Voisiko joku arvon VFR:ään hurahtanut suositella mikä Slip-on kannattaisi hankkia äänimaailmaa parantamaan? Ja pieniellä perusteluilla mielellään. Tulisi kiinni -08 vuotiseen menopeliin.
Samanlainen kulkupeli alla, joten jos löydät jotain sopivaa, niin ilmoittele.
Onkos sulla vielä alkuperäinen kilpiteline paikallaan, vai oletko tehnyt siihen jotain muutoksia?
+1 täältä kans. Aluksi ajattelin, että ihan hyvä vaan, ettei herätä koko naapurustoa, kun mopon lyö käyntiin, mutta... onhan tuo vähän kuin ompelukoneella ajelisi. Ja kun ei sitä koko aikaa viitsisi yli 7000 kierroksen ajaa![]()
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Täältäkin +1, oma on -06 mallinen mutta äänimaailma kaipaisi pientä päivitystä.
VFR 800
Tuossa on hienot ---> Kliks ja muistaakseni vähän paremmat äänet kuin orkkis putkissa
Honda CBR1100XX
Löytyisikö delkeviciltä(vai mikä se oli)?
katselin joskus tohon omaan 1000f niin siihen oli aikas edukkaatkin vielä.
Tuleeko slipareiden mukana muuta kuin äänenvaimenninpöntöt? Ei millään viitsisi tuhota alkuperäistä putkea sahailemalla sitä.
Itse hommasin jostain G.P.R:n sliparit, ääni parani, joskaan ei voimistuneet liikaa (vihaan huutavia pörinäputkia), ulkonäkö plussaa ja edukkaat.
Kilpitelineen myös vaihdoin.
Kuvaa en osaa liittää...
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Elikkäs operaationi on edennyt siihen vaiheeseen, että harkitsen vakavasti Leo Vincen SBK Oval EVO II mallista slipari ratkaisua somistamaan VFR:n murinaa. Saas nähä tulee osteltua. Ebay ainakin tuntuu melko edulliselta vaihtoehdolta vertailla hintoja.
Kilpitelinettä en oo vaihtanu enkä muokannut, mutta vahvasti mieli tekis. Eli jos jollain on rakenneltuja versioita VFR:n takapäästä niin pistäkää ihmeessä fotoo kehiin!![]()
Onko kukaan vieläkään vaihtanut slipareita vtec vifferiin? Jos on, niin onko mölyjä mitattu? Omassa on tyyppikilvessä 87db ja taisi olla 5750rpm, joten hirveästi pelivaraa ei ole.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Kyllä siinä pelivaraa on, koska oma VTECini tuotti vakiona vain 82 db (mitattiin tänä keväänä Ahvenistolla). Ja lisäksi tuohon 87 desibeliin lisätään mittaustilanteessa 5 db toleranssi ja 3 db mahdollinen mittavirhe "asiakkaan" eduksi, joten 95 db saa mittaustilanteessa lähteä (korjatkaa joku, jos olen väärässä!). Ajatellen logaritmista db-asteikkoa, niin se on huooooomattavasti enemmän, kuin mitä tuo vakion tuottama 82 db.
Itse vaihdoin nyt myöhemmin keväällä Leovincen Ovalit (alu-versio) ja äänet eivät todellakaan ole kovat, vaan enemmänkin sivistyneet. Juuri sellaiset, kuin miltä moottoripyörän pitääkin kuulostaa tuottamatta ylimääräistä metakkaa. Db-killerit minulla on kiinni.
Näyttää nykyään tältä:
Alla samaiselta reissulta kuvattu vakio-peräpää:
![]()
Ei paha! Mistäs kilpiteline?
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Kilpiteline on omaa tuotantoa
Otin takapäästä lokasuojan kaikkine kilkkeineen irti ja porasin lokasuojan tukirautaan kaksi uutta reikää rek.kilven valon/kilven kiinnittämiseksi ja muistelen, että myös taivutin tukirautaa hieman. Yläpäässä piti vaihtaa pari ruuvia ja lisätä muutamat prikat. Sitten tukirauta meni omiin reikiinsä ja pysyy tukevasti.
Jostain jenkkifoorumilta sain idean tuohon ja ihan hyvin toimiikin. Hinta-laatusuhde on mainio. Heijastinta tuossa nyt ei ole, mutta hei, mähän oon aika rebel
Jos tarvetta, niin voin nappailla lisäkuvia tuosta rakenteesta.
Onko leovincet yhtään kapeammat kuin orkkikset eli mahtuisiko kilpi pönttöjen väliin? Minulta on puukotettu käytännössä koko teline pois ja vähän levitetty alkuperäisiä pönttöjä jotta kilpi mahtuu olemaan välissä. Sinulla ei ole commanderia kiinni?
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Vtecin ahteri on siitä pirullinen ettei kilpitelineen modaaminen maksa vaivaa jos ei samalla vaihda slipareita; kilpeä ei voi juurikaan nostaa ylemmäs koska se ei mahdu alkup. pönttöjen väliin. Kyllähän tuo modaus varmasti joitakin kiinnostaa koska hyvää bolt-onia ei taida löytyä. Ja heijastimen voi lätkäistä valon ja kilven väliin jos siltä tuntuu...
Noista villhon ottamista kuvista voi päätellä että sliparien kanssa on vähintään 5 senttiä enemmän pelivaraa nostaa kilpeä, riippumatta siitä mahtuuko väliin vai ei.
