Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
    Hei oi .orgin kaikkitietävä raati!

Suunnitelmissa hankkia ulkomailta tuotu kilvetön ja veroton pyörä ratapyöräksi. .Orgin ratapäivillä liikennevakuutushan on pakollinen, saako tällaseen pyörään liikennevakuutusta?

Muuta huomioitavaa uitetun pyörän ostossa? Olenko ymmärtänyt oikein, ettei autoveroa tarvi siis maksaa jos vain radalla ajaa ja ei rekisteröi?
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
    Liikennevakuutuksen saa pyörään oli verot maksettu tai ei. Runkonumero ilmoitetaan tunnisteeksi vakuutusyhtiölle. Omassa kilpurissani on myös varkaus ja palovakuutus. Nykyään ei taida olla helppoa saada edullista ns. crossipyörän/maastoliikenneajoneuvon vakuutusta rr-pyörään.

Autoveroa ei tosiaan tarvitse maksaa kilvettömästä. Yhden kilpurin olen itse uittanut saksasta ja se on hyvä vaihtoehto jos hakee harvinaisempaa mopoa joita ei kotimarkkinoilla liiku.. Jos olet ensimmäistä kilvetöntä hankkimassa niin suosittelen katsomaan myös kotimaasta jotain valmista rr-pyörää jossa alusta ja muu varustelu valmiiksi kunnossa. Minulla on sellainen käsitys, että valmiit/hyvin varustellut kilpurit ovat jostain syystä kotimaassa jopa edullisempia kuin esim. saksassa.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  3.  
    Ok, kiitoksia vastauksesta.

Olen myymässä/vaihtamassa Triumphiani ratapyörään, ja valmiiksi rakennettua ajattelin nimenomaan. Vaihtoa on ehdoteltu Briteistä tuotuun, lähes valmiiksi radalle rakennettuun Ducati 749 darkiin. Alusta tuossa on vissiin aika vaatimaton, mutta luottasi varmaan meikälaiselle näin alkuun hyvinkin.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993