Eli tuttu testas mopoa parkkipaikalla ja onnistu kaatamaan vauhista. Korjausarvioks ilman töitä tuli 2500e ja vakuutuksen päätöstä odotellaan vielä.
Kuuleman mukaan vakuutus ei korvaa paljoa paskaakaan tuosta, eli saan sitten ajella puolipaskalla pärrällä loppu kesän..
Alakate: 550e
Maski: 750e
Putkisto: 550e
Jalkatapin pidike 100e
Peili, vilkut, ym pikku osat n. 300e.
Ja tosiaan jos vakuutus korvaa tuosta esim 1000e, niin joudun sitten valitsee että korjaanko katteen ja pakolliset osat, vai putken ja hommaan käytetyt katteet jne jne.
Mitäs mieltä? Mitä ite tekisitte? (Ei kellää sattuis olee osia myynnis?)
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Kuvia: * *(jos toimii)
EDIT: No enpä osannu.. Pikavinkki miten saa toimii?
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Se maksaa joka särkee!(Tomba750 @ Elo. 03 2011,01:47) kirjoitti
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
mitäs tosiaan kaveri asiaan on itte sanonu..?(Pave. @ Elo. 03 2011,01:54) kirjoitti
![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kyllä ajaja maksaa näissä tapauksissa. Eikös aina ole niinn mennyt. EI AJA jos ei uskalla ottaa vastuuta.
Mun tapauksessa ois entinen tuttava ellei itse automaattisesti rupea maksamaan.
Mutta korjauksista, pakolliset totta kai ekana. Vilkkuja sun muita saa vaikka mistä. jonkun putken hommaa halvalla suomesta, ebaysta...
Saakos katteet maalattua uudestaan eli menikö ne rikki vai naarmuille vaan? Maalautat ne jollekin hienolle värille kun tällainen sattui. Maalamoja on vaikka missä ja jotakin varmaan voi maalata itsekin, jos on yhtään taitoa.
Otat kertakorvauksen vakuutusyhtiöstä ja pistät kuntoon ite.
Jäät luultavasti rahallisesti voitolle![]()
1300cc Suzuki
Kaverilta rahat mitä omavastuu ja bonusmenetykset maksaa, sitten kertakorvaus vakuutusyhtiöstä ja fiksaat pyörää sen verran että se on ajokunnossa.
Itse en noin vanhan pyörän naarmuista jaksaisi ressata, jos ei näyttelypelistä ole kyse.
Mutta eikös tuo mene jo lunariin? Voiko lunastuskuntoisestakin ottaa vaihtoehtoisesti jonkin kertakorvauksen?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Juu, kyllä lunarikuntosestakin pitäisi saada kertakorvaus. Eikä vakuutusyhtiöt kuuleman mukaa kovin helpolla halua lunastaa noin vanhaa pyörää.
Muuten kyllä voiskin itse korjailla, mutta tällä hetkellä "paras" paikka tehdä töitä on parkkipaikka, että ei kiitos. Ja vakuutus maksaa 20e/h itse tehdystä työstä ja pajalla tehdystä sen verran kun siellä on tuntiveloitus.
Etukatteen kiinnike kohat haljennut ja korjatessa jälki jäisi ikävästi näkyviin, mutta tosiaan aika vanha pyörä eikä tosiaan mikään näyttelykelpoinen.
Ja rikkojasta sen verran, että kyllä se pohjolalle ilmoitteli asiasta ja nyt odotetaan niiltä vahvistusta asiasta. Ja perjantai aamuna vielä vahinkotarkastukseen.
Ps. saako noita kuvia mitenkään toimimaan ilman että uppii ne eka nettiin?
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tämä on varmaan nyt tyhmä kysymys, mutta miksi vakuutus korvaisi vain tonnin, jos korjauksiin menee kolme tonnia? *Eikö vakuutus korvaa ne osat, mitkä ovat rikki ja sinä maksat vain omavastuun? Vai täytyykö jonkun olla oikeasti palasina, että se korvataan ja naarmut eivät tätä täytä? Eikö autoissakin korvata lommot ym?
