Vaan kun tutkimustieto puhuu ihan toista. Mutta aina on todellakin ihmisiä, jotka vastustavat periaatteessakin ihan kaikkea. Myös sitä tutkimustietoa.(Köpi @ Syys. 01 2011,15:46) kirjoitti
High Stuck Are Wit To
Eli tuon mukaan oma RSV4R saa metelöidä tyyppikilven 109+5 eli 114db *(redhat @ Syys. 01 2011,13:06) kirjoitti
rajoilla taidetaan mennä...
Aprilia RSV4R -11
(Kawasaki ZX-10R -09(R.I.P.), Kawasaki Z750 -08, Ducati monster 600 -98, Suzuki GS 450 -83, Suzuki GS 450 -81, Suzuki RG 125 Gamma -90)
Mielenkiinnosta. Mikäköhän tuolle omalle pyörälle on meluraja? Tyyppikilvessä ei mainintaa, ei e-merkkejä ja ensirek. 1/2003.
"Vaihdettujen osien määrä 3,0%" tuli putkesta, mutta muuta mainintaa siitä ei tuossa olekkaan.
SV1000S, jenkkiläinen.
103db?
Lisättäköön vielä että rupesi mietityttämään mitä odottaa jos moiseen ratsiaan joutuu.
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
Minkä tyyppisiä laitteita olet pikaisella tarkastelulla nähnyt liikenteessä, joiden perusteella vuotuinen mp-katsastus olisi mielestäsi hyvä asia?(Köpi @ Syys. 01 2011,15:46) kirjoitti
Tyyli ennen tarkoitusta.
Minäkin haluaisin tietää kuinka harjaantunut silmä pitää olla että "pikaisella tarkastelulla" liikenteessä pystyy näkemään että moottoripyörään tehdyt muutokset vaativat määräaikaista katsastusta?(JaZZo @ Syys. 01 2011,18:38) kirjoitti
Ei kai mielipiteeseen vaikuta kuskin kypärässä oleva "irokeesi", pyörässä oleva fighter-maski tai ylös kytketty eturengas?
Jättäkää ne pommittajat rauhaan, vitun taitaviakin kuskeja sieltä löytyy *![]()
Litranen sisävessa
Killerit kiinni 1 min ja pois toinen ja(BOMBARIDER @ Syys. 01 2011,16:40) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Jep, jep. Edellyttäen että ne orkkikset on tallella. Halvalla/ilmaiseksi noita on ollut viime aikoihin asti tarjolla. Itsekin kaksi sarjaa hankkinut, toisen tuohon 1100F:ään ja toisen R:ään.(BOMBARIDER @ Syys. 01 2011,16:40) kirjoitti
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ja ratsiaan ja katsastukseen ja ratsiaan...(suzuki03 @ Syys. 01 2011,19:01) kirjoitti
Kannattaako?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Pitääkös tuota nyt edes kysyä?(ts18056 @ Syys. 01 2011,19:10) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Kiittää ja kuittaa.(mcmies @ Syys. 01 2011,18:37) kirjoitti
Lisäkysymys, e-merkin puutos ei myöskään pitäisi johtaa toimenpiteiseen koska 3% lukee rek.otteessa?
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
Jos on muuttoajoneuvo niin erit säännöt.(Keketin @ Syys. 01 2011,17:35) kirjoitti
Lapsi on terve ku leikkii, mutta sairas jos ei lopeta...
Aikoinaan ruuvattiin ekkeristä ennen katsastusta rele-kytkemättömät huomiovalot ja laittomat lisäpitkät... sitte kun kasvo aikuiseksi hoksas että hölmöjen hommaa. vähemmillä laastareilla selviää kun hoitaa hommat kerralla ja kunnolla.
Nyt iskät ruuvaa jälkikasvujensa mopot kulkemaan 90km/h ja ihmettelevät että poliisi kyttää heidän mukuloitaan. Aikoinaan nämäkin vallattomat "ei meidän Mikot" kasvavat isoiksi ja elävät niinku opetettiin...
Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?
Kawa ZZR1400 ABS -09
Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
Ymmärsinkö oikein, että jenkkituonti? Jos näin, niin e-merkintää ei tarvita, koska sellaista ei ole jenkkivehkeisiin olemassakaan.(Keketin @ Syys. 01 2011,20:07) kirjoitti
High Stuck Are Wit To
Onko näin? Itselläni on siis jenkeistä tuotu 1000RR honda ja rekisteröinti katsastusta varten tuli sitten vaihdettua e-hyväksytty putki kiinni tuon koko putkiston tilalle.(mcmies @ Syys. 01 2011,21:17) kirjoitti
Tosin eipä tuo katsuri sitä edes leimalla katsonut, mutta nykyään siis tuo koko putkisto sitten kiinni ja siinä ei kyllä e-hyväksyntää tainnut olla.
Toistaiseksi kyllä täällä maa-seudulla saanut ajella ihan rauhassa, eikä toi nyt mikään mega ääninen ole tollakaan putkistolla.
On näin, e-hyväksyntiä saapi vain EU-markkina-alueen vekottimiin.(samserious @ Syys. 01 2011,21:43) kirjoitti
Muistaakseni tuo meni muutoskatsastusten osalta jotenkin hassusti. Laki sanoo, että Euro 2-päästötason pyörissä (kaikki 2004 ->) saa käyttää vain e-hyväksyttyjä putkia (ja tietty alkuperäisiä), mutta jenkkivehkeisiin niitä ei ole olemassakaan.
Vaikka e-hyväksyntää sinänsä ei vaadittaisikaan, niin päästö- ja meluvaatimukset pitää kuitenkin täyttää. Päästövaatimusten täyttymisen osoittaminen on muutetuissa jenkkilaitteissa hankalaa, kun sitä e-merkintää ei voi olla.
High Stuck Are Wit To
Etelänaapurista Suomeen tuotu jenkkimalli.(mcmies @ Syys. 01 2011,21:17) kirjoitti
CoC-paprussa lukeepi:
Airpollution: 97/24/EC, Chapter 5, 2002/51/EC
Noise: * * * * 97/24/EC, Chapter 9, -
Mitä lie nuo direktiivit pitävätkään sisällä, täytyis varmaan selvittää. Ja ei ole muuttotuonti.
Pientä ajatusleikkiä vaan joutu pohtimaan, notta mitähän se virkavalta keksisi vaatia näytettäväksi jos moiseen rysään tuolla paukauttaisi.
Triumph Sprint ST 1050
ex: Suzuki SV1000s
Joo, mutta luuletko että tämä jää vain tähän meluratsiaan? Ensin desibelit, sitten hevosvoimat... Se on Zetorikin melko turha kapistus kuristettuna 25 Kw:iin, mitä kukaan tekee vehkeellä jolla voi vetää lähes vakiona 300km/h???(zetori1400 @ Syys. 01 2011,21:11) kirjoitti
Ei nyt maalata piruja seinälle. Tai tuskin ainakaan itse käyttämiini konttoreihin on kokoajan 2,5 miljoonan auton jonot. Pikemminkin puhutaan paljon pienemmistä luvuista/konttori.(mcmies @ Syys. 01 2011,15:09) kirjoitti
Ja jos huoltamot saavat tuon luvan katsastaa voi hinta hlöautopuolellakin laskea jos ei tarvitse raskaankaluston katsastuksiin varautua. Tämä siis edelleen referoiden virallista totuutta miksi katsastus maksaa. Kannattaa tutustua myös kyseistä toimintaa vertailevaan hintasivustoon.
Moottoripyöräilijät ennemminkin on jopa enemmän populaa jotka saattavat liikkua pitkiäkin (lue yli 100km) halvemman katsastushinnan perässä. Samalla kun tulee mahdollisesti tehtyä joku kiva päivälenkki.
Edelleenkään en ole muita suurempi katsastuksen kannattaja, mutta eiköhän nämä suurratsiat ole tietynlaista julkisen kuvan muokkausta. MP piireissä onneksi on normitallaajia enemmän kriittisiä uutisten lukijoita/kuulijoita.
Minä en ymmärrä koko katsastausintoilua. Se on vaan rahastusta, niin autoissa ja pyörissä. Kaikki vehkeet on aina mulla ollut kunnossa ja huollettuna viimeisen päälle. Nyt autosta menee 100e vuodessa suojelurahaa katsastusyrityksille, +500e käyttömaksuja valtiolle. Pyöristä ei onneksi vielä mene kumpaakaan mutta jos kastsastukset tulee niin on kiva katsastaa harrastusvälinettä jolla ajetaan mahdollisesti 1000 -6000 km vuodessa. Ei se paljoa kulu ja jos kuluu niin taatusti on kunnossa. Toisella pyörällä tulee sitten enemmän kilometrejä mutta huoltoväli on siinäkin 10tkm ja se tulee kerran kaksi kaudesa vastaan. En ymmärrä mitä katsastus toisi lisäarvoa. Jos joku on niin tyhmä että ajaa liikenteessä vaarallisella pyörällä niin sitten luultavasti telookin itsensä kun joutuu vesiliirtoon tms. Jolloin Darwinin palkinnon kautta tämäkin henkilö lopettaa
harrastuksensa. Jos ajaa liian äänekkäillä putkilla niin oma on ongelmansa, kyllä kuulo lähtee jossain vaiheessa.
Kun ajatellaan tuollaista K1200LT pyörää joka on tankattuna täyteen niin en kyllä nykyäänkään anna kenenkään sitä edes kokeilla, sen verran painava se on ja kaatuessaan sitä ei saa kyllä ylös yksin. Ja taasen busa on sen verran tehokas että ei aseman takapihalla edes pysty koeajamaan järkevästi. Sen ajo-ominaisuudet kun on kohdallaan vasta +160 vauhdissa (ja sitä saa ajaa Saksassa ihan laillisesti , vaikka tuplana ;-) )
Tulevaisuuden visio (paranoidi sellainen):
Katsastusintoilu on alkusoittoa gps seurannalle, isovelia alkaa kohta valvomaan ajatuksiamme ja kulkureittejämme. Rikokset selviävät kun jokaisella suomalaisella on siru päässä ja katsotaan missä on rikoksen sattuessa. (ulkomaalaisille laitetaan siru rajalla).
Ylinopeutta ajaessasi pyörä/auto sammutetaan etänä. Eihän kunaan koskaan voi missään ajaa turvallisesti suurempaa nopeutta kuin kukkahattutätien tikkariin laittama luku on. Vaikka sitä joka vuosi lasketaan mielivaltaisesti.
Meniköhän multa huumori tästä ohi?(ss454 @ Syys. 02 2011,06:12) kirjoitti
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuosta rohkenen olla erimieltä.(ismo @ Syys. 02 2011,08:41) kirjoitti
Auto on useimmille vain kulkuväline. Bensaa tankkiin, määräaikaishuollot(yleensä) ja ajoa- seuraavaan katsastukseen asti. Auton osien kunnon tarkkaillu on myös sen koon, muodon ja rakenteen takia vaikeampaa.
Pyörä on useimmille harrastusväline - siihen kiinnitetään huomiota ja sitä huolletaan ihan eri tavalla - myöskin ongelmat on helpompi havaita, koska kriittiset osat on varsin näkyvillä.
Auton katsastuksen katson tarpeelliseksi- sen yksityistäminen vain meni metsään, kun osakeyhtion tarkoitus on tuotta voittoa omistajille ja omistus suurelta osin tais mennä ulkomaille.
