Sivu: 5 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 543:sta
  1. #121
    Lainaa (-TS- @ Elo. 27 2011,13:44) kirjoitti
    Lainaa (mcmies @ Elo. 27 2011,10:50) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 27 2011,10:41) kirjoitti
    Lainaa (Kumisa@pas @ Elo. 27 2011,10:34) kirjoitti
    Itekkin pääsin eilen Tuusulantiellä ääninäytteen antamaan ja 103db paukahti, eli juuri rajalle. Poliisi oli kyllä vauhkona kilpiä viemässä kun ei ollut pöntössä e-hyväksyntää saati killeriä kiinni, mutta onneksi oli Trafin kaveri lyömässä kavereille jäitä hattuun.
    Millä perusteella selvisit? Sen verran vanha pyörä että meluraja on korkeampi vai mikä? Myös omalla kohdallani Trafin miehet koettivat rajoittaa kilpienviemisintoa taustamelun vuoksi, mutta konstaapeleiden mukaan 78-82 dB taustamelu on tarpeeksi matala joten mittaustulos pätee.

    Tuossa pihalla mittailin epävirallisella mittarilla 92 desibeliä ilman killeriä ja 89-90 killerin kanssa. Tämä on sama lukema jonka olen saanut mitattua parilla "oikealla" mittarilla aikaisemmin kun olen ollut meluista huolissani.
    Kertoisitkos lisää, vaikka privana ellet tänne kehtaa? Kuka oli kilpienvientipäätöksen tehnyt poliisi? Entä kuka oli TraFi:n mies? Mikä pyörä, minkä ikäinen? Miten mittaus tehtiin?

    Tämä kiinnostaa siksi, että pelkkä meteli ei riitä syyksi kilpien vientiin. Asia pitäisi siksi riitauttaa.
    Niin, pyörähän on vuosmallin 2007 Suzuki Bandit 1250. Tyyppikilvessä merkintä 84 dB(A) 3750 RPM
    Melumittauksessa liian kovat lukemat, ja valvontailmoituksen ainoa vaatimus on että dB-killeri paikalleen.

    Siis kilpi lähti ton dB-killerin puuttumisen vuoksi. Pyörä on muuten asiallisessa kunnossa ja kaikki vaihdetut osat (tummennetut vilkunlasit, tummennettu takavalo sekä äänenvaimennin (LeoVince Evo2 Oval) ovat kaikki E-hyväksyttyjä osia.

    Paikalla oli myös toinen Suzuki Bandit, ilmajäähdytteisellä koneella jonka putkesta tuli vielä isommat mökät.

    Lisäksi jonkun vanhemman herrasmiehen Kawasaki GPZ:sta (??) lähti kilvet siinä seuraillessani - ja tämä ei minusta ollut edes pahankuuloinen pyörä.

    Muutama paikalla ollut custom-pyörä oli myös aika äänekäs mutta sai jatkaa matkaa kilpineen.
    No joo, eipä tossa mielestäni ole oikein minkäänlaisia perusteita kilven poistamiselle...

    Lisäksi, jos en väärin muista, niin omassa mopossa lukee jos tyyppikelvessä suurempi dB-luku kuin se minkä olivat sinulle mitanneet.
    ZX-10R + ZX-6RR
  2. #122
    Lainaa (pärpä @ Elo. 27 2011,18:28) kirjoitti
    Oikea tapa on ohjata katsastuskonttorille, tämän ymmärrän vallan mainiosti mutta en sitä että joku kersantin natsoista haaveileva sininen urpo on innoissaan kun pääsee pätemään kilpiä repimällä.
    No kerroppas miten ne, joille kävisi kutsu konttorille, saataisiin sinne ?

    Eikö tuo kilpien irroittaminen juuri ollut vinkki noutaa ne kilvet sieltä konttorilta ? (eli juuri niinkuin ehdotitkin *)



    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  3. #123
    Merkintä otteeseen & tietoihin ? Kuukausi aikaa hoitaa homma. Jos peruste on tieliikenteen vaarantaminen jne, montako kertaa poliisit ovat repineet kilvet esim auton pimeästä takapäästä, taitaa hippasen enemmän vaarantaa liikennettä ? Kyllä ne päästää kilpineen kotiin ja sanoo että laita kuntoon.
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  4. #124
    Miksi kummassa tuosta kilpien ottamisesta pitää itkeä, sillä sehän on se ainoa keino jolla he oikeasti varmistavat että homma tulee kondikseen. Ihan vakkari kuvio jo 50cc mopojenkin kanssa. Ja prätkilläkään kun ei ole vuosikatsastuksia, niin ei voi luottaa siihenkään että otteeseen merkitty tulee kuntoon viimeistään katsastuksessa. Juu juu, lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, mutta eipä se taida motoristin sana paljoa tuossa tilanteessa painaa, erilaisia säännöistä luistelijoita kun kuitenkin on jo melkoisesti. Ja kuinka monesti on papruja prätkällä tuolla tienpäällä tarkasteltu? Itsellä tasan 1kpl / 10v ja sekin stop&go rangaistuksen yhteydessä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #125
    Lainaa (seku @ Elo. 27 2011,14:38) kirjoitti
    MMAF:n kundit on selvästi ilmoitelleet täällä kiinnostuksensa tähän asiaan ja ne on niitä, jotka oikeasti tekeekin jotain. Niinpä kilpensä menettäneet, ottakaa ihmeessä yhteys niihin. Se ajaa kaikkien etua!
    nostetaanpas tämä mainio kommetti ylös.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  6. #126
    Lainaa (SamiN @ Elo. 27 2011,19:10) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Elo. 27 2011,14:38) kirjoitti
    MMAF:n kundit on selvästi ilmoitelleet täällä kiinnostuksensa tähän asiaan ja ne on niitä, jotka oikeasti tekeekin jotain. Niinpä kilpensä menettäneet, ottakaa ihmeessä yhteys niihin. Se ajaa kaikkien etua!
    nostetaanpas tämä mainio kommetti ylös.
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  7. #127
    Lainaa (Flyer @ Elo. 27 2011,18:21) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Elo. 27 2011,18:07) kirjoitti
    Lainaa (Flyer @ Elo. 27 2011,17:37) kirjoitti
    Veikkaisin, että jokainen keltä kilpi lähti, tiesi ajavansa luvattomalla kulkupelillä... vai oliko jollekkin yllätys ?
    Melkoista tuubaa! Suomessa tämä testauspuoli on todella hakusessa. Noiden Trafin jätkien toimintaa olis ollu kiintoisaa seurata. Poliisin ja katsastuspuolella ei ammattitaitoa löydy. Jos tämä polku johtaa vuosikatsastuksiin, on edessä päästömittaukset ja silloin idiotismi on edenny exponentiaalisesti.
    Oliko kilvenmenettäneissä joukossa joku jolla oli tieliikennekäyttöön hyväksytty putki ja silti lähti kilpi ?

    En yhtään ihmettelisi jos tuollakin sakotus keikalla perusteltaisiin moottoripyörien vuosikatsastuspakkoa, onhan se nyt kilpien menettäneiden toimesta todistettu että "laittomia" pyöriä teillä liikkuu.

    Tälläisessä tapauksessa voidaan katsella vaan peiliin, kun mietitään mistä lehdistö, vihreät yms. keksivät syitä vuosikatsastukselle.
    Varmasti tämänkin ratsian tuloksia käytetään vielä lyömäaseena vuosikatsastuksen puolesta/moottoripyöräilyä vastaan.

    Itse en vuosikatsastusta kannata, enkä varsinkaan päästömittauksia * **.
    Onhan tunnettua, että autoja käytetään konttoreilla kaverin renkailla, tai katti heitetty paikalleen katsastuksen ajaksi. Jos prätkiin tulee tuo katsastuspakko, niin vaimenninjutussa mennään samaa rataa. Joku pääomasijoittaja saa 100 euroa ja maassa rauha.
    FLHTCUSE4
  8. #128
    Tääl on kyl osalla hivenen vaikeeta ymmärtää lakia..
    Mopon äänet ei tee siitä moposta vaarallista tieliikenteelle, joka on edellytys, että kilvet saa poistaa..

    Ihan vitun sama mitä mieltä joku poliisi tai mopojen ääniin kyllästynyt on...

