Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Nyt olisi 3 pyörävaihtoehtoa, hinnat lähellä toisiaan, vuosimallit 10-11'.

-Ktm Duke 690r
    -Ktm SCM 690
    -Ktm Superduke 990

Kaikki vähänajettuja ja hyväkuntoisia. Minkä ottaisitte noista, ei osaa päättää...kaikki tuntuvat loistavilta
    Lainaa (sarainem @ Elo. 25 2011,13:44) kirjoitti

-Ktm Duke 690r
    -Ktm SCM 690
    -Ktm Superduke 990

Kaikki vähänajettuja ja hyväkuntoisia. Minkä ottaisitte noista, ei osaa päättää...kaikki tuntuvat loistavilta *
    Riippuu vähän sun käyttöpaikasta.

Jos itse ostaisin vain kaupunkiin ja pikkumutkateille mopoa niin SMC 690 olis valinta ehkä D3R.
    Mutta, jos isompia teitä ajelet ja matkaa kiinnostaa vähän ajella niin SD.

Itsellä neljäs kausi lopuillaan Superduken kanssa. Kaksi edellistä pyörää oli KTM LC4 supermotoja, 2002 ja 2005 Prestige ja molempia on vähän väliä ikävä, varsinkin kaupingissa ja ruuhkassa ajellessa.
    SD on ollut aivan loistava yleispyörä niin työmatka ajoon pk-seudulla, rata-ajoon kuin tourinkiinkin (tänä kesänä 4500km euroopassa).

Hauskaa tulee olemaan valitsitpa minkä tahansa. *
    "The Slow And Pathetic"
    Joo, on kyllä hauskoja pyöriä kaikki. Aika seka-ajoa tuo pyöräily on, pikkuteitä, 200km suuntaan siirtymiä, kaupunkiajoa pk-seudulla(duunimatkat) ja vähän matkaakin. Ajan kaikki kevät-kesä-syysajot prätkällä jos vaan mahdollista, eli samalla pyörä olisi ihan käyttö/yleispyöräkin.
    Kilogixeri ilman muuta.

Et millään voi noilla laitteilla turvallisesti ohittaa maantienopeuksissa.

Itse aiheeseen : Itse ottaisin superduken, noi muut on kovin rajallisia käytön suhteen.
    04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
    TurboBusa, Delvacit koneeseen ja tissit taakse istumaan!

Itse ottaisin jomman kumman 690:n

<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
    990
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
    Jos hauskimman haluat niin ehottomasti SMC
    1300cc Suzuki

-Ktm Duke 690r
    -Ktm SCM 690
    -Ktm Superduke 990

Kaikki vähänajettuja ja hyväkuntoisia. Minkä ottaisitte noista, ei osaa päättää...kaikki tuntuvat loistavilta *
    Ootko käyny jo koeajamassa jokaista?
    Vähän mietintää vielä.

Superduke on käytössä 1.5kk, olikohan 2005 tai 06. Se oli aivan mahtava ajaa, vauhtia kelasi vähän liikaakin helposti. Sai pelätä kortin puolesta, toisaalta oli hauska kyllä pienemmissäkin vauhdeissa.

Duke R oli älyttömän ketterä, tehoa yllättävän paljon ja vääntöäkin löytyi.

SMC on kanssa hieno pyörä, maantiellä tuntui huonoimmalta noista. Ketterähän tuokin oli. Toisaalta käyttöalue olisi laajin, ehkä. Soratiellä nuo kaikki menevät varmaan tiettyyn rajaan asti.

2-päällä tulee välillä ajettu, takapenkkiläinen on suht' pienikokoinen, mahtuu hyvin kaikkiin noihin. Aika vähän kuitenkin tulee ajettua matkalainen kyydissä.

Pyörän pitää toimia 0-120 km/h nopeuksissa, harvoin tulee nykyään ajettua lujempaa kortin menetyksen pelossa. Kaikenlaisia sporttipyöriä ja matkapyöriä ollut, nyt ei tee mieli sellaista.
    Lainaa (lp_ @ Elo. 25 2011,15:05) kirjoitti

-Ktm Duke 690r
    -Ktm SCM 690
    -Ktm Superduke 990

Olen tosiaan joo, siksi juuri ei osaa päättää. Kaikki tuntuivat niin hiton hyviltä * Talviajoa ei tulisi. Matka-ajo menee kyllä nakupyörällä ihan hyvin, tärinätkään eivät pahemmin haittaa, ajoin vuosikaudet aikanaan harrikoilla.

