Olisiko jollain vertailupohjaa moiseen pariin![]()
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Bike 8/2010(Kassu2 @ Syys. 03 2011,22:16) kirjoitti
Vertailussa Tiger, 990 SMT, R1200GS ja MS 1200S
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Kiitos vinkistä.(Eemo @ Syys. 03 2011,23:42) kirjoitti
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Kaikki kunnia Biken vertailuille mutta ovat kovin pintapuolisia. Ei oma testauskaan kovin syvällinen ole mutta kun kokemusta on GS:stä ja koeajoin multistradan niin tässä hieman kokemuksia:
Aivan eri pyöriä. Multistradaa ei uskalla metsään viedä ja sorallakin voi tuon 17" renkaan kanssa ajelu olla varsin epämiellyttävää. Toisaalta jos keikkaan heittää Öhlinsin alustan niin kompensoi se varmasti aika hyvin pienen eturenkaan rauhattomuutta.
Ajoin testipyörää joka oli öhlinseillä. Voimaa löytyi huomattavasti enemmän kuin GS:stä ja yhdessä kevyemmän painon kanssa tuntui MS aika tykiltä. Ajoin keventämättä ja hidastamatta hidastetöyssyihin ja routapatteihin - alusta nieli kaikki täysin ilmeettömästi. Jotain kertoo se että liikenneympyrässä (noin 4 km testiajon jälkeen) piti kaasulla yrittää härnätä perää luistoon. Niin luotettavan ja johdonmukaisen tuntuinen oli alusta sekä kaasun toiminta.
MS on kuin supermoto. Ketterä. GS sen sijaan tarjoaa enemmän vääntöä heti alakierroksilta mutta vastaavasti alusta on vakiona huonompi ja jos ei oo tottunut aiheuttaa keulan telelever-rakenne oudon tunteen kun jarrutuksessa keula jäykkenee eikä painu kuten normaalisti.
GS:ään saa lastata aika paljon kuormaa ja vahvasti keulapainoinen pyörä vain tasapainottuu. MS:aa en päässyt ajamaan kuormattuna joten sen muuttumista en pysty arvioimaan.
Jos itsellä olisi rajattomasti rahaa niin ostaisin MS:n heti. Suomen kuoppaisille pikkuteille aivan loistovalinta ja ajaa sillä kaupungissakin iloisesti kun ajoasento on pysty. Uskon että hiekkatiet menee siinä missä GS:llä ja kun keulaan tottuu uskaltaa varmasti kurvit ajaa sladissa kun GS:llä en moiseen lähtisi.
Oikeaksi seikkailupyöräksi jossa ajellaan siis pitkää matkaa, suuren tavaramäärän kanssa ja ryvetään välillä mudassa jne... ottaisin GS:n. Sen sijaan yleiskäyttöiseksi matkapyöräksi pikiteitä pitkin, ilman muuta MS:n.
Luotettavuudesta en osaa sanoa muuta kuin että GS on todettu maailmanlaajuisesti erittäin luotettavaksi. Luultavasti MultiStradakin on.
Toista osaa odotellessa...
Tuolla onewheeldrive.net:n sivuilla on myös paljon luettavaa molemmista pyöristä, mutta ei vertailua keskenään.
Paitsi, että olihan siellä tämmöinen, kaksiosainen tarina noista pyöristä: http://www.onewheeldrive.net/2011....g-queen(Topias @ Syys. 04 2011,12:37) kirjoitti
GS:n olen tyypännyt ja menee kyllä hienosti hiekallakin. MS näyttää ainakin videolla kulkevan myös hankalissa paikoissa, täytynee käydä kokeilemassa jossain. Tällaisen löysin http://www.youtube.com/watch?v=YjDOc...eature=related kehuvat Ducatia hyväksi, varsinkin jos aiemmin ajellut sporteilla.
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Annan myös oman mielipiteeni, niitähän nämä.
Gessu: koeajopätkä n.10km, menee asfaltilla hienosti, kokonaisuutena varman oloinen, hitaalla puikkelehtimisessa tuntuu paino, soralla en päässyt kunnolla testaaman koska ensiasennuskumit selkeesti kadulle. Jätti joteskin arveluttamaan...
MS: tosiaan motomainen, koeajopätkällä oli vain pieni soraosuus, joten kokemukset siitä nolla ja rengastus katukuviolla, joten ei siitä hyötyä olisi ollut. En pitänyt lainkaan niin pirtsakkana kuin ennalta odotin, jäi hiukan vaisu kuva, ehkä liikaa odotuksia
Aika torsoksi jäi koeajot ja kotari tuli lopulta kotiin, mutta siitähän aiheessa ei keskusteltu![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Huomasitko oliko Ducatin mode sport tai touring asetuksella antaa vain silloin täydet 150 hepoa, urban ja enduro asetuksella vain 100.(mico @ Syys. 04 2011,19:44) kirjoitti
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Kokeilin kaikilla moodeilla.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.