    Myöskään ei olla Saksassa, jossa laki/käytäntö on eri.. kuten vissiin joku luulee?

    Asia tietenkin eri, jos siitä putkesta on saatu "korjauskehotus", ja jää uudelleen poliisin haaviin..


    Onks toi faktaa, että vanhois mopois (vuosimallia 1992-2003) ei tartte olla e-hyväksyttyy putkee ja äänten raja on se 103db???
  9. #129
    Lainaa (kiivi3 @ Elo. 27 2011,20:12) kirjoitti
    Tääl on *kyl osalla hivenen vaikeeta ymmärtää lakia..
    Mopon äänet ei tee siitä moposta vaarallista tieliikenteelle, joka on edellytys, että kilvet saa poistaa..

    Ihan vitun sama mitä mieltä joku poliisi tai mopojen ääniin kyllästynyt on...

    Myöskään ei olla Saksassa, jossa laki/käytäntö on eri.. kuten vissiin joku luulee?

    Asia tietenkin eri, jos siitä putkesta on saatu "korjauskehotus", ja jää uudelleen poliisin haaviin..


    Onks toi faktaa, että vanhois mopois (vuosimallia 1992-2003) ei tartte olla e-hyväksyttyy putkee ja äänten raja on se 103db???
    Tässä on selkokielisenä jotain
    Triumph TT600 -01
  10. #130
    Kyllä tää on poliisivaltio. Viiltelin kadun reunoille parkkeerattujen prätkien renkaita mattoveitsellä. Yksi kawa-jätkä soitti kytät paikalle ja pollarit syytti mua vaaran aiheuttamisesta. Emmä ollu mitään vaaraa aiheuttanut - kenenkään sormi ei ollu välissä kun viiltelin niitä prätkänrenkaita ja sitä paitsi kukaan ei edes ollut lähtenyt vielä ajelemaan niillä prätkillä. Sitä paitsi renkaat on täynnä uria ja varsinkin tää uus Misukan Road 3 on jo uutena kuin se ois mattoveitsellä viillelty.

    Vittu mitä touhua. Kytät takavarikoi mun mattoveitsen rikoksentekovälineenä. Mikä laki tollanen on? Ei mattoveitsi oo mikää teräase!!! Mun mielestä joku sais selvittää ylemmiltä päättäjiltä miksi tällästä kansalaisten kyykytystä ja mielivaltaa sallitaan. Jos kytät ois antanu mun pitää mun mattoveitsen, niin en ois enään koskaan viillelly parkissa olevia prätkiä. Ei tieliikennelaissa löydy mitään pykälää, jossa sanottas että mattoveitsellä ei saa viillellä toisten renkaita. Musta toi mattoveitsen takavarikoiminen on vittuilua - seuraavaksi varmaan aletaan takavarikoimaan kynsiviiloja. Kytät on syvältä!
    Olen jyrkästi samaa mieltä...
  11. #131
    Lainaa (suzuki03 @ Elo. 27 2011,19:38) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Elo. 27 2011,19:10) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Elo. 27 2011,14:38) kirjoitti
    MMAF:n kundit on selvästi ilmoitelleet täällä kiinnostuksensa tähän asiaan ja ne on niitä, jotka oikeasti tekeekin jotain. Niinpä kilpensä menettäneet, ottakaa ihmeessä yhteys niihin. Se ajaa kaikkien etua!
    nostetaanpas tämä mainio kommetti ylös.
    Kiitos, kiitos. MMAF on oikeasti semmoinen taho, joka käy rakentavaa keskustelua viranomaisten kanssa, jotka myös pitävät ko. henkilöitä asiallisesti argumentoivana vastapoolina. Santtu, Teemu, yms on tehneet motoristien eteen niin merkittävää työtä, että se tulisi aina huomioida. Tämän olen aina valmis myöntämään, vaikka ihan kaikesta en ole aina täysin samaa mieltä. Tapa argumentoida asiaperustein, on ollu omiaan statukseen, jonka viranomaistaho on myös ollut hyväksymään. Kaikkea hyvää sillä tiellä
    ... jotain piti muistaa
  12. #132
    ^ mulle samoja! (siis kuin CEBARIXX:illa)

    Tänään minut pysäytettiin ratsiaan, puhallus ja ajokortti, niin mielessä oli tämä topicci ja ajattelin, että syynäävätkö yleisemminkin nyt pyöriä. Erikoista tässä oli, että en huomannut, että poliisi olisi edes vilkaissut, millä pyörällä ajan.

