Repussa on pullo sheriffiä ja toinen Ritarin Ryyppyä niin kyllä niillä jaksaa taas odottaa kunnes BMW Mobility Service hoitaa lavetin paikalle...(jha @ Elo. 25 2011,19:35) kirjoitti
![]()
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Ei se navi sitä akkua tyhjennä, vaan ne can-väylän purkit. Navi saattaa pitää väylän hereillä, jolloin virtaa kuluu. Autossani purkit haukkaa 7A noin 8 minuuttia. Käytät lukituksen kauko-ohjainta niin taas sama juttu. Mopottimessa on varmaan pienempi kulutus mutta pieni on akkukin (joo, bemu on toi mun autokin).
SF 1098S
MTS V4S Sport
Sitä se huollon setäkin yritti selittää. Muttakun en mitenkään saanut toistettua tuota CAN-busin aktivoitumista. En navilla, en ilman sitä enkä hyppimällä vasemmalla jalalla ja toistamalla "gigabyte" kahdeksan kertaa. Varsinkaan kun en koskaan jätä navia kiinni kelkkaan ja piuhaan.... Lukitsematon vempele niin lähtee liian helposti jonkun mukaan.(Kotarikuski @ Elo. 25 2011,20:01) kirjoitti
Väylä pysyi tiukan uskollisesti ummessa kuin maho lehmä.
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
No ota nyt matkalle mukaan ainakin se Zumon auton tupakansytkärijohto.
Ja siihen sopiva alennuskappale niin se sopii sinne Bemun virran ulosottoliittimeen.
Tuota mä jouduin käyttämään, kun sama USB liitin hapettui muutamassa kuukaudessa.
Liitin oli täysin sökö, eikä putsaamalla tullut kuntoon.
Nyt olen laittanut siihen USB liittimeen akkurasvaa, jos vaikka auttaisi jotain.
Akku ei kyllä tyhjentynyt vaan virran saanti loppui, mutta pyöräkin on kunnon sähköillä, R1100GS.
Pekka
![]()
![]()
Pekka
Ei se reissu navigaattorista tai sen toimimattomuudesta jää kiinni, enemmän mä pelkään jos se akku kyykähtää. Mutta kun laukut on jo niin täynnä tarpeellisempaa tavaraa niin jätän tyynesti ne apukaapelit ottamatta mukaan. Jos ei lähes 40 mopoilijan seurueesta löydy sellaista avuliasta veijaria joka veljelleen lähtee kaapeleita hakemaan niin sitten otan ranskalaistyyliset, seitinohuet kännit ja odotan lavettia... Tietty kun ajokohde on niinkin eksoottinen paikkakunta kuin Lestijärvi niin voi sieltä vähän aikaa saada ajaa ennenkuin huoltamo löytyy.... Hmm... Pitäisiköhän ne kaapelit mahduttaa sittenkin...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Hyvää matkaa, toivottavasti et tarvitse kaapeleita tai lavettia.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Kiitos Ile vielä kerran aamun kyydistä, teki työläisen päivän vitsin verran helpommaksi!
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Siinä känniväylässä on sellainen feature, että se yleensä katkaisee sen virran, toisinaan taas ei. Ja tämä toisinaan tuleekin sitten kun kuu on asennossa x ja aurinko kohdassa y tms. ei ole kovin toistettavissa oleva asia eli siellä känniväylän ohjausyksikössä on bugi.
Jos tila tekee tiukkaa, ota sellaiset ohkaisemmat kaapelit mukaan pienillä leuoilla tai jollain kengillä millä saa akkuun kiinni. Näin pystyy lataamaan akkua toisella pyörällä, muttei starttaamaan.
Itsellä on tämmöinen ollut mukana reissussa ja siinä on noita pouhoja joissa yhdessä päässä on hauenleuat, toisessa DIN liitin.
Tällä kombolla saa tungettua omaan pyörään/pyörästä virtaa (ei siis känniväylän DIN liittimeen/liittimestä, vaan suoraan akussa kiinni olevalla liittimellä...).
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mistään mitään ymmärrä, mutta.. On ollut Zümo telineineen kohta 4 v nykyisessä ässässä ja sama laite 2 v aiemmassa ärässässä. Virta molemmissa sulakkeen kautta suoraan akulta, eikä ikinä mitään ongelmia. Huoltona ajokauden päätteeksi vain suihkaus wd-40:stä siihen näkyvillä olevaan navi-teline liittimeen..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tuttu on kupletin juoni.(iaj @ Elo. 24 2011,20:45) kirjoitti
Itsellä jätti vuoden vanha GSA tien päälle. Akku paskana. BMW tiepalvelu toi tunnin odottelun jälkeen apusähköä niin että sain ajettua rakkineen kotiin.
Seuraavana keväänä sama homma, sillä kertaa onneksi jätti käynnistymättä kotipihalla.
Sen jälkeen olenkin ostanut joka kauden aluksi uuden akun. Ja itserakennetut apuvirtakaapelit mallia kevyt kulkevat aina mukana sivulaukussa.
Navin teline mulla on kytkettynä kytkimen ja sulakkeen kautta suoraan akun napoihin. Oli vähän turha viritelmä, koska kuten tunnettua Tomtom rider 1:n telinehärpäke on täysi susi, eikä lataa laitetta ajon aikana. Vaan eipä tuota silloin vielä tiennyt.
Tuli onneksi laitettua samaan viritykseen myös normi-tupakansytkän liitin, jonka kautta voi ladata tompan autolaturilla kun laittaa sen tankkilaukkuun latauksen ajaksi. Kätevää, eikö vain ;)
ei kai sieltä CAN-väylästä mitään sähköä voi ottaa, sehän on tiedonsiiroväylä josta otetaan nollia ja ykkösiä ja karvoissa on 1,5 ja 3,6v tai jotain siltä välilt. Sillä taidetaan ohjata ja valvoa ABS, moottorin ohjaus, mittaristo sähkö ja muita järjestelmiä ja sähköä otetaan perinteisestä sähköjohdosta. En kylläkään tiedä kun olen tällainen eläkeläinen maaseudulta
Tuli tällainen juttu mieleeni...(iaj @ Elo. 24 2011,20:45) kirjoitti
Tutulta hajosi läppärin akku. Huollossa oli kerrottu, että jos läppäriä pitää jatkuvasti telakassa ts. koko ajan latauksessa, niin vain (+/- napaa ?) lähinnä olevaa kennoa käytetään ja muut kennot kuolevat käytön puutteessa.
Bemareissahan on melko tehokkaat laturit japseihin verrattuna, oliskohan ne jopa liian tehokkaita ja akuille käy kuten tuossa mainitussa läppärin tapauksessa?
JA mulla kun on 8 vuotta vanha autonavigaattori garmin jossa kiinteä virtapinnit telineessä, suoraan vesisateessa ja ihan koko ajan niihin tulee 12v.
Pyörän akku taas on 7 vuotta vanha yuasa, eikä se ainakaan kuukaudessa purkaannu siitä mihinkään.![]()
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
tomtom2 telineen virtapiuhan paassa plugi , joka sopii bmw:n omaan virranulosottoon. toimii kuin junan vessa eika pura akkua kun irroittaa plugin ajojen valilla. pitaa vaan muistaa irroittaa se plugi, muuten menee akku tyhjaksi ja lopulta vaihtoon.
polkupyorailija kiinassa
4 viikkoinen kuoli kanssa. Eilen piti lähteä ilta-ajelulle. Kamat niskaan ja katokseen mopoa lämmittämään. Virrat päälle ja napista käyntiin, tai siis näinhän sen piti mennä. Napin painalluksen ainoa palaute oli naks. Mitä vit... sama uudestaan ja sama tulos NAKS. Akku tyhjä... Puhelin kouraan ja soitto puimurin hätäpalveluun ja hinuri pihaan 35min soitosta. Apuvirtaa kaikenkaikkiaan n 20min ja sama tulos eli NAKS. Tarkastus yleismittarilla, akkujännite apusähkön jälkeen 11,28V ei ihme ettei lähde. No hinurilla pajalle ja nyt odotellaan soittoa millon valmis. Mielenkiintoista noinkin uudessa mopossa???
