Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
    Nyt on pyörää käytetty expertin katsottavana (ei todellakaan klaukkalassa). Kaveri testaili ja totesi samantien vian olevan puolissa vaikka olin etummaisen puolan vaihtanut. Sanoi ettei puolaa pysty oikeasti mittaamaan mitenkään. Vaikka arvot on ok niin puola saattaa olla hajalla silti. Lämpimänä käämin eristeet pettävät ja puola lyö ohi, jolloin toinen pytty putoaa pois pelistä. Nyt selvittämään kumpi puola on hajalla vai onko peräti kaikki 3, kun uusi puola oli käytetty. Muuten joutuu tilailemaan uudet á 110 puntaa/kpl. (Klaukkala 279e/kpl).
    Ducati 749S vm-06
    Ducati Monster 1000DS -04
    Poistettu
    Lainaa ^juuh^ kirjoitti Katso viesti
    Nyt on pyörää käytetty expertin katsottavana (ei todellakaan klaukkalassa). Kaveri testaili ja totesi samantien vian olevan puolissa vaikka olin etummaisen puolan vaihtanut. Sanoi ettei puolaa pysty oikeasti mittaamaan mitenkään. Vaikka arvot on ok niin puola saattaa olla hajalla silti. Lämpimänä käämin eristeet pettävät ja puola lyö ohi, jolloin toinen pytty putoaa pois pelistä. Nyt selvittämään kumpi puola on hajalla vai onko peräti kaikki 3, kun uusi puola oli käytetty. Muuten joutuu tilailemaan uudet á 110 puntaa/kpl. (Klaukkala 279e/kpl).
    Kerroppa miten kävi. Itellä tullut näemmä sama vika liki 2v seisomisen vuoksi. Aivastelee taistelukierroksilla. Itse epäilen jotain bensankuivamisia ja haen tuota bensan sekaan laitettavaa putsausainetta Kaasutinexperteiltä ensiavuksi.

PS. Ebayssä on aika paljon puolaa myynnissä, uutta ja käytettyä: http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...All-Categories
    Mulla tuli isolla nopeudella nykimistä triumph americalla (EFI) malli. Tämä tapahtui 2 pv sen jälkeen kun olin putsannut pyörän suihkuttamalla (ei ajoa siinä välissä). Kun saavuin kitkuttaen kotiin, ,huomasin että oikea pakoputki oli parista kohden muuttunut sinertäväksi. Eli oli varmaankin toinen pytty käynyt 'hieman' heikosti ajossa.
    Epäilen että syy liittyy omiin talvella tehtyihin juttuihin. Yritin ottaa kierroslukumittariin lukemia juuri oikean puoleisesta puolan liittimestä. Samalla lähti varmaan suojarasva liittimestä ja olis aika iso epäilys että mulla
    ongelmat liittyy kosteuteen tai huonoon liitokseen samaisessa liittimessä (tai sitten itse puola).
    En ole vielä ehtinyt tutkia asiaa, mutta ehkäpä tänä viikonloppuna..
    Ei ole nykimisongelmaa, mutta joskus esim. valoissa kun lyö vaihteen ykköselle ja lähtee liikkeelle pyörä ns. aivastaa, tai siltä se lähinnä kuulostaa. Liikkeelle lähtee kyllä ihan hyvin eikä ole mitään muitakaan oireita, ainoastaan tuo "töhäys" silloin tällöin.
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Ei ole nykimisongelmaa, mutta joskus esim. valoissa kun lyö vaihteen ykköselle ja lähtee liikkeelle pyörä ns. aivastaa, tai siltä se lähinnä kuulostaa. Liikkeelle lähtee kyllä ihan hyvin eikä ole mitään muitakaan oireita, ainoastaan tuo "töhäys" silloin tällöin.
    Itselläni (monster 750 -01) ilmenee tuota samaa aivastelua, mutta vain silloin, kun moottori ei ole täysin lämmennyt.
    Ducati 750 Monster Dark vm 2001

http://rlonn.kuvat.fi/
    Lainaa Hude61 kirjoitti Katso viesti
    Mulla tuli isolla nopeudella nykimistä triumph americalla (EFI) malli. Tämä tapahtui 2 pv sen jälkeen kun olin putsannut pyörän suihkuttamalla (ei ajoa siinä välissä). Kun saavuin kitkuttaen kotiin, ,huomasin että oikea pakoputki oli parista kohden muuttunut sinertäväksi. Eli oli varmaankin toinen pytty käynyt 'hieman' heikosti ajossa.
    Epäilen että syy liittyy omiin talvella tehtyihin juttuihin. Yritin ottaa kierroslukumittariin lukemia juuri oikean puoleisesta puolan liittimestä. Samalla lähti varmaan suojarasva liittimestä ja olis aika iso epäilys että mulla
    ongelmat liittyy kosteuteen tai huonoon liitokseen samaisessa liittimessä (tai sitten itse puola).
    En ole vielä ehtinyt tutkia asiaa, mutta ehkäpä tänä viikonloppuna..
    Nykimisongelmaa ei enää ole esiintynyt. Putsasin puolan liittimet ja vaihdoin varalta uudet tulpat (vanhoissa tulpissa ei näkynyt mitään erikoista. Luulen että vian aiheutti kosketushäiriö.
    ps. puhuin ed. mailissä harhaanjohtavasti putken sinertymistä, ne oli tummumisia
    itsellä Ducati 750ss -02 ja samanlaista nykimistä.
    huollossa epäilivät equn ohjelmaa kun edellinen omistaja vaihtanut putket ja muuttanut ilman putsaria...
    sanoivat että kone käy laihalla.
    pätkiminen esiintyy 3500-4200RPM kohdalla ei missään muualla ja lähinnä tasakaasulla.

sanokaas mielipiteitä hailac:sta eli klaukkalan ducatista.
    yhdessä 996:ssa oli nykimisongelmaa erityisesti tasakaasulla 60 - 120 nopeuksilla ja joskus kiihdytyksissä.
    Kylmänä sekä tyhjäkäynnillä kävi hyvin.

Lopulta syyksi paljastui 95 bensa. 98:lla nykimiset loppui.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
    Tuli viime kesänä vaihdettua se jännitteensäätäjä ja siinähän se vika ilmeisesti oli kun oireilu loppui siihen. Mukavia kilometrejä tuli taivallettua ducsulla viime kesänä. No nyt sitten juomasin, että uuden jännitteensäätäjän ja laturin välinen liitin on sulanut. Saakohan näitä liittimiä jostain vai olisiko parempi laittaa jotkut toiset liittimet? Johtosarjan ja säätäjän välinen liitinkin on hapettunut, varmaan samalla kannattais vaihtaa sekin.
    Monster M1100 -09, ex. 748 -01, ex. SRAD GSX-R600 -97
    Laitetaanpa tänne lopputekstit tapauksestani.

Pyörään vaihdettiin puolat, polttoainepumpun rele, käytiin läpi kaikki liittimet, tarkastettiin ruiskujen toiminta, kaasuläpän asentotunnistimen toiminta, kampiakselin tunnistin, mutta kaikki kunnossa ja vika sen kuin jatkui. Lopuksi vein pyörän klaukkalaan, missä mittasivat polttoaineen paineen. Se tippui nollaan kun vika ilmeni. Syy: Polttoainepumppu hyytyi lämmetessään. Vaihdoin tilalle HIGH FLOWN tarvikepumpun a 80e ja vika korjaantui. Nyt pyörä on myynnissä klaukkalassa. Olen itse kuitenkin myyjänä pyörälle. HP 7990e
    Ducati 749S vm-06
    Ducati Monster 1000DS -04
    Lainaa Tinkez kirjoitti Katso viesti
    Tuli viime kesänä vaihdettua se jännitteensäätäjä ja siinähän se vika ilmeisesti oli kun oireilu loppui siihen. Mukavia kilometrejä tuli taivallettua ducsulla viime kesänä. No nyt sitten juomasin, että uuden jännitteensäätäjän ja laturin välinen liitin on sulanut. Saakohan näitä liittimiä jostain vai olisiko parempi laittaa jotkut toiset liittimet? Johtosarjan ja säätäjän välinen liitinkin on hapettunut, varmaan samalla kannattais vaihtaa sekin.
    Tai jos ei siitä ole kauheasti haittaa, niin kolvaa johdot pysyvästi yhteen. Näin minä tein niille kolmelle keltaiselle johdolle.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Lainaa motomatti kirjoitti Katso viesti
    Jos et olisi maininnut tuota sivutukiasiaa, jonka johdotuksessa vika mahdollisesti lienee, niin olisin esittänyt vikaa TPS-anturissa.

mm
    Onkohan tuo sivutuen johdotus "tyyppivika" ?

Täällä potilaana on M696 -10. Vastaavanlainen vika esiintyi ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten vähän sen jälkeen kun sivutuki raapaisi Ahvenistolla asvalttia yhdessä mutkassa, ja ilmeni uudestaan pari tuntia myöhemmin paluumatkalla etelään ajattaessa moottoritienopeutta. Nyt ei kuukauteen mitään, mutta viikonloppuna noin 150km ajon jälkeen vastaava vika ilmeni jälleen ja taas nilkuttaen kotiin. Kyseiset päivät muuten ainoat lähes 20 asteen ajopäivät tänä kesänä.

Nopeasti jos vetää kytkimeen pohjaan niin useimmiten säilyy tyhjäkäynnillä käynnissä. Jos pääsee sammumaan niin lähtee kyllä hyvin käyntiin. Tulpat juuri vaihdettu, akku alkuperäinen. Seokset säädetty 15tkm sitten syksyllä 2013.

-> Onko arvauksia missä vika voisi olla ja mistä lähteä mittailemaan ja liittimiä puhdistelemaan?
    sivujalan asentoanturin olet siis jo tsekannut?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  14.  
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    sivujalan asentoanturin olet siis jo tsekannut?
    EN ole vielä, ainoastaan ruiskattanut bräkliinillä suurimmat pölyt pois sivujalasta. Pitää varmaan käväistä Cudalla iltalenkillä. -> vaihdettiin anturi. -> It Works!
    Viimeksi muokannut: mordor; 25.06.2015 klo 20:48.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12