    Pointti on, että olisiko oikeampi tapa lähestyä näitä vaaraa ja mielipahaa aiheuttavia ääniä kohtaan, puuttua tarvittaessa muiden ratsioiden yhteyksissä, karsien ne pahimmat pois. Minulle ainakin kävisi tuo malli hyvin.



    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  13. #133
    Jos pitäisi valita vuosikatsastuksen ja ratsian välillä, niin ottaisin mielummin ratsian.
  14. #134
    oli tänää pk alueella aivan perkeleesti poliiseja, ei ohjannu sivuun kuitenkaan, pari mp poliisia katto pitkää ku ajelin vastaa
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  15. #135
    Lainaa (SB2 @ Elo. 27 2011,22:50) kirjoitti
    oli tänää pk alueella aivan perkeleesti poliiseja, ei ohjannu sivuun kuitenkaan, pari mp poliisia katto pitkää ku ajelin vastaa *
    Ne koitti provosoida sua lähtemään karkuun. Jotain vittuilua siinä oli vähintään takana.
    GSF1200S
  16. #136
    No voi jumalauta, ääniratsia ja vielä päin persettä tehty!
    Eikö tosiaan oo parempaa tekemistä?
    Ja täälläkin jotkut vielä oikein riemuitsevat ja pissivät hunajaa tällasesta toiminnasta, ei voi muuta kun
    GSF 1250SA -09
  17. #137
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No sähän voit olla kuin kunnon kapinallinen ja repiä autostaskin änkkäri svidduun, sitten olis kivat pörinät siinäkin eiks jeh?
    Dirty Nasty Furriner
  18. #138
    Lainaa (SB2 @ Elo. 27 2011,22:50) kirjoitti
    oli tänää pk alueella aivan perkeleesti poliiseja, ei ohjannu sivuun kuitenkaan, pari mp poliisia katto pitkää ku ajelin vastaa *
    Taisi olla joku liivikerho-kokoontuminen kun kämppäsivät koko illan Hermannin rantatiellä.
  19. #139
    Hyvä, lisää näitä ratsioita * ja tutkaamista 40 km/h alueille *
  20. #140
    Tästä sähköpyörä alle ja suristelemaan. Sitte mietitään poliisin ilmettä ku pakoputkea ei ole - tai no, siinähän o jo peruste ottaa kilvet poijes

    Zero Motorcycles
    Kahvilasta kahvilaan..
  21. #141
    Lainaa (PLaaf @ Elo. 27 2011,10:48) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 27 2011,10:41) kirjoitti
    Lainaa (Kumisa@pas @ Elo. 27 2011,10:34) kirjoitti
    Itekkin pääsin eilen Tuusulantiellä ääninäytteen antamaan ja 103db paukahti, eli juuri rajalle. Poliisi oli kyllä vauhkona kilpiä viemässä kun ei ollut pöntössä e-hyväksyntää saati killeriä kiinni, mutta onneksi oli Trafin kaveri lyömässä kavereille jäitä hattuun.
    Millä perusteella selvisit? Sen verran vanha pyörä että meluraja on korkeampi vai mikä? Myös omalla kohdallani Trafin miehet koettivat rajoittaa kilpienviemisintoa taustamelun vuoksi, mutta konstaapeleiden mukaan 78-82 dB taustamelu on tarpeeksi matala joten mittaustulos pätee.

    Tuossa pihalla mittailin epävirallisella mittarilla 92 desibeliä ilman killeriä ja 89-90 killerin kanssa. Tämä on sama lukema jonka olen saanut mitattua parilla "oikealla" mittarilla aikaisemmin kun olen ollut meluista huolissani.
    Tuosta tapauksesta voisi kysästä vähän mmaf:ltä ohjeita, että kannattaako sitä lähteä kiistämään yms..

    Tuossa vielä toiselta foorumilta lainattuna..

