Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Aiheesta enemmän tuolla: http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=5&id=4607

    Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry
  2. #2
    Poimintoja kilpailukutsusta

    "Vastalauseet annetaan suullisesti sunnuntai-iltana klo 21 jälkeen alavarikon saunan takana."

    "Varikolla on hiljaisuus klo 20.00 – 08.00 joka päivä. Hiljaisuuden rikkojaa voidaan rangaista järjestäjän toimesta. Sanktiot ovat 1500-luvun rikoslain mukaiset."



    Ei kun kaikki mukaan. Tässä olis ensikertalaisille helppo tapa kokeilla miltä kisaaminen maistuu. Jos maistuu niin ehtii vielä samana kesänä vaikka jokkistakin kiertämään.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  3. #3
    Saletisti viivalla (sadevarauksella)! *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #4
    B- luokan kuski viivalla! kisaneitsyys lähtee.
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  5. #5
    Lainaa (josse100 @ Kesä. 17 2011,12:40) kirjoitti
    B- luokan kuski viivalla! kisaneitsyys lähtee.
    Näillä näkymin toinen vastaava tulossa myös.
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  6. #6
    Tulossa ollaan. Kokeillaan tuoda Ducati viivalle
  7. #7
    Jos kuski ja pyörä ehjänä, niin neitsyys lähtee.



    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  8. #8
    Lainaa (josse100 @ Kesä. 17 2011,12:40) kirjoitti
    B- luokan kuski viivalla! kisaneitsyys lähtee.
    Mahtavaa, kiva saada lisää "tuttuja" kannustettavia
  9. #9
    Varsinkin kaikki ne kuskit jotka ajaa alastarolla 1:30-1:45 väliin vois viimeistään nyt ilmottautua kisaamaan. Niin riittää kilpakumppaneita meikäläisellekkin, kiits. <3
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #10
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 01 2011,12:14) kirjoitti
    Varsinkin kaikki ne kuskit jotka ajaa alastarolla 1:30-1:45 väliin vois viimeistään nyt ilmottautua kisaamaan. Niin riittää kilpakumppaneita meikäläisellekkin, kiits. <3
    No täältä löytyy yksi ilmottautunut joka tuohon haarukkaan sopii!

    Uskon että saadaan rehdit ja mukavat kapinat ilman ryntäilyä ja palkintorahojen metsästystä
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  11. #11
    Kertokaa fiiliksiä, tapahtumia ja kokemuksia kisasta. Taisi olla jokunen tuttu ensikertalainenkin kisaamassa, niin kiva kuulla tunnelmia. Itse kun ei sitten lopulta jaksanut ajaa yht. 400km katsomaan 15min mittaista kisaa.

    Tulokset:
    Pos Num Name Club/Nat Laps Time Diff Gap Best l.time In Lap Class Bike
    1. #43 Lauri Lindgren MP-Tuki 10 14:12.575 1:22.433 3 Jokamiesluokka YCC Suzuki GSX-R 1000
    2. #36 Jani Torniainen MP-Tuki 10 14:32.523 19.947 19.947 1:24.931 2 Jokamiesluokka YCC Yamaha R1
    3. #8 Mikko Sorri MP-Tuki 10 14:34.498 21.923 1.975 1:25.847 2 Jokamiesluokka YCC Suzuki GSX-R 600
    4. #39 Petri Harju MP-Tuki 10 14:37.545 24.969 3.046 1:26.407 9 Jokamiesluokka YCC Yamaha R1
    5. #83 Janne Koivuniemi MP-Tuki 10 14:38.676 26.100 1.131 1:24.522 9 Jokamiesluokka YCC Kawasaki
    6. #34 Tuomas Eronen MP-Tuki 10 14:38.732 26.156 0.055 1:26.286 4 Jokamiesluokka YCC Yamaha R1
    7. #81 Juha Tammilehto MP-Tuki 10 14:45.870 33.294 7.138 1:26.870 4 Jokamiesluokka YCC
    8. #150 Harri Loponen MP-Tuki 10 14:46.167 33.591 0.297 1:26.865 4 Jokamiesluokka YCC Suzuki GSX-R 1000
    9. #90 Mikko Asikainen MP-Tuki 10 14:50.213 37.637 4.045 1:27.390 6 Jokamiesluokka YCC Triumph
    10. #149 Marko Rinkinen MP-Tuki 10 14:53.035 40.459 2.822 1:27.633 9 Jokamiesluokka YCC Yamaha R1
    11. #60 Mikko Hakala MP-Tuki 10 14:55.549 42.973 2.514 1:27.066 7 Jokamiesluokka YCC Yamaha
    12. #42 Jere Hirsimäki MP-Tuki 10 14:59.334 46.759 3.785 1:27.524 9 Jokamiesluokka YCC Yamaha
    13. #20 Matti Peltola MP-Tuki 10 15:01.119 48.543 1.784 1:28.032 10 Jokamiesluokka YCC Yamaha YZF R6R
    14. #30 Lauri Siivonen MP-Tuki 10 15:01.835 49.259 0.716 1:28.339 10 Jokamiesluokka YCC Honda CBR 600
    15. #3 Janne Louhelainen MP-Tuki 10 15:03.604 51.028 1.769 1:28.077 5 Jokamiesluokka YCC Yamaha
    16. #62 Niko Sundell MP-Tuki 10 15:03.847 51.271 0.242 1:28.149 9 Jokamiesluokka YCC Yamaha 600
    17. #79 Juha Vehkanen MP-Tuki 10 15:14.397 1:01.822 10.550 1:29.312 8 Jokamiesluokka YCC Yamaha
    18. #177 Turo Rantti MP-Tuki 10 15:19.836 1:07.260 5.438 1:30.482 10 Jokamiesluokka YCC Suzuki
    19. #78 Tuomas Valkama MP-Tuki 10 15:20.220 1:07.644 0.384 1:30.095 10 Jokamiesluokka YCC Honda VTR
    20. #72 Jarkko Laitinen MP-Tuki 10 15:24.473 1:11.897 4.252 1:30.361 7 Jokamiesluokka YCC Yamaha R1
    21. #12 Sammy Vahalinna MP-Tuki 10 15:31.290 1:18.714 6.817 1:31.254 5 Jokamiesluokka YCC Honda
    22. #54 Jouko Väärälä MP-Tuki 10 15:36.512 1:23.936 5.221 1:30.846 9 Jokamiesluokka YCC Suzuki
    23. #99 Kari Jalava MP-Tuki 10 15:41.125 1:28.549 4.613 1:32.068 8 Jokamiesluokka YCC Yamaha R6R
    24. #21 Juha Ijäs MP-Tuki 10 15:42.496 1:29.920 1.370 1:31.324 8 Jokamiesluokka YCC Kawasaki ZX R6R
    25. #59 Mikko Mäntymäki MP-Tuki 9 14:12.946 --1 laps-- --lap-- 1:30.824 9 Jokamiesluokka YCC Yamaha
    26. #49 Jyri Kylä-Kaila MP-Tuki 9 14:14.268 1.322 1.322 1:32.329 5 Jokamiesluokka YCC Ducati
    27. #24 Juha Käki MP-Tuki 9 14:16.828 3.881 2.559 1:33.060 7 Jokamiesluokka YCC Yamaha R6
    28. #93 Jukka Hauensuo MP-Tuki 9 14:17.147 4.201 0.319 1:32.837 5 Jokamiesluokka YCC Honda
    29. #201 Juha Puroaho MP-Tuki 9 14:18.130 5.183 0.982 1:33.232 5 Jokamiesluokka YCC Kawasaki ZX 6R
    30. #7 Markus Rautelin MP-Tuki 9 14:31.120 18.173 12.990 1:34.535 2 Jokamiesluokka YCC Yamaha 1000
    31. #11 Tuukka Rinne MP-Tuki 9 14:35.012 22.065 3.891 1:34.403 5 Jokamiesluokka YCC Suzuki 600
    32. #85 Jussi Lehtineva MP-Tuki 9 14:46.323 33.376 11.311 1:36.407 2 Jokamiesluokka YCC KTM
    33. #28 Terho Isola MP-Tuki 9 15:29.717 1:16.770 43.394 1:40.340 8 Jokamiesluokka YCC Yamaha R6R
    34. #58 Markku Weckman MP-Tuki 9 15:43.343 1:30.396 13.625 1:40.807 4 Jokamiesluokka YCC Buell
    35. #40 Antti Kirjavainen MP-Tuki 0 -.--- --10 laps-- --lap-- 0 Jokamiesluokka YCC Triumph 675
    xxx
  12. #12
    Joo tuli sitten ajettua.. Hauska kisa, vaikka mitään suurta vääntöä ei oikein ehtinyt itselleni tulemaan, kun kisa jo loppui kesken. Vikalla kierroksella paras aika ja sekin jäi hivenen omista pohjista. Alussa ohittelin startissa porukkaa ja sitten tulivat kuittaamaan omansa pois ja painelivat horisonttiin.

    Kamera oli kyydissä, mutta tekniikka petti näemmä kolmanteen mutkaan. Jotain jäi kuitenkin: Startti
  13. #13
    Todella mukava kisa, vaikkakin ensimmäinen kisalähtöni, eli vertailu pohjaa ei ole. P19 aika-ajoissa ja sama sija ruutulipulla. Koko kisa tiukkaa vääntöä. Jano lähti, mutta nälkä jäi.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  14. #14
    Ihan jees, vaikkei itselleni oikein kilpailuseuraa löytynytkään. Saisi ensikerralla osallistua useampikin tuollaisilla ei-niin-rata-ajoon-tehdyillä häksättimillä.

    Aika-ajosta jäi todella hyvä mieli, oma ennätys parani parilla sekunnilla. Vielä pitäisi vähän parantaa jos haluaisi muoviluotien kanssa kunnolla kisata, mutta ei liene mahdoton homma jos vain harjoittelee.

    Onkos jollakulla kuvatuksia kisasta ja/tai aika-ajosta?



    juhvelström
  15. #15
    Iso kiitos MP-tuelle tämän skaban järjestämisestä!

    Näin se tuli kisailukin aloitettua ja hienot muistot jäi.

    Osallistumiskynnys oli mukavan matala, vaikka mahdollinen kilpailun kova taso vähän pelotti. ( Ennen sunnuntaita ennätys Alastarolla 1:34.00 ) Etukäteen toivoin, että osallistujia olisi ollut tarpeeksi kahteen lähtöön. Näin ei käynyt, mutta kivasti se meni yhdessäkin lähdössä. Ensikertalaisia oli muitakin, joten en ollut yksin hermoilemassa.

    Ennen aika-ajoa jännitti pirusti. Aika-ajoaikaa oli puoli tuntia ja ajattelin, että teen pari muutaman kierroksen yritystä. Ekaan yritykseen lähtiessä otin nivellettyä etuhuoltopukkia pois ja pukin emäputkeen tuleva pää irtosi ja putosi alakatteen sisään. Kiire oli jo muutenkin, mutta ei auttanut kuin ottaa katetta irti ja onkia palikka pois. Ensimmäisellä yrityksellä ajo ei tahtonut sujua ollenkaan ja ajolinjat karkailivat jatkuvasti sinne sun tänne. Yllättäen tuloksena kuitenkin oma ennätys 1:33.3. Toisella yrityksellä ajo ei tuntunut sujuvan yhtään paremmin, mutta sillä ainoalla nopealla jonka ehdin ennen ruutulippua vetämään aika parani vielä hieman -> 1:32.7 tuloksena lähtöruutu 29.

    Kisaan oli aikaa 6 tuntia ja kävin hermoja lepuuttaakseni pari tuntia lipulla ja ajoin pari settiä keskiryhmässä. Toisella setillä ennätys parani taas -> 1:31.6 mikä antoi hyvää viitettä kisaa ajatellen.

    Varikolla lähtöä odotellessa jännitys kasvoi jälleen. Lähtöruutun ajaessa tajusi, kuinka paljon pyöriä lähtee kerralla ( 35kpl ). Eka mutka hieman huoletti. Valojen palaessa jalka oli valmiiksi takajarrulla hillitsemässä mahdollista keulimista. Valot sammuu, keula nousee ja takajarru unohtuu välittömästi. Löysään kaasua hivenen, mutta saan silti ihan ok lähdön. Voitan ehkä yhden sijan ensimmäiseen mutkaan ajettaessa. Ekassa mutkassa yritän pujotella ulkokautta eteenpäin, mutta ei oikein onnistu. Kakkosmutkassa joku menee sisäkautta ohi. Jono alkaa muodostua. Palmasissa haen sisäkautta ohituspaikkaa ja Scuuba menee ulkokautta ohi. Palmasin ulostulossa ohitan J. Käen ja lähden jahtaamaan Scuubaa. Kahdella seuraavalla kierroksella yritän kahvilan mutkan ulostulossa/suoralla ohitusta, mutta en saa linjaani natsaamaan. Sitten Palmasin jarrussa pääsen Scuubasta puolivahingossa ohitse. Seuraava selkä on J. Hauensuo jonka kanssa meillä on ollut leikkimielinen kisa päällä koko viikon.
    Samalla puhti alkaa vähän hyytyä, mutta "pakotan" itseni rentoutumaan, hengittämään ja säästämään voimia. Seuraavat pari kierrosta kyttään ohituspaikkaa. Jukan Honda pakenee suorilla, mutta jarruissa ja nopeissa mutkissa saan kiinni. Lopulta pääsen lemminkäisen jarruissa rinnalle ja ohi. K. Jalava on seuraavana edessä. Seuraavalla kierroksella saan hyvän ulostulon nopeasta oikeasta ja pääseen hyvin rinnalle ja Palmasin jarrussa ohi. Seuraavana edessä on tyhjä rata, joka tuntuu hämmentävältä. "Miten sitä nyt osaa ajaa, kun ei ole ketään jäniksenä" - mietin ja yritän painaa mahdollisimman lujaa, ettei Jalava pääsee kuittaamaan takaisin.

    Lemminkäisessä huomaan S. Vahalinnan painavan kahvilan mutkaa kohti ja päätän kokeilla saanko eroa kavennettua.

    Muutaman kierroksen jälkeen huomaan, että ero kapenee, mutta liian hitaasti. Kierrokset loppuvat ja lopulta maalissa olen maalissa 22.

    Kierroksella 9 tulee jälleen uusi kierrosennätys: 1:30.9.

    Kaiken kaikkiaan hieno kokemus! Suosittelen! Omalta kohdalta olen todella tyytyväinen oman suoritustason nostoon ja siihen, että onnistuin kisassa ohittamaan. Muita tavoitteita ei maaliin pääsyn lisäksi ei ollutkaan. - Jouko
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  16. #16
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Viteoo..



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  17. #17
    Kilpailuun valmistautuminen alkoi osaltani jo oikeastaan keskiviikkona, kun oli normi ajoharjottelupäivä, ja ajattelin että ajan nollariskillä sunnuntain kisalähtöön asti, jotta pysyn varmasti pystyssä. Tosin kaato oli enemmän kuin lähellä heti toisessa(?)setissä jossa taitoin liian lähelle las palmasin apeksia jossa oli sateen huuhtoman, ja pois harjatun, hiekan jäljiltä vielä jotain hiesua tms "pölyä" joka teki radan todella liukkaaksi. Ekaks luisti melkein keula alta ja sit perä. Varikolle päästyäni huomasin että eturenkaan reunassa oli nätti hiekanvärinen muutaman millin levynen raita. No sen jälkeen tulikin sit ajettua las palmas liiankin varovasti loppuseteissä, ja myöskin torstaina, vaikkakin metri(?) apeksista ulos kulki vähän puhtaampi väylä josta olisi voinut ajaa baut täysiä.
    Muutoin keskiviikko ja torstai tuli ajeltua nätissä säässä ilman sen kummempia tyrkkäämättä ja tyrimättä. Keskiviikkona lähinnä 35sia ja torstaina 34sia. Ei oikei vaa sujunu. Jo 6.6. olin ajanut setin jossa kaikki 33sia, joten se ois ollu se mun oma vauhti.

    Perjantai meni sadetta ja sadekelin kuskeja ihaillessa. Portilla istuskelin tunnin verran lepolassissa lämpimästi vaatteita ja sadeasu päällä, pipo päässä, ja tumput käsissä. Mikäs sen hienompaa motorsporttia suomen kesässä.

    Lauantai-aamu/päivä meni edelleen sadetta ihaillessa. Iltapäivällä kolmen aikaan sää oli jo suht selkeä ja rata puolikuiva, ja sit lisää vettä, kiitti. Illalla kuuden aikaan rata alkoi taas olla puolikuiva, ja siinä vaiheessa funtsin että empä edelleenkään turhaan riskeeraa, koska sunnuntaiks oli luvattu poutakeliä, ja aloin ruuvaamaan mopoa katsastus/kisakuntoon.
    Ensimmäisenä vaihtoon meni raceattac endurance-seos takarengas, josta vieressä ollut heppu oli kysynyt ke tai to:"Onks toi kuviorengas vai sliksi?" Kertoo ehkä renkaan kunnosta jotain. Tosin tällä hetkellä täysin persaukisena hieman harmitti vaihtaa sitä, koska sillä olisi vielä muutaman setin pystynyt ajamaan, varsinkin tyyliin puolivälistä mutkan ulostulosta mopo heti pystyyn ja ruoska-avaus. Ei nopein tapa edetä, mutta helvetin hauska, ja vaihtelua normi ajeluun.
    Ja toisaalta, rengas ei vieläkään ollut alkanut lipsumaan, joten sen puolesta oisin voinut vetää sen ihan täysin finaaliin. Olihan siinä oikealle käännetyssä vasemmassa kyljessä vielä se baut vajaa milli kuvioo jälellä. Toisessa kyljessä ei ollut.
    Jukalle jälleen suuri kiitos siitä että sain lainata-käyttää rengaskonetta. On se vaan helvetin näppärä vehje.

    Sit kilpitelineen 4 pulttii, ja edellisen omistajan minivilkkujohtosokeripalat, irti. Jumagegga, mopohan rupes heti näyttämään kisaisemmalta.
    Varmistukset jarrusatulapultteihin, ja sittempä mopo olikin bauttiarallaa katsastuskunnossa. Öljyliitännäiset on muutoinkin aina varmistettuna, ja jäähyssä vettä ja wetteriä. Taka-akselinkin mutterin varmistin kun se kerran semmosen option vakiona tarjoaa.
    Katsastus meni heittämällä läpi. Katsatusmiehen lähinnä keskittyessä henkilökohtaiseen kuittailuun suhteestani tekniikkaan.

    Sunnuntai-aamulla "ponkaisin" jo seittemältä pystyyn (järkkärimajotuksessa radan vieressä), jotta kerrankin olisi ajoissa pelipaikalla, ja saisi kaikki nysväykset hoidettua ilman "ai niin toikin pitää tehä!"-hätä-hätää. Käytännössä tuo ponkaisu siis tarkoitti sitä että siirsin kropan horisontaaliasennosta baut vertikaaliasentoon aivojen sitä juurikaan tajuamatta.
    Aamu oli erinomaisen suotuisa; tyyni, lämmin, aurinkoinen, sielua hyväilevä. Kärryn kanssa varikolle, vehkeet levälleen jne. Kummasti siinä vaan aikaa paloi, vaikka mitään ei varsinaisesti ollu tehtävälistalla.
    Ponderinpohjan kävin ostamassa, ja sitten mietin että mihin sen oikein tyrkkäisi, ja kävin vakoilemassa jo kisanneiden teltasta asennuspaikan ja tyrkkäsin samaan paikkaan, eli etulokasuojan sivuun. Poppareita tai sopivia ruuveja ei ollut mukana joten vedin nippareilla kiinni.
    Ajajakokous oli 9:30, ja sen jälkeen ponderia jonottamaan. Sit kamat päälle ja aika-ajoon.

