Nyt tuli eteen paras.
K100rs -86 ajettu *182000 km
Huollot
-ilmansuodatin n.100 000 km.
-tulpat 110 *000 km
-jäähdytysneste/ 150 000 km
-jarruneste/ ei koskaan
-öljyt/vuosi/moniaste 10W-40
Ja toimii kuulemma hienosti![]()
Örk
on niitä muutamia yli 200, yli 300 ja jopa yli 400tkm ajettuja pyöriä, ihan Suomessakin.
Jos tuo huoltolistaus pitää paikkansa, niin yleensä moisista kamppeista on kyllä pidetty vähän paremmin huolta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
eikös bemarin (auton) automaattilaatikossakin ole ne ikiöljyt joita ei tarvi koskaan vaihtaa..?![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
hyvin on kestänyt. samoissa kuin mun zzr1100 kawa, tosin jarrunesteet ja öljyt vaihdettu useammin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ihme että on läjässä jos tuommoista huoltoa tehty..
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Niin, ne nämä ensimmäiset K-sarjalaiset (-84-88...jne.)
olivatkin niitä "pomminkestäviä", eli mp tehtiin kestämään eikä niin että sille laskettaisiin vain joku tietty "käyttöikä" (vrt. kotilot/cd-soittimet/pesukoneet/jääkaapit/jne. tänä päivänä), että jos nyt vaikkapa siitä perästä puhutaan niin tietääkös joku että näihin olisi kukaan tai koskaan joutunut perälaakeria vaihtamaan ?
Itse kun en ole tuommosesta kuullut edes siellä esson-baarissa...![]()
Varsinkin -86 tai uudemmat ongelmattomia. Ehkä kardaanin spoorit kannattaa voidella kerran 100tkm tai 10v. välein. Mulla oli -87 ja paljon "rääkätty" ja kukkuu edelleen. Hyvän akun se vaatii, ettei starttirele simahda. Ei tuohon voi kun muutoin kyllästyä. Ajamalla sitä ei loppuun saa.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista BMW, Moto Guzzi
Tämän kesän viat:Piti kolauttaa oikeaa etuvilkkua,hapettuma.
Muuten vain tankki täyteen ja menoksi.Todella varma kampe.
Pääsi muuten ekakerran lämpöiseen talliin horrostamaan.
Bemarit:K100rs,Z4 muut:Kawa250kmx,Jammu125dt
Isällä tuollainen, alle 100tkm ajettu ja 86.
Vaihdettu se perämurikka, starttirele, ruiskun ohjauspoksi, etupään stefat, jarrulevyt, yms pientä.
Männänrenkaat tai venttiiliremppaakin olis kun savuttaa startissa jos pidetty sivutuella.
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Miten on mahdollista että ruuvattu (korjattu) yksilö kun kilsojakin on vasta alle 100tkm eikö BMW ole pommin varma?(GT78 @ Marras. 15 2011,08:36) kirjoitti
![]()
<br />
Toi on ominaisuus, ei vika. Bokseri tekee saman kun seisoo sivutuella, pöläyttää startatessa.(GT78 @ Marras. 15 2011,08:36) kirjoitti
1997 HD Road King
1994 BMW R100R
"They all do that, Sir", eli tuota ne tekivät jo uutena. Ei kannata korjata kunnossaolevaa!(GT78 @ Marras. 15 2011,08:36) kirjoitti
![]()
...
Bemari voi olla pomminvarma, mutta ne tuon mallin mittaristot ei sitä todellakaan ole... *(lämmittäjä @ Marras. 15 2011,09:14) kirjoitti
![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Tuo savutus sivutuella on ominaisuus. Ei missää nimessä kannata sen takia alkaa moottoria aukaisemaan.(GT78 @ Marras. 15 2011,08:36) kirjoitti
K1200LT:kin savuttaa, jos on sivutuella.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Paska ominaisuus
Unohtui se mittaristo, pimeänä on ollut sekin ;)
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Toi savun polläytys saattaa pienentyä tai loppua kokonaan sopivilla öljyillä. Ohuet ja pienen puristusvoiman sylinterien seinämään muodostavt männänrenkaat saattavat alkaa työntämään liian paksua öljykalvoa edellään palotilohin joka aiheuttaa savutuksen ja pakoaukkojen karstoittumista.(20w50 öljy) Männänrenkaiden katkokset voivat olla yös alapuolella ja päästää öljyä lävitseen sammutuksen jälkeen.
Mulla oli kaksi k1200 öljy 5w40 magnatek eikä savutusta, Kolme bokseria 15w50 eikä savutusta. Tai sitten mulla oli hyvä tuuri.
Kuuluukin tosiaan savuttaa jos sivutuella pidetään niin kuin moni muukin on jo todennut.
Näin ne tekivät ihan uutenakin (myin niitä 80 luvulla ,85 alkaen ).
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Se on kyllä ihan turhaa ongelmien kerjäämistä, ettei vaihdeta jarrunesteitä. Erityisesti niin on ABS-pyörissä, mutta kyllä tavallisissakin.(boxeriukko @ Elo. 13 2011,22:34) kirjoitti
Mutta 25 vuotta ja vajaa parisataa tonnia samoilla jarrunesteillä, se kuulostaa kyllä aika paksulta väitteeltä. Tuskin siellä enää 15 vuoden kohdallakaan olisi letkuissa muuta jäljellä kuin jotain ´mönjää´.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä