No kyllä nyt on ongelmia pyörässä (Honda CBR 600f -92). Eli erittäin todennäköisesti ei mitään pientä öljyvuotoa olekkaan (koska bensaa kun vuotaa kaasarista, se valuu moottoria pitkin ja irroittaa likaa, jolloin se näyttää kun tippoja on moottorin pohjassa, että olisi öljyä kun on paljon tummempaa) koska ihmettelin kun bensa haisee niin vahvasti, niin aloin tsekkaamaan että mistä se oikein valuu. Otin huoltoluukuun auki ja havaitsin että seisontajalan puoleisen, ihan reunimmaisen kaasarin pohjasta, jossa on kaksi jotain ylivuoto reikää, vai mitäneoli, niin toisesta tulee bensaa.
Ei solkenaan, vaan aina tippa kerääntyy ja siitä sitten tipahtaa. Tämä reikä josta bensa valuu, ei ole se alimmainen kaasarin pohjassa oleva, jonka vieressä on se kaasarin pohjan tyhjennysruuvi, vaan tämä josta bensaa tulee tipoittain, on se imukurkkua lähempänä oleva.
Pyörä on juuri ollut huollossa ja mm. kaasarit on puhdistettu ja tarkastettu, niin en viitsisi heti lähteä avaamaan tai viemään huoltoon. Mitä mahdollisesti voi olla vikana kun se noin bensaa tiputtaa?
Ymmärtääkseni tuossa Honda CBR 600f -92 pc-25 mallissa ei ole bensapumppua, mutta en myöskään ole nähnyt bensansuodatinta. Onko bensansuodatinta jossakin ja voiko sellaisen laittaa, kun ymmärtääkseni toimii alipaineella?
Olisikohan kohokammion ylivuotokanava.
Jos kohon neulaventtiili falskaa ja siksi kohokammio tulee liian tayteen niin ylimaarainen tulee ylivuotoreijasta ulos.
Tassa tapauksessa, joko neulaventtiili vuotaa, jumittaa jolloin koho ei sulje venttiilia, kohon/neulaventtiilin saato eli be pinnan taso vaara tai sitten asennettu huolimattomasti takaisin avaamisen jalkeen. Pisteita puuttuu joidenkin kirjainten paalta kun balttiassa nyt![]()
Älä korjaa ehjää....
Kokeiles ensin tyhjentää kaasarit, voi auttaa.
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kohon neulaventtiili kulunut kartion kohdalta kuopalle.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
On toiminut, jos on roskaa/sakkaa. Etsi tyhjennysruuvit.(Harri M. @ Elo. 10 2011,19:21) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Mahdollista on myös joko vuotava koho jolloin se uppoaa hieman tai sitten väärään asentoon vääntynyt klipare jolla neulaventtiilin sulkukohtaa (bensapintaa) säädetään. Joskus noihin auttaa ihan kolautus vaikka ruuvimeisselin kädensijalla kohokammion kylkeen jos kysymys on vain jumittavasta neulaventtiilistä. Neulaventtiili siellä kuitenkin vuotaa nyt.
Eihän polttoainehana ole siinä vapaassa juoksutusasennossa?-jos siinä sellainen on..
Kiitti vinkeistä, tuntuu että pyörä toimii ihan hyvin, mutta bensa haisee vahvasti. Kuulemma ei tule siitä kohtaa bensa josta yritin selittää, katsoi eräs joka pyöristä tietää. Eli tulee jostain ylempää, hitsi kun en oo kerenny vielä avaa tarkemmin. Huoltoluukusta vaan kurkkinu.
Eilen ajoin ja kun pyörä seisoi yli 6 tuntia bensahana kiinni, ei tämä ilmiö toistunut, mutta mielestäni vahva bensan katku silti tuntui.
Juu pyörä lähtee takas huoltoon, koska huoltoon meni vain sen takia ettei lämpimänä oikein käynyt kunnolla ja meni puolat + tulpanjohdot vaihtoon, kuulemma niissä oli syy. Lisäksi kaasarit synkattiin huollossa yms.
Niin huollon jälkeen heti on haissut bensalle ja kaasarin alareunassa näkyy bensatippa välillä ja tosiaan tiputtaa niin että valuu konetta pitkin. Tänään yritin käynnistää niin pakoputkesta lentää BENSAA! Mitä hemmettiä siellä on tapahtunut!? Huollon jälkeen tosiaan ajettu alle 100 km.
Alkaa hermo menee.