Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 60:sta
  1. #1
    Johan tässä ehti aikaa kulua viime kerrasta.

    21:20 soi puhelin. "Poliisista iltaa. Sulla on tällänen moottoripyörä rekisterillä XX-XXX. Joo tää on yritetty varastaa ja makaa nyt kyljellään tässä parkkihallissa. Pääsetkö paikalle?"

    Ei muuta kuin kattomaan. Poliisit nostanu pyörän pystyyn. Virtalukko lyöty irti, onneksi kaatumatattien ansiosta mitään näkyvää vauriota ei kyljessä näy. Homma pysähtynyt tällä kertaa Abloyn PL340:seen etukiekossa. Tästä lähtee taas jo niin tuttu homma vakuutusyhtiön kanssa; ilmoitus_odotus_korvauspäätös_huolto_odotus_omavas tuu150e

    Mitä tässä nyt pitäis tehä? Haulikko ja teltta parkkihalliin? Uusi pysäköintipaikka? Hälytin?

    Monesti on vituttanut mutta nyt voin sanoa että KYRPII TUELTA JA KUNNOLLA *
    Litranen sisävessa
  2. #2
    Meillä on vähän lievempi tilanne, mutta nyt 2viikon sisään on pyörälle tehty 2 kertaa ilkivaltaa . Mieli tekisi myös leiriytyä viereiseen puskaan *



    Se siniharmaa (vielä) GSR-600 (2007), jossa on levee tanko ja kovat äänet sekä sheivattu perä.
  3. #3
    no voi prkl. Aivan varmasti kyrpii!

    Vaan onhan kyllä melko omituinen parkkihalli, jos sieltä ihan samasta (?) paikasta meinaa koko ajan lähteä pyörät omille teilleen. Tulee mieleen, että ehkä tekijät eivät asu kaukana.

    Hyvänä uutisena, kyseessä lienee enempi joku harrastelija-tyyppinen varas kuin ammattilainen, jos vain yksi lisälukko on estänyt varkauden. Eli silloin joku vielä paremmin näkyville jäävä vastaava saattaisi stopata homman jo ennen kuin yrittää (ja rikkoo jotain).

    Häläreiden tehoon en oikein usko, ei niiden naukumiseen juuri kukaan kiinnitä enää huomiota.

    Omassani oli aikanaan viriteltynä pleksin taakse pelkkä vilkkuva punainen ledi, vaikkei siis pelissä mitään hälytintä ollutkaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Uusi pysäköintipaikka.

    Kun asuin Lepuskissa ja kalusto oli "lukitussa" parkkihallissa,
    auto yritettiin viedä kahteen kertaan.Eihän siitä tullu kun iso vitutus ja aikaa x määrä pajalla ja omavastuut.



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Ja ei taida hallin omistajaa napata niiden kameroiden kuntoon laittaminen. Eikös siellä ollut kamerat, mutta ne ei ole toiminnassa?
    Tuollahan voisi aika nopeasti tärpätä eikä tarvitsisi kovin montaa yötä olla kytiksellä
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  6. #6
    Otan osaa, varmasti vituttaa!!!

    Talkoohenkeä tarjolla kurinpalautukseen *
    Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
    Suzuki TL1000s 2000 Yellow
    Honda X-Eleven 2002 Blue
    Kawasaki ZX-7R 2002 Green
    Suzuki GSX750f 1992
    BMW R1100S 2000 Red
    Satulassa vuodesta 1991 lähtien
  7. #7
    Olis kyllä hauska tilanne, kun pääsis oikein yllättämään jonkun mulkeron siitä pyörän kimpusta hääräämästä. Ei kyllä kävisi mielessä soittaa poliisille....
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Eeppisen huono tuuri, mikä ei voi olla ihan sattumaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    ai vittu. paskaa tuuria... mutta tuskin tekijät tosiaan kaukana. ja nyt sanot sille parkkihallin mulkerolle, että kamerat kuntoon!
    Kawasaki Zx6R -01

    Taatusti motoristiystävällinen leirintäalue: Camping Nyyssänniemi
  10. #10
    Lukkomuistutin-renksu kertomaan varkaillekin, että aloittavat Abloysta, eikä virtalukosta.
  11. #11
    Ei oikeasti voi olla totta. Gixu lähti toisella "yrittämällä" teille tietämättömille ja nyt tämä.

    Vakavasti miettisin tallin/hallin/talon/minätiiä vaihtamista. Meinaa alkaa olemaan melkosta uhkapeliä tuolla pitää pyöräänsä.

