Punainen passaisi hienosti pyörän väriin, mutta mitä väriä itse käytette?
kirjoitti
Tasan toisinpäin oli nuo värikoodit, harmaa oli suurin ja sen laitoin sisään. Ei kyllä tunnusta mitenkään kovin pikaiselta tuokaan.
Mistä tilasit? Olisi hakusessa myös tuollaista...
Edit: Ainaki yhdellä tutulla nimenomaan musta on se pikanen. K7:ssa...
http://www.moto46.co.uk/
Tuolta, otin samaan tilauksen etu- ja täkahäkin kanssa, *hinta ei ollut mitenkään erityisen halpa.
Etuhäkki on pätevä Moto46:lla, ohjaus stopparit ovat häkissä eli ne painuvat ensimmäisenä kasaan ja ottavat pahimman iskun vastaan. Säästää ehkä alakolmion ehjänä.
Se minun kaasusetti oli tuollainen.
Harmaa oli tosiaan suurin kiekko, pitäisi laskeskella nuo asteet, muttei sekään mitenkään kamalan nopealta tuntuntut. Eli ota ainoastaan se racing lätkä mukaan, jos erikseen saat, muilla ei taida tehdä mitään.
Joo, katsoin vaan tuota ulkokuorta. En tosiaan tiedä minkävärinen lätkä sisällä kaverilla on. Kiitos linkistä, täytyypä tutustua...
En tiedä kuinka hätäseen kaasuun ukot ovat tottuneet, mutta itse käytin kilpaillessani toisiksi tiukinta kiekkoa ja sekin oli jo reippaasti hätäsempi kuin mitä R6R:n kaasukahva on vakiona. Sitä nopeinta en itse ainakaan osannut käyttää, meni meinaan aivan liian hätäseksi.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Ainakin vanhempiin kilosiin suzukeihin (k3-k6) sai sen HairyR's jälkiasenteisen pikakaasun n. 2 min asennuksella, yhdellä oluella *ja maksoi aikanaan 45e Jamracingillä. Kääntösäde 72 astetta (=1/5) ja toimi oikein hyvin ja toimii käsittääkseni edelleen. En tiedä sopivuudesta k7-> malleihin, mutta kannattaa ottaa selvää ja tarjota välirahalla olutta mulle(LL1 @ Elo. 13 2011,18:26) kirjoitti
p.s. LL älä muuten osta liian kireetä pikakaasua tai et pääse sieltä lähtöruudusta koskaan pois ;)
Mulla on sama pikakaasu kawassa, aluksi oli tuo toiseksi tiukin eli sininen mutta nyt on punainen kiinni eli kolmanneksi tiukin. Hopeista ja mustaa en ole edes kokeillut.
Suzukissa mulla oli omatuotantona valmistettu Hairys muovinpalaa vastaava viritys, se pelas ihan hienosti.
Teemu
.
Itsellä tuollainen 72-asteinen ja kaasunliike edelleen älyttömän pitkä.(Lauri_S @ Elo. 14 2011,09:44) kirjoitti
Suzuki GSXR 600 L1
[/QUOTE]p.s. LL älä muuten osta liian kireetä pikakaasua tai et pääse sieltä lähtöruudusta koskaan pois ;) [QUOTE]
Nyt on dominon ja se on kyllä aika kireä esim. vs se kaverin Robby Moto - vaikka kaikkeen tietysti tottuu. Tarkoitus olisikin vähän "löysätä". En kyllä tiedä auttaako surkeisiin startteihin, toivottavasti, Räyskälä kuitenkin töppäillään vielä tuolla dominolla. Eiköhän se suurin syy sähellykseen näy peilissä...
edit: äidinkieltä
Mistä teit, ja millä pistit kiinni?(Teemu Tanila @ Elo. 14 2011,09:57) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tämä tarina on sitten tosi(scuuba @ Elo. 14 2011,12:23) kirjoitti
Mulla oli aikasemmassa K6 Suzukissa alkuperäinen Hairys muovinpala ja olin siitä kattellu suunnilleen millasta materiaalia se oli. Hieman nailonia muistuttavaa muoviseosta, sellaista hieman sitkeämpää tavaraa joka ei murru paineen alle varmaan kovinkaan helposti.
Mittasin kaasukahvasta sen kohdan halkaisijan mihin pala oli tarkoitus asentaa ja marssin Bauhausiin etsiskelemään sopivaa palasta. Loppujen lopuksi löysin sellaisen kaapin alle asennettavasta pyörästä, siis sellainen pikkupyörä joita laitetaan kaapin pohjaan joka nurkkaan yksi ja se pyörii myös akselinsa ympäri. Yhdessä mallissa oli se pyörä tehty sopivasta materiaalista ja halkaisijakin oli just oikea.
Sitten vaan leikkasin/sahasin siitä ulkokehän irti ja katkaisin sen. Viilalla ja hiomapaperilla lopulliseen muotoonsa.
Kiinnitys oli samalla periaatteella kuin Hairys alkuperäinen, eli se käikäle oli halkaisijaltaan hieman pienempi kuin kaasukahva jolloin se ikäänkuin kiristyi siihen ympärille. Käikäleen päihin muotoilin vielä sellaiset pienet ulokkeet jotka upposivan siihen kaasukahvan kolosiin jossa vaijerit olivat kiinni.
Anyways, idea oli replikoida se Hairys systeemi mahdollisimman tarkasti ja hyvin se onnistui. Saihan sitä näpertää mutta 5g painoisesta muovinpalasta lähes 50e maksaminen oli sen verran absurdi ajatus että piti ihan piruuttaan tehdä moinen itse. Hintaa omatekeleelle tais tulla joku 3.5e.
Mitään nippuside tms viritystä en halunnu edes harkita, se on kohtuu v-mäinen tilanne jos sellainen tekele hirttää kaasun kiinni ajon aikana.
Että näin, ei kovinkaan hohdokasta mutta toimivaa ;)
Teemu
.
En ole päässyt vielä radalle testailemaan, muttei ero ole valtava orginaaliin verrattuna. Dominota taisin kerran koetella ja sen liike oli kyllä todella lyhyt.(parjan_fin @ Elo. 14 2011,08:58) kirjoitti
Mikähän vakion r6r:n kaasun liike on? EI varmaankaan kovin paljon yli 70 asteen.
Eli olisiko vakio 60 asteinen?kirjoitti
Oisko kuvia? Varsinkin tosta bauhausin pyörästä. Niin tiedän itse ostaa vastaavan jos rupeen viritteleen.(Teemu Tanila @ Elo. 14 2011,13:10) kirjoitti
Mul on ny dominon perus pikakaasu, mut sais olla viel jonku 5-10 astetta nopeempi.
Yks vaihtoehto ois jos ton läppärunkon pään pyörän sais irti, ja sorvais sinne uuden isomman?
Niin sais siit samalla tehtyä loppukaasusta progressiivisen kun tekis siitä profiilista hieman ovaalin tai epäkeskon.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Voiskohan eri mopoissa/malleissa/vuosimalleissa olla myös kokoeroa tuossa läppärungon päässä olevassa pyörässä?(paaton @ Elo. 14 2011,17:27) kirjoitti
Täytyy katsoa onko mulla sitä pyörää vielä jemmassa tallissa jossain tai oikeastaan puolikasta siitä... saatoin kyllä nakata sen roskikseen. Jos löytyy niin voin napata foton kyllä tossa ens viikon aikana.(scuuba @ Elo. 14 2011,18:54) kirjoitti
Teemu
.
Suzukin omistajille "hyvä" vinkki.(Teemu Tanila @ Elo. 14 2011,13:10) kirjoitti
Hommatkaa R6R:n vakio kaasukahva, se tekee kaasusta sopivasti kireän tuon Suzukin läppärungon "rissan" kanssa. Ei tartte kuin ottaa hienosti kehältä tavaraa hiomapaperilla, kun R6R:n kahvan kehä on karvan isompi kuin Suzukin. Noita R6R:n vakio kaasukahvoja luulis löytyvän, kun porukka niihin vaihtelee pikakaasuja.
"Starvin' Marvin"
No tuosta paatonin lainauksesta kun laskee, niin 60 asteinen olis aika tarkkaan tuo asteluku.(scuuba @ Elo. 14 2011,18:56) kirjoitti
Ja scuuballe, että varmasti on erilaisia eri mopoissa, mutta R6R:t (2006 -->), ainakin se mitä itse olen niitä tutkinut ja nähnyt, ovat samanlaisella kehällä kaikki.
"Starvin' Marvin"
En huomannut muutaman viikon ajotauon jälkeen eroa tiukimmassa robbymoton kaasussa verrattuna r6r:n vakioon.
No, sen verran ettei vakio tupeilla ajaminen ole enää mielekästä kahvan jäykistymisen jälkeen.
Ettei vaan olis jäänyt paluupuolen vaijeri liian tiukalle ja siksi tuppi kanittaa vastaan?(paaton @ Elo. 31 2011,18:50) kirjoitti
"Starvin' Marvin"
Sen huomasin asentaessa, jätin paluun niin löysälle ettei jarruttanut liikettä ollenkaan, noinko se kuuluukin säätää? Kai se uusi kaasu on nyt vähän nopeampi ja jäykkyys johtuu muuttuneesta välityksestä. Ei tuo nyt mitenkään paha ole, pikkasen jäykempi vaan. En oikeastaan tajua miksi en ole noita orkkis tuppeja vaihtanut jo aiemmin...
Mitä olette Robby Motoista maksaneet?
Paaton: miten sujui maksut kun ei webbishoppia moto46:lla?
Olen näköjään itse laittanut kortin numeroni maililla ja pikakaasun hinta näyttää olleen 120 puntaa.kirjoitti
No ei ny luottokorttinumeroita suojaamattomaan mailiin sentäs?
Mulle tuo samainen Hayley laittoi vain tilinumeron, tilillepanon jälkeen lähettävät tavaran. Hintaa p-kuluineen 175 puntaa. Vähän mietityttää mutta jos toimitus tullut perille sullakin ehkäpä otan riskin. Laitan sitten palstalle varoituksia, jos tulee ongelmia...
carpimotollakin näyttäs olevan.
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
Ducati 748s -95
#AdvAuntie
Carpimoto näyttääkin fiksulta ja hinta p-kuluineen sama euroissa kuin moto46:ssa puntina. Ja varmaan international money transfer jotain maksaa, carpille käy visa. Taitaa Hayley jäädä ilman diiliä, otti muuten vähän herneen nokkaan kun huomautin korkeista shipping-kuluista.
Tietääkö joku mikä ero on tavallisella ja competition versiolla, samanhintaisia ja webbisivulta en eroa löytänyt...?
Carpimoton sivulta:(LL1 @ Syys. 23 2011,20:57) kirjoitti
Question: * Hello, what is the difference between racing throttle classic and the competition version?
Answer: *Competiton has a different wire exit that works better with radial master cylinder or when the standard works with problems.
Question: * What is the difference between a competition version and the normal version? Will they both fit on my CBR600RR 03?
Answer: *The angle of one wire ending, out of the throttle. Both fits your bike. Competion should be used with radial master cylinders.
Kiitokset scuuba, olihan se vastaus siellä sivuilla.
Miksiköhän K7 gixxeriin esim. on tarjolla sekä tavallinen että comp versio. Siinä kun käsittääkseni on rad mast cylinder vakiona. No, täytyy soitella ensi viikolla ennen tilausta ja ihmetellä asiaa...
Jos ratakäyttöön tulee ja pyörään sopii, niin kannattaa ehdottomasti ottaa se comp -versio. Tavallinen tahmaa hieman enemmän ja tuntuu pientä pykältämistä, kun competition -malli on hieman herkempi.(LL1 @ Syys. 24 2011,07:12) kirjoitti