Ruohikkoinen , märkä kärrytie ja jyyyyrrrkkä alamaki .
Pakko pitää jarrulla vauhti minimissä kun alla Bridgestonen mitkä lie melkein katurenkaat .
Etupyörä pomppaa keskiraiteesta vasempaan reunaa ja minä tietty siirrän painopistettä vasemmalle mutta pajupusikko ja lepikko on sen verran vahvaa että en jaksa painaa pyörää pystyyn .
Vauhtikin katosi ja pyörä kellahtaa lähes pysähdyksistä oikealle kyljelleen ,hirveä höyry ilmoille ko pakoputki märässä heinikossa ,sammutin koneen.
EI mitään vahinkoja kuin korvienväliin että olisihan tuo pitänyt älytä .
Pyörä pystyyn ja eikun menoksi mäki alas ja kun katson mittariin ABS:ät ja kolmio on tehneet mulle diskovalot !!!!!!!!!!
Eikä lopu vaikka sammuttelen muutaman kerran .Ajelen apeana Kuvalle taas vaihteeksi .
Jarrunestettä on roiskahtanut tankin oikealta puolelta kyljelle !!!!!
Pojat ei saa ensiyrittämällä vikaa kuitattua .
Pyörä jää sinne koska 40000 huolto olisi jo ylihuomenna.
Mutta asiaan .
Eikö GS saa käydä kyljellään ilman että tulee tällainen häiriö ??
Siis 2004 mallin mitkälie sähköservojarrut .
Triumph Tiger 800 XRX
Kyllä noita on useinkin nähnyt kyljellään, mutta mitään sen suurempia diskoiluja ei ole mittaristossa näkynyt.
Nämä siis perässä/edessä ajaneena huomioituja.
GS:n paremmin tuntevat varmaan kertovat onko kaadon sattuessa (etu)jarruletkut yms. vaarassa tuon ikäisessä?
Adventurea (jossa siis suojaraudat ja lätkät pyttyjen päissä orkkiksena) saa ainakin kaadella hiljaisista vauhdeista miten huvittaa, eikä pyörälle tapahdu mitään. Kestää myös asfaltille kaatumisia paikaltaan, vaikka olis rojua kyydissä yhden Euroopan reissun verran.
Oon kuullu tällästä.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Jarrukahva (jompa kumpa) sai kipeetä ja siellä on koko ajan katkaisijan mielestä jarru päällä. Niinpä ei startin jälkeen asetu...
<p>2002-2014</p>
Sieltä oli jarruservosta toinen korkki irti paikaltaan että sieltä se neste lorahti ulos.
Tämä tunnollisesti Saksassa huollettu peli ei ollut ikinä käynyt BMW-huollossa .
Ensimmäistäkään päivitystä ei ollut koskaan tehty.
Jarruneste huolto tehty väärin . Nyt jarrut pelaa paljon paremmin.
Venttiilien säätöruuvit sai melkein räjäyttää auki.
Kaikki öljyproput oli niin kireällä että pelkäsin kierteiden lähtevän mukaa.
Proppujen tiivisteet oli ohuita ko kärpäsen siivet .
Öljynsuodatin ei läähtenyt kuin särkemällä irti .
Että näitä hyvin huollettuja Saksan pyöriä .
Nyt kun tarkemmin tutkin huoltojen merkinnät ei kolmelta vuodelta löydykkään huoltoja vaika kilometrejä on tullut 18000 sinä aikana.
Nyt kone on huollettu viimesen päälle .
Noo toivottavasti nyt jaksaa raksuttaa muutaman vuoden.
Triumph Tiger 800 XRX
on siinä onneksi takuu(mchuurre @ Syys. 01 2011,10:25) kirjoitti
Triumph Tiger 800 XRX
Otsikon mukaisesti,kippasin Gessun bensa-aseman pihassa kävelyvauhdista oikealle kyljelleen. Scheissea ja p**lettä ja mopo pystyyn. Vauriot : kaatumarautaan, kahvasuojaan ja sylinterikoppaan skraadut. Ei vielä kaataneesta tuli kerran kaatanut.
Lähden liikkeelle niin ABS-valo vilkuttaa villisti, jarrut ei jarruta juurikaan ja kahva ja poljin tuntuvat pehmeiltä. Vika ei poistu vaikka sammuttaa ja starttaa uudelleen. Missään ei näy vaurioita, letkut ja liittimet on OK, mistään ei valu mitään (ei ainakaan näy)
Ajan sitten kotiin, jarrut on pehmeän oloiset mutta jarruttavat kun jaksaa painaa kahvaa. ABS-valo vilkkuu yhtäsoittoa.
Mitähän siitä voisi tsekata, missä vika voisi olla?
Jarrunesteet on juuri vaihdettu.
BMW R1200 Gatu & Sora -06
Toimiiko jarruvalo?
Vai palaako koko ajan?
Oikea rysteri pyörähtänyt ja painaa jarrukahvaa tai poljin jotenkin jumissa?
Tuuppa käymään niin katsotaan mitä koodia antaa sieltä, näytät samoilla maisemilla asustelevan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Jarruvalo näkyy palavan koko ajan. Jarrukahva ja -poljin näyttäisivät olevan ihan OK, mutta onhan ne voineet jonkin tällin saada.
Katsoin noita keskusteluja ja jossain arveltiin että ABS-yksikössä olisi ilmaa/nestevajausta. Miten sinne ilmaa pääsisi... tai yleensäkään kaadon takia jarrusysteemiin?
Kiitos tarjouksesta iaj, laitan viestiä vkonloppuna jos ei vikaa löydy ennen!
BMW R1200 Gatu & Sora -06
Eli jompi kumpi kytkin on jumissa, riittänee pitämään vian päällä.
Naksuuko kytkin jos poljinta painaa, entäpä kahvassa?
Pitäisi kuulua ihan selvästi noiden mikrokytkimien toiminta?
Ja kahva pääsee varmasti lepoasentoonsa?
Ei ota nuppi rysteriin kiinni, vaan jää ~sormen mentävä väli, kuten kytkimenkin puolella?
Melkeimpä veikkaan että löytyy se vika tuosta kahvasta...
Ei ota nuppi kiinni, vaikka oli se kahvasuojus vähän kääntynyt.
Kiitos vinkeistä, täytyy jatkaa tutkimuksia huomenna.
BMW R1200 Gatu & Sora -06
Jarrupolkimen mikrokytkin saanut siipeensä ja jarruvalo on päällä koko ajan. Veikkaisin.
Itse vaihdoin omaan R1100GS pyörääni mikrokytkimen jarrukahvaan talvella.
Ostin niitä EBaystä 10 kpl kolmella eurolla yhteensä, toimitettuna.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 25.05.2012 klo 10:31.
Vika löytyi.
Jarrukahvan mikrokytkin oli nitkahtanut hiukan pois paikaltaan kun mopo meni kyljelleen. Käynnistäessä moottoria ABS:ien tarkistussykli ei mennyt läpi -> ABS jää vikatilaan, servo ei starttaa, jarruvalo palaa.
Mikrokytkin on kiinni jarrukahvaa vasten pienellä kuusiokoloruuvilla. Ruuvia irti, pientä säätöä, mikrokytkin naksuu taas kun painaa kahvaa, käynnistyksen jälkeen ABS-servo starttaa kuten pitääkin, ABS-valo käyttäytyy normaalisti...
Kiitokset vielä viisaammille vinkeistä...![]()
BMW R1200 Gatu & Sora -06
Toiset vaan kuulee juttuja kaatamisista. Itse olen ollut useaan kertaan aitiopaikalla näkemässä miten Adve menee kyljelleen. Vasemmalle, oikealle, kivikossa, hiekassa, asfaltilla. Siitä päältä tosin ei kovin hyvin näe kaatumistapahtumaa mutta tunnelmaan kyllä pääsee...
Naarmuja lukuunottamatta ei ole koitunut ongelmia. Ei muuta ku pyörä pystyyn ja eteenpäin.