BMW K1200GT -03 sammuu etenkin kylmänä kun nopeasti kaasua avaa, hitaasti avaamalla kierrokset nousevat ilman sammumista. Eli empii hetken ennenkuin lähtee kiihtymään jos ei satu sammumaan. Isoilla kierroksilla kuitenkin normaali tehot ja kiihtyvyys.
Otin netin ohjeiden mukaan penkin alla olevan takimmaisen *liittimen irti kokonaan. Liittimen johto menee lambda anturiin, valkoinen valkoinen harmaa musta. Sitten akku irti minuutiksi että tietokone nollautuu. Nyt toimii kuin uusi peli ja kylmänäkin reagoi välittömästi kaasuun ilman mitään ongelmia! Kaikki nykiminen poistui tasakaasulla ajettaessa myös.
Kysymys kuuluukin että onko tuosta lambatta ajosta jotain vaaraa. Ekana tulee mieleen katalysaattorin kestäminen mutta se tuskin haittaa kun ei pakokaasutestejä tehdä eikä katsasteta pyöriä(vielä).
Todennäköisesti käy varaohjelmalla "varmuuden vuoksi" liian rikkaalla jonka myötä kulutus voi pompsahtaa reilustikin.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76