Edit: pyörän katsastusta pidän 98-99% rahastuksena, kyykyttämisenä ja ekoterrorismina.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Näin on asia, autoille katsastus on ainakin jossain määrin perusteltavissa. Prätkille sen sijaan ei ole.(specka @ Syys. 02 2011,09:52) kirjoitti
High Stuck Are Wit To
mäkmies:
"Näin on asia, autoille katsastus on ainakin jossain määrin perusteltavissa. Prätkille sen sijaan ei ole."
Itse juuri ajelin takajarruttomalla moottoripyörällä tämän suven, katsastusuhka olisi nopeuttanut remonttia *
järkäle: tuossa aiemmin perustelit lain muutoksen tarvetta sillä etteivät kytät tekisi perusteettomia kotietsintöjä. menikö nyt "väärälle" foorumille tuo kommentti??
![]()
Myytinmurtajille projekti:
Pidetäänkö mp paremmassa kunnossa kuin auto?
Omalta osaltani vastaus kuuluu - ei tietenkään, molemmat pidetään yhtä hyvässä kunnossa.
Lienee suurimmat katsastuksen vastustajat niitä, joiden mp ei menisi läpi *
Just näin, eli sun pitää maksaa siitä että joku ingenjööri huomauttaa ettei sun pyörässäs ole takajarrua, ja maksaa siitä vielä huoltoon että huoltomies kattoo mikä sun jarruas vaivaa ja tekee mitä tekee, ja maksaa erikseen vielä siitä että viet sen pyöräs uusintakatsastukseen sen jarrun takia?(wannabe-rider @ Syys. 02 2011,12:15) kirjoitti
Noh, jos ei vaan jaksa..
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Oma kalustoni on aina siinä kunnossa, että syyniin voisi mennä milloin tahansa.(Köpi @ Syys. 02 2011,12:34) kirjoitti
En myöskään sulata tuollaista puusilmäistä ajatusta siitä, että autot olisivat jotenkin keskimäärin huonommalla pidolla kuin moottoripyörät.
Monella on elannon hankkiminen autosta kiinni. Ei ole varaa jäädä aamulla arpomaan, että lähdetäänkö tien päälle vaiko ei. Moottoripyörä sen sijaan on harrastusväline, jonka vikaantuminen ei pahemmin päiväjärjestystä haittaa. Ropataan sitten kuntoon kun viitsii..
Aina pitää vastustaa, kaikkea mikä lisää kustannuksia, kuluttaa aikaa![]()
Toiset waan ovat, niin lampaita, että ottavat avosylin vastaan kaiken mitä ylhäältä annetaan![]()
Montakohan onnettomuutta olisi estetty, jos olis katsastuspakko? Käsittääkseni MP- Kalusto on suht hyvällä mallilla, mitä nyt niitä on tullu tässä elämänvarrella silmäiltyä/korjailtua, kuljettajapuolella enemmän ollu kyllä puutteita...Autoista ei kyl voi sanoo samaa, ihan vasta katsastetuistakin....
Kyllä tähän maailmaan melua mahtuu, kunhan edes vähän funtsii missä sitä tuottaa. Itsellä ollu melukkaita ja vähemmän melukkaita pyöriä, eikä ikinä ole ollu ongelmia äänien kanssa, mut mie oonki jo aikuinen mies...
Elä ja anna muiden roudata.
Tuli mieleen tarina: Tässä lähistöllä, mis asun on pieni teollisuusalue. Josta arkikesä iltaisin lähti sälli prätkällä duunista ns: torviauki. Kuuntelin hienoa saundia pihakeinussa istuessani.... Mutta kaikkia ei moinen sävellys miellyttänyt ja olivat selvittäneet sällin puh numeron ja soittaneet et lopetappas moinen metelöinti ja kaahaus ko paikassa. Ja sällihän lopettiEli asioita voi hoitaa monella tapaa....
Elä ja anna muiden roudata.