Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 192:een 192:sta
    Lainaa (villho @ Syys. 30 2011,10:36) kirjoitti
    Lainaa (VoihanVihveli @ Syys. 30 2011,10:14) kirjoitti
    Hoo-Deen saundi ja jytinä orggisputkilla on hienoa, myös minusta.
    Motoristiä ei haittaa mopon jytinä.

Mökkini on lähettyvillä erästä puolustusvoimain maastoharjoitusaluetta ja [...] samalla radalla käy esim. muita ampumaharrastajia ja esim. kauniina su. päivänä se on ikävää melusaastetta mitä sieltä kuuluu. Ymmärtävätköhän itse ollenkaan mitä aiheuttavat.
    Ampumaharrastajaa ei haittaa aseiden pauke.

Yhtä hyvin moni suositun mopopätkän varrella asuva ei-motoristi voi ihmetellä, että "Ymmärtävätköhän motoristit itse ollenkaan mitä aiheuttavat".
    Mutta keskustassa asuva pitäis sietää kun on itse asuinpaikkansa valinnu - *ei katota hyvällä jos valittaa portikongiin/autotallin oville kusevista juhlijoista tai muuten vaan hätää kärsivistä jotka esim oottaa taksia sinne reunakaupungille/syrjempään. Tai jos pysäköidään portin kohalla *"vaan hetken ku mamma käy kioskilla"/"ihan vaan hetken" / "entäs sitten?" tai kun pysäköidään yksityisellä pihalla.

Paras oli eräs reilu keski-ikäinen setä joka rupes avautuun talon pihalla kun pyörä oli autopaikalla (pakkaamisen aikana) kun oli ainoo vapaa kohta tullessani, vaikka vain muutaman autoista tunnistin talon väelle kuuluviksi.
    Kauppakassin kanssa kadulta tullessaan tämä totesi sitruunaisesti: "Pyörällä vois pysäköidä seinän viereen että autot mahtuis paremmin..." oli kommentti johon kysyin: "missä asunnosa te asuittekaan, en ole nähnyt tietä aikaisemin" *-en saanut vastausta, suu mutrulla setä vilahti autoon ja kaasutti pois. En oo nähnyt toiste.

Yllättäen en jaksa paljon välittää häiriintyykö joku mun ajeluista, veikken tahallaan ylimääräistä meteliä aiheutakkaan.

<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Lainaa (specka @ Syys. 30 2011,13:28) kirjoitti
    Lainaa (villho @ Syys. 30 2011,10:36) kirjoitti
    Hoo-Deen saundi ja jytinä orggisputkilla on hienoa, myös minusta.
    Motoristiä ei haittaa mopon jytinä.

Mökkini on lähettyvillä erästä puolustusvoimain maastoharjoitusaluetta ja [...] samalla radalla käy esim. muita ampumaharrastajia ja esim. kauniina su. päivänä se on ikävää melusaastetta mitä sieltä kuuluu. Ymmärtävätköhän itse ollenkaan mitä aiheuttavat.
    Ampumaharrastajaa ei haittaa aseiden pauke.

Yhtä hyvin moni suositun mopopätkän varrella asuva ei-motoristi voi ihmetellä, että "Ymmärtävätköhän motoristit itse ollenkaan mitä aiheuttavat".
    Mutta keskustassa asuva pitäis sietää kun on itse asuinpaikkansa valinnu - *ei katota hyvällä jos valittaa portikongiin/autotallin oville kusevista juhlijoista tai muuten vaan hätää kärsivistä jotka esim oottaa taksia sinne reunakaupungille/syrjempään. Tai jos pysäköidään portin kohalla *"vaan hetken ku mamma käy kioskilla"/"ihan vaan hetken" / "entäs sitten?" tai kun pysäköidään yksityisellä pihalla.
    No mutta eikös se kärjistäen noin mene, että jos valitsee asuvansa keskustassa, niin sitten pitää olla varautunut niihin lieveilmiöihin. Niistä tietty voi ja saa valittaa, mutta pystyykö niihin silti vaikuttamaan.