Lainaa (sarainem @ Elo. 25 2011,15:09) kirjoitti

-Ktm Duke 690r
    -Ktm SCM 690
    -Ktm Superduke 990

Olen tosiaan joo, siksi juuri ei osaa päättää. Kaikki tuntuivat niin hiton hyviltä * Talviajoa ei tulisi. Matka-ajo menee kyllä nakupyörällä ihan hyvin, tärinätkään eivät pahemmin haittaa, ajoin vuosikaudet aikanaan harrikoilla.
    Laita vaikka paperille ylös plussat ja miinukset jokaisesta pyörästä ja laske yhteispisteet
    Lainaa (lp_ @ Elo. 25 2011,15:29) kirjoitti
    Lainaa (sarainem @ Elo. 25 2011,15:09) kirjoitti

-Ktm Duke 690r
    -Ktm SCM 690
    -Ktm Superduke 990

Laita vaikka paperille ylös plussat ja miinukset jokaisesta pyörästä ja laske yhteispisteet
    Joo, koitin tuotakin, kaikki menivät oikeastaan tasoihin Eipä ole näin vaikeaa valintaa ollut.

Ostaisin nyt pyörän useammaksi vuodeksi, ei viitsisi vaihdella nyt, saisi olla siis "pyörää pidemmäksi ajaksi".
    Halvalla ei saa hyvää, eli osta kallein!
    Superduke 990 on tonnin kalliimpi kuin muut
    Vaikkei tällä jutulla ole kauheasti merkitystä, millä noista on paras jälleenmyyntiarvo, pitää hintansa parhaiten?

Ajattelin päättää tässä ennen viikonloppua ja ottaa jonkun noista, vielä kun tietäisi, minkä. Miten noiden uudempien 690 koneiden kestävyyspuoli?

Mainitsit, että jonkin verran matka-ajoa ja myös kaks päällä niin siinä tapauksessa veikkaisin tota SD:tä parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Ja jos on ns. vanha korinen niin siinä on jyrkempi ohjauskulma kuin uudemmassa. Itse ainakin tykkään kuin hullu puurosta tosta 2006 versiosta, joka mulla on.

Ootko koeajanut 2-päällä kakki? Kannattaa sekin kokeilla, jos 2-päällä tulee ajettua. Itse loistavassa tilanteessa, kun paremmalla puoliskolla on oma pyörä niin ei tartte ajella 2-päällä.

edit: typot

"The Slow And Pathetic"
    Ei ole ollut mahdollista koeajaa noita 2-päällä. Tuli pähkäiltyä tuossa eilen illalla vielä hommaa enemmänkin, päädyin ostamaan Superduke, miltei nopanheitolla tuo meni, niin tasaväkinen pyörä oli Duke ärrän kanssa Juuri tuo matka-ajo ja pidempään saman pyörän pitäminen vaikuttivat tuohon valintaan.

On hieno pyörä ajaa, pirun ärhäkkä kaasu
    Lainaa (Chd @ Elo. 25 2011,14:16) kirjoitti
    Kilogixeri ilman muuta.

Et millään voi noilla laitteilla turvallisesti ohittaa maantienopeuksissa.

Itse aiheeseen : Itse ottaisin superduken, noi muut on kovin rajallisia käytön suhteen.
    Samaa mieltä...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  21.  
    Lainaa (sarainem @ Elo. 26 2011,15:35) kirjoitti
    Ei ole ollut mahdollista koeajaa noita 2-päällä. Tuli pähkäiltyä tuossa eilen illalla vielä hommaa enemmänkin, päädyin ostamaan Superduke, miltei nopanheitolla tuo meni, niin tasaväkinen pyörä oli Duke ärrän kanssa * Juuri tuo matka-ajo ja pidempään saman pyörän pitäminen vaikuttivat tuohon valintaan.

On hieno pyörä ajaa, pirun ärhäkkä kaasu *
    Onnea uudelle pyörälle!
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002