Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Nyt on helvetti keksitty uusi merkintä keskiviivat molemmilla kaistoilla välissä tyhjä noin 0,5m alue ja kaiken huippu tien merkinnät rouhittu kuin meren allot -ei enään suoria ..sateella on tosi liukas nytkin kun ohitin auton sai pelätä ajella kyseisten aaltojen yli...
    Jos ajelette täällä päin laittakaas nyt kiireesti kommentteja on kuulemma kokeilu



    Edit: Huutaminen poistettu.



  2. #2
    Ai ne semmosen helvetin siellä keksivät...esim. 3-tiellä helvetti "keksittiin" jo pari vuotta sitten --->KLIKS. tosin tässä normaali jyrsintä, tämä "meren aalto" on nimeltään sini jysintä ja kokeilu on ole huoleti.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  3. #3
    En tiedä ymmärsinkö aloittajan viestistä mistä oikein puhuttiin. Mutta onhan tossa Laitila-Ihode välissä samallai rouhittu keskiviiva ollu ennenkin vaikka viivat ovat olleet "perinteiset"


    636 -06
  4. #4
    Lainaa (Zip @ Elo. 27 2011,16:03) kirjoitti
    En tiedä ymmärsinkö aloittajan viestistä mistä oikein puhuttiin. Mutta onhan tossa Laitila-Ihode välissä samallai rouhittu keskiviiva ollu ennenkin vaikka viivat ovat olleet "perinteiset"
    No nykyään jyrsitään (rouhittu) myös ns. SINI jyrsintää ja ymmärsin "meren aalloista", että tuolla on nyt sitä. Tuossa aiemmin linkittämässäni kuvassa on normaali jyrsintä..

    lainaus--SINI-käyrän muotoinen täristävän merkinnän jyrsintä tehdään yhtenäisenä perinteisestä jyrsintätyypistä poiketen.
    Sini-käyrän muotoisessa jyrsinnässä käyrän aallon pituus on noin 60 cm ja jyrsinnän leveys 20 cm. *Käyrän huippu jyrsitään noin 4 mm ja käyrän pohja noin 10 mm alle päällysteen pinnan.


    eli suomeksi jyrsin tekee koko matkalle aaltomaista uraa ja merkinnät maalataan jyrsinnän päälle.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  5. #5
    No nyt kun sitä voimaa on pörssissä niin vitusti niin:
    A - voisivat jyrsiä vielä piennarviivan vierestä ,
    B - laittaa hidastustöyssyt joka risteykseen,
    C - kameratolppaa km:n välein
    D - hirviaitaa kaikkien valta ja kantateiden varsille
    E - lisätä valtatievalaistusta
    F - asennetaan sähkövastukset asfaltin alle
    G - ........

    Yritän vain sanoa, että tuo asfaltin jyrsintä on Euroopan tyhmintä ja turhaa hommaa.
  6. #6
    Lainaa (NADI 36 @ Elo. 27 2011,16:28) kirjoitti
    Yritän vain sanoa, että tuo asfaltin jyrsintä on Euroopan tyhmintä ja turhaa hommaa.
    Jyrsijät on varmaan kanssasi samaa mieltä kun istuvat helvetin tärisevässä koneessa joka etenee vauhdilla 1km/h.. *
    Totta se on, että aivan järjetöntä hommaa, mutta joku suuressa viisaudessaan on päättänyt, että se lisää liikenneturvallisuutta niin se on sitten niin.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  7. #7
    Niin tuo Laitilan merkintähän on sellainen että keskiviivan molemmin puolin on tuota "meren aaltoa" ja keskiviivalla aaltojen välissä on vielä kaistale tasaista asvalttia.

    Ainakin kotilosta katsottuna keskikaistale näytti olevan vielä hieman korkeammalla kuin "aallot". Pyörällä en oo koettanut mutta saattaapi vähän heilauttaa kun mopolla yli päästelee.
  8. #8
    No tämä se vasta naurettava onkin... Jyrsintä on leveämpi kuin itse maalaus!

    Tiemerkintäkokeilu valtateillä 8 ja 9
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  9. #9
    Ja ihan paikallisilta motoristeilta kysytty, voi herranjestas !
    Jonkun ei paikallisen siihen pitää tietenkin kuolla
  10. #10
    Lainaa (MTa @ Elo. 27 2011,16:35) kirjoitti
    Niin tuo Laitilan merkintähän on sellainen että keskiviivan molemmin puolin on tuota "meren aaltoa" ja keskiviivalla aaltojen välissä on vielä kaistale tasaista asvalttia.

    Ainakin kotilosta katsottuna keskikaistale näytti olevan vielä hieman korkeammalla kuin "aallot". Pyörällä en oo koettanut mutta saattaapi vähän heilauttaa kun mopolla yli päästelee.
    Ei se keskikohta korkeammalla ole ja ihan hyvin siitä yli pääsee. Joku saattaa tietysti saada tuostakin ongelmia itselleen, mutta normaalia ohittelua ei haitannut ainakaan 8 tiellä millään tavalla.

    Siihen en ota kantaa onko noissa mitään järkeä.



    KTM 990 Adventure
  11. #11
    Minkähän takia sitä pitää "kokeilla" pitkin Suomea??? On tuollaiset systeemit ollut jo parivuotta VT23:lla Noormarkun ja VT8 välillä......
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  12. #12
    Lainaa (3JJ @ Elo. 27 2011,20:21) kirjoitti
    No tämä se vasta naurettava onkin... Jyrsintä on leveämpi kuin itse maalaus! *
    Ensin suunittelija nauroi kuten sinäkin sitten omena tippui päähän ja AHAA maksimaalinen hyöty saavutetaan kun tehdään urasta leveämpi kun rengas.
    Koska uran harjan korkeus ei ole pintaa korkeammalla ei ole hyötyä jos rengas kulkee uran reunoilla eikä juurikaan kosketa itse jyrsittyyn pintaan ollenkaan.
    No ainahan se vähän koskettaa, mutta kun hyöty on oltava maksimaalinen sanoi liikennevirasto... *

    Tämä oli taas sitä mutua..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  13. #13
    Tänään ajelin Porista Turkuun päin kotilolla, ja siellä on samanlainen tiemerkintäkokeilu muutaman kilsan matkalla. Siis toi julmetun levee SINI-hässäkkä. Ohittaessa jytyyttelin siis siitä yli ja se tuntu jo autollakin tosi paskamaiselta, ja tömäytteli autoa oikein kunnolla. En haluais kokeilla sateessa mopolla. En tykkää, enkä tajua mitä hiton hyötyä niistä on?
  14. #14
    Tulihan tota Rauma-Laitila väliä ajettua työmatkaa useamman vuoden ja eipä tuo keskiviiva mua ainkaan paljon hetkauta kun pyörällä ohi lähtee.

    Saahan siinä tietenkin tarkkana olla, mutta ei se ainakaan kottaraiseen vaikuta mitenkään vaikka jännitti lähteä ohittamaan kun ensimmäisen kerran sen keskiviivan yli menin.

    Sateella ei ole kokemusta tosta keskiviivan jyrsinnästä, enkä varmasti lähte edes yrittämään Sateella ja loskakelillä voi olla aika kettumainen...
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  15.  
  16. #15
    En nyt löytänyt tähän väliin linkkiä, kun joku tielaitoksen äijä tai joku muu vastaava jehu oli tosta laitilan jyrsinnästä kommentoinut lehdessä, mutta se jäi äijän kommentista mieleen, että jotenkin siihen malliin oli kommentoinut että on se vissiin vähän ilkeä tai vaarallinen moottoripyöräilijöille, mutta moottoripyöriä on niin paljon vähemmän liikenteessä kuin autoja, että se on pieni murhe tai haitta, tai jotain muuta pirun älykästä kuitenkin se ukko kommentoi.... kyl sais äijän sitoa jonkun hullun kilokyykkykuskin takajakkaralle ja ajeluttamaan sitä vähäksi aikaa noihin raitoihin....
    Soon sillälailla.....että millälailla.....