Me asuimme vielä reilu vuosi sitten vuokra-asunnossa kerrostalossa. Arvatenkin oli hieman samanlaisia ongelmia, mitä sinä mainitsit. Viime syksynä teimme kuitenkin tietoisen ratkaisun ja nyt asumme Espoon perukoilla rivitalossa (oma - tai siis pankin). Tokikaan sporapysäkkiä ei ole viereisellä kadulla ja lähimpään Alkoonkin on matkaa, mutta vastaavasti täällä ei ole kaupunkien keskustoihin liitettäviä lieveilmiöitä.

VV:n tapauksessa on tietty valitettavaa, että mökki on ollut paikoillaan jo ennen melun lähdettä. Tällaisissa tapauksissa se valittaminen ihan vaikka virallisia reittejä pitkin on ymmärrettävää.

Asiasta toiseen... Itse yritin tänään vähentää motoristivihoja ja levittää moottoripyöräilyn ilosanomaa aamun työmatkalla: ajoin mopolla liikennevaloristeystä lähestyvässä jonossa ja keltaiset vaihtuivat niin, että minä pysähdyin ensimmäiseksi valoihin. Vedin mopon ihan kaistan reunaan ja viitoin takana tulevalle autolle, että rohkeasti vaan siihen viereen ja siihenhän se sitten tulikin. Jonkin sortin splittailua siis. Kun siitä vihreiden koittaessa lähdin vauhdilla, niin liekö autokuskikin tajusi, että turvallisesti tehtynä siitä, että mopoilija tulee valoissa rinnalle, ei ole kenellekään mitään haittaa - päinvastoin.

"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
    Mikä ihmeen viha?! Olen ajanut moottoripyörillä vuodesta 92 alkaen, tosin välillä oli kymmenen vuoden tauko, enkä muista yhtään kertaa missä olisin kokenut vihaa. Olen vissiin tyhmä

Vai olisiko niin että niin metsä vastaa... ?!
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
    Lainaa (VoihanVihveli @ Syys. 30 2011,13:10) kirjoitti
    Tarkennatko, sinäkö kiihdytät sen kotilon ohi ja sitten taas autoko ottaa kiinni ja menee ohi seuraavassa mutkassa vai miten se on?
    Jos minä vedän auton ohi, niin varma on, että ohi ei enään mene...
    Ainoa kaks laillista huvia prätkällä on mutkatiet ja kiihdyttäminen sallittuun nopeuteen
    Eli kun lähden esim. 60 alueelta - 100 rajoitus alueelle kiihdyttään, niin se kaveri mikä on ajanut takarenkaassa kiinni koko matka, vetää herneet nenään kun jää kuin seisoon. *Sitten pitää vetää 150 lasissa ohitse että kyllä minullakin kulkee...

Koitan pitää nopeudet sallituissa kun ajan mielummin, kuin maksan ja en aja.
    Lainaa (villho @ Syys. 30 2011,14:59) kirjoitti
    No mutta eikös se kärjistäen noin mene, että jos valitsee asuvansa keskustassa, niin sitten pitää olla varautunut niihin lieveilmiöihin. Niistä tietty voi ja saa valittaa, mutta pystyykö niihin silti vaikuttamaan.
    Jep. Noin se tavallaan menee.

Joten jos on valinnu majapaikkansa tien varresta, en menetä minäkään yöuniani sen takia että siitä kulkee mopoja ohi.

Tosin epäilen et ne, samat ihmiset jotka kusee siellä nurkkiin tai pysäköi toiseten pihoille, ei tulis jonkinlaisen astalon kans meuhkaan jos heidän kotiovelleen kävis kusella tai parkkeerais autonsa portille poikittain.

No, oma ajaminen ei oo yleensä kovinkaan provosoivaa, vaikka tietty joutuisampaa kuin autoilla yleensä.
    En tarpeettomasti ulvota väärissä paikoissa, koetan tehä ohitukset siististi ja huomioin jalankulkijat ja muut ja noudatan sääntöjä sikäli kun pystyn. Jos vaaraa ei sen kummemmin aiheudu niin nopeusrajoituksia saatan ehkä venyttää, harvoin kuitenkaan varsinaisesti rikon.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Olen samanlainen pieni orvokintuoksuinen heramme muurahainen kuin mitä Hannula tuossa edellä itsestään kertoi. Minunkaan kohdalle ei ole langennut viha mitä tulee moottoripyöriin. Jopa työpaikan parkkiruuduista muistutetaan toista, ei minua.

