Eiks nämä yksinkertaiset keissit mene aika usein nykyään kirjallisena menettelynä? Tosin jos syytetty ei halua sitä niin sittenhän tulee ne "perinteiset päivätanssit."(jaska_73 @ Loka. 18 2011,20:07) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Juu meneehän ne jos ei sinne halua mennä. Tutkija vain mulle sano että kun et nyt niin rikolliselat pälleppäin niin mene paikanpäälle ja muutenkin tunnut ymmärtävän että olet hölmöillyt niin sillä voi olla "psykolokinen" vaikutus. No ihan sama, mutta kun tähän on ryhdytty niin käydään nyt kommentoimassa tapahtumia.(jamas @ Loka. 18 2011,20:30) kirjoitti
Jännä huomata miten asiat saa uusia vivahteita kun eri ihmiset kirjaa uudelleen jo kirjattuja asioita. Ohitukseni on esim. tapahtunut 165 km/h mikä on ihan väärä tieto. Olen ohittanut auton välittömästi rampilta poistumisen jälkeen. Onhan toi rykkönen saiiiiiiiraan nopee, mutta ei sen nyt ihan paikaltaan pomppaa mihin vaan. *
edit:korijaaltu kirijootusvirhehiä
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Malliesimerkki.... siitä, miten "asiakas" ajautuu usein ojasta allikkoon(jaska_73 @ Loka. 18 2011,21:31) kirjoitti
.
Eihän tuossa sinällään mitään.... ylinopeutta on ajettu ja
jotain on mitattu..... mutta siinä vaiheessa kun "rikkinäinen puhelin- leikki" päätyy virallisiin asiakirjoihin..... joiden
pohjalta.... vain osittainkin punnitaan tekemisiä ja tekemättä
jättämisiä, KANNATTAA OLLA TODELLA TARKKANA !
Merkittävä osa kuulustelupöytäkirjoistakin on valitettavan merkittäviltä osiltaan "kuulustelijan hengentuotetta", jonka kuulusteltava jostain käsittämättömästä syystä yleensä
ihan kiltisti allekirjoittaa.... ymmärtämättä lainkaan mikä merkitys asialla saattaa jatkossa olla.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jassos. Sainpa sitten soiton käräjäoikeudesta, kun ilmoitin kirjeitse että en saavu istuntoon kun olen estynyt. Haluavat nyt jostakin kummasn syystä sinne piinapenkkiin ja halusivat siirtää käsittelyä jotta voin osallistua. *
No se on nyt sitten "jo" ensi viikon keskiviikkona. Haluavatko kenties ripittää oikein kunnolla julkisesti vai haluavatko nähdä naamatusten ja katsoa pitääkö ne paperille kirjoitetut ajatukset asiasta paikkansa.
No se on sama kunhan saadaan piste tälle ja pian. Jatketaan sitten keväällä rauahllisemmin harrastamista.
-Bmw S1000RR 2021-
Tuskinpa niillä on mitään erityistä henkilökohtaista kiinnostusta naamatauluasi kohtaan. Lukiko kutsussa, että on pakko olla paikalla?(jaska_73 @ Loka. 26 2011,14:08) kirjoitti
Luulen, että kyse on vain siitä, että kun kerran et ole ilmoittanut suostuvasi kirjalliseen menettelyyn, Sinulla on oikeus tulla suullisesti kuulluksi. Ja kun Sinulla on laillinen este suunniteltuna päivänä, käsittelyä on siirrettävä sellaiseen päivään, että halutetessasi pääset paikalle. Muuten tuleepi virkavirhe...
Juu ei mun naamassa todellakaan mitään näkemistä ole, syytä olis laittaa säkki päähän ettei heikompiä pelijätä, mutta saattaahan sitä joku saara hyvät naurut. *
Mutta se mua kummaksuttaa kun molemmissa saamissani ilmoituksissa (tänään oli posti tuonut kirjallisesti sen mitä toissapäivänä juttelin käräjoikeuden sihteerin kanssa puhelimitse), sanotaan "Te voitte halutessanne saapua istuntoon vastaamaan vaatimuksiin. Se ei kuitenkaan ole välttämätöntä...."
