Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Mites talliton porukka aikoo mp:t säilyttää, annettaisko ketjussa vinkkejä luotettaviin talvisäilytyspaikkoihin? Menetimme paikat kun tuttava myi talon ja ison talli meni samoin tein

Onko kukaan käyttänyt esim. tätä:

http://www.mphotelli.com/

Tai tätä:

http://www.rmheino.fi/product_info.php?products_id=3856

Kokemuksia?

Yritin hakea hakupalkkia käyttäen tästä aiheesta keskustelua mutta eipä onnistunut, joten avasin siis uuden viestiketjun.
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder

"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
    Tuolla foorumilistan loppupäässä ihan oma alue säilytyksille..

Orkkifoorumi

Eiköhän sinne ala syksymmällä ilmestymään paikkatarjouksia.

Nyt vielä ajellaan.

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Mulla oli mopo Mp-hotellissa, olisko ollu 07-08 talven yli.
    Ei mitään ihmeellistä. Kaikki toimi, niin kuin piti. Akku oli ladattu, kevyt kevät pesu tehty, vähän öljyä ketjuihin. Mitä olitiin sovittukaan.
    Mulla kävi vielä niin, että talvi tuli vähän turhan aikaisin. Hakivat Mp:n perävaunulla, hyvin toimi.

Kun hain pyörää, olin maksanut pidemmästä ajasta kuin mitä pyörä siellä oli, kompensoitiin ketjuöljy purkilla (=tyytyväinen asiakas).

Hintaa en silloin pitänyt kalliina, ei tosin ollut halpakaan.
    Kaiken kaikkiaan olin tyytyväinen. Edellisinä eikä seuraavina talvina ole ollut tarvetta heidän palveluilleen.

Jos tosin tarvetta tulee, harkitsen paikkaa.

Ja ennenkuin joku ehtii sanoa: kehut = maksettu mainos.
    EI ole ainakaan minun tapauksessa.

Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    no onhan toi ihan törky-hintainen jos vertaa yleiseen hintatasoon.. normi talvisäilytyksen hinnat ovat pk-seudulla pyörineet luokkaa 100-150,-/talvi, toi mp-hotellin 49,-/kk on siihen nähden kallis. Itse maksoin viime talvesta 90,-, siihen ei kyllä sisältynyt akun latausta (osaan itsekkin ladata akun, talven aikana yleensä lataan parin kuukauden välein sen..) eikä rengaspainemittausta. Jos niillä rengaspaineilla niin paljon merkitystä talven aikana onkaan..?

orgin talvisäilytysfoorumista löytyy kohtuu hyviä sekä yritysten että yksityisten tarjoamia vaihtoehtoja, jos ei rahojaan halua levitellä miten lystää niin sieltä katsomaan. *

edit, sen verran korjausta että vähän voisivat tietty tarkentaa minkä kokoinen menee tohon 35,-/kk kategoriaan.. siinä 6kk säilytys maksaisi 210,- mikä ei ole halpa mutta ei kalleinkaan ja mitkä menee tohon isojen pyörien 49,-/kk kategoriaan missä se 6kk maksaa jo lähes kolmesataa..

Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Mulla Nurmijärvellä lämmin halli ok-talon pihassa, 150,-/talvi/prätkä.
    ..ja jos on enemmän pyöriä tiedossa niin eikun ettimään julkisilta markkinoilta jotain lämmintä varastoa pyörien säilytykseen. Niitä saattaa saada halvallakin, varsinkin joiltain firmoilta.

Meillä oli viime talvena erään firman alakerrassa vuokrattuna lämmin lukittu "varastohuone" jonne mahtui hyvin 5 pyörää ja jäi vielä tilaakin (ja pääsi ajamaan suoraan sisään)... avaimet jokaiselle niin että pääsi myös ropaamaan talven aikana silloin kuin halutti ja hinta... 250€/kk
    Honda CBR1100XX
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 24 2011,13:13) kirjoitti
    ...ja hinta... 250€/kk

Edit: pfffiuhhhh, siis yhteensä varmaankin kuitenkin... Meinas vetää pari tahtia sivuun

FXSB & ZX10R
    Lainaa (Ropaaja @ Elo. 23 2011,21:50) kirjoitti
    Tuolla foorumilistan loppupäässä ihan oma alue säilytyksille.. *

Orkkifoorumi

Eiköhän sinne ala syksymmällä ilmestymään paikkatarjouksia.

Nyt vielä ajellaan.