Tämä johtuu vain ja ainoastaan metsän ja huudon jo vanhastaan tunnetusta koherenssista, kansanomaisemmin: niin metsä huutaa kuin sinne vastataan.

Tänäänkin pysähdyin kerran suojatien eteen, koska herttainen vanha pariskunta oli jo asettanut jalkansa ajotielle. Vanhukset siinä alkoivat hymyillä ja näyttelivät kädellä, että herra on hyvä vaan. Avasin nokkaportin ja huomautin vanhuksille kuuluvasti - eihän niiden kuulolaitteiden kunnosta koskaan voi tietää - että "kuoleman läheisyydessä ei ole syytä empiä ja mikä on, että vanhuksille ei maantie maita?". Menivät sitten siitä vihdoin ja vilkuttivat vielä kiitokseksi.

Mielestäni kyräily ja puhumatomuus ei ole ratkaisu. Puhumalla asiat yleensä selviää.
    Tänään koin ensimmäisen "vihani" motorinistiä kohtaan.

@100 alueella porukka ajelee 85-90, lasettelen sitten turvallisesti rajoitusten mukaan porukasta ohi, kunnes eräs kuski ei asiasta pitänyt ja kun hänen vierellään olin, lähti kiihdyttämään rinnalla(tässä vaiheessa arvelin mitä tuleman pitää), lisäsin vauhtia ja menin ohi.
    Katsoin takapeiliin ja huomasin ohittamani auton roikkuvan aivan perässä kiinni.
    Painoin hiukan jarrua viittomaan, että (husnyvittuussiit) perästä pois. Ei auttanut.
    Perässä ajo jatkui, ihan takarenkaassa kiinni. Hetken päästä katsoin taakseppäin ja siellä kökötti vanha setä ratissa keskisormi pystyssä, rouvansa istuessa vierellä.
    Reaktioni ei ehkä paras, mutta nostin myös keskisormen pystyyn ja pidin katsekontaktia jonkun aikaa, että näkevät ilmaisuni perässäroikkumiseen ja turvallisuuteni vaarantamiseen kunnolla. Jotain se siellä huiskutteli, että sekopää jne..
    "mielenilmaisuni" loputtua pari pykälää alas, kiihdytys rajoitukseen asti ja ilmeisesti "vaarallinen" ohitteluni jatkui.

Leuka loksahti tilanteesta auki * *, koska itse ohittelin turvallisesti alinopeutta ajavia autoja, enkä aiheuttanut minkään laista vaaratilannetta, tosin kuin kotilokuski.

Ohitukseni oli turvallisessa paikassa, ei vastaantulijoita, en änkenyt turvaväleihin, en provosoinut mitenkään kuljettajaa, pidin pitkän turvavälin taakse ja ohitin kaukaa jne. Kuski vain ilmeisesti provosoitui siitä, että menin hiukan nopeampaa ja kai vaikutin "kaahaavan" ja olevan vaarallinen motonisti.

Itse en omasta mielestäni aiheuttanut minkäänlaista vaaratilannetta ohittaessani (ohitan aina "turvallisesti") hitaampia autoja rajotusten mukaan. En ajanut holtittomasti tai mitään.

Tuntemattomat ovat herran tiet. *

-TeGGe

Kawasaki z750 Candy limegreen.
    Ex:Suzuki GSX600F Red.
    Nyt löyty yks motoristien vihaaja lisää. Tulis jo lumi.

Oma laillinen kulkupeli uinuu jo talviuntaan.
    Naapuri toista viikkoa jo peräkkäin lypsää puoli seittemän aikaan aamulla omasta mielestään makeilla äänillä varustettua linttaansa liikkeelle. Puolenkymmentä käynnistysyritystä ennen kuin suostuu kunnolla käymään ja helvetinmoiset äänet.

Koita tässä sitten naapureille selitellä, ettei kaikki motoristit oo rosvoja ja prosenttimerkkisiä.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

Kawa ZZR1400 ABS -09

Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
    Lainaa (theim @ Syys. 06 2011,19:12) kirjoitti
    Lainaa (exhaust @ Syys. 05 2011,21:01) kirjoitti
    Aikamoinen bomberivehje sulla

Myrskylyhty valonheittimenä ja kisaputki paikassa.

Just tuon takia päädyin ostamaan uuden pyörän. Täytenä ummikkona jos olisin ostanut käytetyn niin siitä vois vaikka puuttua puolet osista enkä huomais mitään.