Pyysivät ekalla kerralla ilmoittamaan osallistunko vai en. Ilmoitin että en osallistu istuntoon. Niin nyt kuitenkin pitää saada vaihtaa aikaa jotta sinne voi osallistua. Mutta toisaalta jos tuolla kieltäytymiisellä saa asian äkkiempää hoidettua niin parempi niin. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
Koko viestiketjun kahlanneena ja empatiaa tuntien ... jaan kokemuksesi näin kun olet niitä tällä foorumilla aika avoimesti julki tuonut.
-> Opetuksena tästä: mm. "Ei se matka ... vaan vauhti", joka / mikä ei sitten niin millään mene kaaliin - ei ittelle, eikä kullekkaan ... tuskin koskaan
-> 'Pakko' on irrotella ... passeliksi kattomallaan ... baanan bätkällä.
Joskus sitten 'osuu' ja käry käy - mikä on sitä - ihan pelkkää ... HUONOO TUURII, hups!
Taik sit jottailai muuta![]()
BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
Jos ne on jo sun esteesi vuoksi (lue: pyynnöstäsi) siirtäneet istuntoa, lienee järkevää mennä paikalle. Saattaa muuten vaikuttaa ***ttuilulta. Tuomion saat todennäköisesti kuulla heti paikanpäällä ja samalla sakkolapun ja muutoksenhakuohjeet kouraan.
Kyllä mä paikalle aion mennä, kun kerta nyt on sopiva hetki. Onhan se kiva nähdä minkälaiset herrat ja rouvat tai neidit siellä on vastassa.(hra1150 @ Loka. 26 2011,17:16) kirjoitti
Muutoksenhakuohjeille ei taida paljoa olla käyttöä. Kun hankala on asiaa millään muotoa kiistää. Käräjänotaari mua lohdutteli että ei sitä sakko kerralla tarvi maksaa. No saattaa olla että vähempi viduttaa kun maksaa kerralla pois ja sitten voi unhoittaa koko episodin.
-Bmw S1000RR 2021-
Toivon parasta, vaikka en pidäkään raastupaa "oikeudenjakolaitoksena".
Mulla on vaan käyny hillitön munkki, kun en ole koskaan ajanu tutkaan, ku säälittäviä ylinopeuksia ja sitten noi maksimaaliset menohalut voi aina tyydyttää sivistysmaissa. Vaihtoehto olisi rataolosuhteet, mutta sen olen välttänyt. Into olis kumminkin suurempi, kuin kyvyt.
Toivottavasti "oikeus" on kohtuullinen.
... jotain piti muistaa
Jos tuollainen suomalainen käräjäsali ei tunnu "oikealta oikeudelta", olisi Seku mukavaa tietää minkämaalainen sitten sellainen on? Ei tuota Jaskaakaan käräjäoikeus ole tässä asiassa kovin huonosti kohdellut.
Vai onko pikemminkin kyse siitä, että lainsäädäntömme ei miellytä?
Tuo saattaapi hyvinkin olla sama käräjänotaari, joka sen juttusi istuu. Tuskin siellä muita näet paitsi tietysti syyttäjän, joka vaatii ankarinta lain sallimaa rangaistusta sekä sotilasarvon että kansalaisluottamuksen menettämistä iäks.(jaska_73 @ Loka. 26 2011,17:41) kirjoitti
Noh, vanha kansa opettaa: "Jos oikeutta haluat, poika, älä sitä raastuvasta hae". Omakohtaisesti tuo on tullut koettua, eikä sekään helpota, että nyt voisi palkata sen hintaisen juristin, että päätös sitten miellyttäisi. Nuorena ei ollut.(hra1150 @ Loka. 26 2011,18:06) kirjoitti
Oikeuslaitos itse kertoo, että "meillä on vaikeuksia alemmissa oikeusasteissa". Juristit itse kertoo, että jos on täsmälleen samalta vaikuttava juttu, kun aiemmin on tuomittu, niin se on ihan arpapeliä, uusiutuuko se.
Aristoteleen ajoista ei ole muuttunut mikään. Kysymys ei ole oikeudesta, vaan siitä, miten palkkaamasi juristi osaa asian esittää. Lopulta siis pitkälti sen *palkkaajan varallisuudesta. Onko se oikeutta?
edit: typo
... jotain piti muistaa
Ei, se on riitelyä. Vanha kansa tietää paljon. Yleisen tuomioistuimen salit ovat niitä varten, jotka tekevät rikoksia taikka eivät osaa hoitaa asioitaan.(seku @ Loka. 26 2011,18:14) kirjoitti
Ongelma on yleinen ja koskee kaikkia tämän pallon käräjäsaleja. Jos se vähän lohduttaa, niin oikeudessa kuin oikeudessa yleensä edes toinen osapuolista voittaa juttunsa ja saa päätöksen, johon on mahdollista tyytyä.
Kollina oli kavereita, jotka oli syntyneet kultalusikka suussa. Törkeässä ylinopeusjutussa poika sitten, isänsä firman avustamana, palkkasi liikennejuttuihin erikoistuneen juristin, joka heti lupasi "törkeän" pois. Niin myös tapahtui. Ei menny korttikaan hyllylle.(hra1150 @ Loka. 26 2011,18:29) kirjoitti
Noin siis oikeudesta voi osin "ostaa" päätöksen. Toisista se on oikeutta, musta vaan etujen lunastusta. Se voi päätöksiä ostaa, jolla on siihen varaa ja perusjuristi ajaa ihan minkälaisen kriminaalin etua vaan, kun siitä maksetaan. Sitä kutsutaan oikeudeksi. Toteutuuko oikeus, vai "oikeuden" päätös?
... jotain piti muistaa
Olen pääosin täysin eri mieltä mitä tulee tuohon väitteeseen, että oikeudelta voi vuonna 2011 pelkällä hyvällä supliikilla "ostaa" päätöksiä. Näkökulmani asiaan on pöydän toiselta puolelta. Asiasta lienee tässä turha enempää miekkailla. Jäädään odottelemaan, kuinka Jaskan käy.
Ymmärrän näkemyksesi, vaikka olenkin esittämääni mieltä. Yks pubikaveri loihi lausumaan saman asian laittamattomasti. Hän oli puotipuksuna elintarvikeliikkeessä, jossa vartija, yrittäessään estää varkautta, jäi alakynteen. Hän meni apuun ja päätyi sittemmin syytetyksi. Yhteiskunta oli palkannut sitten ammattirosvolle asianajajan. Kuunneltuaan ao. juristia, puotipuksu kävi väliajalla kysymässä, että "millä sä syöt, kun sun suus jauhaa jatkuvasti ammatikseen paskaa?". Hieno kiteytys!(hra1150 @ Loka. 26 2011,18:50) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Huonosti mun kuitenkin käy joka tapauksessa sehän on selvä.(hra1150 @ Loka. 26 2011,18:50) kirjoitti
Vaikka en tiedä jos sais ton sakon muunnatettua pariksi viikoksi vapauden menetystä. Jos vaikka pääsis nykäsen Masan kanssa samaan paratiisiin. Niillä kun on nin kauheeta että on pakollista ohjelmaa kello 6.00-17.00 välisen ajan. Normaalistihan tuo aika menee taviksella työnantajan "pakollisessa" palveluksessa.
Näin 4 mukelon isänä vois olla "piristävä" kokemus käydä huilaamassa pari viikkoa.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
Jep, jep ja kun kerran olet siellä pöydän eri puolella, ilmaisen kunnioitukseni näkemyksellesi, että oikeus toteutuu. Minä vaan en siihen usko ja kehittelen tässä juuri kanteenkehittelykirjelmäni perusteita, jolla raastupaa voi toisessa jutussa testata. Sitten näen päivän tilanteen. Minä olen siis siinä keississä tuo "ostaja". Tosin en maksa mitään, vaikka häiviäisinkin. Sekään ei ole oikeutta, koska emme ole oikeuden edessä tasa-arvoisia.(hra1150 @ Loka. 26 2011,19:37) kirjoitti
Mutta asiaan, toivon ketjun avaajalle kaikkea hyvää ja sitä, että oikeus olisi kohtuullinen.
