Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Pieniä kysymyksiä..ehkä tyhmiä, mut silti.

    Miettinyt prätkän vaihtoa (R1) ja tarjolla olisi Saksasta tuotu CB1300 vm05.
    Pitääkö jotain ihmeellisempää huomioida tälläisessa tapauksessa?
    Miks ruiskussa on ryyppy?
    Huoltohistoriasta ei tietoa, kuin viimeinen 30tkm huolto Suomes.
    Komentaja kiinni mopos ja tietty säädöistä ei mitään tietoa, pitääkö/kannattaako tarkistaa?

    Mistään mitään tiiä..
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  2. #2
    Mielipiteitä tuontipyöristä on monia, mutta itse en moista karsastaisi ja eipä niissä *sen kummempia tarkisteltavia ole kuin suomipyörissäkään. Kilometreistähän ei koskaan voi tietty takuuseen mennä, mutta jos se näyttää päällepäin siltä kuin noilla kilometreillä kuuluukin ja hinta on kohdallaan, muuta kuin laite kainaloon. Hondahan liikkuu ikuisesti, vaikka vähän olisi mittaria ruuvattukin

    Komentajan kartat saa tarvittaessa ite vaihdettua peruskarttoihin tai nollakarttaan hyvinkin helposti, jos siis tuntuu että nyt sisällä oleva kartta ei pelaa niin kuin pitää. Komentajan kotisivuilta löytyy peruskartat yleisimpiin kokoonpanoihin.
    Saattaa tosin olla että siellä onkin vain nollakartta, jolloin koko laitteella ei ole mitään merkitystä ja kannattaa kokeillakin jotain peruskarttaa. Säädättäminen liikkeessä tuo sen suurimman ilon siitä, mutta on aika kallis prosessi.
    Jonkun verran näkee komentajia pyörissä laitetun vaan kiinni omistamisen ilosta, eikä siellä ole tietokoneella koskaan käytykään sisässä. Näin jopa pyörissä, joissa oman ecun säätömahdollisuudet ovat laajemmat kuin komentajan.

    Tuo ryyppy taas. (Tämä on mutua) on käytännössä käsikaasu, avaa vaan luukkuja manuaalisesti että kone saa enempi ilmaa. Halvempi ja vikasietoisempi ratkaisu kuin sähköiset läpät. Käytännössä tuota ei ainakaan omassa Hondassani tarvinnut kuin tosi kylmällä kelillä, vipstaakeli jää unholaan hyvin pian.

    Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
    (exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  3. #3
    Poistettu
    Taas kerran. Itselläni ei ole ollut hieman vajaan neljänkymmenen omistetun kaksipyöräisen joukossa vielä yhtään Suomessa valmistettua. Nytkin tallissa on kaksi Saksasta tuotua. Toinen niistä on ensin valmistettu Italiassa ja otse ostin käytettynä Saksasta. Lisäksi kolmas on ihan Japanista saakka tuotu Suomeen.

    Kaikki vaativat huoltoa iän ja kunnon mukaan, mitään sen isompia eroja en osaa sanoa Italiassa, Japanissa tai Saksassa valmistettujen välillä.

    Sarkasmin kun jättää pois, niin käytetty on käytetty ja jokaisessa mopossa on tyypillisesti omat tyyppijutskansa. 6v ja 30tkm on kyllä tuollaselle mopolle malttikilsat. Parhaina kesin itse ajoin liki sen kaudessa. Nykyään tosin kaudessa taitaa tulla max 5tkm noihin missä on kilsamittarit. Kahvojen, jalkatappien, tankin maalipinnan jne kuluneisuus kertoo onko kilsat oikein. Jarrupalat, ketjut, renkaat, stefat jne kuluvat kun tsekkaa niin on jo pitkällä. Niin kuin aina käytetyssä. Kunto vs hinta, sehän sen ratkaisee.
  4. #4
    Jep, itsellänikin ollut kaksi tuontipyörää, toinen Saksasta ja toinen Belgiasta tuotu. Ei mitään erityistä kummassakaan, ihan hyvin pelittivät sen ajan kuin mulla olivat. Itselle ei mikään ostopäätöksen kynnys, jos muuten pyörä on ok. Ja mikä parasta, nää molemmat oli selvästi Suomi-pyörää halvempia ostaessa, koska porukat aivan turhaan karttaa niitä.

    Ei muuta ku kättä taskuun ja kaupoille.
  5. #5
    Lainaa (absum @ Elo. 12 2011,08:55) kirjoitti
    Tuo ryyppy taas. (Tämä on mutua) on käytännössä käsikaasu, avaa vaan luukkuja manuaalisesti että kone saa enempi ilmaa. Halvempi ja vikasietoisempi ratkaisu kuin sähköiset läpät. Käytännössä tuota ei ainakaan omassa Hondassani tarvinnut kuin tosi kylmällä kelillä, vipstaakeli jää unholaan hyvin pian.
    Ei vaan rikastaa seosta eli enemman bensiinia.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  6. #6
    Lainaa (Pahus @ Elo. 15 2011,16:15) kirjoitti
    Jep, itsellänikin ollut kaksi tuontipyörää, toinen Saksasta ja toinen Belgiasta tuotu. Ei mitään erityistä kummassakaan, ihan hyvin pelittivät sen ajan kuin mulla olivat. Itselle ei mikään ostopäätöksen kynnys, jos muuten pyörä on ok. Ja mikä parasta, nää molemmat oli selvästi Suomi-pyörää halvempia ostaessa, koska porukat aivan turhaan karttaa niitä.

    Ei muuta ku kättä taskuun ja kaupoille.
    Mulla sama juttu, molemmat pyörät on tuotu käytettynä Suomeen. Edellinen Saksasta ja nykyinen Belgiasta. Hyviä ovat olleet molemmat.
    SV 1000N -05
  7. #7
    suomessa ei taida tota cb1300:sta olla koskaan valmistettukaan. pakko ostaa tuontipeli...

    tommonen naku on hyvä, kun eihän sillä edes saksassa pysty erkkikään ajamaan niin lujaa, että se hajois, tuulenvastus on riittävä kovissa nopeuksissa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Juu huoltojaham Hondaan saa suomessa mainiosti riippumatta siitä mistä on ostettu.
    Takuukin tossa sun pyörässä olis menny aikoja sitten umpeen vaikka olis ostettu täältä.
    Ryyppyä en ole minäkään tarvinnu ku vasta sitten lähellä 0:aa.
    Joten jos öljynvaihdot on tehty ajallaan, ketjut ja rattaat on kunnossa niin ei muuta kuin kaupat lukkoon!
    (Paljonko tollasesta joutuu pulittamaan Saksassa??)



    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9.  
  10. #9
    tässähän on meikäläisen isukin cb:stä kyse.

    laitetaas linkkikin, jos joku haluu nähä http://www.nettimoto.com/honda/cb/1166542



    Nyt on alla taas Ducati.