Leovincien mukana tulleilta kilkkeitä käyttäessä kilpi ei aivan mahdu sinne väliin. Periaatteessa jollain prikkaviritelmällä pöntöt voisi saada niin kauas toisistaan, että kilpi mahtuu. Hieman enemmän vaatii mallailua pönttöjä kiinnittäessä ja putkia yhdistäessä (siinä on muutenkin hommaa, että saa ne noinkaan suoraan/väärään, kuinka ne itselläni ovat). En kuitenkaan itse näkisi hommaa tarpeellisena, sillä jo lokasuojan poisto ja kilven nosto tuon ~5 senttiä muuttaa putkien vaihtamisen ohella takapään ilmettä aika merkittävästi.
Tässä alla vielä pari lisäkuvaa:
![]()
Kyllä tuo on aika bueno nyt.
Ettei nyt ihan kilpitelineväännöksi menisi...
Hommasin http://www.twobros.com/cgi-bin/shopp...ale_02-05.html tommoiset. Hiilikuitua ovat ja kerää 4-1 -malliin melko mukavat äänet. Toinen törppö on täysin toimiva, jonne ei mene mitään ja on vaihdettavissa tilalle, jos tarttee. Ts. on näön vuoksi.
Kevyet ovat: alkup. painavat 11,5 kg ja nämä 7,5 kg.
Tänä keväänä hommasin tarvikehuilun ja ruuvasin sen kiinni. P1 Power Tip'piin porasin reiän, jotta sen huilun sai kiinni. Ei ne äänet suoraan sanoen parantuneet, mutteivät juuri huonontuneetkaan.
Kiekat kun laittaa tuonne 7500 rpm -->, niin soinnissa on ikäänkuin Ferraria...
Maksavat minkä maksavat, mutta taala on edelleen edullinen. E -hyväksyntää näillä ei ole.
Mutta kun nätisti ajelee jottei virkavalta kiinnostu, niin mitäs sen väliä. Viimeaikaisista EU -uutisista huolimatta...
-Jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Mulla on Staintunet. Hyvin pöräjää. E-hyväksyntää ei ole, mutta niin kauan ajellaan, kunnes joku kieltää.
![]()
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
minä oon vähä tuommosia aatellu omaan pyörään!?!
http://www.ebay.com/itm/EXHAUST-LEOV...item2a278f7487
ja tuo kiinnostaa kans...kuva täytys vaan pyytää:
http://www.allright.eu/index.php?pag...LaR8ONVVmY0%3D
Bensan hajuisia harrastuksia ei saa tyrmätä!
Honda Transalp 650 -06
Honda Hornet 600 -06
Pappa-Tunturi -67
Suzuki PV -89
EX: VFR 800 -09
ite oon miettiny että briteistä purkuosana toiset vakiopöntöt jolle pieni kirurginen operaatio ja toisesta pöntöstä kaikki pois ja toiseen tehdä kierron poisto eli katkasta se putki joka viee sen kaasun takasi pöntön sisälle toiseen kertaan. sliparit niin pirun kalliita ja tuollaset vakiopöntöt käytettynä alle 100e äänetkin tulee aikas jees ja itse kun pidän vakiopönttöjen ulkonäöstä
Joo eipä Wolwesin ehotus ollenkaan hassumpi ole,mikäli sikäli on vaan tarvittavat vehkeet ja innostusta! itse aattelin kyllä oikotietä onneen ja jättää vakioputket sitte jemmaan
Mulla olis yks ebay löytö,olisko kellään tietoo enempi tästä...joku kenties tilannu?
http://www.ebay.com/itm/02-11-Honda-...21924a&vxp=mtr
Bensan hajuisia harrastuksia ei saa tyrmätä!
Honda Transalp 650 -06
Honda Hornet 600 -06
Pappa-Tunturi -67
Suzuki PV -89
EX: VFR 800 -09
suhteellisen helppo sijoittaa tuo kilpi itsekkin tuonne pönttöjen väliin ja poistaa se kuralätkä. itse tämän toteutin illan puuhasteluna ja voin heittää kyllä kuvia lopputuloksesta jos joku kokee tarpeelliseksi![]()
Mulla on -04 mallissa nämä Laserin putket. Oon ollu hyvin tyytyväinen. Äänimaailma muuttuu sopivasti, eli hyvin kehtaa kaupungillakin ajella ja on mielestäni upean näköset!
http://www.capefearmotorcycles.com/i...R800_02_05.jpg
Honda VFR 800 VTEC ABS 2004
Laitoin tilaukseen tommoset Scorpionin e-hyväksytyt sliparit (KLIKS). Katotaan kuinka ne saa istumaan, ja samalla modaan kilpitelinettä pienemmäksi. Mites toi Powercommander/säädätys.. onko pakko laittaa, vai toimiiko ilman sitä?
Oon lueskellu noista airbox flapper valven poistamisesta,PAIR-systeemin poistamisesta ja O2-eliminaattorista. Onko noista oikeasti hyötyä, ja miten ne käytännössä tehdään. Jotain videoita löysin kanssa, mutta voisko joku vielä selventää mitä tällä haetaan, ja mihin se vaikuttaa.
Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02
Tuolta KGL Racingin sivuilta, ja postikulujen kanssa 500e tuli hinnaksi. Ei mun mielestä ihan älytön hinta. Näytti ebayssakin olevan aika paljon kalliimpia.
Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02