... jotain piti muistaa
Oikeestihan tää on aivan turha ketju. Jos näin liki kahden kuukauden jälkeen tapahtumsta olis pitänyt tämmönenkin ketju perustaa niin olis kyllä jäänyt tekemättä. Ei enää hirveesti veetuta tapahtumat. Hankala olla itselleen kovin pitkävihainen, kun niin kovasti itsestään pitää.
Mutta alkuun kyllä tuntu itsestä hyvältä purkaa tuntoja sisältään vaikka ventovieraille, kun ei tuota vaimo parkaakaan jaksanut joka päivä lähes samalla höpötyksellä vaivata. Kyllähän täällä niin monen moista skeidajuttua on että kai tämäkin tänne joukkoon mahtuu.
Mukava myös lukea toisten näkemyksiä asioista.
-jaska
-Bmw S1000RR 2021-
Ymmärrän hyvin, mihin näkemyksesi perustuu. Se lienee empiirisesti aivan yhtä tosi kuin omanikin. Sen verran kuitenkin oikaisen edellistä, että olin aikaisemmin yleisen tuomioistuimen palveluksessa. En enää.(seku @ Loka. 26 2011,19:49) kirjoitti
enpä huomannut aiemmista postailuistasi, että onko sun kortti ollu jo koko ajan "kuivumassa"?
Tupla-X -04
Missä kohtaa ketjua on mainittu Jaskan olleen kännissä tapahtumahetkellä?(janneja @ Loka. 26 2011,22:55) kirjoitti
HAHAHHAH PERÄTI 700 €!!!(puruskai @ Syys. 06 2011,14:22) kirjoitti
![]()
![]()
Hullu se on...
Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
Honda CB600 Hornet -07 (ex)
Honda CRF 250 R 2006
Ihme juttu. Olen kohta 50 v, enkä ole vielä koskaan tarvinnut juristia. Kerran olen ollut käräjäoikeudessa todistajana (pahoinpitelyjuttu). Minussa täytyy olla jotakin vikaa...
Durty Nelly's Boys
Meilläpäin kortti "kuivuu" myös ylinopeuksista. Sori "väärä" ilmaisu. Mutta täällähän näitä pilkun nu...joita riittää.(Waille @ Loka. 26 2011,22:56) kirjoitti
Ja tarkoitin aikaa mahdollisen rikoksen teosta tähän asti.
Kaikesta huolimatta tsemppiä threadin aloittajalle
Tupla-X -04
Kiitos jaska_73, kun jaat *tämän tapahtuman,niin ehkä joku ottaa opikseen,minä ainakin.
Olisi myös mukavaa kuula, miten tuo Tuusulanväylän meluratsia päättyi,eli miten tuolla katsastusasemalla kohdeltiin-/hoidettiin asia kuntoon
Pilkun nussintaa tai ei, mutta on siinä aika vissi ero onko kortti lähteny alkoholin vaikutuksen alaisena ajamisen vai ylinopeuden takia.(janneja @ Loka. 27 2011,01:26) kirjoitti
Samaa mieltä. Nyt en kyllä ole oikein hirveästi häpeää kokenut tuosta tapahtuneesta ja tuttavapiirinikin on ollut lähinnä huvittunut tuosta episodista. Jos tuo törkeä liikenteen vaarantaminen olisi ollut sitä että ajelen juovuksissa, niin voi jesus sitä häpeän määrää. Sitte olis muutama kaveri saattanut antaa vielä nekkuun tuommosesta hommasta...auts.(Waille @ Loka. 27 2011,02:32) kirjoitti
Mitä tuohon kännäämiseen tulee, niin aika harvoja herkkuja on nuo hommat.... *pikkujoulua odotellessa. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
En ole, enkä vieläkään väitä kenenkään ajaneen kännissä *(Waille @ Loka. 27 2011,02:32) kirjoitti
Luulin vain kysyneeni, että onko jaskan kortti ollut koko prosessin ajan jo viranomaisten hallussa? Eli onko ajokielto ollut päällä jo tästä mahdollisesta rikoksesta lähtien?
Itsekään en aja, jos otan. Enkä ota, jos ajan.
Tupla-X -04