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Tätä samaa minäkin ihmettelin, kun kertomusta lueskelin. Jos on kasko, niin vakuutusyhtiö maksaa korjauksen, sinä omavastuun!(Ankka @ Elo. 03 2011,12:38) kirjoitti
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
Lukemani mukaan pyörälle ei ole tehty vahinkotarkastusta eikä myöskään ole tehty korvauspäätöksiä niin varmaan myös nuo huhut ja kuuleman mukaan puheet voi siksi aikaa unohtaa kunnes vakuutusyhtiö sanoo sen virallisen joon tai ein...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Näkyy edukkaimmat ehjillä katteilla olevat vastaavat pyörät olevan myynnissä vajaalla 1800 eurolla ja hintahaarukka ulottuu 3600 saakka. Vakuutusyhtiö maksaakin mieluummin pyörästä heidän mielestään "käypäsen" hinnan kuin korjauksia yli pyörän arvon. Valitettavasti vakuutusyhtiön käypä arvo tuppaa olemaan se hintahaarukan alapäässä oleva.(Black Crome @ Elo. 03 2011,12:44) kirjoitti
Joskus muistan tuon korjausrajan olleen 60% arvioidusta myyntiarvosta ennen konttaamista eli 1800 euron pyörässä korjauskulujen maksimi olisi 1080,-. Yli kun menee, niin joko lunastavat koko pyörän tai maksavat kertakorvauksena tuon korjausmaksimin mukaan ja sinä saat pitää romut.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Jos maksimikorvaukset ovat todella jossain tonnin kieppeillä, kannattaa myös miettiä sen kaskon mielekkyyttä. Tulee varmaan jo vuodessa-kahdessa maksettua tuo hinta.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Näin minäki sen ajattelin ennen kuin JL-biken työntekijä informoi, että vakuutus maksaa vain tietyn osan. Viittasi juurikin tuohon "60%" esimerkkiin.(Black Crome @ Elo. 03 2011,12:44) kirjoitti
Eli homman opetuksena se, että ei tosiaan kannata lainalla pyörää kenelläkkään, ku ei se vakuutus kumminkaan sitä tuu korjaa. + Hitosti päänvaivaa
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Lainapyörän kaataminen on aina hankala juttu molemmille osapuolille. Itse en oikein uskalla lainailla, enkä varsinkaan lainata muiden pyörää juuri tuon takia. Ärsyttäisi maksaa omasta kaadosta, mutta vielä enemmän toisen kaadosta. Toisaalta myöskin korvauksen vaatiminen olisi ikävää, vaikka näinhän se tietysti pitäisi menetellä, jos omaan takkiin tulee kuluja.
Noista olisi tietysti hyvä sopia etukäteen edes maininnalla "maksat, jos kaadat", niin ei menisi tilanteet ehkä ihan yhtä kiusallisiksi.
Hankalia tilanteita. Toivotaan, että sieltä vakuutusyhtiöstä nyt jotain järkeviä korvauksia tulisi.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
ei(Tomba750 @ Elo. 03 2011,12:22) kirjoitti
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Ei muutaku rahat taskuun ja fighteriä tekemään
![]()
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Opiskelija "palkoilla" ei hirveesti fightereita kasailla![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Tanko 50€, raiserit 30€, vaijerit 100€, etuvalo 100€, peili/t 30€ = fighter. Tosi kallista.
Jos haluat siitä orkkiksen, niin katteet mahtaa saada muutamalla satasella joltakin joka on tehnyt samanlaisesta fighterin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
En anna kenenkään ajaa, ellei ole jokin pakottava juttu..
Jos kokeillessa kaataa, niin se = ostopäätös...!!
Jos sillä hetkellä ei oo rahaa päällä, niin sitten sovitaan maksusuunnitelma...![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Minun mielestä jokainen pyörän omistaja tekee itse täysin päätkösensä. Toiset on vain suosituksia.(Pavel Pude @ Elo. 04 2011,19:01) kirjoitti
Eiks je?
Tässä ketjussa on aika turha alkaa sitä sumplimaan. Vahinko on jo sattunut.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Tohon viellä belly ~100€ niin näyttää paremmalta.(Tctic @ Elo. 04 2011,18:12) kirjoitti
Ei vieläkään olla sen touhutonnin yli menty.
(edit ja faitterin vielä voi melkeen paukkupullolla maalata mattamustaksi ja siltiki on siisti)
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
No näinhän se ( muistaakseni) menee. Mutta jos ei fighteriä halua, piisaako € näihin heebeleisiin?(Tomba750 @ Elo. 04 2011,19:08) kirjoitti
Oult paarts vrom Iibei dot kom
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Mökiltä ja muulta kiireeltä selvitty;
If:stä soittelivat ja sanoivat, että korvaavat 1500 euroa tai ostavat lunastukseen 2000 eurolla +80e seisontäpäiväkorvauksia.
Kolmisen viikkoa kerkesin pyörällä ajella, joten en todellakaan lähtenyt tuohon lunari hommaan vaan korjaus puuhiin. Nyt on jalkatapin pidike hitsautettu, uudet peilit hommattu ja illalla vilkkua takasin paikoilleen. Katteita (100e sivukatteet) voisi huomenna lähteä katsomaan, eli toistaiseksi pysyy hyvin vielä budjetissa.
Katteiden maalaus tietty + maskin osto vielä edessä, eli halvimmat vasta hommailtu..
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Kyllä mäkin suosittelen sitä fighterointia.
Ton hintasessa pyörässä jälleenmyyntiarvo ei juurikaan muutu, mutta suhteessa entisöintiin selviää aika halvalla, ja tommosella suht tehottomalla pyörällä on oikeastaan aika kiva ajella ilman katteita. Pysyy korttikin paremmin hallussa kun mukava nopeusluokka on astetta alempi.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Kaveri maksaa koko paskan,ettei sulla mene bonarit.(Tomba750 @ Elo. 03 2011,01:47) kirjoitti
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
Kannattaa yrittää tingata hiukka, itselle ovat aina antaneet vähän lisää tuohon kertakorvaukseen. Lähde vaikka esittämään että haluat 1800 € ja pidät raadon poissa vakuutusyhtiön vaivana pyörimästä, eiköhän ne satkun-pari sieltä heruta lisää. Se on sellaista kaupankäyntiä tuo hinnanmuodostus, ei ne mitään apteekinhintoja ole eikä kunnon perusteluista ainakaan haittaa ole.(Tomba750 @ Elo. 13 2011,15:19) kirjoitti
Edit. Ja sitten vielä kaverin kukkarolta muutama satanen kipukorvauksia, luulisi siihen pystyvän jos on oikeasti kaveri. Niillä varmaan alkaa niputtua kikotin.
Noin sitä itsekin ajattelin, perän vaihto vielä parisataa siihen päälle ja sitten kovaa ja edullista ajoa.(Tctic @ Elo. 04 2011,19:12) kirjoitti
Nyt on mennyt 5000€mutta, onhan se jo melkein valmiskin.
Itse asiasta sanoisin, että käsitykseni mukaan, jos on kasko, niin vakuutusyhtiön homma on laittaa se kuntoon, maksoi mitä maksoi, tai lunastaa pois. Kaiketi voi myös vaatia hommaamaan kokonaisen vastaavan tilalle. Mutta ei sitä vajaakuntoiseksi jätetä sen takia, että budjetti loppuu kesken.
Voiha paska.. Enpä tienny että siitäki vois tinkiä. Hyväksyin sen 1500e korjausrahaa jo tos viime viikon maanantaina(Pahus @ Elo. 15 2011,16:05) kirjoitti
![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]