Tulipa tuossa hankittua hieno XX, mutta pleksille tahtoisin tehdä jotain. Nyt siinä on paikallaan joku savunvärinen normaali(?) pleksi. Stormin kuvastoa selatessani silmään pisti MRA:n pleksit. Onko kellään bläkkärissä kyseisen valmistajan tuplakuplaa? Ja jos on niin oisko mahdollista saada kuvaa pleksistä pyörässä kiinni? Tahtois nähdä miltä näyttää ennen ostopäätöstä ja tuommoiseen voisi laittaa jos joku haluaa jeesata vähäsen: hartca@hotmail.com
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
Niin ja joo, eikö Pudasjärvellä ole joskus järkätty jotain lentokenttäajoja missä saa laillisesti kokeilla pyörän kulkua? Vai muistanko ihan väärin? Järkätäänkö niitä enää?
Taivalkosken Moottorikerho järjestää Pudiksen lentokenttäajoja
http://taivalkoskenmoot-kerho.fi/Tapahtumakalenteri.php
XX
Miten ylös tuollainen tuplakupla nostaa ilman? Tuolla vakiopleksillä kypärä jää just ja just ilmanpyörteiden yläpuolelle. Jos vaihtaisi niin saisiko kaupanpäälle armottoman ravistuksen maantieajossa? *![]()
Pörrr
MRA:ta en ole kokeillut, mutta Puigin tuplakuplan ilmavirta tulee suoraan kypärään ja olkapäihin, alemmas kuin alkuperäisen kanssa. Ei kuitenkaan pyörteile tai vispaa ollenkaan. Voi olla, että Puig on matalampi kuin MRA:n vastaava. Nopeuden kasvun tosiaan tuntee ja kuulee selvemmin kuin alkuperäisen kanssa, mikä ei itselläni Suomen oloissa ole pahemmin häirinnyt, mutta jos asuisin Saksassa niin laittaisin mielummin jonkun korkeamman touring-pleksin.(Zidi @ Touko. 11 2011,13:18) kirjoitti
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -04
en muista ulkoa mikä tuplakupla mulla on kiinni, mutta olisin valmis vaihtamaan virheettömään vakioon.tupla ei sovellu ollenkaan mun mittaiselle![]()
Pyöriikö kypärä päässä vai miten ei sovi? Oletko lähellä 175cm:ää?(pyryro @ Touko. 11 2011,21:35) kirjoitti
Pörrr
mulla mikä lie tuplakupla paikalla ja todella hyvä ajaa,jos vertaa orkkis tai turinki pleksiin.pituutta 188cm..
Ostin keväällä xx:n, paikalla oli Puigin tuplakupla. Ei sopinut mulle, vaihdoin originaalin tilalle. Mulla mittaa reilu 170 ja orkkis parempi. Jos haluat puigin tuplakuplan, pistä privaa. Hinta varmaan saadaan sorvattua kohdilleen. Sijanti Tampereen lähellä.
Mulla MRA tourinki ja mittaa 188. Hyvä on, ainoastaan jos istuu ihan "pystyssä" niin ottaa kypärään.
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
hirvee räminä ja suhina, ja sit jos laittaa vielä tankkilaukun niin kypärä ravistaa. mutta pikkusen kyyryssä tai selkä ja kädet ihan suorana tätä ongelmaa ei ole. pituutta (tai lyhyyttä) 178cm(Zidi @ Touko. 11 2011,21:52) kirjoitti
Nonniin, tuli laitettua Mra:n tuplakupla Stormilta kun sattui olemaan se kanta-asiakas lahjakorttikin sopivasti käytettävissä. Pikakokeilut tänään ja tosi hyvältä vaikutti, entisen pleksin kanssa ilmavirta tuli juuri kaulaan ja aiheutti kaamean pörräyksen ja ravistelun, nyt vain sellainen miellyttävä matala humina.
P.S. Voin luopua entisestä tummasta pleksistä johonkin hintaan jos joku sellaisen haluaa, kuvia saa emailiin jos jaksaa odottaa, aika harvoin tätä selailen.
Honda cbr 1100XX super blackbird
Honda cbr 600F
Minulla on myös MRA:n tuplakupla. Kun pituutta on kertynyt 173cm, niin ilmavirta tulee suoraan kypärään, joten melu on aikalailla infernaalinen, vaikka kypärä on schuberth C3.
Alkuperäistä pleksiä ei ole koskaan tullu kokeiltua, kun tuplakupla oli ostettaessa paikallaan.
By the way, kävin viikonloppuna ajamassa nakupyörällä, niin voin sanoa, että C3 oli tuolloin tosi hiljainen.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Moi,
Voisin käydä hakemassa jos jollain on siistikuntoinen tumma/musta org pleksi ylimääräisenä.
Mieluiten oulu/lähialue.
Janne
XX
itellä puigin tuplakupla ja pituutta 178. Hyvin toimii...
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Just tuollainen MRA tuplakupla löytyy omasta pyörästä....toimii ainakin itellä.186cm löytyy "pituutta"....mukavasti ohjaa ilmavirtaa yläkroppaan moottoritienopeuksissa ja keventää nojaavaa asentoa.Miinuspuolena löysä ajotakki läpättää olkapäistä niin että rillit heiluu kypärän sisällä....nahkatakki päällä ajaessa niin ei tapahdu
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Löytyisköhän joltain tummaa originaalipleksiä nurkista ylimääräisenä? Nyt on -06 XX:ssä kiinni MRA:n tuplakupla ja LSL:n korotuspalat ja ilmavirta osuu suoraan kaulaan / kypärän alaosaan.
Pituutta on 178cm ja kädet on mallia oranki, eli ajoasento on pysty. Kokeilin väliaikaisesti kirkasta vakiopleksiä ja tilanne meni huomattavasti parempaan suuntaan, väri vaan ei miellytä.