    "http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1689

    Kilpien vienti on äärimmäinen turvaamistoimi ja sitä saa käyttää vain silloin, kun (a) verot on maksamatta, kyseessä on (b) jatkuva ja ilmiselvä vakava piittaamattomuus (samasta aiheesta toistuvia sakkoja ja huomautuksia jotka eivät kuitenkaan johda muutoskatsastukseen) tai © ajoneuvosta on vakavaa vaaraa ympäristölle tai turvallisuudelle.

    Kilven väärä paikka, liian pienet peilit, e-merkittömät vilkut ja muutoskatsastamaton rökäri eivät erikseen tai edes yhdessä muodosta vakavaa vaaraa. Vasta kun asiasta on jo aikaisemmin kirjoitettu sakko tai annettu huomautus niin sitten voidaan kilpien menetyksestä puhua.

    Valitettavasti käytäntö tien päällä osoittaa, että kielpien takavarikointia käytetään toisinaan sakon korvaus- tai jatkorangaistuksena. Sitä käytetään myös muutoskatsastusmääräyksen alleviivauksena, myös sellaisissa tapauksissa joissa muutoskatsastusta ei oikeasti edes tarvita. Tämä on kyykytystä eikä sitä pidä niellä.

    Jos näistä ei kuitenkaan tule meille mitään faktaa niin näitä ei oikeasti ole tapahtunut. Asialle ei voida tehdä yhtään mitään. Keskustelutauluilla kilpien viennistä nillittäminen voi toki alentaa omistajan vitutusta mutta se ei korjaa ongelmaa."
    hei pambers, poliisi toimi aivain oikein

    Nykyiset säädökset menevät seuraavasti, siinä ei maffit tai vanhat lainpykälät mitään auta

    84 § (2.3.2007/233)

    Ajokieltoon määrääminen

    Jos teknisessä tienvarsitarkastuksessa tai muutoin todetaan, ettei ajoneuvo rakenteeltaan, varusteiltaan tai kunnoltaan täytä säädettyjä tai määrättyjä vaatimuksia, jos ajoneuvo on käyttökiellossa taikka jos ajoneuvoa on käytetty rekisteröintiä tai rekisteröimättömän ajoneuvon väliaikaista tai tilapäistä käyttöä liikenteessä koskevien säännösten tai määräysten vastaisesti, poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi estää ajoneuvon käyttämisen liikenteessä tai muualla ja määrätä ajoneuvon ajokieltoon ottamalla pois rekisterikilvet, siirtomerkit, rekisteröinnistä annetun todistuksen, koenumerotodistuksen, siirtoluvan taikka käyttämällä muunlaisia tarvittavia keinoja.

    Poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi kuitenkin antaa kirjallisen luvan kuljettaa ajoneuvo määräpaikkaan, korjattavaksi tai katsastettavaksi. Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle, poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava.

    Liikenteen turvallisuusvirasto voi määrätä ajoneuvon ajokieltoon, jos ajoneuvon rakennetta on muutettu 7 §:n 2 momentissa tarkoitettujen säännösten vastaisesti. (23.4.2010/276)
    Valtioneuvoston asetuksella säädetään 1 momentissa tarkoitettujen pois otettujen asiakirjojen ja kilpien käsittelystä ja palauttamisesta.



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  22. #142
    Lainaa (maRk1 @ Elo. 28 2011,13:39) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Elo. 27 2011,10:48) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 27 2011,10:41) kirjoitti
    Lainaa (Kumisa@pas @ Elo. 27 2011,10:34) kirjoitti
    Itekkin pääsin eilen Tuusulantiellä ääninäytteen antamaan ja 103db paukahti, eli juuri rajalle. Poliisi oli kyllä vauhkona kilpiä viemässä kun ei ollut pöntössä e-hyväksyntää saati killeriä kiinni, mutta onneksi oli Trafin kaveri lyömässä kavereille jäitä hattuun.
    Millä perusteella selvisit? Sen verran vanha pyörä että meluraja on korkeampi vai mikä? Myös omalla kohdallani Trafin miehet koettivat rajoittaa kilpienviemisintoa taustamelun vuoksi, mutta konstaapeleiden mukaan 78-82 dB taustamelu on tarpeeksi matala joten mittaustulos pätee.

    Tuossa pihalla mittailin epävirallisella mittarilla 92 desibeliä ilman killeriä ja 89-90 killerin kanssa. Tämä on sama lukema jonka olen saanut mitattua parilla "oikealla" mittarilla aikaisemmin kun olen ollut meluista huolissani.
    Tuosta tapauksesta voisi kysästä vähän mmaf:ltä ohjeita, että kannattaako sitä lähteä kiistämään yms..

    Tuossa vielä toiselta foorumilta lainattuna..

    "http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1689

    Kilpien vienti on äärimmäinen turvaamistoimi ja sitä saa käyttää vain silloin, kun (a) verot on maksamatta, kyseessä on (b) jatkuva ja ilmiselvä vakava piittaamattomuus (samasta aiheesta toistuvia sakkoja ja huomautuksia jotka eivät kuitenkaan johda muutoskatsastukseen) tai © ajoneuvosta on vakavaa vaaraa ympäristölle tai turvallisuudelle.

    Kilven väärä paikka, liian pienet peilit, e-merkittömät vilkut ja muutoskatsastamaton rökäri eivät erikseen tai edes yhdessä muodosta vakavaa vaaraa. Vasta kun asiasta on jo aikaisemmin kirjoitettu sakko tai annettu huomautus niin sitten voidaan kilpien menetyksestä puhua.

    Valitettavasti käytäntö tien päällä osoittaa, että kielpien takavarikointia käytetään toisinaan sakon korvaus- tai jatkorangaistuksena. Sitä käytetään myös muutoskatsastusmääräyksen alleviivauksena, myös sellaisissa tapauksissa joissa muutoskatsastusta ei oikeasti edes tarvita. Tämä on kyykytystä eikä sitä pidä niellä.

    Jos näistä ei kuitenkaan tule meille mitään faktaa niin näitä ei oikeasti ole tapahtunut. Asialle ei voida tehdä yhtään mitään. Keskustelutauluilla kilpien viennistä nillittäminen voi toki alentaa omistajan vitutusta mutta se ei korjaa ongelmaa."
    hei pambers, poliisi toimi aivain oikein

    Nykyinen lainsäänto menee seuraavasti, siinä ei maffit tai vanhan lainpykälät mitään auta

    84 § (2.3.2007/233)

    Ajokieltoon määrääminen

    Jos teknisessä tienvarsitarkastuksessa tai muutoin todetaan, ettei ajoneuvo rakenteeltaan, varusteiltaan tai kunnoltaan täytä säädettyjä tai määrättyjä vaatimuksia, jos ajoneuvo on käyttökiellossa taikka jos ajoneuvoa on käytetty rekisteröintiä tai rekisteröimättömän ajoneuvon väliaikaista tai tilapäistä käyttöä liikenteessä koskevien säännösten tai määräysten vastaisesti, poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi estää ajoneuvon käyttämisen liikenteessä tai muualla ja määrätä ajoneuvon ajokieltoon ottamalla pois rekisterikilvet, siirtomerkit, rekisteröinnistä annetun todistuksen, koenumerotodistuksen, siirtoluvan taikka käyttämällä muunlaisia tarvittavia keinoja.

    Poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi kuitenkin antaa kirjallisen luvan kuljettaa ajoneuvo määräpaikkaan, korjattavaksi tai katsastettavaksi. Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle, poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava.

    Liikenteen turvallisuusvirasto voi määrätä ajoneuvon ajokieltoon, jos ajoneuvon rakennetta on muutettu 7 §:n 2 momentissa tarkoitettujen säännösten vastaisesti. (23.4.2010/276)
    Valtioneuvoston asetuksella säädetään 1 momentissa tarkoitettujen pois otettujen asiakirjojen ja kilpien käsittelystä ja palauttamisesta.
    Itseäni ei kyllä nämä ratsiat ole haitannut, kun äänet on kurissa tuon turbon takia.

    Ihmetettelen vain poliisien toimintaa, kun suoraan kilvet pois ja tällä hyvä! Taustamelut yms on jätetty huomioimatta.. JOS ne kilvet pitää viedä niin tekisi nyt edes mittaukset oikein.

    Melkein alan jo toivomaan katsastuspakkoa niin ei tarvitse poliisienkaan turhaa kökkiä tuolla tienvarsissa ääniä kyttäilemässä! Isellä on ainakin helpompaa käydä katsastuksessa, kun väitellä poliisien kanssa äänistä ja putken hyväksynnästä
    (ihmettelen kyllä itsekkin tuota, mutta tähän tämä näköjään menee)
  23. #143
    Joo sorry, tuli otettua vahingossa finlexista vanha laki.

    Mutta tämä löytyy nykyisestä laista, kuten tuohon ylös oli lainattu:
    "Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle, poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava"

    Elikkä kilpiä ei saa viedä, jos vaikka sattuisi huvittamaankin, ellei ajoneuvo ole vaarallinen tai ympäristökatastrofi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  24. #144
    Lainaa (PoS @ Elo. 28 2011,13:59) kirjoitti
    Joo sorry, tuli otettua vahingossa finlexista vanha laki.

    Mutta tämä löytyy nykyisestä laista, kuten tuohon ylös oli lainattu:
    "Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle, poliisimies, tullimies tai rajavartiomies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava"

    Elikkä kilpiä ei saa viedä, jos vaikka sattuisi huvittamaankin, ellei ajoneuvo ole vaarallinen tai ympäristökatastrofi.
    Tuossahan ei lue, että kilpiä ei saa viedä vai lukeeko? Siinä lukee, että kyseiset viranomaiset VOI määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava. Sehän siis tarkoittaa sitä, että tällainen MAHDOLLISUUS on olemassa eikä jokaisesta puutteellisuudesta tarvii kilpiä ottaa. Jos puutteellisuus siis aiheuttaa vaaraa tai merkittävää haittaa niin tätä mahdollisuutta ei voi käyttää.
    GSF1200S
  25. #145
    Lainaa kirjoitti
    Ajoneuvon määrääminen käyttökieltoon merkitsee noin niinku perustuslailliselta kantilta omaisuuteen kajoamista. Perustuslain hengessä viranomainen saa kajota yksityishenkilön omaisuuteen vain hyvin painavin perustein. Kilpien vientiä koskevissa säännöissä sanotaan suunnilleen niin, että poliisi voi poistaa kilvet, jos ajoneuvo aiheuttaa vakavaa vaaraa turvallisuudelle tai ympäristölle. Termi "voi" ei tarkoita, että "voi silloin kun sattuu huvittamaan", vaan toimenpide on aina perusteltava ottaen huomioon, että kyse on todellakin omaisuuteen kajoamisesta.
    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?t...89.msg8408#new
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  26. #146
    Se on helppoa kun on tyyppihyväksytty pyörä tyyppihyväksytyllä vaimentimella.

    Ja its all legal.

    Rahalla sen E merkin saa ja ei tarvi kärvistellä. Melua hyväksytyistäkin lähtee aika saatanasti.
    1300cc Suzuki
  27. #147
    Lainaa (PoS @ Elo. 28 2011,14:19) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ajoneuvon määrääminen käyttökieltoon merkitsee noin niinku perustuslailliselta kantilta omaisuuteen kajoamista. Perustuslain hengessä viranomainen saa kajota yksityishenkilön omaisuuteen vain hyvin painavin perustein. Kilpien vientiä koskevissa säännöissä sanotaan suunnilleen niin, että poliisi voi poistaa kilvet, jos ajoneuvo aiheuttaa vakavaa vaaraa turvallisuudelle tai ympäristölle. Termi "voi" ei tarkoita, että "voi silloin kun sattuu huvittamaan", vaan toimenpide on aina perusteltava ottaen huomioon, että kyse on todellakin omaisuuteen kajoamisesta.
    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?t...89.msg8408#new
    Niin just. Eli poliisi VOI ottaa kilvet pois jos siihen on perusteet ja lisäksi polliisi VOI jättää kilvet ottamatta jos puutteet ei ole vaarantavia. Tottakai pitää perusteet olla, ei kai niitä kilpiä huvikseen oteta. Tämä vaimennin asia ei varmaankaan ole sellainen, että kilvet PITÄÄ ottaa mutta ei myöskään ole sellainen, että niitä EI SAA ottaa. Taitaa liikkua juuri sillä alueella missä on harkinnan varaa ottaa kilvet tai olla ottamatta.

