Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Silloin kun ohjeena on kääntää 2 kierrosta tiivisteen koskettamiskohdasta, en suosittele kiristämään käsin, jollet satu olemaan Alexander Karelin.

    Mutta kuten jo todettua, omien kamppeiden kanssa saa tehdä ihan siten kuin ittestä parhaalta tuntuu. Kyse oli muille suosittelemisista.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #32
    Lainaa (pecha @ Elo. 14 2011,15:51) kirjoitti
    Silloin kun ohjeena on kääntää 2 kierrosta tiivisteen koskettamiskohdasta, en suosittele kiristämään käsin, jollet satu olemaan Alexander Karelin.

    Mutta kuten jo todettua, omien kamppeiden kanssa saa tehdä ihan siten kuin ittestä parhaalta tuntuu. Kyse oli muille suosittelemisista.
    Riippuu varmaan kierteen noususta ja tiivisteestä, kuinka helposti menee sen 2kierr.

    Kyllä suosittelen edelleen kiristämään käsin, tee sinä niinkus tykkäät.
    Luuletko että huollossakin ruvetaan selailemaan manuaaleja, kun joka pyörässä eri suositukset? Kyllä siellä ihan näppituntumalla mennään, niin öljynsuodattimen, kuin lähes kaikkien muittenkin osien kohdalla.
    Honda CB600F Hornet
  3. #33
    Pekka nyt luottaa viranomaisiin ja manuskoihin. Kyllähän suodatin kiristetään käsipelillä ja pitää aivan varmasti. Koskaan ei ole vuotanut ja radalle ei ole tippaakaan jäänyt.
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  4. #34
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 14 2011,16:45) kirjoitti
    Pekka nyt luottaa viranomaisiin ja manuskoihin. Kyllähän suodatin kiristetään käsipelillä ja pitää aivan varmasti. Koskaan ei ole vuotanut ja radalle ei ole tippaakaan jäänyt.
    Joka kerran kun olen suodattimen itse vaihtanut mihin tahansa värkkiin olen o -renkaan öljynnyt ja suodattimen kiertänyt käsin niin tiukkaan kun menee. Ja kuumaksikäyttämisen jälkeen katsonut ettei vuoda.

    Vois kai sitä ohjeitakin lukea mutta on toiminut noinkin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  5. #35
    Lainaa (seppo02 @ Elo. 14 2011,16:55) kirjoitti
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 14 2011,16:45) kirjoitti
    Pekka nyt luottaa viranomaisiin ja manuskoihin. Kyllähän suodatin kiristetään käsipelillä ja pitää aivan varmasti. Koskaan ei ole vuotanut ja radalle ei ole tippaakaan jäänyt.
    Joka kerran kun olen suodattimen itse vaihtanut mihin tahansa värkkiin olen o -renkaan öljynnyt ja suodattimen kiertänyt käsin niin tiukkaan kun menee. Ja kuumaksikäyttämisen jälkeen katsonut ettei vuoda.

    Vois kai sitä ohjeitakin lukea mutta on toiminut noinkin
    Sama täällä. Koskaan ei oo edes tullu mieleen katsoa manuaalista kuinka paljon suodatinta pitäis "aikuisten oikeesti" kiristää.
    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
  6. #36
    Lainaa (Memphis @ Elo. 14 2011,17:10) kirjoitti
    Lainaa (seppo02 @ Elo. 14 2011,16:55) kirjoitti
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 14 2011,16:45) kirjoitti
    Pekka nyt luottaa viranomaisiin ja manuskoihin. Kyllähän suodatin kiristetään käsipelillä ja pitää aivan varmasti. Koskaan ei ole vuotanut ja radalle ei ole tippaakaan jäänyt.
    Joka kerran kun olen suodattimen itse vaihtanut mihin tahansa värkkiin olen o -renkaan öljynnyt ja suodattimen kiertänyt käsin niin tiukkaan kun menee. Ja kuumaksikäyttämisen jälkeen katsonut ettei vuoda.

    Vois kai sitä ohjeitakin lukea mutta on toiminut noinkin
    Sama täällä. Koskaan ei oo edes tullu mieleen katsoa manuaalista kuinka paljon suodatinta pitäis "aikuisten oikeesti" kiristää.
    No nyt piti kyllä tarkistaa manuaalista tuo suodattimen kiristys, tuon oman mopon kohdalta siis, ei koske nämä tiedot edes toista samanlaista...

    "Changing the fine screen filter
    Replace the fine screen filter when changing the engine oil.
    Loosen the fine screen filter with an oil filter wrench; you will be able to
    unscrew it the rest of the way with your bare hand. Let engine oil flow out
    of the front pipe of the frame.
    – Clean sealing surfaces on the front pipe 1, fill new fine screen filter with
    engine oil, and oil rubber gasket 2. Replace fine screen filter and screw
    it back in place, your bare hand will do.
    – Start motor, bleed oil system (see Changing the engine oil) and make
    sure that the fine screen filter does not leak."

    Eli oikein on tähän mennessä suodattimen vaihto tehty kun ihan käsin on kiristelty.

    Ei kyllä mitään momenttiakaan tuolle löytynyt, ilmeisesti siis on riittävän kireällä kun ei vuoda...



  7. #37
    Tuntuu olevan ihme machoilua tuo suodattimen kiristys käsin. Vähän sama kuin ketjujen vaihto pitää tehdä rälläkällä ja lekalla ja ketjutyökalu on tyttöjen juttu. *Etustefat ja öljyt vaihdetaan pulttipyssyllä ja kaikki erikoistyökalut on täysin turhia. Pelkkä momenttiavaimen maininta aiheuttaa paniikkia. *

    Omin käsin onneen, kukin tavallaan. *Mutta aikamoista onnenrulettia pelaatte jos tosiaan paljain käsin sen vanhankin suodattimen irti saatte.

    Oliskohan ne sitten ne samat hemmot jotka laittaa suodattimen käsitiukkuuteen ja kyselevät ohjeita että mitenkäs ne pohjapropun kierteet saisi helpoiten korjattua kun meni vähän tiukalle.
  8. #38
    Se on se tuntuma tärkein tässäkin kohtaa.. Momentti on sikäli huono keino, että se on suhteellisen pieni ja öljyämisen-, roskaisuuden- , olosuhteiden tason, sekä epämukavan vääntöasennon vaikutus lopulliseen kireyteen on suuri..

    Väntökulmaan perustuva kiristys on varma, kunhan arvot ovat oikeat..

    "Yhdellä öljyisellä kouralla loppuun", on aika hyvä perusohje?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  9. #39
    Lainaa (Geronimo @ Elo. 14 2011,18:03) kirjoitti
    Tuntuu olevan ihme machoilua tuo suodattimen kiristys käsin. Vähän sama kuin ketjujen vaihto pitää tehdä rälläkällä ja lekalla ja ketjutyökalu on tyttöjen juttu. *Etustefat ja öljyt vaihdetaan pulttipyssyllä ja kaikki erikoistyökalut on täysin turhia. Pelkkä momenttiavaimen maininta aiheuttaa paniikkia. *

    Omin käsin onneen, kukin tavallaan. *Mutta aikamoista onnenrulettia pelaatte jos tosiaan paljain käsin sen vanhankin suodattimen irti saatte.

    Oliskohan ne sitten ne samat hemmot jotka laittaa suodattimen käsitiukkuuteen ja kyselevät ohjeita että mitenkäs ne pohjapropun kierteet saisi helpoiten korjattua kun meni vähän tiukalle.
    Mika siina nyt niin ahdistaa? Alat kuulostaa eraalta "by the book"-fanaatikolta...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  10. #40
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 14 2011,18:14) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Elo. 14 2011,18:03) kirjoitti
    Tuntuu olevan ihme machoilua tuo suodattimen kiristys käsin. Vähän sama kuin ketjujen vaihto pitää tehdä rälläkällä ja lekalla ja ketjutyökalu on tyttöjen juttu. *Etustefat ja öljyt vaihdetaan pulttipyssyllä ja kaikki erikoistyökalut on täysin turhia. Pelkkä momenttiavaimen maininta aiheuttaa paniikkia. *

    Omin käsin onneen, kukin tavallaan. *Mutta aikamoista onnenrulettia pelaatte jos tosiaan paljain käsin sen vanhankin suodattimen irti saatte.

    Oliskohan ne sitten ne samat hemmot jotka laittaa suodattimen käsitiukkuuteen ja kyselevät ohjeita että mitenkäs ne pohjapropun kierteet saisi helpoiten korjattua kun meni vähän tiukalle.
    Mika siina nyt niin ahdistaa? Alat kuulostaa eraalta "by the book"-fanaatikolta...
    Ai perhana, nyt täytyy lopettaa.
  11. #41
    Lainaa (Geronimo @ Elo. 14 2011,18:03) kirjoitti
    Oliskohan ne sitten ne samat hemmot jotka laittaa suodattimen käsitiukkuuteen ja kyselevät ohjeita että mitenkäs ne pohjapropun kierteet saisi helpoiten korjattua kun meni vähän tiukalle.
    Ei vaan ne on ne kaverit kenen pohjaproput menee, jotka lukevat kaiken oppaista, omaamatta mitään käytännön kokemusta.



    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  12. #42
    Kerran kokeilin suodattimen irrotusta ruuvarilla ja tuloksena oli vain jatkuvasti kasvavat reiät molemmin puolin suodattimen kyljessä. Siitä eteenpäin on sellainen ketjuavain on ainakin allekirjoittaneella toiminut aina ihan hyvin. One size fits all, eikä tartte ihmetellä eri suodatinten ja avainten kokoeroja. Ja suodattimen kiinnitys totta kai aina käsivoimin.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  13. #43
    Lainaa (frostBite @ Elo. 14 2011,16:31) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 14 2011,15:51) kirjoitti
    Silloin kun ohjeena on kääntää 2 kierrosta tiivisteen koskettamiskohdasta, en suosittele kiristämään käsin, jollet satu olemaan Alexander Karelin.

    Mutta kuten jo todettua, omien kamppeiden kanssa saa tehdä ihan siten kuin ittestä parhaalta tuntuu. Kyse oli muille suosittelemisista.
    Riippuu varmaan kierteen noususta ja tiivisteestä, kuinka helposti menee sen 2kierr.

    Kyllä suosittelen edelleen kiristämään käsin, tee sinä niinkus tykkäät.
    Luuletko että huollossakin ruvetaan selailemaan manuaaleja, kun joka pyörässä eri suositukset? Kyllä siellä ihan näppituntumalla mennään, niin öljynsuodattimen, kuin lähes kaikkien muittenkin osien kohdalla.
    Sitä en tiedä minkälaisia Hartikaisen korjaamoita siellä teidän kylällä löytyy.

    Sellaisessa huollossa, missä nyt vähän ollaan hajulla asioista, niillä on käytössä öljynsuodattimen kiristystyökalu. Jonka avulla se suodatin on aivan pala kakkua kiristää ilmoitettuun tiukkuuteen. Kuten myös avata ko. tiukkuudesta.

    Ai niin, onpa itsellänikin tuo samainen työkalu. Maksoi muistaakseni alun toistakymmentä erkkiä. Vajaan 200 tonnia olen nyt ajanut moottoreilla, joihin tuo on passannut, eli työkalun kustannus per öljynvaihto ollut mielestäni siedettävä. Jos ohjeessa ihan selväkielisesti sanotaan, että kiristä 2 kierrosta, en todella keksi yhtä ainutta järkevää syytä, miksi pitäisi menetellä jotenkin toisin.

    Onko siinä reilusti varmuusmarginaalia? Kyllä varmasti. Kannattaako tästä varmuusmarginaalista ruveta tinkimään? Mielestäni kysymys kuuluu: miksi.

    (Mutta saat sinä toki edelleen tehdä suodattimiesi kanssa ihan juuri niin kuin sinä tykkäät.)



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #44
    Totta, jokaisesta korjaamosta löytyy tuohon omaankin pyörään se manuaalin suosittelema kiristys värkki.
    Paitsi niistä kädettömistä paikoista...

    "Replace fine screen filter and screw
    it back in place, your bare hand will do."
  15. #45
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Elo. 14 2011,20:36) kirjoitti
    Jos ohjeessa ihan selväkielisesti sanotaan, että kiristä 2 kierrosta, en todella keksi yhtä ainutta järkevää syytä, miksi pitäisi menetellä jotenkin toisin.
    Pöljä kääntäjä on mokannut ohjekirjan käännöksessä kiertämisen ja kiristämisen. Kiinnitä kiertämällä kaksi kierrosta – Kiristä kiertämällä kaksi kierrosta.



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #46
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 14 2011,19:59) kirjoitti
    Lainaa (Geronimo @ Elo. 14 2011,18:03) kirjoitti
    Oliskohan ne sitten ne samat hemmot jotka laittaa suodattimen käsitiukkuuteen ja kyselevät ohjeita että mitenkäs ne pohjapropun kierteet saisi helpoiten korjattua kun meni vähän tiukalle.
    Ei vaan ne on ne kaverit kenen pohjaproput menee, jotka lukevat kaiken oppaista, omaamatta mitään käytännön kokemusta.
    Pääosin varmastikin näin. Ei kyllä ole tullut mieleenkään irroittaa öljynsuodatinta käsin, jotenkin vaan se kiristyy paikallaan ollessaan aika tiukalle
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  17. #47
    ´Kierrä käsin kohtaan, jossa tiiviste koskettaa vastapintaansa, ja kiristä sitten työkalun avulla 2 kierrosta lisää.´

    On muuten oikein kuvan kanssa, ei pitäisi jäädä vähän hitaammillekaan epäselväksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #48
    suzukissa tuo 2 kierrosta kosketuksesta lukee originaalisuodattimen pakkauksessa. Tarvikesuodattimeen ei välttämättä päde jos on matalempi tiiviste. Originaalissa se O rengas on melkonen lehmän alahuuli...