    Mies raukka, paljon on päähän potittu tämän harrastuksen osalta.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  12. #12
    Täähän menee suorastaan "naurettavaksi". Kuka ihme siellä käy ronkkimassa koko ajan..
  13. #13
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 10 2011,22:45) kirjoitti
    Mitä tässä nyt pitäis tehä? Haulikko ja teltta parkkihalliin? Uusi pysäköintipaikka? Hälytin?

    Monesti on vituttanut mutta nyt voin sanoa että KYRPII TUELTA JA KUNNOLLA *
    Pyörän taakse seinälle iso kyltti jossa lukee: Varashälyttimenä haulikko - tunkeilijat tapetaan!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  14. #14
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 10 2011,22:45) kirjoitti
    Mitä tässä nyt pitäis tehä? Haulikko ja teltta parkkihalliin? Uusi pysäköintipaikka? Hälytin?
    Jos se uusi pysäköintipaikka löytyy ilman suuria uhrauksia niin tietty se.
    Haulikko on ajatelmat on kivoja ennen nukkumaan menoa, mutta kun ei asuta amerikassa ne ei oikein ole realistisia. *
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  15. #15
    Ei oo tainnu varas huomata sitä sun lukkoas, eikä varmaan edes vaivautunu katsomaan, kun ei sulla oo sitä aikasemminkaan ollut.. sama mulkku kummiskin ollu joka kerta ihan varmasti.

    Paskaa tsäkää.. noin monen kerrna jälkeen hälytin kuulostais fiksulta vedolta, ja niin herkälle, ettei apina pääse edes metrin päähän ni alkaa huutaa.. edellyttäen et se ääni kuuluu oikeesti sieltä hallista johonkin.. (myös joku kakssuuntanen tms joka ilmoittaa puhelimeen, et nyt on joku viemäs silmäterää vois olla jees).

    Joku narkki/sunnuntairosvo kummiski kyseessä, kun ei oo vaivautunu kattoo et sul onkin lukko jarrulevyssä jne, joten vois ehkä jopa jättää rauhaakin jos hälyt ois!?

    Myös se, että jos sieltä hallista ei pääse nopeesti pois ja montaa kautta, niin ei moni väkisin haluu jäädä kiinni kun hälyt mopossa.
  16. #16
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 10 2011,22:45) kirjoitti
    Mitä tässä nyt pitäis tehä? Haulikko ja teltta parkkihalliin? Uusi pysäköintipaikka? Hälytin?
    Mun mielestä jos asuu kaupungissa oman tallin ulottumattomissa ja tykkää ajaa sillä moottoripyörällä, niin mikä h******* estää sen hälyttimen laiton?

    Hälytin maksaa alkaen dealextremessä 18 euroa, asennus: kaksi johtoa akkuun. (ok, lisäksi oma sulake vielä plussajohtoon). Jos ei kelpaa niin joku liike asentaa satasella tai parilla kaliin hälyttimen. Paskamainen sitä mopoa on sorkkia kun 110 desibeliä huutaa vieressä. Ei se tietty tahdokasta kaveria estä, mutta asennusvaivaan ja hintaan nähden halpishälytin ainakin lisää kiusaa varkaalle ja se varmaan useimmin riittää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #17
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 10 2011,22:45) kirjoitti
    Mitä tässä nyt pitäis tehä? Haulikko ja teltta parkkihalliin? Uusi pysäköintipaikka? Hälytin?
    Auto viereiseen ruutuun ja halpisvalvontakamera pyörän suuntaan? Tai halpiskamera sen hallin oman risan kameran päälle.

    Jonkun muun omistaman hallin omatoimivalvonnan laillisuudesta en tiedä, mutta ainakin näkisit millainen hyypiö siellä pyörää näpelöi.



  18. #18
    Hälytin. Nopea, helppo ja halpa tapa aloittaa tilanteen parantaminen.
    xxx
  19. #19
    Jykevätekoinen, kunnolla suojatulla lukkopesällä, ja kunnollisilla avaimilla varustettu levylukko, jossa on kirkas huomioväri, ja joka sijoitetaan tarkoituksella siten, että se näkyy selvästi heti, kun tullaan pyörän viereen, on mielestäni tehokkaampi varkaudenesto kuin yksikään hälytin. Hälyttimessä parasta on niihin yleensä kuuluva ajonestolaite, mutta miinuspuoliakin on pitkä litania, hinnasta ja akkumurheista lähtien. Tekstari kännykkään, millä pääsisi jakamaan varkaille omankädenoikeutta, voi kuulostaa hyvältä idealta, mutta siinä on mukana riskitekijöitä myös sinulle itsellesi enemmän kuin ehkä ihan heti tulee ajatelleeksi.

    Tuollainen painava levylukko tietysti ei ole se kaikista kätevin kanniskella mukanaan. Eikä sitä passaa unohtaa kiinni, kun lähtee ajamaan (kokemusta on, ikävä kyllä!) Mutta sellainen käytännössä estää aika hyvin kaikkien muiden paitsi ammattiliigojen pyörännussimiset. Tai eihän mikään keino lopulta ole kuin pelkkä hidaste, mutta juuri siitä onkin kyse – voro arvioi aikaa menevän lukon kanssa sen verran, että lähtee mieluummin koittamaan jotain heikommin lukittua vaihtoehtoa. Ketjut ja kaarilukot pystyy yleensä tuhoamaan paljon ripeämmin ja siten, että pyörä säilyy ajokuntoisena.

    Mikäänhän ei tietysti estä käyttämästä lisälukkoa JA hälytintä, jos haluaa.

    Mutta ammattilaiset jos sattuu pyörästäsi kiinnostumaan, niin vievät sen pyörän, vaikka siinä olisi kuinka monta lukkoa ja hälytintä, ja sitä pyörää tuskin enää löytyy. Näitä vastaan ei auta kuin vakuutus. Ei kuitenkaan vaikuta kovin ammattimaisilta tämän OP:n pyörän kimpussa olleet tyypit.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #20
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2011,11:07) kirjoitti
    Jykevätekoinen, kunnolla suojatulla lukkopesällä, ja kunnollisilla avaimilla varustettu levylukko, jossa on kirkas huomioväri, ja joka sijoitetaan tarkoituksella siten, että se näkyy selvästi heti, kun tullaan pyörän viereen, on mielestäni tehokkaampi varkaudenesto kuin yksikään hälytin.
    Eihän varkaus ole mikään ongelma... Sitä varten on vakuutukset. Ongelma on se, että ei oo mopoa millä ajella kun joku on sorkkinut sitä jollain ruuvimeisselillä, tms. Siihen nimenomaan hälytin on ainut parannus. Lukot ja sellaiset tietää aina sitä, että jotain on paskana ja ajot on taas ajettu.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    Autotalli omilla seinillä. Siinä se ratkaisu, jolla suurin osa varkauksista ja ilkivallasta estetään.
    //CBF600SA -11
  22. #22
    Lainaa (shyhander @ Elo. 11 2011,11:32) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2011,11:07) kirjoitti
    Jykevätekoinen, kunnolla suojatulla lukkopesällä, ja kunnollisilla avaimilla varustettu levylukko, jossa on kirkas huomioväri, ja joka sijoitetaan tarkoituksella siten, että se näkyy selvästi heti, kun tullaan pyörän viereen, on mielestäni tehokkaampi varkaudenesto kuin yksikään hälytin.
    Eihän varkaus ole mikään ongelma... Sitä varten on vakuutukset. Ongelma on se, että ei oo mopoa millä ajella kun joku on sorkkinut sitä jollain ruuvimeisselillä, tms. Siihen nimenomaan hälytin on ainut parannus. Lukot ja sellaiset tietää aina sitä, että jotain on paskana ja ajot on taas ajettu.
    No, edelleen olen sitä mieltä että hyvä mekaaninen lukko estää varkauksia tehokkaammin, ja siinä on myös hälytintä vähemmän miinuspuolia. Hälyttimen ajonesto on kylläkin ihan kiva plussa, mutta hälytyssireenin voimaan en usko. Riippuu toki vähän paikasta. Jossain isossa parkkihallissa saa varmaan parkua yöllä yksinään, eikä moni korvaansa lotkauta.

    Ja jos rajataan pakettiauton kyytiin nostaminen pois (sille kun ei oikein mahda mitään, jos ei ole sitä omaa autotallia, tai säilytyspaikkaa pysty muuten valitsemaan ovelasti) niin kyllä se suurin ´grande catastrofo´ on edelleen se, että voro onnistuu saamaan pyörän ajoon. Silloin vaurioiden määrä ja korjausten kestoaika yleensä lähtee kasvamaan eksponentiaalisesti. Ei se toki ole mukavaa, jos on virtalukot ja muuta rikki, mutta ne on kuitenkin aika pientä verrattuna siihen, jos koko peli nypätään ajosta jonnekin ojanpohjalle.

    Mutta kuten sanottu, ihan saa itse valita, käyttääkö noista keinoista kaikkia, vain osaa niistä, vaiko kenties ei mitään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #23
    Itse olen tässä alkanut suunnittelemaan hälyttimen asennusta, en sellaista joka alkaa huutaa vaan soittaa kännykkään kaikessa hiljaisuudessa
    Se siniharmaa (vielä) GSR-600 (2007), jossa on levee tanko ja kovat äänet sekä sheivattu perä.
  24. #24
    Ei taida auttaa muun kuin muutto toiselle paikkakunnalle.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  25. #25
    Kaksisuuntainen hälytin ja jätät sireenin kytkemättä.
    Antaa hiljaisen hälytyksen kaukosäätimeen.

    Ehdit hyvin itse paikalle ja näät kuka siellä oikein leikkii.
    1300cc Suzuki
  26. #26
    Lainaa (SPL @ Elo. 11 2011,12:56) kirjoitti
    Autotalli omilla seinillä. Siinä se ratkaisu, jolla suurin osa varkauksista ja *ilkivallasta estetään.
    Jep, juurikin tämä on paras vaihtoehto. Ja vielä talo sopivan mutkapätkän varrelta niin pääsee nopsaan asiaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  27. #27
    Mitähän sanois isännöitsijä jos tilais 20' merikontin omaan parkkiruutuunsa. Eristettynä niin säilyis pyörä siellä talvenkin mukavasti pienen lämmittimen voimalla.
    990 SM -08
  28. #28
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2011,13:12) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Elo. 11 2011,11:32) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2011,11:07) kirjoitti
    Jykevätekoinen, kunnolla suojatulla lukkopesällä, ja kunnollisilla avaimilla varustettu levylukko, jossa on kirkas huomioväri, ja joka sijoitetaan tarkoituksella siten, että se näkyy selvästi heti, kun tullaan pyörän viereen, on mielestäni tehokkaampi varkaudenesto kuin yksikään hälytin.
    Eihän varkaus ole mikään ongelma... Sitä varten on vakuutukset. Ongelma on se, että ei oo mopoa millä ajella kun joku on sorkkinut sitä jollain ruuvimeisselillä, tms. Siihen nimenomaan hälytin on ainut parannus. Lukot ja sellaiset tietää aina sitä, että jotain on paskana ja ajot on taas ajettu.
    No, edelleen olen sitä mieltä että hyvä mekaaninen lukko estää varkauksia tehokkaammin, ja siinä on myös hälytintä vähemmän miinuspuolia. Hälyttimen ajonesto on kylläkin ihan kiva plussa, mutta hälytyssireenin voimaan en usko. Riippuu toki vähän paikasta. Jossain isossa parkkihallissa saa varmaan parkua yöllä yksinään, eikä moni korvaansa lotkauta.
    No se varkaus ei olekaa se ongelma, jos on vakuutukset kunnossa, älä nyt jää tohon ajatukseen, että pissa kyllä kuivuu kun se on jo lorahtanut.

    Jos pyörä halutaan varastaa, niin se lähtee kyllä oli lukkoa tai ei. Pyörän varastamisen estäminen on turhaa, jos haluaa myös ajaa sillä pyörällä. Järkevintä on yrittää estää se pyörään koskeminen. Ja sit kon on oikea neropatti, niin laittaa sen jarrulevylukon tms. lisäksi niinko just esimerkiks mää oon tehny.

    Mutta jos peruspiripää pystyy värkkäilemään pyörän vieressä kun hälyt huutaa, niin aika maestro on. Tavallista välkympi piripää voi tajuta ottaa kuulosuojaimet mukaan – ja jos oikein tosi välkky on, niin voi tajuta että ilman kuuloaistia on kertaluokkaa riskialttiimpaa ronkkia yön "hiljaisuudessa" mopoa varkaustarkoituksessa. Jossain betonihallissa se meteli on aika infernaalinen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #29
    Lainaa (shyhander @ Elo. 11 2011,14:31) kirjoitti
    #nips#Jossain betonihallissa se meteli on aika infernaalinen.#nips#
    Mitä luulet tapahtuvan jos hälytin huutaa ja paikalle ei mene pyörän omistaja?

    Meinaat että kaikki sivulliset jotka hälärin kuulee lähtee äkkiä puolustamaan muiden omaisuutta?
    1300cc Suzuki
  30.  
  31. #30
    Lainaa (NinjaSamu @ Elo. 11 2011,14:18) kirjoitti
    Mitähän sanois isännöitsijä jos tilais 20' merikontin omaan parkkiruutuunsa. Eristettynä niin säilyis pyörä siellä talvenkin mukavasti pienen lämmittimen voimalla.
    eipä tallitkaan estä niin ei myöskään konttikaan kontti kyytiin ja menoksi nopeasti paikalta
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen