Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Olen ostamassa halpaa pyörää pitkään ajoon ja nyt olen katsomassa 600 Diversionia sillä silmällä.

    Alunpitäen kävin kuumana Suzuki Savageen (1-syl 650) mutta kävikin sitten ilmi, että koneessa onkin pari aivan käsittämättömän lapsellista tyyppivikaa.

    Eli Diversion kiinnostaa nyt enemmän, edukkaita ja potkuakin on enemmän, mutta: mitä tyyppivikoja niissä on? *Onko luotettavia maantiellä/sateessa, kestääkö jne. *Millä kilometreillä kone tyypillisesti alkaa olemaan loppu? *Kuinka monta tuhatta ajettua kannattaa vielä harkita?

    Onko Diversion konkareita linjoilla, kokemuksia pliis?
  2. #2
    Ihan toimiva peli.
    Sanotaan niin että ei se ole Kawasaki mutta Kawasakikin on on parempi kuin ei pyörää ollenkaan.

    mm
  3. #3
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei kai tommosta kukaan ole loppuun viel ajanut. Jos vaan öljyä on koneessa ja sitä on vaihdettu. Mulla kannentiiviste tihkuttaa pikkasen öljyä ja venttiilit tuli säädettyä ja etuhaarukan stefat ja likuputkien liukulaakerit vahdettua. Kuluvaa osaa.. 85 000 tossa on nyt mittarissa, ite ajanu 15 000, vuosimallia 93. Pulttienkannathan noissa ruostuu ja jarrunestesäiliön kannen ruuvit jumittuu kiinni. Takarengas on kans kulunu. Vilkku oikeelle lopetti toimintansa ja on ny korjauksen alla.. En ihmettelis jos renkaanlaakereita sais vaihdella kohta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Ostin 2010 toukokuussa -96 mallin Diversionin ja pidin sitä reilun vuoden. *Tuona aikana kilometrejä kertyi vajaat 20 000. *Varmatoiminen ja hyvä peruspyörä se mielestäni oli. *Jännitteensäätimen, akun, sekä etupyörän laakerin siihen jouduin tuona aikana uusimaan. *Diversionissa oli myydessä kilometrejä mittarissa n. 53000 ja uskoisin että vielä paljon edessä.
    *
    90- luvun alkupuolen malleissa on ollut kaasareiden jäätymisongelmaa. *Myöhemmissä malleissa on jonkinlainen sähkövastuksella toteutettu lämmitys. *Nokkaketjut noissa usein pitävät rapinaa. *Johtuu yleensä siitä ettei nokkaketjun kiristäjä jaksa kiristää ketjua tarpeeksi. *Uusi kiristäjä maksaa muistaakseni noin 80 euroa. *Myös erilaisia prikkavirityksiä on noihin kiristäjiin tehty. *Ohje löytyy jostain täältä org.in sivuilta. *Tankkien sisäpuolisesta ruostumisesta olen myös lukenut juttua.

    96- vuonna ulkonäköön tuli muutoksia etukatteen ja satulanaluspanelien osalta. *Myös ryyppyvipu siirtyi kaasarista tankoon. *97- tai 98- etuhaarukan putket muuttuivat paksummiksi, sekä 98-vuonna 1- levyinen etujarru muuttui 2- levyiseksi. *Varmaan myös joitain pienempiä muutoksia on vuosien varrella tullut. *Jos siistin ja asiallisen oloisen yksilön löydät, niin osta ihmeessä. Näissä on hinta/laatusuhde kohdallaan. *

    edit: lisäys
    Ostaessa kannattaa myyjältä kysellä noista venttiilin välyksien säädöistä, eli koska on viimeeksi säädetty. *On kuitenkin liikkeessä teetettynä varmaan n. 200 euron homma. *Säätöväli on 24 000 km. *Ja tietysti tarkastaa renkaiden, sekä ketjujen ja rattaiden kunto. *Noihin saa kanssa äkkiä uppoamaan kohtuullisesti rahaa. *Sitten kun vielä testailee miten hyvin kytkin-, jarru- ja kaasuvivut, seisontatuki/tuet ja jalkatapit liikkuvat. *Jos ovat ryytyneen tuntuisia ja liikkuvat nihkeästi, niin voisin veikata, ettei sitä pyörää ole muutenkaan kovin hyvin huollettu, vaikka myyjä muuta väittäisikin.
    Bensan kulutus on myös melko kohtuullista. *Omani vei bensaa ajotavasta riippuen 3,8 -5,5 litraa. *Yleensä kulutus oli 4,3-4,4 litraa /100 km

    Itse en pyörällä mitään superpitkiä päivätaipaleita ajellut, olisiko n. 400 km ollut pisin. *Hyvin sillä maantietä ajelee, vaikkei mikään varsinainen matkalehmä olekaan. *Mielestäni kuitenkin ihan eri tason pyörä matka-ajoon kuin Savage. *Parhaiten Diversion sopii jouheville mutkateille, mutta kyllä sillä moottoritielläkin pärjää.

    Ex Diversionin huoltopäiväkirja



    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  5. #5
    kuulemani ja käsitykseni mukaan on näitä sarjassa ikiliikkuja-moottoripyöriä nuo xj-sarjalaiset ilmajäähdytteiset yamahat koosta riippumatta. normaalisti ja oikein huollettuina kestävät erittäin pitkään.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  6. #6
    Kyllähän tuo on melkoinen ikiliikkuja,itse ajelin vajaan vuoden kyseisellä -96 mallisella mopolla.
    Kilometrejä oli luopuessa 97 tkm ja hyvin pelitti vieläkin, nälkä vaan tuppasi kasvamaan tehojen puolesta niin vaihdoin fzs:ään.
    Reissutkin meni oikein mukavasti ja mutkatielläkin pärjäsi
    Toki huollot kannattaa tehdä niin pitäisi kyllä pelata ja halvalla noita saa.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  7. #7
    Itellä eka "iso" mopo oli ko: 600 divari, hyvät muistot on siitä, helppo huoltaa ja suht mukava ajaa, kulkuakin ihan riittävästi. Melkein on ikävä kyseistä peliä. Joo kaasarit jäätää helposti, mut kukas sitä kylmällä ajelis.... Kaasuttimen luistien neulat ja neulaputket noissa kuluu ja sit soppaa menee ja suht kallis korjata. Helppo testata ajolenkilla, kun kiihyttää täysii, niin jos mustaa tulee reippaasti putkista, niin tod neulat ja putket kuluneet...
    Elä ja anna muiden roudata.
  8. #8
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (TiPL @ Elo. 18 2011,23:33) kirjoitti
    Parhaiten Diversion sopii jouheville mutkateille, mutta kyllä sillä moottoritielläkin pärjää.
    Jalkatapit vaan ottaa aika herkästi asvalttiin..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Palasin tunti sitten kotiin rautaperseajosta 600 Diversionilla. Eli matkaa taittaa oikein hyvin. Olen sillä kiertänyt Norjassakin pariin otteeseen. Mittarissa on nyt 83tkm ja hienosti kulkee. Olen ajanut itse reilut 30tkm. Kuluvien osien vaihdolla on selvitty ja niitäkin on mennyt vähän. Halpaa pyöräilyä. Pari vuotta varmaan tulee vielä samalla mentyä. Tällaisen 182cm/87kg miehen allakin ihan tarpeeksi liikahtaa kun laittaa kierroksia. Bensan kulutus on ollut noin 3,7-5 litraa.
    Osta pois vaan.

    Jos on tarkempia kysymyksiä niin laita yksityisviestiä. Jonkin verran on kyseistä kampetta tullut hierottua.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  10. #10
    joo, itsellä -84 malli tuo oma, ei siis diversion, mutta sama tavaraa taitanee olla. Toimii hyvin jopa kaatosateessa, varma ku mikä? no junan vessa. Ajettu 90 000 tai 190 000. Itsekseen ajellessa ihan ok, mutta 2 päällä saisi olla 900 nen. Jotenkin tuntuu 2- päällä veltohkolle, liekö 600 ja 900 rungot samat?
    Paranisi varmaan takaiskarin vaihdolla tuo kuormattuna ajettavuuskin.
  11. #11
    Lämmin kiitos kaikille kokeneille diversionisteille, asia tuli selväksi. Eli normaalia kulumista löytyy, mutta varsinaisia fataaleja tyyppivikoja, tai muita luurankoja kaapissa ei juuri ole. Tekniset vinkit erittäin hyviä.

    Tuntuupa jopa siltä että jos pitkän matkan halpiksista puhutaan niin Diversion on ihan kärkipäästä! Kai se on sitten sellainen laitettava. Kiitos vielä kerran, tien päällä nähdään.
  12. #12
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kattele sitten kun ostat siitä rekisteriotteesta, että onko teho 45 kilowattia (=täystehoinen, 61 heppaa). Saksasta näitä on tuotu kuristettuna ainakin 37 kilowattisena (50 heppaa). Ero on aika merkittävä, nimim. kokemusta on. Vuosimallista riippuen saksalaisia varten Yamaha on näitä kuristellut hiukan eri metodein, allekirjoittaneelta löytyy lisää tietoa kuristusten poistosta jos tarvis.



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13.  
  14. #13
    Huomenna lähtee allekirjoittanutkin divukka-kaupoille. Tonnin välirahalla olisi tarjolla 55 000 ajettu 15- vuotta uudempi kuin entinen....