Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Tälläista kysyisin että voiko kytkinnesteiden vaihto auttaa vaihteiden klonksahteluun kun tuntuu että kytkin muuten olisi ihan OK?
    Sitä tässä meinasin että voiko ne nesteet vanhuuttaan alkaa aiheuttamaan tuollaisia oireita?
    Meneekö kytkinnesteiden vaihto samalla periaatteella kuin jarrunesteiden vaihto?
    jos järjestelmässä on ilmaa niin vaihto voi vaikuttaakkin, tosin pelkkä ilmaus ajaisi saman asian..
    pyörän kytkinnesteistä ei kokemusta, autossa ainakin samalla tavalla kuin jarruissa, eli luultavasti löytyy nippa jostakin josta saat nesteet ulos..
    Yamaha FZ6-S
    Veikkaan että syy kolahteluun on moottoriöljyssä eikä kytkinnesteessä. Mitkä ja kuinka paljon ajetut öljyt koneessa on? Omassa nyt Motul 5100 ja vaihteet menee kyllä kevyesti ja helposti päälle mutta kolahtelee myös, sitä enemmän mitä kuumempi kone. Edelliset oli Motul 5000 ja kolahteli samanlailla. Seuraavaksi jotain muuta öljyä, kun vaan tietäis mitä... Jotain Teboilin (en muista mitä) öljyä kokeilin ennen Motuleita, ei kolahdellut mutta vaihteet meni jotenkin raskaasti päälle.
    Honda cbr 1000 f -90, ex
    Honda cbr 1100 xx -97
    Motulin 5000:set reilu pari tonnia ajetut.
    Vaihdatin juuri uudet ketjut ja rattaat ja sitä ennen kolahteli niin pirusti kun oli rattaat ihan finaalissa mutta väheni huomattavasti uudella ratas paketilla.Ehkä se vaan on sitten tuollainen,olen vasta ostanut pyörän etten tiedä miten ennen on kolahdellut.
    Ajattelin gulf:in öljyä kokeilla seuraavaksi.
    Tänään vielä vaihdoin uudet kytkin nesteet(uskalsin ihan ite)vanhat ihan tatinaa ja sakkaa pirusti säiliön pohjalla.
    Huomenna kojareille,kerron sitten oliko nesteen vaihdolla mitään vaikutusta vai toimikoo ollenkaan

Niin sellaisen olen kanssa huomannut että mitä korkeammat kierrokset niin helpommin ja kovemmin kolahtelee on varmaan ihan normaalia tiedä häntä.

No nyt on ajettu muutaman kilometrin koelenkki Ja ei kyllä kolahtele niin pahasti mitä ennen eli kyllä se kytkinnesteen vaihto
    vähäsen auttoi.
    Vanhat nesteet tosiaan oli ihan liejua jo.
    Puhuin höpöjä samalla lailla klonksahtelee kun ajoin enemmän eli kun kone lämpiää kunnolla niin se klonksahtelu alkaa.
    Mahtasko itse kytkin olla jo väsähtänyt.Täytyy kokeilla shellin advance ultraa kun sitä on talliin jäänyt.
    Lainaa (heisku @ Elo. 20 2011,22:58) kirjoitti
    Puhuin höpöjä samalla lailla klonksahtelee kun ajoin enemmän eli kun kone lämpiää kunnolla niin se klonksahtelu alkaa.
    Mahtasko itse kytkin olla jo väsähtänyt.Täytyy kokeilla shellin advance ultraa kun sitä on talliin jäänyt.

Kuulostaa kyllä että öljyistä johtuu,
    Kokeile hondan omaa öljyä.
    No taitaa olla ihan ominaisuus ja tuon ikäiseen mopoon ei kannata laittaa muuta kuin mineraaliöljyä. Mulla on 1997 XX ja Motul 5000 pyörii myllyssä vaihtovälin ollessa noin 5tkm.

Veikkaan, että ei auta tuohon kolahteluun mikään öljy, kytkimen vois vaihtaa, ehkä auttaa. Minkähän verran pyörälläsi on ajettu? Itse vaihdoin suotta kytkimen massalevyt jossain 65 tkm kohdalla, pintaa oli vielä reilusti tähteenä, mutta kun kerran avasin, niin pistin sitten samalla uudet kalikat. Tais mennä eniten aikaa katteiden kanssa, siinäkin hommassa.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Lainaa (iron @ Elo. 21 2011,00:09) kirjoitti
    Lainaa (heisku @ Elo. 20 2011,22:58) kirjoitti

Kuulostaa kyllä että öljyistä johtuu,
    Kokeile hondan omaa öljyä.
    Mullakin kolisee vaihteet ja koneessa Hondan omat öljyt. Kuumana kolisee kunnolla ja muuten kolisee "normaalisti". Edelliset öljyt toimi paremmin, mutta ne oli jo koneessa kun ostin ton mopon, niin en teidä mitä ne oli.

Olisko ollut... (taikasana) en sano... vai sanonko...
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
    Ei juma, se alkaa taas.. *

Tiss..

Piaf: joka jätkä tietää, tietää et jossei *hontassa loota kolise, niin silloin se on kuollut jee-ee *

"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Lainaa (mopedman @ Elo. 21 2011,04:13) kirjoitti
    Ei juma, se alkaa taas.. *

Tiss..

Piaf: joka jätkä tietää, tietää et jossei *hontassa loota kolise, niin silloin se on kuollut jee-ee *
    Joo tiedän että kolisee ja pitääkin kolista. Itse en olekaan huoleastunut. Ajattelin vaan "lohduttaa" topicin aloittajaa ettei hän ole asian kanssa yksin. *

Mut toi sun linkki oli paras! *
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
    No kait sit hondassa kolisee vaihteet,ei ole hondaa ennen ollut.
    Mittarin mukaan 75000km ajettu ,voipi pitää paikkansa tai ei
    Kytkin tarvii kyllä talvella ottaa auki.
    Toi on yhtä helvettiä noiden katteiden kanssa miljoona ja yksi ruuvia.

Delvaccia koneeseen niin huolet on ohi...
    sinä sen sanoit On kyllä käynyt D......T mielessä.
  15.  
    Autto kolahteluun kun laski tyhjäkäynti kierrokset käyttäjän käsikirjan arvoihin eli 1000r/min +/-100.
    Olivatten tyhjäkäyntikierrokset 1300r/min.
    Rupiaa hondankin vaihteet kuullostamaan normaalilta.