Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Tietääkö kukaan katupyörää, jossa ei tarttisi könöttää käsien varassa etukumarassa istuen? Customia en halua, mutta kohtuu suorassa haluaisin istua. Eikä sais olla kauhean korkeakaan. Aika tappi kun olen itse. Eikä kauhean painavakaan. Kevyt kun olen itsekin.

    Nykyinen pyörä on Honda cb 500s ja siinä asento on turhan etukumara.*

    Yamaha FZS 600?

  2. #2
    Ei taida tossa yammussa olla kovin erilainen ajoasento, päinvastoin penkin ja stongan väli taitaa olla jopa pidempi, noin kuvista ja sivuprofiilista katsottuna?

    Vaikee muutenkaan keksiä paljon tota cebaria pystympää katupyörää...?

    Ootko ajoasentoon miten paljon kiinnitänyt huomiota?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    Ohjaustankoa vaihtamalla ja/tai nostamalla saa ajoasentoa myös pystymmäksi.
    Speed Triple
  4. #4
    Lainaa (Tombu @ Elo. 19 2011,10:25) kirjoitti
    Ohjaustankoa vaihtamalla ja/tai nostamalla saa ajoasentoa myös pystymmäksi.
    Joo, jos pyörä muuten on ok niin halvin tapa lienee hakea allrightista "riser"-palat. Niitä löytyy sellaisiakin joilla voi tuoda tankoa lähemmäksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #5
    FZ1-S,KTM 950SM,KTM690 Duke * eiköhän toi sun mainitsema Fasukin ole aika pysty.KTM aika korkea,eikä ehkä sinulle mieleen.



    KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.

  6. #6
    Lainaa (Kotarikuski @ Elo. 19 2011,10:31) kirjoitti
    Lainaa (Tombu @ Elo. 19 2011,10:25) kirjoitti
    Ohjaustankoa vaihtamalla ja/tai nostamalla saa ajoasentoa myös pystymmäksi.
    Joo, jos pyörä muuten on ok niin halvin tapa lienee hakea allrightista "riser"-palat. Niitä löytyy sellaisiakin joilla voi tuoda tankoa lähemmäksi.
    Tai Biltemasta.
  7. #7
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava



    mr minä
  8. #8
    Lainaa (mr minä @ Elo. 19 2011,11:24) kirjoitti
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
    Eli ajetaan sitten ilman käsiä? Mitä nyt kuvahaulla hain kuvia tosta kawasta, niin aika alhaalla näytti stonga olevan.

    Kyllä kannattaisi käydä istuskelemassa noita eri nakuja, niissä ne "korkeimmat" asennot on.

    Tollanen Fazu mulla oli, minkä tuossa mainitsit, ja pysty asento siinäkin.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  9. #9
    Triumph Bonneville
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  10. #10
    Lainaa (mr minä @ Elo. 19 2011,11:24) kirjoitti
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
    Jos cb 500 on liian etukumara niin millä ihmeen matikalla meinasit tuota tarjota? Siksi kun sellainen on itselle? (on se toisaalta hyvä että joku tosin tuotakin tarjoaa ettei aina sitä hajabusaa vaikka molemmat on parhaita vaihtoehtoja aina motocrossissa mm-rata kisoihin)

    Komppaan edellä maininneita että jos nykyinen mopo on mieluinen niin korotuspalojen / ohjaustangon muutoksilla saat siitä varmasti muutettua ajoasentoa pystymmäksi.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  11. #11
    Näissä on myös melko pysty ajoasento. Bmw r 850r, 1100r, 1150r, 1200r. Satulan korkeus on säädettävissä ainakin 850 ja 1100 r:ssä
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  12. #12
    Suzuki GSX650F
    Suzuki GSX-R 750 K6
  13. #13
    Lainaa (mr minä @ Elo. 19 2011,11:24) kirjoitti
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
    Tai turbobusa raisereilla& lyhyillä välityksillä niin ei putoa kuljettaja vauhdinhurmassa kyydistä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  14. #14
    Lainaa (seppo02 @ Elo. 19 2011,12:30) kirjoitti
    Lainaa (mr minä @ Elo. 19 2011,11:24) kirjoitti
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
    Tai turbobusa raisereilla& lyhyillä välityksillä niin ei putoa kuljettaja vauhdinhurmassa kyydistä *
    Tai turbobusa apehangereilla.
    GSF1200S
  15. #15
    Niinkuin jo muutama sanoi, helpoin homma on riserit ja tarvittaessa vielä kulmalla niin tulee stonga paremmin syliin. Helppo homma eikä kalliskaan, taitaa vakiovaijerit ja letkut riittää ihan hyvin.
    Kannattaa toki 'istua' uutta systeemiä ennen asennusta jotta löytyy paras mahdollinen asento sopivilla osilla.
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  16. #16
    Lainaa (Fibanacci @ Elo. 19 2011,12:40) kirjoitti
    Tai turbobusa apehangereilla.
    Tattis, kahvit pitkin näyttöö
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  17. #17
  18. #18
    Pystyssä ajettavia keveitä matalia katupyöriä.
    Moto Guzzi Nevada 750 (melkein kustomi, mutta ei kumminkaan) tai Breva 750.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  19. #19
    Lainaa (mr minä @ Elo. 19 2011,11:24) kirjoitti
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
    Toihan on ihan paska ajaa muualla kuin saksan autobaanoilla.
    Käsiteltävyys on parempi höyryveturissakin kuin tuossa.. Puhumattakaan ajoasennosta. Ei sitä ainakaan pystyksi voi millään ilveellä sanoa
    Miksei samantien ZZR 1400?

    Käsittäisin, että Katriina haluais semmoisen pyörän, jossa on sitä tiettyä räväkkyyttä, mitä löytyy kyykyissä, mutta ei kuitenkaan tuolla huonolla ajoasennolla.

    Oma suosittelu kääntyy näiden nakujen puolelle. Kawa Z750 tai ER6, Triump Speed Triple, Buellin naku, Yamaha FZ1N tai FZ6, Ducati Monster.. jne..

    Noissa on pysty ajoasento ja hemmetin näppäriä räppäillä keskustassa yms. missä tarvii ketteryyttä.
    Matka-ajo ei niin herkkua noilla ole, mutta kyllä sekin luonnistuu.



    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  20. #20
    Yamaha FZ6:ssa ainakin hyvinkin pysty asento ja lyhyt väli ohjaustangosta kuskiin. Rekkarista luettuna "ajoneuvon omamassa" 207kg, minun "omamassa" vajaa 50kg. Pituutta mulla 160cm, pyörää pikkasen madallettu etupäästä mutta pärjään kyllä tuolle kunhan katson vähän mihin pysäköin. Hiekalla siirtely tuottaa vähän vaivaa..
  21. #21
    Yamaha 900 TDM ja istut mukavasti pystyssä.
  22. #22
    BMW F650GS.
    Madallettu malli, istumakorkeus pyörän omapainolla 765 mm.

    Bemarin mallit

    Pekka




    Pekka
  23. #23
    Lainaa (seppo02 @ Elo. 19 2011,12:30) kirjoitti
    Lainaa (mr minä @ Elo. 19 2011,11:24) kirjoitti
    zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
    Tai turbobusa raisereilla& lyhyillä välityksillä niin ei putoa kuljettaja vauhdinhurmassa kyydistä *
    Myos Boss Hoss clip-on tangolla varteenotettava vaihtoehto.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  24. #24
    En taida olla paras neuvomaan kun pituutta riittää, mutta ajokoulussa ajoin joskus kawan er6:lla ja se tuntui todella pieneltä ja kevyeltä. Ajoasentokin oli melko pysty, mutta jos ainoa ongelma on että haluaisi pystymmässä istua niin ostaisin vaan ne stongan korotuspalat...
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
  25. #25
    cb1000r?

    Pysty, helppo ajettava (mun mielestä voi suositella vaikka ensipyöräksi, käyttäytyy kuin joku 300cc pikkupyörä), ja riittävästi menohaluja.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  26. #26
    VFR800??
    Kävin koeistumassa hondaa kun olin vaihtamassa pyörää. Mun makuun siinä oli vähän liian pysty asento.
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  27. #27
    xj 600 diversion???
    Honda cbr 929rr Fireblade 2013 - ? (vm 2001)
    Honda vfr 750 f rc36 2012 - 2013 (vm 1990)
    yamaha xj 600 s diversion 2011-2012 (vm 1993)
    suzuki gs 500 e 2010 - 2011 (vm 1990)
    yamaha tzr 125 2008-2009 (vm 1990)
  28. #28
    Lainaa (katriina @ Elo. 19 2011,10:09) kirjoitti
    Tietääkö kukaan katupyörää, jossa ei tarttisi könöttää käsien varassa etukumarassa istuen? Customia en halua, mutta kohtuu suorassa haluaisin istua. Eikä sais olla kauhean korkeakaan. Aika tappi kun olen itse. Eikä kauhean painavakaan. Kevyt kun olen itsekin.

    Nykyinen pyörä on Honda cb 500s ja siinä asento on turhan etukumara.*

    Yamaha FZS 600?

    Omasta kokemuksesta suosittelen kokeilemaan Hondan CBF600:sta. Penkki säätyy kolmeen yri korkeuteen. Istumakorkeus ala-asennossa 770mm.

    Tuo ajoasennon "pystyys" riippuu hiukan varmaan käsienkin pituudesta.



    //CBF600SA -11
  29. #29
    Kawasaki Z 750, kevyt ja näppärä käsitellä..



    Kawasaki ZR7 --> Suzuki GSX1100F --> Yamaha YZF 1000R Thunderace
    ---------------
    Koolla on väliä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Micsu @ Elo. 19 2011,15:17) kirjoitti
    Kawasaki Z 750, kevyt ja näppärä kasitellä..
    Tai Z1000, ite olen tykännyt.
    Keski-ikäinen hurjapää =)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen