Onko jengillä varapolttimoita mukana?Mulla on ainakin eilisillan jälkeen,kun etulamppu meni aivan mustaksi.Pitkienvalojen lanka oli kärvähtäny joskus aiemmin enkä ollu huomannu sitä *ja nyt sit kärähti lyhkäset.Oli tod rentouttavaa ajaa viimeset 20 km pimeessä tihkusateessa himaan
Mitä mieltä muuten yleisesti ottaen olette prätkienne valoista? Mulla on omassa niin umpipaskat tuikut, ettei nappaa paljon pimeällä ajella, vaikka valoissa pinta-alaa onkin mukavasti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
1-lamppusella kun ajelin, niin sen jälkeen pidin aina varapolttimoa mukana kun ensimmäisen kerran polttimo paloi kesken matkan.
nykyisessä ei tule pidettyä varapolttimoita mukana kun valoa löytyy ihan riittävästi vaikka yksi lamppu pimenisikin.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
ainakin zetorissa on pyöräksi helkkarin hyvät valot.(PoS @ Elo. 30 2011,21:50) kirjoitti
eilen tämän taas totesin kun olin ensimmäistä kertaa tänä kesänä pimeällä liikkeellä. samalla huomasin, että pikkasen pitäisi suuntausta nostaa, näyttää nyt aika eteen.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Aika hikinen majakka on tällähetkellä pyörässä.
Työkaveri noin viikko sitten totesi, että on kummallisen näköinen tuo valoni. Illalla tarkistin tilanteen ja totta, jousen kiinnike umpion takaa on murtunut ja H4 sojoittaa kohti taivaita, kuin keskaria vastaantuleville näyttäen. Polttanut/sulattanut tietenkin kaiken ympäriltään. Hätäkorjaus ja netistä uutta umpiota.
Tosin en usko että tuo valo mikään loistava olisi edes ehjänäkään.![]()
Triumph T-bird 900 Sport -03
Mulla valot valaisee jotenkuten oikealta puolelta tietä puiden latvat. Täytyy katsoa nyt, kun illat pimenee, että vaikuttaako ne suuntausruuvit mihinkään. Toisaalta voisihan sitä yhtä hyvin ripustaa keulaan jonkun myrskylyhdyn.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Alunperin 2xH1, lyhyt liian terävällä rajauksella ja pitkä hirveä spotti, lisänä vielä parin voltin jännitehäviö akulta lampulle.
Muuten ihan ok, kyllä niillä pärjäsi.
Releet ja tukevammat syötöt kun asensi niin tuli kummasti lisää valoa.
Paljon parempi.
Nykyään jo eri valaisimet ja ~80w edestä valokaarta matkaa valaisemassa...
Kyllä näkee.
Varapolttimo ja sulakkeita silti matkassa.
Oli muinoin 2xH7 ja valoteho ei riittänyt pimeällä.
Nyt on 35w xenon lyhyessä ja 50w xenon pitkä, näkee.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Ei ole varapolttimoa matkassa. Mihin sen viitsisi teipata kiinni ettei joku sitä vie.
Kiitos muistutuksesta. Pitääpä käyä hakemassa takakonttiin varavaloa.
Yksi helvetin hyvä "idea" oli lähteä ilta-ajelulle auringon laskun aikaan ja tajuta illan pimentymisen aikana, että tumma visiiri vieläkin kypärässä. Teki mieli hakata itteä.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Vanhassa Susnassa oli varmaan sokeille tarkoitetut valot, sen verta oli himmeää tuikkua tarjolla.
Trumpettiin kun vaihtoi niin ekana tuli huomattua että onpas kirkkaat valot! Vertailupohja kun oli mitä oli eli olematon, tuokin ajan saatossa tuli huomattua että ei nyt ihan täysin turhat tuikut mutta hyväksikään ei voinut kehua.
