeisesti vyötäröstä uitti sen verran. Olin aivan varma, että hanskat (Tellus) nyt ei ainakaan voi kuivana pysyä mutta väärässä olin. Rinnukset säästyi vettymiseltä kaiketi tuon hupun vuoksi

    Hieman lisää alusvaatetta olisi kaivannut, aavistuksen vilu meinasi tulla sateessa ja 7,5 asteen lämpötilassa vaikka fleeceä välissä olikin. Kahvalämppäritkin tuli päälle väännettyä näppien alkaessa palella vaikka käytössä olikin paksummat hansikkaat.

    No joka tapauksessa, hyvinhän tuo asu kaatosateesta selvisi vaikka persusta ja haarat kosteaksi tulivat.
  30.  
  31. #30
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Tuotekehitys on aina plussaa, ja jospa tästäkin joskus tulee edistyneempi versio, jonka voisi sulkea ilman kurssin läpäisemistä tai harjoittelua. Ja josta tietää heti menikö se oikein kiinni vai ei. Myös umpikypärä päässä ja pimeässä näppituntumalla. Kuten vetoketju nykyään. Kahden vetoketjun systeemi on toiminut tähän asti hyvin. Ei ole vettä läpi päästänyt, joten hankala nähdä tässä itselle mitään etua. Neppareista ja velcroista en kyllä tykkää minäkään. Se jo auttaisi paljon, jos "vetoketju" tarttuisi kiinni ainoastaan oikein laitettuna.
    Juuri näin!!!
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen