Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Nimittäin viimeiset shortsiajokelit....

    Onneksi oli aamupäivällä mahkuja käydä heittään muutamakymmen kilsaa ennen sateiden ja viileyden saapumista.... Ei se ihan samalta tuntunut, kuin juhannuksen jälkeisen viikon liki +30C keli, mutta menetteli.....

    Mikään ei ajamisessa voita über hellettä, avopottaa, shortseja, tpaitaa ja moottoripyörällä maantietä... Olen kait syntynyt väärään maahan.

    Haikeeksi vetää...

    Onko mulla kohtalon tovereita, vai olenko ainoa?
    Kickstart, deserve the ride!
  2. #2
    Tässä kyllä ei! Avopotta ei käy. Shortsit ei käy. T-paita ei käy. Mulle tuollainen +20 on paras keli ajella. Pikkasen aurinkoa ja kuiva tie.
    Hakusessa..
  3. #3
    Lainaa (Jumppanen @ Elo. 29 2011,08:24) kirjoitti
    Onko mulla kohtalon tovereita, vai olenko ainoa?
    Taidat olla ainoa. Kyllä suomalainen tykkää enemmän hiihtää räntäsateessa vastatuuleen.
    Vielä kun pyörän laadun valitsee oikein, on kahdeksan kuukauden huoltokatko ihan paikallaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #4
    Lainaa (Jumppanen @ Elo. 29 2011,08:24) kirjoitti
    Mikään ei ajamisessa voita über hellettä, avopottaa, shortseja, tpaitaa ja moottoripyörällä maantietä...

    Haikeeksi vetää...

    Onko mulla kohtalon tovereita, vai olenko ainoa?
    Olen täysin samaa mieltä sekä keleistä että ajovarusteista! Eipä tullut kyllä metriäkään ajettua ja alkanee olla aika laittaa pyörä talviteloille odottelemaan seuraavan kesän ajokelejä.
  5. #5
    Parempi on ajella viileämmällä ilmalla, pysyy hikoilutkin kurissa.
    Sen vertaa arvostan nahkaani etten ajellut t-paidalla ja shortseilla helteillä.
    Onhan tässä vielä 2 kk ajoaikaa jäljellä ennen talviteloja.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  6. #6
    Juu, nythän alkaa oleen kelit taas parhaimmillaan. Pystyy laittaan kunnolla suojaavat kamat niskaan ilman, että keittää kroppa totaalisesti yli...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #7
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Kyl se vaan on kivaa kun on kuumaa ja käy vaik kaupassa tai uimareissulla et shortsit ja avopotta on ajovarusteena.

    Tästäkin voi nauttia monella tapaa ja minusta ei ole nautinto pukea 2-os nahkapukua päälle jos käy ostamassa jotain kaupasta jatkaakseen vaik grillailua.
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  8. #8
    En mä tiedä, kunhan tiet ei ole jäiset, sohjossa tai lumessa, niin mopoilu on kivaa.

    Tulee kuuma tai kylmä, ei haittaa. Talvi vaan v*tuttaa, ei muu näissä jutuissa.
  9. #9
    Jep, tänään oli jo farkuissakin kylmä. Kaiholla muistelen kesää kun parinsadankilometrin iltalennon sai tehdä crocksit jalassa pelkillä shortseilla ja silti oli lämmin.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #10
    Lainaa (vetomies @ Elo. 29 2011,08:40) kirjoitti
    Kyllä suomalainen tykkää enemmän hiihtää räntäsateessa vastatuuleen. *
    Juurikin näin Jo pienestä pitäen mitä paskempi ajokeli, sen suurempi on meikäläisen naamalla. Säkkipimeä + korkeat kuusimetsät mutkaisen tien molemmin puolin + kaatosade ja hirvet jossain jumalan selän takana, keskellä ei mitään. Aahh! Voiko sitä enempää toivoa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Sandaaleille, shortseille ja T-paidalle ei-ääni. Jo pikku vauhdissa sattuu niin pirusti - jos sattuu ja sitte onkin kesä pilalla. Joku vuosi sitten näin pariskunnan, jonka mopo kaatui suunnilleen kävelyvauhdista. Polvet, sormet, käsivarret ja varpaat tosi pahassa kunnossa. Siis oikeasti niin häijyn näköistä jälkeä, että pahaa teki. Pisti miettimään, voisiko käydä samoin.. Ja lisäksi palovammat, joita kuumasta putkesta voi saada. Tekee pirun kipeää ja paranee hitaasti..

    Vaan aika masokisti täytyy olla, jos yli 25 lämmöissä vetää goret tai nahkat päälle. Minusta siihen leikkiin ei ole, ajokamppeet vaihtuu toisiin siinä vaiheessa, kun jo pukeutuminen nostaa hien pintaan. Ei helteellä tarvitse tuskailla hiostavissa ajovarusteissa, pitää vaan oivaltaa, että kotimaassa tarvitaan kahdet ajokamppeet. Ne kesäkamppeet ei edes ihmeitä maksa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    Lainaa (J@ck @ Elo. 29 2011,12:46) kirjoitti
    Ei helteellä tarvitse tuskailla hiostavissa ajovarusteissa, pitää vaan oivaltaa, että kotimaassa tarvitaan kahdet ajokamppeet. Ne kesäkamppeet ei edes ihmeitä maksa.
    Itse oivalsin tänä kesänä että tarvitaan vain yhdet ajokamppeet ja kuoripuku sateiden varalle. Alle voi lisätä pukeutumista kelin mukaan.
    ~SV1000N~
  13. #13
    Onhan niitä muitakin vapaa-ajan harrastuksia, mitkä on tunnetusti kaikkein hauskimpia ilman mitään suojaa... ja kuten niissäkin, myös tässä jokainen puntaroikoon ihan itsekseen, minkä verran riskiä sitä haluaa oman terveytensä kanssa ottaa
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #14
    Lainaa (J@ck @ Elo. 29 2011,12:46) kirjoitti
    Sandaaleille, shortseille ja T-paidalle ei-ääni. Jo pikku vauhdissa sattuu niin pirusti - jos sattuu ja sitte onkin kesä pilalla. Joku vuosi sitten näin pariskunnan, jonka mopo kaatui suunnilleen kävelyvauhdista. Polvet, sormet, käsivarret ja varpaat tosi pahassa kunnossa. Siis oikeasti niin häijyn näköistä jälkeä, että pahaa teki. Pisti miettimään, voisiko käydä samoin.. Ja lisäksi palovammat, joita kuumasta putkesta voi saada. Tekee pirun kipeää ja paranee hitaasti..

    Vaan aika masokisti täytyy olla, jos yli 25 lämmöissä vetää goret tai nahkat päälle. Minusta siihen leikkiin ei ole, ajokamppeet vaihtuu toisiin siinä vaiheessa, kun jo pukeutuminen nostaa hien pintaan. Ei helteellä tarvitse tuskailla hiostavissa ajovarusteissa, pitää vaan oivaltaa, että kotimaassa tarvitaan kahdet ajokamppeet. Ne kesäkamppeet ei edes ihmeitä maksa.
    Jep. Kaipparilla kävi vähän huonosti. Teki pienen koeajon huollon yhteydessä shortsit, croksit ja t-paita päällä. Etunen lipes alta ja nurin mentiin asfaltin kautta ojaan. Jokin meni mahasta ja suolist läpi, suolet tulehtu jne... No ne ikävän näköiset ruvet oli siinävaiheessa ihan sivuseikka. Oli muistaakseni parin viikon sairaalakeikka, onneks ei sen vakavampaa.

    Pyörä meni lunariin (moottorin poski mm. puhki). Ikävintä oli ettei kaverin muija antanut ostaa uutta... *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #15
    Kävin Stormilta tänään hakemassa windstopper-alusasut ja uskoisin että nahoilla voi hyvin ajaa vielä pitkään eli nythän vasta parhaat kelit tulee kunhan pysyis kuivana ja ei satais niin kuin parhaillaan.
  16. #16
    Lainaa (Jumppanen @ Elo. 29 2011,08:24) kirjoitti
    Nimittäin viimeiset shortsiajokelit....

    Onneksi oli aamupäivällä mahkuja käydä heittään muutamakymmen kilsaa ennen sateiden ja viileyden saapumista.... Ei se ihan samalta tuntunut, kuin juhannuksen jälkeisen viikon liki +30C keli, mutta menetteli.....

    Mikään ei ajamisessa voita über hellettä, avopottaa, shortseja, tpaitaa ja moottoripyörällä maantietä... Olen kait syntynyt väärään maahan.

    Haikeeksi vetää...

    Onko mulla kohtalon tovereita, vai olenko ainoa?
    Provooooooo

    ja viel: ;)

    Nojuu, alkaa olla mahikset shortsisillaan ajeluun ohi

    Itse sen verran pelkuri. Avopotta keränny pölyä monta vuotta hyllyllä, joskus harvoin ilman kunnon ajovermeitä...sillonki pelottaa niin pirusti. Jos vaikka ei oliskaan enää omaa silkkihipiää rasvattavana illalla. Joku rupelonahka vaan

    Sori, oli pakko
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  17. #17
    Ei oo yhtään provoo. Musta ihaninta mopoilusta on se, että lähtemisestä ei synny mitään sen kummempaa numeroa, kuin että potta päähän ja menoksi....

    Näillä keleillä mun leikatulla selällä keskivartalo ja alaraajat pitää vuorata jo semmosella setillä, että hiki tulee pukiessa ja turha mihnä sisätiloihin mennä reissun aikana....

    Avopotalla mentiin koko kausi ja mennään, kunnes rupee touhutippa tuleen nenänpäähän....



    Kickstart, deserve the ride!
  18. #18
    Oli se

    Sunnuntaina lipat rataromulla Alastarolla...
    Ei huvita aloittaa osien hakua vanhukseen just nyt - onpahan koko talvi aikaa.
    ****************************
    Satunnainen motoristi
    Honda CBR900RR SC44 2001
    exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
  19. #19
    Kyllähän kesällä pitää ainakin yksi jäätelökioskireissu ajaa shortseissa ja t-paidassa.
    Kuuluu asiaan ja tuottaa suurta hupia.
    Toki varoen ja hiljaisilla nopeuksilla...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  20. #20
    vaikkaa mennään lähikauppaan niin tää mies pistää kyl kaikki varusteet phäälle.
    Silloin +30c kelissä ajelin kyllä sortseissa missä polvisuojat, muuten kyllä takit ja selkäsuojat jne..
    Nyt rupee olla jo aika passelikelit kun pyörii siinä +15c paikkeella ja nahkis mukavasti lämmittää.
    8.9 baanalle Alastaroon, nyt vasta sesonki on alkamassa!
    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
  21. #21
    Lainaa (HiTec @ Elo. 29 2011,12:39) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 29 2011,08:40) kirjoitti
    Kyllä suomalainen tykkää enemmän hiihtää räntäsateessa vastatuuleen. *
    Juurikin näin Jo pienestä pitäen mitä paskempi ajokeli, sen suurempi on meikäläisen naamalla. Säkkipimeä + korkeat kuusimetsät mutkaisen tien molemmin puolin + kaatosade ja hirvet jossain jumalan selän takana, keskellä ei mitään. Aahh! Voiko sitä enempää toivoa
    Juurikin EI näin, vaan +30 ja aurinkoa.
    farkut+t-paita.ei kyllä ole pakkasta,lunta,pimeää ikinä ollut ikävä.
  22. #22
    Lainaa (Jumppanen @ Elo. 29 2011,08:24) kirjoitti
    Nimittäin viimeiset shortsiajokelit....

    Onneksi oli aamupäivällä mahkuja käydä heittään muutamakymmen kilsaa ennen sateiden ja viileyden saapumista.... Ei se ihan samalta tuntunut, kuin juhannuksen jälkeisen viikon liki +30C keli, mutta menetteli.....

    Mikään ei ajamisessa voita über hellettä, avopottaa, shortseja, tpaitaa ja moottoripyörällä maantietä... Olen kait syntynyt väärään maahan.

    Haikeeksi vetää...

    Onko mulla kohtalon tovereita, vai olenko ainoa?
    Samaa mieltä aloittajan kanssa ja vahvasti!!

    On huvittavaa lukea joidenkin mielipiteitä, toki ymmärrän "turvallisuus" näkökannan, mutta silti.
    Esim. tapaus; käydään kaupassa tai kioskilla täydet varusteet päällä, koska ajetaan moottoripyörällä.

    Shortsit, t-paita ja crocsit sopiva varustus tollaseen cruisailuun
  23.  
  24. #23
    [QUOTE= (sky @ Elo. 29 2011,13:00)]
    Lainaa J@ck,Elo. 29 2011,12:46 kirjoitti
    Ikävintä oli ettei kaverin muija antanut ostaa uutta... *
    Mut, voihan sen aina vaihtaa....
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"