Auts! Mun on sitten taas pakko vaihtaa silmälasit...vahvempiin että näkis nuo otsikot...Hätäilin näköjään. Pistän pääni piiloon ja alan hävetä
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder

"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
    Asiasta neljänteen.. tähänkään ei löydy mitään yhtä selkeää vastausta mutta osaako joku kertoa edes jotain suuntaa..

eli kuinka ison tilan normi moottoripyörät vievät talvisäilytystallissa, kuinka isolle pyörämäärälle voi laskea vaikka 100m2:n tallin niin että rivistä voi tarvittaessa siirtää yhden pyörän pois välistä ja mahtuu jonkinlainen kulkukäytäväkin ? Entä kuinka ison tilan (riippuu tietysti tallissa olijoiden egosta ja bilispöytien ja baaritiskin pituudesta ) vaatii pyörä ns. ropaustallissa ? eli tallissa missä on tarkoitus pyöriä talven aikana ropata ja missä pitäisi pyörän mahtua olemaan osina levällään ? Vertailuksi voidaan taas ottaa vaikka sama 100m2:n tila
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Lainaa (TeeMies @ Elo. 24 2011,22:19) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 24 2011,13:13) kirjoitti
    ...ja hinta... 250€/kk

Edit: pfffiuhhhh, siis yhteensä varmaankin kuitenkin... Meinas vetää pari tahtia sivuun
    Juu... koko "tallin" hinta tuo 250€/kk .. eli sen 50 per lärvi/kk siitä että oli ns. oma talli... mielestäni ei ollut paha
    Honda CBR1100XX
    Lainaa (Puuhis @ Elo. 24 2011,23:16) kirjoitti
    Asiasta neljänteen.. tähänkään ei löydy mitään yhtä selkeää vastausta mutta osaako joku kertoa edes jotain suuntaa..

eli kuinka ison tilan normi moottoripyörät vievät talvisäilytystallissa, kuinka isolle pyörämäärälle voi laskea vaikka 100m2:n tallin niin että rivistä voi tarvittaessa siirtää yhden pyörän pois välistä ja mahtuu jonkinlainen kulkukäytäväkin ? Entä kuinka ison tilan (riippuu tietysti tallissa olijoiden egosta ja bilispöytien ja baaritiskin pituudesta * ) vaatii pyörä ns. ropaustallissa ? eli tallissa missä on tarkoitus pyöriä talven aikana ropata ja missä pitäisi pyörän mahtua olemaan osina levällään ? Vertailuksi voidaan taas ottaa vaikka sama 100m2:n tila
    Tuo meidän viime talvinen "talli" oli jotain 15-20m2 ja 5 pyörää mahtui niin hyvin että jotain pientä pystyi tekemään liikuttelematta pyöriä lainkaan, eli eivät siis olleet ihan kylki kyljessä... mutta tilaa kuitenkin niin paljon riittävästi että oli yhdelle pyörälle koko ajan sellainen ihan reilu työskentelyalue
    Honda CBR1100XX
  12.  
    Lainaa (Puuhis @ Elo. 24 2011,23:16) kirjoitti

eli kuinka ison tilan normi moottoripyörät vievät talvisäilytystallissa, kuinka isolle pyörämäärälle voi laskea vaikka 100m2:n tallin niin että rivistä voi tarvittaessa siirtää yhden pyörän pois välistä ja mahtuu jonkinlainen kulkukäytäväkin ? Entä kuinka ison tilan (riippuu tietysti tallissa olijoiden egosta ja bilispöytien ja baaritiskin pituudesta * ) vaatii pyörä ns. ropaustallissa ? eli tallissa missä on tarkoitus pyöriä talven aikana ropata ja missä pitäisi pyörän mahtua olemaan osina levällään ? Vertailuksi voidaan taas ottaa vaikka sama 100m2:n tila
    3 neliötä per pyörä on varmaankin riittävä määrä laskukaavaan. Tuokin määrä riipuu siitä millaisia prätkiä laittaa talliin, joku crossi tai pieni enduro ei vie edes kahta neliötä, kun taas jollekin pitkäkeulaiselle chopperille tuo kolme neliötä ei riitä alkuunkaan.

Jos oikein tiivisti laittaa niin saattaa olla että 100 neliöön saisi 50 pyörää, mutta ahtaaksi menee.

Pyörän ropausta varten varmaan olisi hyvä varata 7-10 neliötä vähintään per ropattava pyörä. Jos osienkin on tarkoitus olla levällään siinä vieressä.

Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.