Joo,
Tällä kertaa ei tielle jääty, mutta lähellä oli.
Startatessa kahvitauon jälkeen pyörän ollessa vapaalla ei vihreä vapaavalo palanut ja vaihdenäytössä nollan sijaan pelkkä kehys, eipä startannut.
Muutaman kerran veivasin virrat päälle ja pois sekä samalla käytin vaihteita päällä, ehkäpä kuudennella kerralla alkoi vapaavalo vilkkua ja äkkiä sormi starttinappulalle, lähtihän se kuitenkin.
Vaihdenäyttö palasi tajuihinsa puolen kilometrin ajon jälkeen, eikä loppumatkalla oireillut, mutta mikähän kalikka siellä kiukuttelee?
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Vanha Bemari-vika. Tietty vaihdelootan vapaatunnistin alkaa luovuttaa. Hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen. Jos vaihdetunnistin ei toimi / vapaavalo pala, niin vedä kytkin pohjaan, jo starttaa.
Omassa äRrässä aikoinaan hajosi samaan aikaan kytkinkahvan mikrokatkaisija ja vaihdelaatikon kyljessä oleva vapaatunnistin. Starttaaminen oli oikeasti mielenkiintoista...
<p>2002-2014</p>
Kiitti vinkeistä.
Kytkin tosin oli pohjassa kaiken aikaa startatessa, mutta kattelen noi pari kalikkaa läpi, josko jotain olisi tehtävissä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
No sivujalka pitää olla kanssa ylhäällä, jos vaihdepotikka sekoilee. Jos se ei tiedä olevansa vapaalla, niin ei starttaa sivujalka alhaalla.
Dixi et animam levavi
Joo, ja vielä lisäksi kytkimeen ei saa koskea ennekuin virrat on päällä.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
Vaihdenäytön potikka, asennettuna noin 130 €. Mulla oli sama vika edellisessä gessussa, vapaata ei näyttöön löytyny. Startattua sai silleen kun sai näyttöön ykkösen päälle ja kytkin pohjassa.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Klittu joo se on osattu bemarissa käynnistyskin tehdä taiteenlajiksi...(ajvaara @ Elo. 25 2011,10:09) kirjoitti
Niin, ja se vielä, että jos kone stumppaa, se ei starttaa uudelleen ennenkuin käyttää kytkintä ylhäällä (siis vapauttaa kytkimen).
Tuo on ihan kiva ominaisuus jos ja kun sattuu että stumppaa liikkeellelähdön jälkeen keskelle risteystä: Ei pysty starttaamaan kytkn pohjassa uudestaan mopon vielä vaivaisesti rullatessa eteenpäin, vaan joutuu pysähtymään keskelle risteystä.
Tuli tuokin tapaus pikkuisena yllärinä kun ei starttinapista tapahtunutkaan mitään, toisin kuin edeltäjässään hondassa.
Minua näppärämpivarpainen ehkä onnistuisi salamannopeasti heittämään vaihteen vapaalle, käyttämään kytkimen ylhäällä ja vielä starttaamaan ennen kuin vauhti hyytyy, mutta itse en onnistunut (meni kakkonen päälle).
Jokin järkeenkäypä peruste vaadittavalle kytkin/vaihdeakrobatialle olisi mukava kuulla. Itse en ole hoksannut moista.
Onkohan uudemmissa muutettu käynnistys ehtoja->minulla 07 gsa:ssa ainakin pystyy lennosta kytkin pohjassa käynnistään esim. tsumppaus tilanteen jälkeen
Minun -07 GS (valm. 09/07) starttaa myös vauhdissa stumppaamisen jälkeen, vaikka kytkintä ei käytäkään ylhäällä.
https://www.youtube.com/user/mtubeist