Siitä se idea sitten lähti ja eikun pimeänä talvi-iltana kiinan poijjaalle tilaus xenoneista, nyt näkee! Jopa säkkipimeällä iridiumin kanssa...tosin vaan lähelle.
Pitkä pitäs vielä varmaan päivittää....vai päivittäskö koko mopon. *
Edit: Siis joo, tupaltuikut, ei varapolttimoa
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
aattelin heittää talvenaikana gikserii xenonit keulilleon ne kaiken lisäks hyvännäkösetkii
600rr
vaan pirulline se on pimeällä alkaa polttimoa tuohon omaanki vaihtamaan.. Mieluummin vaikka ennakoi ja vihtaa tallissa etukäteen. Tosin ei viitsi xeninia joka talvi vaihtaa..
Vaan missä pyörässä muutenkaan olis hyvät valot pimeällä. Lisävaloja suunnitellu mielessä, mut pitäis saada siististi toteutettua jotenkin.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
speed triplessä on juuri tätä varten tuplavalot. ei haittaa jos toinen lamppu palaa.
ja on helppo vaihtaa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Löytyypi tuosta omasta 9R Kawasta yhdet parhaimmista valoista millä olen ajanu - tuplat, molemmat palaa ja kokoakin sopivasti.![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
olipakerran minullakin pyörässä xenon ja hyvin sen kanssa näki ajaa... kunnes kohtasin tienpäällä mp-poliisin joka pomppi tiellä kun kenguru minut nähdessään ja paheksui suuresti liian kirkasta ajovaloani käskien sen pois vaihtamaan.
ny on taasen alkup. kynttilä![]()
baotian 50
Paas ostaen Motonetistä Phillipsin X-treme Vision +100% polttimot, myydään pareittain, mut jos vaan yhdelle tarvetta, niin jää toinen varalle(PoS @ Elo. 30 2011,21:50) kirjoitti
. Löytyy H4:na ja H7:na. Joo tiedän, nyt joku sanoo, että turhaa mainostettu, et +100% lisää valotehoa... Niin mäkin ajattelin, mutta asennettuani kyseisen polasan, mielipide muutui kummasti !!!. Ei voi sit puhuu samana päivänä normipolttimon kanssa
. Oikeen vaan rutkasti enemmän valotehoa !!! Niin paljon, et piti oikeen ruveta suuntaamaan valoja alaspäin, ettei häiki vastaantulijoita
. Jos ei joku usko, niin kannattaa kokeilla, tulette yllättymään
. Eikä rasita hirveesti edes kukkaroa, oisko ollu 2*H7 33€... Suosittelen lämpimästi !!! Ite en tästlähin muita ostakkaan
. Väitän et hakkaa myös Kiinan Xenonit mennentullen, niitä kun ei oo tarkotettu asennettavan normi umpioon....
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
+300 km/h Club of Finland
Mniin mutta tuo hyvä valoteho tulee lampun kestoiän lyhenemisen myötä. Voi olla että kestää alle puolet normaalin lampun kestoiästä. Kokeilin kotilossa jotain +70% lammpuja ja toimi kyllä hyvin ja kirkkaasti, kestoikä oli vaan -70%. Nyt on taas ollut GE:n normilamput kaksi vuotta paikallaan ja nehän palaa ajon aikana jatkuvasti. Tärinäkin vaikuttaa varsinkin kun kuoppasia sorateitä paukuttaa mutta se taas koskee kaikkia lamppuja.(Crivil @ Elo. 31 2011,03:32) kirjoitti
Honda XL1000VA 2006
No joo, tiedä kestosta, mut kun oli käsitääkseni puhe valotehon parantamisesta, niin uskalsin ehdottaa noita Phillipsin lamppuja *(Jouni K @ Elo. 31 2011,05:48) kirjoitti
. Kirjoitit, et kirkkaat oli, kuten myös oman kokemuksen mukaan
. Jos en nyt oo ihan kalkkeutunut, niin muistaisin lukeneeni, olisko ollut Phillipsin sivuilta, et käyttävät jotain erikois kaasua näissä tehokaammissa +100% lampuissa
. No, jää nähtäväksi, kauaks kestää, mut valotehoa ainakin löytyy
.
Kawasaki 1100 ZZR -91
Suzuki GSX 1300 R *-00
Suzuki GSX 1300 R *-08
+300 km/h Club of Finland
Hyvä muistutus, pitääpä kattoa jos Monsteriin jonnekkin saisi H4:sen kätkettyä... autossa noita polttimoita on vähän joka paikkaan varalla, vituttaa aina lähteä hakemaan sitä yhtä polttimoa ku joku palaa ni ostan yleensä sit pari vaihtaria samantien mukaan. Toimii myös polttimoiden palamista ehkäsevänä, ei ole tarvinnu varmuusvarastoihin koskea
Muoks. niin ja mitä nyt hiukan pimeällä on tullu ajettua ni ei ole hääppöstä, kyllä nyt tien näkee ja heijastimet mutta odotas kun tulee se eka hirvi ilman heijastinta vastaan... eli ok valot mutta paremmatkin vois olla.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Mopoon on sen verran helppo laittaa xenonit paikalleen ja VFR:ssä kun miniballastitkin meni nätisti katteiden alle piiloon, niin mopossa oli xenonit ennen kuin ajokortti oli taskussa ja mopo liikenteessä.
Eli lyhyissä 2xH7R -xenonit ja hyvin näkee. Sen verran panostin noiden korkeusruuvien ruuvailuunkin, että yksikään vastaantulija ei ole valojaan vilkutellut. Hyvin näkee ajella pimeälläkin; valokuvio valaisee tien ja tien reunasta nousee valaisemaan sitten oikean puolen pusikoitakin.
Muistakaahan ostaa noita R-merkittyjä polttimoita, jos nyt laitatte xenonit heijastinumpioihin. Noissa polttimoissa on polttimon pinnassa sellainen pieni raita, joka estää ainakin jonkin verran umpiosta tulevaa hajavaloa (= vastaantulevien häikäisyä). Eipä herätä niin paljoa pahaa verta vastaantulijoissa.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Mites tuo xenonin syttymisaika? Lyhyissähän se ei haittaa, mutta 50-wattisena ja pitkissä valoissa. Pystytkö antamaan lainkaan kaukovalovilkkua?(Sepi @ Elo. 30 2011,22:26) kirjoitti
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Ainakin tuo oma 50w toimii hyvin vilkkuna, se sytytys välähdys on kohtuullisen kirkas.(villho @ Elo. 31 2011,09:03) kirjoitti
Sen jälkeen tulee se hetken himmeämpi jakso.
Hyväähän tuo vilkuttelu ei xenonille tee, tuskin millekkään polttimolle.
Tosin itsellä on pitkä myös bi-projektorissa niin ei tule mitään viiveitä, valo päällä koko ajan ja varjostinta liikutetaan.
ZR-7S omaa myös vain yhden H4-tuikun, joten moottori-xenon tilalle ja jo latu rupesi aukeamaanMyöskään vaihtoviivettä ei ole, sillä tuota xenon-putkeahan ei sammuteta missään välissä. Mutta "kaiken varalta" asensin vielä lisäpitkät valokeilaa leventämään ja tosiaan onpahan edes jotkut tuikun jos tuo xenon-putki jossain vaiheessa sippaa. Tosin LED-päivävalon ansiosta tuo xenonin poltto säästyy niihin pimeisiin aikoihin, joten "ihan heti" tuskin tarttee Kawalla pimeydessä vaeltaa
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Suzuki DL650, ja yhdet parhaista vakioajovaloista, mitä kaksipyöräisistä löytyy. Muistaakseni ovat ihan H4:set, mutta tuplana ja valaisinpintaa riittää. Muutama vuosi sitten todellakin aika "valaiseva" kokemus, kun ensi kertaa ajoin ko. pyörällä reissua syyspimeällä. Oli ensimmäinen pyöräni, millä voi sanoa, että valojen kanssa ihan oikeasti pystyi näkemään valtatiellä jotain myös sinne Metsähallituksen puolelle, mistä ne hirvet sun muut elikot yleensä eteen tulee jos on tullakseen. Pitää toki olla valokeila myös suunnattu oikein (ja säätönupit ei ole erityisen kätevässä paikassa).