Kyllä veikkaan että nyrkinheiluttelu vähenee kun vaihdat pöntöt
    Moi!
    Tosiaan, en ole tullut ajatelleeksi, että motossa voisi olla vääränlaiset vaimentimet. Aina ajatellut vaan niitä kuristuksia jne jos joku joutuu käyttämään ja on toiset vaihdellu esim autoon takavaimentimia ja ok.
    Voisin suositella muillekin, ketkä ostavat ensipyörän, että ottavat todella selvää siitä mitä siinä on jne.

Kun ei ihan heti tuollaiset asiat tule mieleen kun hurmoksessa ostaa ensipyörän ja ah mitkä saundit.

Hyvä asia, että tämäkin tuli ihan käytännössä testattua. Voipahan ajella seuraavat kilometrit hyvällä mielellä!
    Kun mulla oli edellisen kerran Ducati, harmitti että siinä oli vakiopöntöt. Termignonithan on hyvät! Olisivat vaan olleet pirun kalliit. Putkien laittomuus liian kovan äänen perusteella on taas kerran sellainen asia johon on ilmeisesti tekemisen puutteessa puututtu. Niin kuin tässä ketjussakin on sanottu, ei liene hyvä idea huudattaa pyörää kerrostalon pihassa klo 05 pyhäaamuna mutta...tien päällä, mitä väliä.
    Kronoby Racing Team
    Lainaa (Kontha @ Syys. 30 2011,18:45) kirjoitti
    Lainaa (VoihanVihveli @ Syys. 30 2011,13:10) kirjoitti
    Tarkennatko, sinäkö kiihdytät sen kotilon ohi ja sitten taas autoko ottaa kiinni ja menee ohi seuraavassa mutkassa vai miten se on?
    Jos minä vedän auton ohi, niin varma on, että ohi ei enään mene...
    Ainoa kaks laillista huvia prätkällä on mutkatiet ja kiihdyttäminen sallittuun nopeuteen
    Eli kun lähden esim. 60 alueelta - 100 rajoitus alueelle kiihdyttään, niin se kaveri mikä on ajanut takarenkaassa kiinni koko matka, vetää herneet nenään kun jää kuin seisoon. *Sitten pitää vetää 150 lasissa ohitse että kyllä minullakin kulkee...

Koitan pitää nopeudet sallituissa kun ajan mielummin, kuin maksan ja en aja.
    Kiihdyttäminen sallittuun nopeuteen. Tänä kesänä usein toistunut ilmiö: Työmatkalla tie, jossa 70 km/h rajoitus ja useat liikennevalot. Siinä kun liikennevaloista lähtee ja reippaasti kiihdyttelee (mitä nyt tolla Shadowlla nyt voi ) 10 km/h yli sallittuun nopeuteen, pyristelee auto perässä niin lujaa kuin voi ja menee ohi. Usealla kerralla autolla on pakko olla ollut nopeutta n. 100 mittarissa tai yli. Harmillista kun kertaakaan miekkahotellin pojat eivät ole olleet päivystämässä tien reunassa.
    Bandit 1200s -06, ex-Shadow 750 -04
    Vähän menee ehkä asian sivuun, paikkaseudulla sattui tuossa maanantaina sellainen ikävä juttu että mopoauto ajoi polkupyöräilijän kanssa kolarin jossa fillaristi sitten myöhemmin menehtyi. Eri lehtien keskustelupalstoilla on aika yksipuolisesti tuomittu mopoauto ja -autoilu, siihen nähden että onnettomuuskohdassa pyörää olisi pitänyt taluttaa eikä ajaa suojatietä pitkin.
  12.  
    Lainaa kirjoitti
    On tullu vastaan:

Pesismailaa
    Katuharjaa
    roskaa/tumppeja
    lasolia
    kiilaajia
    Kotiloa mun kaistalla
    valittajaa ja poliiseilla uhkailijaa
    kaiken näköstä nönnönnöötä

Teillä taitaa olla vääränmerkkiset mopot

Kato *ittunetistä!
    Buell XB12Ss Pirun harvinainen ku ei näitä enää tehdäkkään.
    Samas pihas on 1200 porsteri kans
    http://kouhia.pictures.fi/kuvat/
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567