    Etukäteen olin jo päättänyt että aika-ajossa on ihan aivan se ja sama mikä on aika, koska se kummiskin on siellä baut viimesten joukossa, joten ruutu sinne tai tänne ei merkkaa tässä vauhdissa/kerhokisan lähdössä yhtään mitään.
    Edelleen puolinukuksissa radalle surffailemaan, ja omaa ajoa nolla-efortilla ajellen muutama kierros. Sit heräs sen verran ett funtsin ett jos ny vaikka kokeilis tyrkätä kierroksen tai pari. Ja mitä vittua, vaihdevatkain lopetti siinä kohtaa yhteistyön. Heilui kuin nakki kaivossa. Nelosella surffasin kierroksen loppuun ja rullailin varikolle.
    Hetken aikaa mopoa ihmettelin ja totesin että motorsportiks meni taas; vaihdeakselin booreihin vastaava vaihteensiirtimen osasta oli ne vastaboorit menneet, koska ko osa oli tod näk päässy löystymään.
    (osa 13242 = ko "kikkula") http://www.cornwallkawasaki.co.uk/shop....&id=407

    Aika-ajotulos oli toisella kierroksella syntynyt 1:35,448, ruutu 34(/37).
    RaceChrono 10Hz mokkulalla samasta kierroksesta: 1:35,435, eli rc:n "heitto" 0,013s. Melkosen tarkka.
    Tuloksien perusteella edellä oli 8 kuskia joiden kanssa voisin vääntää, jos saisin itsestäni kaiken irti.

    Noh ei muuta ku kikkula käteen ja kyselemään josko jollain sattuis oleen vastaavaa. Heti naapuriteltasta tärppäs sen verran että päivän ajaks ois saanu lainaan suht kohta vastaavan osan. Mutta koska akselinkaan boorit ei ollu 100% kunnossa, niin ajattelin että en viitsi tuhota lainaosan booreja, ja lähdin uudestaan liikkeelle. Puolivälissä kierrosta törmäsin telttakuntaan josta eräs herra totes ett vois testata pistää ohutta peltiä siivun väliin ja kiristää kunnolla. Mieluiten pitäis olla vielä pehmeää, esim kuparia. Mutta mistäpä sopivaa ainetta? Johon toinen herra totesi että kaljatölkistä? Loistoidea!!
    Kiersin vielä kierroksen loppuun, ja noin kymmenellä olis ollut vastaava osa, mutta kotona, tietenkin.

    Noh, sit virittämään. Aluks viilailin pikkuviilalla kikkulan edesmenneitä booreja vähä sen näkösiks niinku siel taas ois boorit, tai ainakin jotain sinneppäin.
    Ja toinen naapuri lahjoitti red bull tölkin. Siitä leikkasin palan jonka pyöräytin putkeksi, putki kikkulasta läpi, putken pää akselin ympäri, ja kikkula pajavasaralla hellästi mäiskien paikoilleen. Naapuri, kiitokset hälle, lahjoitti vielä pitemmän pultin, aluslevyn, mutterin ja lukkomutterin, jolloin kikkulan pystyi kiristämään surutta riittävän kireälle. Orggis systeemissä pultti vastaa kikkulan kierteisiin, ja kikkula on sen verran pehmeää ainetta että siit korkkais kierteet jos sen vetäis surutta kireelle.
    Kamat päälle, ja radalle testaamaan; toimii, tosin vähän oudon tuntunen. Takas varikolle, ja lisää ihmettelyä. Olin unohtanu kiristää vaihdepolkimen akselin pultin. Jep jep.
    Sit keskiryhmän settiin surffailemaan, toimii. Setin jälkeen varikolla taas lisää ihmettelyä ja kikkula on taas ihan löysällä, vaikkakin vaihteet toimii. Noh, pultti/mutteri menee taas kierroksen verran. Kaippa se vaan oli "asettunut" tjsp.

    Sit vielä yks setti keskiryhmän surffailua ja sen jälkeen pariks tunniks ykköslipulle kökkimään. Varsinkin hitaassa ryhmässä moni kuski halus kokeilla rajojaan siinä lippupisteen edessä olevassa kutosmutkassa. Ja sitten loppujen lopuks yksi kuski veti tyypillisen hidas-ryhmä-hartialukko-puolta-vauhtia-ulos-hiekalle-ja-etujarrulla-nurin kaadon siihen lippupisteen eteen. No onneks kuskille ei käynyt mitenkään, ja setti oli sopivasti lopussa, ja vaihtomies tuli pisteelle, ja pääsin raatoauton kyydissä varikolle. Ei tarvinnu kävellä.

    Klo 16:20 keskiryhmän settiin vetämään warm up nolla-efortilla, vain ja ainoastaan rentouteen keskittyen. Ajattelin että jos saan rentouden siinä päälle, ja paketin kasaan, niin sit kisassa jatkais siitä ja vauhdin sais päälle saalistus-moodilla.
    Relaxoituminen onnistui täysin ja fiilis setin jälkeen oli todella loistava. Kerrankin jotain onnistui 100%:sti. Kellokin näytti 35sia joten ihan ok vauhti jo sinänsä.

    Sit rupes pikkuhiljaa kisafiilis iskemään päälle. Koska pitää olla portilla...? Kuljettajakokouksessa siitä ei muistaakseni mainittu mitään, tai sit olin niin nukuksissa että se meni ohi. 20 yli? Ollessani lipulla oli sanottu että kisa alkaakin 15 yli. Mut koska portilla...? Kukaan muukaan lähistöllä oleva kisaaja ei oikein tuntunut olevan varma, joten päätin häiritä radiopuhelimella sen verran että kysyin ko klo aikaa, ja kerroin sen sit muillekkin. 5 yli portilla. Ja jos muilla kisaajilla oli rpuhelin päällä, niin kuulivat sen sitten siinä samalla, ajattelin.
    Perkele, kiireellä loputkin kamat päälle, ja kelloa tuijottelemaan. 4 yli lämppärit pois ja porttijonoon.
    Tutustumiskierros oli aika hidasvauhtinen, no toiv renkaat ei täysin jäähdy. Kahvilanmutkassa tähyilin numerotaulua. Mitäs perkelettä, onks 9-rivikin noin kaukana suoralla. No sinne siis. Luulin ett se ois ollu lähempänä mutkaa. Toiseen ruutuun.
    Lippulähettäjä alko juoksenteleen, ja sit puolivälin jälkeen sähläileen jotain, kiinnittyi huomio liiaksi siihen. Sillä tippu luuripuhelimen radio, ja se roikku johdon varassa luureista, ja pyöri jaloissa. No vihdoin se pääsi rivin kohdalle ja siit sit normi lähetys. Vähä nopeempivauhtisempi kierros onneks, ett saa edes vähä lämpöö renkaisiin.
    Ja taas omaan ruutuun.

    Olin jo etukäteen päättänyt ett tähtään ruudustani suoralla linjalla pääsuoran jarruun syvälle vasemmalle; normaalia yhtä pienemmällä vaihteella, taitan sieltä ulkoa, ja ammun ykkösmutkan/ välisuoran ulkoreunaan, ja siit sit kakkosmutkaan sen verran keskelle kun on tilaa, ja siit suoraan keskelle kolmosmutkaan, ja sen jälkeen varmaankin jono alkaa syntyä.

    Punalippumies poistuu edestä ja osa populasta alkaa huudattamaan koneita jo siin vaiheessa.
    Lähtövalot syttyy, kierroksii koneeseen, korvakuulolta riittävästi.
    Valot sammuu, ja räpsäytän kytkimen liian nopeesti auki, ja keula välittömästi pystyyn.
    Kytkin takas, ja keula alas, ja uusiks vähän hellemmin kytkintä. Dodii, lähtihän se.
    Sit vaan kaasu täysin auki, polkemaan lisää vaihdetta pesään ja tuijottamaan mistä löytyy paras latu vasemmalle ulos ulkoreunaan, kun kaikki kumminkin haluaa suoraan/keskelle/oikealle ykkösmutkan apeksiin.
    Siinä vaiheessa kun ykkösmutkan apeksi alko sumppuuntua ja loppupään kuskit hidastelemaan siinä oikealla, niin vedin jarrussa vasemmalta muutamasta ohi, vaikkakin ihan eri suuntiin oltiin menossa.
    Ennen ajautumista ulkomutkan paskaselle osuudelle taitto oikealle, ja samalla nopea varmistus ettei kukaan kohella suoraan apeksista läpi ja päin sinne minne olin menossa.
    Ja taas ladun etsimistä vasemmalta ja löytyhän sitä, ja pikku avauksella vielä muutamasta sumppujonottajasta ohi.
    Sit joku tuli ulos vasemmalle eteen ja oli pakko jarruttaa liian aikaisin kakkosmutkaan. Mut heti kun latu vähäkin aukeni, niin usvaa lisää putkeen kakkosmutka ulkoa kiertäen, pari kolme kuskia rinta rinnan.
    Siit sit suoraa kohti kolmosmutkan innin keskustaan, koska siin näytti olevan tyhjää tilaa. Taitto kolmoseen, ja sen jälkeen jonosta näyttikin löytyvän oma paikkani.

    Luultavasti ohitin 9 kuskia lähdössä/ pari ekaa mutkaa, koska Niina oli laskevinaan että 12 kuskia oli takana lähtökierroksen jälkeen(/ lähtöruudukossa 3 kuskia takana).
    EDIT: Jahas, jäin lähdössä todistetusti viimeiseksi, joten ohitin siis 12 kuskia lähtökierroksella:
    http://photos.loukkola.net/alastar....b81ea61

    Ketä edellä? Hei, ton kuskin pitäis ajaa 29-30siä ja yks kuski on välissä, ei saa päästää karkuun. Saalistus-moodi päälle ja perässä ajamista. Oikeasti: Lähtökierros 1:40,1, kaks seuraavaa kierrosta 34,2 ja 34,3.
    Sit rupeski jo kunto loppumaan, ku tuli puristettua eniten täysiä, eikä rentoudesta hajuakaan.
    Ykkösmutkan jarrussa/mutkassa, kakkosmutkan jarrussa mutkassa, palmasin jarrussa, ja lemminkäisen jarrussa otin edellä menevää aina kiinni, ja ennen kikkamutkaa olin ihan perseessä kiinni. Mut kikkamutkassa ja kahvilanmutkassa hävisin aina ihan perkeleesti. Se las palmasin lipsutus ja sen takia parin päivän hitaiden oikeiden pystyssä ajaminen oli jääny päälle, perkeleen perkele.

    Koskakohan jengii rupee lapaamaan ohi? Ne kun kummiskin ainakin toistaiseksi on pari kolmekin sekunttia mua nopeempia. Ellen sit jostain saa sitä mainostettua kisavauhtia.
    No, keskityin omaan ajamiseen, pari seuraavaa kierrosta 33,4 ja 33,2 (mikä on mun uus ennätys, 33,4 oli edellinen). Sit rupes voimat tosissaan loppumaan.

    Joku yritti ohittaa las palmasin jarrussa, jota olinkin odotellut koko ajan, joten osasin odottaa sitä, ja varoa ettei tule yhteentörmäystä tms tilannetta kun näkee jonkun silmäkulmasta, mutta eipä sellainen ollut edes lähelläkään, sen verran selkeästi yritys meni vauhdilla ohi ja pitkäksi.
    Sama kuski ja paikka seuraavalla kierroksella, ja tällä kertaa vaikka hieman pitkäksi meni, niin onnistui ohittamaan.
    Ko kuski tuli myöskin kisan jälkeen kyselemään josko oli aiheuttanut jotain ylimääräistä niillä ohitusyrityksillään, mutta eipä siinä mitään sanomista ollut.
    Pääsuoralla keltanen dukati yritti kinnata rinnalle ja ohi, mut ajattelin ett jätän jarrun niin myöhään ku uskallan ja katon mitä duksu tekee, ja vielä siinä duksu ei päässy ohi. Mutta myöhemmin meni, paikkaa en muista.
    Muut ohitukset oli semmosia ettei yksinkertasesti vaan jaksanut ja myöskään sen takis viitsinyt yrittää mitään kerhokilpailussa tyhmää peittelyä, jolla olisi vaan aiheuttanut tilanteita itselleen ja muille.
    Ohitukset tais tulla lähinnä tilanteissa joissa ite ensin jotenkin kämmin väsyneenä jonkun mutkan, esim jarrun pitkäks tai ulostulon "vajaaks", jolloin mut oli helppo ohittaa.

    Viimeisillä voimanrippeilläni ajattelin ohittaa kuskin joka oli edelläni, jolla vauhti oli myöskin hyytynyt alun jälkeen. Mut ruutulippu ehti tulla ennemmin kun ehdin edes yrittää. Ehkä hyvä niin.
    Maalissa oli 5 kuskia takana, joten 7 pääs kuittaamaan takas kisan aikana. Sija 29/34stä maaliin tulleesta.
    Viimeiset kierrokset 33,7 33,6 34,8 34,1. Jos edes kerran ois kikkamutka ja kahvilan mutka osunu edes sinneppäin, nii ois helposti sekuntti pari tippunu ajasta.

    Todella jees kilpailu kokonaisuutena, fiiliksenä, mut toi kikkamutka-kahvilanmutka jäi pahasti harmittamaan, pilas kierrosajat.

    Jukkaa jo ehdinkin kiitellä ja kummarrella naamatusten pariinkin otteeseen, mutta iso kiitos myöskin lippumiehille jotka mahdollistivat kisan ajamisen. Kiitos!



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #18
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 18 2011,19:24) kirjoitti
    Todella jees kilpailu kokonaisuutena, fiiliksenä, mut toi kikkamutka-kahvilanmutka jäi pahasti harmittamaan, pilas kierrosajat.
    Tarkoitatko kikkamutkalla radan toiseksi viimeistä mutkaa?
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  19. #19
    Lainaa (josse100 @ Heinä. 18 2011,21:58) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 18 2011,19:24) kirjoitti
    Todella jees kilpailu kokonaisuutena, fiiliksenä, mut toi kikkamutka-kahvilanmutka jäi pahasti harmittamaan, pilas kierrosajat.
    Tarkoitatko kikkamutkalla radan toiseksi viimeistä mutkaa?
    Lemminkäisen jälkeinen "tupla"oikee = kikkamutka.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #20
    Hyvä että porukalle kelpasi. YCC:n kisojen järjestäminen on muodostunut kohtuullisen raskaaksi, liiton vaatiman byrokratian takia. Rankinta on yrittää kuukausisotalla haalia ihmisiä jotka a) täyttävät vaaditut kriteerit b) pääsevät paikalle c) haalia peruneiden tilalle uusia.

    Nyt kokeiltiin kevennettyä mallia. Itse toimin lipunmyyjänä, katsastajana, ratapäällikkönä, kilpailujohtajana, tuomaristona, valvojana, kilpailusihteerinä ja lähettäjänä. Vähän sinne päin meni kaikki, mutta ensimmäinen kerta aika monessa roolissa, joten menkööt harjoittelun piikkiin. Nyt tuo on todistettu, että asian voi tarvittaessa hoitaa yksinkertaisemminkin eikä kaiken tarvitse olla niin helvetin hankalaa. Kun vielä kuskitkin ottivat kisaamisen järjen kanssa eikä tullut mitään älykääpiömäisiä ohituksia ja alkuperäinen jokkishenki oli vallitsevana, niin järjestetään lisää jos porukalle kelpasi.

    Tuollaiseen kisaan ei siis tarvitse anoa lupaa liitosta, etsiä kriteerit täyttäviä järjestysmiehiä, anoa lupia poliisilta ja palolaitokselta ja ennenkaikkea kustannukset ovat sellaiset, että säästynyt hinta voidaan vyöryttää kustannuksiin eikä kilpailu sotke ajoharjoittelua juurikaan.

    Mikko on tehnyt taas hyvää työtä ja tulospalvelu on informatiivisempi: http://www.lundahl.info/amb2live/vie...333&mode=chart Nyt sieltä näkee kuka milläkin kierroksella on missäkin sijalla ollut.

    Mutta nämäkään leikit eivät pyöri ilman vapaaehtoisporukkaa, joten sellaisia toivotaan mukaan, niin saadaan homma jatkossakin rullaamaan mahdollisimman kivuttomasti.

    Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry
  21. #21
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Heinä. 19 2011,11:16) kirjoitti
    Kun vielä kuskitkin ottivat kisaamisen järjen kanssa eikä tullut mitään älykääpiömäisiä ohituksia ja alkuperäinen jokkishenki oli vallitsevana, niin järjestetään lisää jos porukalle kelpasi.
    Ehdottomasti lisää näitä. Kaikki toimi niinkuin "ennenvanhaan" Hieman tuli vedettyä ylivarovaisesti ohi kierroksella ja siinä taisi mennä ainakin yksi sija itseltä, kun odottelin turvallista kohtaa kun takaa tultiin jo vierelle, mutta eipä paljoa paina sijoitukset. Kunhan on hauskaa ajaa.

    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Heinä. 19 2011,11:16) kirjoitti
    Mikko on tehnyt taas hyvää työtä ja tulospalvelu on informatiivisempi: http://www.lundahl.info/amb2live/vie...333&mode=chart Nyt sieltä näkee kuka milläkin kierroksella on missäkin sijalla ollut.
    Hieno systeemi.. Tosin korutonta kertomaa. 13. ruudusta startti, 3-mutkassa olin 7., ekan kierroksen jälkeen 8. ja sitten lopussa 14.. No.. Saivatpahan muut harjoitella ohittamista.


    -Lauri #30



  22. #22
    Mielenkiintoista luettavaa nämä henkilökohtaiset kisaraportit *, etenkin kun kierrosajatkin näytti olevan perusharrastajan maailmasta.

    Radan varreltakin katsottuna kelpo kilvanajamiseltahan tuo näytti, vaikka varman päälle varmasti ohitukset otettiinkin.
  23. #23
    http://www.youtube.com/watch?v=rtSkX...t=HL1311337150

    Tuossa kisaamista sijoilla 26-22.
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  24. #24
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (josse100 @ Heinä. 22 2011,15:30) kirjoitti
    Linkkinä sama
    Superbike #7
  25.  
  26. #25
    II !!
    Lainaa kirjoitti
    Kerhokisa Alastarolla 18.9.2011 tuotannossa. Voi siis käydä ilmoittautumassa.
    Yksi lähtö, 36 ensimmäistä ilmoittautunutta pääsee mukaan.

    http://www.mp-tuki.fi/
    http://www.mp-tuki.fi/kauppa/jokkis/tapahtumat.php
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."