Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    Kannattaa myös treenata sitä polttimon vaihtoa. Ainakaan omaan cebariin se ei ole mikään helppo nakki tallitiloissa, saati sitten pimeässä tien poskessa.

    Mutta jahka löysi oikean tekniikan, missä asennossa käpälää sinne mittariston alle ujuttaa, niin saattaa tuo onnistua nyt tien päälläkin. Mutta, jos samanlainen harjoittelu ja rystysten naarmutus pitäisi pimeässä ja sormet kohmeessa tehdä, niin jäisi kyllä vaihtamatta.
  2. #32
    Lainaa (Seikkailu_R @ Elo. 31 2011,09:25) kirjoitti
    Lainaa (villho @ Elo. 31 2011,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Elo. 30 2011,22:26) kirjoitti
    Nyt on 35w xenon lyhyessä ja 50w xenon pitkä, näkee.
    Mites tuo xenonin syttymisaika? Lyhyissähän se ei haittaa, mutta 50-wattisena ja pitkissä valoissa. Pystytkö antamaan lainkaan kaukovalovilkkua?
    Ainakin tuo oma 50w toimii hyvin vilkkuna, se sytytys välähdys on kohtuullisen kirkas.
    Sen jälkeen tulee se hetken himmeämpi jakso.
    Hyväähän tuo vilkuttelu ei xenonille tee, tuskin millekkään polttimolle.

    Tosin itsellä on pitkä myös bi-projektorissa niin ei tule mitään viiveitä, valo päällä koko ajan ja varjostinta liikutetaan.
    Sytytys "pulssi" on aika kirkas ja vilkautus toimii ok.
    Kirkastuminen kestää saman oli 35w tai 50w.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  3. #33
    kumma muuten, ettei noita ledivaloja ole pyörien etuvaloissa. niistähän lähtee tehoa nykyään ihan hulluna ja vie vähän virtaa.

    tämäkin on varmaan joku valmistuskustannustekninen säästö, heti kun joku rupeaa kilpailemaan pyörien valoilla, niin kaikki laittaa ledivalot ja hehkuttaa kilpaa kuinka paljon on tehoa ja kuinka täydellinen kuvio on.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4.  
  5. #34
    Lainaa (jaket @ Elo. 31 2011,19:09) kirjoitti
    kumma muuten, ettei noita ledivaloja ole pyörien etuvaloissa. niistähän lähtee tehoa nykyään ihan hulluna ja vie vähän virtaa.
    LED-tekniikka ei ole vielä ihan sillä tasolla, että siitä saataisiin mitään merkittävää etua ajovaloihin järkevällä kustannustasolla. Parhaat kaupallisesti saatavilla olevat ledit alkavat olemaan vasta samalla tasolla xenon HID-valojen kanssa energiatehokkuudessa (lumenia / W), eli virransäästöä niillä ei saavutettaisi. Säälliseen ajovaloon tarvittaisiin siis edelleen vähintään 20-30W sähköteho. Tämän tehoiset ledit ovat edelleen aika kalliita ja lisäksi niille tarvitaan kohtuullisen järeät jäähdytysjärjestelyt. Virransyöttöönkin tarvitaan jonkun verran elektroniikkaa.

    Näistä syistä johtuen sanoisin, että lediajovaloja ei tule vielä hetkeen markkinoille muuten kuin poikkeustapauksissa, joissa pääkriteereinä on muotoilu tai erikoisuudentavoittelu eikä niinkään valoteho saati sitten kustannustehokkuus. Halogeenit tulevat olemaan vielä jonkun aikaa valtavirtaa hinnan takia ja xenonit yleistyvät pikkuhiljaa niissä laitteissa joissa halutaan panostaa valotehoon. Pienempitehoisissa merkkivaloissa, kuten vilkut, takavalot ja huomiovalot, ledit ovat jo nyt varsin hyvä ratkaisu.
    Arttu
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12