Moips
Olisi ehkä aika vaihtaa toi nokkaketju kun pitää ääntä? Millainen homma olisi vaihtaa itse suurikin työ? Ja olisiko kellään jotain räjäytyskuvaa miten se vaihdetaan?
Älä vaan, vahingossakaan, kerro mihin vehkeeseen oot vaihtamassa... *![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Vanha pois ja uus tilalle. Kaksi vaihtoehtoa toteutukselle: Katkaiset vanhan ketjun ja sen avulla vedät uuden ketjun kampiakselin alta paikalleen ja niittaat päät yhteen. Tai sitten irrotat moottorin pyörästä, purat sen muttereiksi pöydälle ja vaihdat sinne "päättömän" ketjun. Jos pyörä viettää talven pitkät tunnit vaikkapa omassa tallissa, kannattaa varmaankin purkaa koko mosa vaikka vähän arvokkaampi projetki tuleekin olemaan. Joku Haynes tai vastaava huoltomanuaali kaveriksi, niin on mukava sitten samalla käydä läpi jokainen kikkare, mitä siitä padasta joutuu irrottelemaan.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
onks uusi ketju siis yhtenäinen eli ei ole liitospalaa vai?Jos on niin varmaan siihen saa sopivan jatkonkin vai? ja edelleen *
? Siinähän se kyl talvi menisi ja rahat
Ja vielä mistäköhän se ketjun voisi saada edullisemmin ei kai tarvi orkkis tuote olla vai mitä olette mieltä?
Jos moottori on muuten kunnossa, ja voimissaan ei sitä kannata alkaa ehdoin tahdoin purkamaan. Uusi niitattava ketju ja vanhan avulla vaihtaminen on silloin ehdottomasti paras vaihtoehto.
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
Niitä saa kahta sorttia. Toinen on lenkki elikäs ympyrä ja toinen on pätkä, jossa on kaksi päätä. Jälkimmäisen mukana tulee se niitattava lukkopala.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Kyl se tuntuu mielestäni olevan voimissaan mitä nyt se pieni häiritsevä ääni 1000 ja 1500 kierroksen välillä rapiseva. Vaikka haitanneeko tuo riittäähän tuota ääntä maailmaan? Sitähän tässä pähkäilen et hintaa tulee melkein mopon verran jos kovin alkaa korjailleen kun muuten tuo tuntuu toimivan
Auttaisi varmaan kanssa jos kertoisit paljonko tuolla laitteella on ajettu. Pieni rariseva ääni tuossa laitteessa ei minua ainakaan stressaisi isosti, suuri ja koliseva ehkä hieman..
Manuaalinen nokkaketjun kiristin tai uusi laahainkin voisi auttaa elämää.
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
No juu onhan sillä ajettu 110 th. Sitä onko ketjua vaihdettu ollenkaa en tiedä (vasta kesällä hankin). Meinasit tuossa parissa liikkeessä ettei kannata vaihtaa ainoastaan säädättää venttiilit ja kaasarit synkata.
Onko se rapisija varmasti nokkaketju vai kiristin tai ohjurit?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Enpä oikein osaa sanoa kun ei ole vielä oikein hanskassa noi hommat mut liikkeelle lähtiessä kuuluu rapinaa aina sinne 1500 asti jonka jälkeen loppuu
juu, tää lähinnä siksi et en oikeestaan tiedä mikä noissa ketjuissa on vaihtoväli. Mut veikkaisin aika pitkäksi. Huolto ohjelmissa se ei taida olla oikein missään.(lapikas @ Syys. 06 2011,20:14) kirjoitti
Mut aika monessa pyörässä on kiristimen kanssa jonkinlaista vikaa tai "ominaisuutta".
Aikoinaan käytin auki yhden Suskan GSX600f´n koneen vajaa 50tkm paikkeilla- silloin ainakaan ei ollu mitään siinä ketjussa, eikä juuri muuallakaan. Muovisissa ohjureissa oli jäljet. Mut ylimääräiset äänet loppui kun purin ja putsasin kiristimen ja asensin ohjeen mukaan takas.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Pienillä kierroksilla rapisee startin ketju, vaihtoon, 110 tkm ajettu, avaa se kone vaihda jakoketju, männänrenkaat ja koneistuta kansi niin saat ajaa toisen 110 tkm ilman murheita.
Tossa kohtaa kun koneistat venttiilit ei tartte vielä ostaa uusia vaan menee ihan työstämällä.