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Kyllähän nuo kuolemat kestää kotomaassa ja kotiovella, mutta reissun päällä ulukomailla - ikävämpi juttu.![]()
<p>.</p>
Ei haittaa sielläkään. Sama proseduuri kun kotonakin ja talon laskuun vuokra-auto alle... Tosin vaan euroopassa(Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,10:46) kirjoitti
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
No tuota - tarkootin nättä kun reissu keskeytyy jne... ja vaivaa tuloo, aina se hiukkasen vaivalloisempaa on ulukomailla, olipa mopo mikä hyvänsä eli ei pelkästään biimeri, riippuen tietysti miten on varautunut tilanteeseen.(Jukka @ Loka. 06 2011,10:54) kirjoitti
Yhellä parraista motskarikavereista on ollut biimeri ikänsä R600S mallista nykyiseen Gessuun ja tykännyt on ja kova kuski onkin, kun saattaa yhellä rykäyksellä käydä Lahden kupeesta Jäämerelle käsien pesuun ja takasin. Nättä semmosta.
En muista, että hällä biimeri olisi koskaan jättänyt tien päälle....koputtaa puuta knok, knok...
<p>.</p>
Eikö se CAN väylä katkaise virransyötön ulosotosta 1 minuutin jälkeen pois kun virta on poiskytketty.(janlippo @ Syys. 04 2011,11:19) kirjoitti
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Päivitys...
Kuulemma 220 zumon laturi syypäänä virtojen katoamiseen. Kytketty adapterilla ohjeen mukaisesti CAN väylään ja laturi kuulemma saattaa jättää väylän auki...Outoa.
No mopo kunnossa, huomenna kotiin
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Monikennoisissa akuissa on se ongelma, että kun toiset kennot vielä ottavat virtaa vastaan, ovat jo toiset kennot mahdollisesti jo täynnä mutta tyhjempien takia näitäkin ladataan jolloin tulee ylilatausta joka muuttuu lämmöksi ja on haitallista näille kennoille.(jha @ Elo. 29 2011,17:38) kirjoitti
Siksi monikennoiset akut yms kannattas aina käyttää ihan tyhjäksi ennenkuin taas lataa koska osa kennoista myös purkautuu käytössä tyhjemmäksi kuin muut kennot, ja taas ollaan aikasemmassa tilanteessa.
Lyijy ja geeliakut ovat tietääkseni yksikennoisia eli niissä ei tätä ongelmaa ole.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Vai että yksikennoisia. Minkäs takia noissa vanhoissa perinteisissä bilteman akuissa on 6 kappaletta niitä reikiä mistä happo tungetaan sisään?(tontze @ Loka. 06 2011,21:32) kirjoitti
Hmm *oiskohan niissä kuusi kennoa?
Taas on kyllä niin esson baarin puheita että *![]()
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Samaa väittivät minulla. Mutta monien testauksien jälkeen tuntuu vaan että kyllä se katkaisee aina virran, mutta vaikka ottaisikin lostonaattorin pois niin jostain syystä CAN-väylä aktivoituu aina tietyn väliajoin.(Jukka @ Loka. 06 2011,20:22) kirjoitti
Vaikka se laturi itsessään ei vie mitään virtaa niin toistuva koko pyörän automatiikan aktivointi syö hissukseen akun ihan tyhjäksi.
Nyt on plugi irti ja talvella laittelen Fuzeblockin kiinni. Jos kimppatilaus kiinnostaa niin laittakaa yv:tä...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Täytyy muistuttaa , että GS on oikea BMW:n "seikkailupyörä"....
...joten kuuluu varmaankin pyörän ominaisuuksiin tuoden mukanaan pientä extra/exream tunnelmaa reissulle...
No joo ihan näin ilman huumoria, ikävää että luotto "matkakaveriin"
rakoilee heti alkutaipaleella.
Eli uusi kaveri ei todellakaan ole se varmin....
Toivottavasti yhteinen sävel löytyy...![]()
Toi Fuzeblock vois olla näppärä ratkaisu. Laita viestiä kun alat suunnittelemaan tilausta. Juuri katselin TT:n vastaavaa systeemiä.(strider @ Loka. 06 2011,22:12) kirjoitti
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR