Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Olen ostamassa ensimmäistä kertaa moottoripyörää. Löysin parikin mielenkiintoista Yamaha Viragoa (XV 535), vm. 1998 ja 2000. -98:lla ajettu 13 tkm ja -00:lla 33 tkm. Kun ei noista moottoripyöristä paljoa ole kokemusta muuta kuin takapenkiltä ja nekin joko kyykkypyöristä tai harlikoista, niin toivoisinkin että löytäisin täältä ihmisiä joilla on ko. pyörästä kokemuksia.

Onko jollakulla tietoa onko kyseisessä pyörässä jotain tyyppivikoja? Millainen ajettava ja onko sopiva ihmiselle joka ei eläissään ole ajanut moottoripyörällä? Jos ja kun siihen joskus jotain laitettavaa tulee niin löytyykö siihen helposti varaosia?
    Aluksi voit heti unohtaa noi kilometrilukemat. Tuskin pitää paikkansa, että 13 vuotta vanhalla pyörällä olis ajettu vain 13 tuhatta kilometriä, kun se "normaaliajossa" tulee jo kahdessa vuodessa... Melko yllättävää, että lähes kaikissa ulkomailta tuoduissa pyörissä on mittarissa n. 15000 km, riippumatta pyörän vuosimallista...
    Itse pyörästä mulla ei ole paljon kokemusta, sen verran kuitenkin, että mielestäni se sopii hyvin aloittelijan ekaksi pyöräksi. Matala painopiste, matala istuinkorkeus eikä liikaa tehoa, joten ei karkaa helposti käsistä. Tarvittaessa kulkee kuitenkin yli 150km/h.
    Käsittääkseni osat ovat halpoja, samoin huoltokulut, kardaanivetoinen kun on.
    Meillä kun rouva on suunnitellut siirtyvänsä takapenkiltä etupenkille, yksi vaihtoehto on juurikin toi Virago. Toisaalta taas, ettei jäisi heti pieneksi, myös Yamahan Dragstar 650 kiinnostaa.
    Mutta nää on hyvin pitkälti "mustatuntuu"-juttuja, kokeilemalla sen parhaiten tietää, sopiiko pyörä itselle.
    Tervetuloa vaan mukavan harrastuksen pariin ihan kuskinpenkillekin!!
    Aikansa kutakin...
    Ja TOSTA merkkikerho ja siellä on keskustelupalsta aktiivinen, tosin varmasti ehdottavat heti isompaa. Itse miehenköriläänä aloittelin juurikin 535:lla viisi vuotta ja 50000 kilsaa eikä ollut pieni hetkeäkään. Tosin ajelin yksikseni, kaksi päällä voi olla pienehkö. HYVÄ PELI.
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
    Mä ostin tolle rouvalle tollasen pikku viragon ensi pyöräksi.
    Ennen tota tosiaan ajanut prätkällä vimeksi -88 mun piikillä ja sen jälkeen vain skootterilla kauppareissuja.
    Hyvin toi on tolla pärjännyt vaikka on aika lyhyt (154cm)...
    Ite pyörästä ei kauheasti pahaa sanottavaa ole, ei se mikään teho ihme ole, mutta kyllä sillä tän maan liikeenteen mukana pysyy ja tarvittaessa ihan riittävän ripeästi pääsee ohikin.
    Vakio sarvet mä siitä heittäisin mäkeen, ne kun on vähän kuin maantiefilalrin kippurasarvet. Tohon omaan vaihdoin ihan stormin valikoimasta hiukan suoremmat sarvet, niin tulee paljon mukavampi ajettava.

Tyyppivikoinahan noissa on ton sähköisen bensahanan ongelmat ja starttiviat. Se startti kytkin on tollasessa v-koneessa aika kovilla ja todennäköisesti sinne pääsee jossain välissä heittämään sen korjaus-sarjan kiinni tai sitten koko kytkinkellon. Itse jouduin uusimaan koko kytkimen, mutta ompahan nyt sitten kunnossa.
    Samalla kun vaihdoin noi sarvet talvella muokkailin vähän omaan(sekä rouvan makuun) tota ulkonäköäkin, hiukan takalokaria lyhyemmäksi, samalla otin putkistosta sen keuhkopusiin pois ja vilkkuja yms...pientä. Putket näyttää mun mielestä paremmalta kun ne on tossa alhaalla suorassa linjassa, eikä nouse ylöspäin niinkuin orkkiksena.

Mun mielestä hyvä valinta ensipyöräksi ja varmasti tarjoaa mukavia kilsoja lajin parissa. Noista kilsoista nyt ei tosiaan koskaan tiedä, on ne silti ihan mahdollisia. Enemmän silti tuijottaisin itse siihen pyörän kuntoon kuin kilsoihin.
    Jos käy nätisti ja toimii niinkuin pitää, sekä on ajoltaan kunnossa, niin ihan sama onko siellä mittarissa 10tkm vai 50tkm.

Tossa vielä kuvatusta tosta meidän rouvan laitteesta.
    Vahvojahan nuo vanhat Jammut on, itsellä xj-600 ja ikää jo kohta 30-v pyörällä. Emäntä osti keväällä gpz-500 ,n mukava pyörä sekin, itsekin tullut ajeltua, yllättävän vakaa ja ketterä sekä kulkeekin yksinään ihan riittävästi.
  6.  
    Juurikin vaihdoin tuommoisen 535:sen pois. Ihan hyvä ensipyörä, kävi mulle tosin aika nopeesti pieneksi.

Olen vajaa 180 pitkä ja ~75kg, mielestäni hiukan liian pienirunkoinen pyörä pituiselleni... Lienee kuitenkin makuasia

Mulle jotenkin huono ajoasento tuossa pyörässä, perse ja alaselkä puutui jo alle 40km matkoilla :/

Vääntöä koneessa piisasi kivasti, huollot oli helppoja ja osat halpoja. Mulla oli 1991 vuosimalli ja mittarissa vajaa 60tkm.
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021