    Toisekseen onkohan se kilpien pois ottaminen kuitenkaan kovin merkittävää omaisuuteen kajoamista. Eihän siinä sitä ajoneuvoa pois oteta vaan poistetaan siitä ajo-oikeus siksi aikaa kunnes se on taas katsastettu tieliikenne kelpoiseksi. Vaikka se nyt voi tuntua ihan kauheelta niin ei siinä kuitenkaan omaisuuden suojaan kovin paljon kajota. edit: tuli mieleen, että onkohan ne rekisterikilvet edes pyörän omistajan omaisuutta vai onkohan niiden omistaja kuitenkin oikeasti valtio?

    Ei sillä, että itsekään kannattaisin meluratsioita kun ei ole omassakaan putkessa hyväksyntää eikä taitaisi mittauksista läpi mennä. Varastossa on alkuperäinen putkisto siltä varalta jos sattuu vahinko käymään...



    GSF1200S
  28. #148
    Lainaa (Fibanacci @ Elo. 28 2011,17:00) kirjoitti
    Eli poliisi VOI ottaa kilvet pois jos siihen on perusteet ja lisäksi polliisi VOI jättää kilvet ottamatta jos puutteet ei ole vaarantavia. Tottakai pitää perusteet olla, ei kai niitä kilpiä huvikseen oteta. Tämä vaimennin asia ei varmaankaan ole sellainen, että kilvet PITÄÄ ottaa mutta ei myöskään ole sellainen, että niitä EI SAA ottaa. Taitaa liikkua juuri sillä alueella missä on harkinnan varaa ottaa kilvet tai olla ottamatta.
    En jaksaisi samoja asioita toistella uudelleen ja uudelleen, mutta tässäpä poliisilaista otetta

    "Toimenpiteiden on oltava perusteltuja suhteessa tehtävän tärkeyteen ja kiireellisyyteen sekä tilanteen kokonaisarviointiin vaikuttaviin seikkoihin.

    Poliisin tulee ensisijaisesti neuvoin, kehotuksin ja käskyin pyrkiä ylläpitämään yleistä järjestystä ja turvallisuutta. Poliisi ei saa puuttua kenenkään oikeuksiin enempää kuin poliisin tehtävän suorittamiseksi on tarpeen."

    Siitä sitten tavaamaan ja pohtimaan, mitä koitan tällä sanoa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  29. #149
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (PoS @ Elo. 28 2011,17:11) kirjoitti
    Siitä sitten tavaamaan ja pohtimaan, mitä koitan tällä sanoa
    Se on OK jos Amis-Tero ajelee putkiviri-Taunuksella?

    Oikeesti se tuli mielee kun taannoin ajelin yhden perässä, alkoi naurattamaan ihan väkisin kun kuunteli sitä vitunmoista ininää... mut pojat on poikia, ehkä niillä desibeleillä korvataan jotain muita puutteita
    Dirty Nasty Furriner
  30.  
  31. #150
    Lainaa (Staga @ Elo. 28 2011,17:33) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Elo. 28 2011,17:11) kirjoitti
    Siitä sitten tavaamaan ja pohtimaan, mitä koitan tällä sanoa
    Se on OK jos Amis-Tero ajelee putkiviri-Taunuksella?

    Oikeesti se tuli mielee kun taannoin ajelin yhden perässä, alkoi naurattamaan ihan väkisin kun kuunteli sitä vitunmoista ininää... mut pojat on poikia, ehkä niillä desibeleillä korvataan jotain muita puutteita
    Eipä ollut sullakaan yhtään mitään järkevää sanottavaa...

    Mökäpöntöt ovat laittomia prätkissä ja Taunuksissa, sitä ei kukaan ole kiistänyt. Sen sijaan toimenpide, johon poliisi mökäpönttöjen johdosta ryhtyy, pitää mitoittaa oikein rikkeen laatuun nähden. Pelkästään liian kova ääni ei oikeuta viemään kilpiä, koska käytettävissä on muitakin toimenpiteitä, kuten korjauskehotus ja sakko.
    High Stuck Are Wit To
Sivu: 5 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen