Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Nyt kaivattaisiin apua. Tuleeko kenellekään mieleen missä kypärämerkissä/mallissa olisi vähän reilummin tilaa nenälle ja naamalle? Nykyiset potat ovat Arain Maverickeja koossa xl joihin nenä mahtuu juuri ja juuri, mutta niiden käyttöikä alkaa tulla täyteen (-01 ja -03). Uudet Arain mallit on käyty läpi ja niissä kaikissa nenä hipoo hengityssuojaa, joten niiden kanssa ei oikein juhlita. Shoein potat taas eivät passaa minun soikeaan päähän. Myös Hjc on ahdas naaman osalta. Schubertin S1 Pro sopii päähän ja siihen sopii nenäkin (ei se oikeasti ole edes iso), mutta Schubertin värivaihtoehdot ovat harvinaisen ankeat. Onko Agv:ssä yhtään enemmän tilaa vai onko minun pakko tyytyä Schuberttiin? Kypärän hinnalla ei ole merkitystä, mutta laadukas sen on oltava. Olen onnistunut pari kertaa lyömään pään asfalttiin (toisen kerran ilman kypärää) ja haluaisin jatkossakin pysyä elossa.
    Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
    Itselläni oli samanlainen ongelma, turpa otti kiinni kypärään tai oli ahdistavan lähellä. Mulle sopivat kypärät oli AGV S4 SV, X-lite X 551 ja Suupertti.

X-litestä saa sen lipan irti. Muuten en tiedä millanen on. AGV:stä jotkut sanoo, että lähtee tärykalvot korvista. Ittellä on Suupertti r1. Ei sekään nyt hiljainen ole. Ongelma taitaa olla mun ajoasento mistä johtuu suhinat. Tulpat hankin niin sekin ongelma on voitettu kanta.

GSX750F, VFR800FI, CBR1100XX, R1200GSA
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tctic @ Elo. 31 2011,16:30) kirjoitti
    Uudet Arain mallit on käyty läpi ja niissä kaikissa nenä hipoo hengityssuojaa, joten niiden kanssa ei oikein juhlita.
    Otetaan etusormella ja peukalolla ripsakka ote ja kiskaistaan se nenäsuoja huitsin nevadaan. Se on irroitettava ja vaihdettava. Mulla se Arai Viperin "nenäsuoja" heitti kaikki höyryt silmälaseille huurruttaen ne. Ongelma poistui kun nosti sen kumilirpakkeen veke.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Schubertin S1 Pro sopii päähän ja siihen sopii nenäkin (ei se oikeasti ole edes iso), mutta Schubertin värivaihtoehdot ovat harvinaisen ankeat
    No minä en kyllä paljon potan väristä kyllä tekisi numeroa, jos se muuten sopii hyvin. On Schuberissakin sentään aika monta väriä ja voihan niitä itse hieman tuunata.
    Avokypärä?
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Schuberth J1:seen mahtuu reilumpikin kolvi:
    potta
    Mulla ollu vähän sama ongelma- useimmat potat on tehty pyörämmälle päälle. Joko korvilla liikaa tilaa tai nokka/leuka tulee liian lähelle leukasuojaa.

Mulla on AGV GP-PRO (koko ms, medium-small) ja nyt tuore Stealth SV (koko s). Molemmat istúu hyvin, ja naamakin mahtuu.
    Myös S4 sv olis istunu. Mut AGV T2 ei ollu sopiva ollenkaan, eli aina joutuu kokeileen.

Meluisuudesta en osaa sanoa kauheesti mut karkeesti suhteessa toisiinsa:

Bayard Poison 95%
    Suomy specR1 *100% - vertailu arvo (huom ei db)
    GP-pro 90%
    Stealth 85%

AGVt on noista hiljaisimmat - mut tulppia joutuu käyttämään kyllä. ja pään asento ja pyörän aiheuttamat pyörteet vaikuttaa aikalailla -stealth on siinä neutraalein.

Muita jotka itellä oli aika lähellä oli Marushin *rs900 tms. *Bellillä oli yks, mallia en muista. KBC'llä muistaakseni oli joku ihan ok.

Edit - nyt ainakin Stealthia saa edullisesti FC-motosta, josta vertailin.

<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Otappa se S1PRo niin niin tulet yllättymään positiiviseti monestakin asiasta.
    Kokemuksesta sanon senkin että kestää paukuttaa asfalttiin ja et saa kuin aivotärähdyksen.

Ikävä kyllä maahantuojan toimesta Suuperttia ei tuoda maahan kuin perus värit ja muutama furious väritys.

Omani tilasin (tästäkin syystä) Saksasta.

9.  
    Jos raha ei ole este,niin mikset maalauttaisi sitä S1:stä jollain koristemaalarilla
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...