    Itse oon vetäny prätkässä suodattimet nahkarukkasella viittävaille täysii momentilla kiinni. Silloin ne aukeaa kun vääntää täysii ja joskus saattaa tarvita siirtoleukapihtejä avuksi.
    KTM
  19. #49
    Lainaa (pecha @ Elo. 14 2011,20:36) kirjoitti
    Lainaa (frostBite @ Elo. 14 2011,16:31) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 14 2011,15:51) kirjoitti
    Silloin kun ohjeena on kääntää 2 kierrosta tiivisteen koskettamiskohdasta, en suosittele kiristämään käsin, jollet satu olemaan Alexander Karelin.

    Mutta kuten jo todettua, omien kamppeiden kanssa saa tehdä ihan siten kuin ittestä parhaalta tuntuu. Kyse oli muille suosittelemisista.
    Riippuu varmaan kierteen noususta ja tiivisteestä, kuinka helposti menee sen 2kierr.

    Kyllä suosittelen edelleen kiristämään käsin, tee sinä niinkus tykkäät.
    Luuletko että huollossakin ruvetaan selailemaan manuaaleja, kun joka pyörässä eri suositukset? Kyllä siellä ihan näppituntumalla mennään, niin öljynsuodattimen, kuin lähes kaikkien muittenkin osien kohdalla.
    Sitä en tiedä minkälaisia Hartikaisen korjaamoita siellä teidän kylällä löytyy.

    Sellaisessa huollossa, missä nyt vähän ollaan hajulla asioista, niillä on käytössä öljynsuodattimen kiristystyökalu. Jonka avulla se suodatin on aivan pala kakkua kiristää ilmoitettuun tiukkuuteen. Kuten myös avata ko. tiukkuudesta.

    Ai niin, onpa itsellänikin tuo samainen työkalu. Maksoi muistaakseni alun toistakymmentä erkkiä. Vajaan 200 tonnia olen nyt ajanut moottoreilla, joihin tuo on passannut, eli työkalun kustannus per öljynvaihto ollut mielestäni siedettävä. Jos ohjeessa ihan selväkielisesti sanotaan, että kiristä 2 kierrosta, en todella keksi yhtä ainutta järkevää syytä, miksi pitäisi menetellä jotenkin toisin.

    Onko siinä reilusti varmuusmarginaalia? Kyllä varmasti. Kannattaako tästä varmuusmarginaalista ruveta tinkimään? Mielestäni kysymys kuuluu: miksi.

    (Mutta saat sinä toki edelleen tehdä suodattimiesi kanssa ihan juuri niin kuin sinä tykkäät.)
    En sanonut etteikö liikkeet käyttäis työkaluja, mutta momentteja ei kyllä mistään manuaaleista katota ihan joka kerta.

    Minulla on kyllä itsellä stahlwillen momenttiavain, jota käytin viimeksi tänään ketjuja kiristäessä, mutta eipä ole tullut ikinä mieleenkään kiristää öljynsuodatinta sillä..

    Se nyt tuli selväksi jo pechan puheista, että suzukista varisee osat maahan, jollei noudata tarkkaan ohjekirjasta löytyviä kiristysmomentteja..eiku kierrosmääriä.
    Eli suosittelen öljynsuodattimen kiristystä käsin kaikille muille, paitsi suzukisteille.
    Honda CB600F Hornet
  20. #50
    Meillä käytössä selaset "suodatin pihdit" voin laittaa kuvan...
    Pihdit on siis suodattimen kokoset leuat jne. joku niitä myy (Fintractor) jossain, ei vois olla helpompaa keinoa...mutta ihan miten vaan...
    Niin kuin papukaijat mutta suuremmat ja sopiisuodattimeen jne... aina aukee ja menee tiukkaan.
    Eihan tääkään oo nyt nii vaikee juttu....
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  21.  
  22. #51
    En tullu lukeneeksi ketjua kokonaan mutta ainahan voi ostaa K&N suodattimen missä on mutteri päädyssä eli pärjää lenkkiavaimella tai vaikka sillä jakarilla mikä ei edes ole työkalu...

    Jatkan vielä sen verran että kun omaan vaihdoin ölpät ekan kerran ni oli hiukka tiukassa tuo suodatin. Apuna nahkavyö housusita veks ja 2 lenkkiä suodattimen ympärille nykäsy ja kas kas niin se aukesi..uusi meni sitte paikoilleen no millä meni? Lenkkiavaimella..



    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12