Monessa ihan uudessakin pyörässä löytyy kyllä yhä edelleen käsittämättömän huonot ajovalot. Varsinkin kun miettii, että noin muuten turvallisuuden eteen tehdään tänä päivänä suunnilleen kaikki mahdollinen, niin sitten keulille kummiskin kelpuutetaan suunnilleen kynttilää vastaavat tuikut. Saattaa ehkä nippanappa riittää jossain kaupungin katuvalaistuksessa, mutta pimeällä highwaylla hyvä valoteho on varsinkin matkapyörässä todella iso plussa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
jep.ainakin senverta vois tarkistaa viimeistään nyt kun illalla on jo hämärää että ne valot ois lyhyet kohdatessa.![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Onko jollain tuollainen Phillipsin X-treme Vision +100% polttimo mopossa? Onko keston puolesta järkevää hommata. Kyllä mä voin vaihtaa sen polttimon vaikka kerran kahdessa vuodessa, tai jopa kerran vuodessa, mutta OLENNAISTA on se, että se polttimo ei saa napsahtaa "jossain kohtaa" silloin kun sitä huvittaa vaikka 6-24 kuukauden välissä, vaan että voi luottaa tuikun palavan ainakin sen tietyn aikaa, vuoden tai kaksi (puolet vuodestahan on seisontaa).
Motonetistä vilkuilin tota ja kuvauksessa oli, että "sininen sävyrengas" tai jotain tuollaista, mit vtt... Emmä halua mitää sinistä tuuninkivaloa, vaan ihan tavallisen värisen valotehoisemman polttimon jolla on jokin TIETTY kestoikä.
Sit ei tuu kumminkaan ajettua pimeellä yhtään jos tollasen hommaa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei tuollaista kestoikää voi kukaan luvata. Mopoja on niin monenlaisia ja sama teksti paketin kyljessä kattaisi koko repertuaarin.(shyhander @ Elo. 31 2011,13:35) kirjoitti
-enduro
-matkasohva
-iso/pieni täristävä V2
Kyllä se käyttö vaikuttaa kestoikään. Mopolla jolla möyritään mullassa ja turpeessa ni kestoikä on murto-osa esim Goldwingiin verrattuna.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Ajovaloihin ei oo polttimoita mukana kun on kahdet mut takavaloille ja vilkuille on.
Takavalossa on 2 polttimoa joten ei oli kriittistä mut ei oo niin iso.
Mut vilkut on semmonen et pimeässä on hyvä et näkyvät.
Nii, ja penkin alla pikkunen ledlamppu et näkee vaihtaakin ne sit kun ne pimahtaa pimeässä pitkällä pätkällä, pakottaen pientareelle.
vinkkinä Teho-energiajuomaporetabletti putkilo (tai muut vastaavatputkilot) on kätevän kokoinen säiliö suojaamaan noita. Perus taka/jarrulamppu on just tai vilkun halogeenejä menee pari taloupaperiin käärittynä.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mä ostin tommopse Led Lenser P3 leditaskulampun parillakympillä. On pieni, tehokas ja asiallinen. Toimii yhdellä AAA-pikkusemmalla sormipatterilla. Saa nähdä hajoaako se penkin alla.. Siinä tulee mukana asiallinen rannelenkki ja paksusta "remmistä"tehty vyökotelo/säilytyskotelo, mikä varmaan ottaa pahimmat tärinät ja kolistelut satulan alla vastaan. Olikohan tossa luvattu paloaikaa kuus tuntia.(specka @ Elo. 31 2011,16:44) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)