Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 91:sta
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Eikö edes silloin jos vältetään suurempi vahinko ja mahdollisesti jonkun kuolema, mikä ainakin tässä tapauksessa, annettujen tietojen perusteella, on ollut mahdollista? Mennään kaasuttaen tilanteeseen? Aika outo ajattelutapa.

Vänkääjiähän aina riittää mutta jos ajelee liian lähellä ja sattuu niin peiliin katsominen paljastaa syyllisen.
    Kuten on jo mainittu niin osapuolien kertomukset eriävät toisistaan, se on makuasia kumpi on luotettavampi.
    Mielestäni kuitenkin äkkijarrutus edelläolevalla ENNEN ohitusta on melkoisen arvelluttavaa toimintaa.
    Siitä huolimatta toivotaan ettei tule paljoa ikäviä uutisia liikenteestä ensi kaudella.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Eikö edes silloin jos vältetään suurempi vahinko ja mahdollisesti jonkun kuolema, mikä ainakin tässä tapauksessa, annettujen tietojen perusteella, on ollut mahdollista? Mennään kaasuttaen tilanteeseen? Aika outo ajattelutapa.

Vänkääjiähän aina riittää mutta jos ajelee liian lähellä ja sattuu niin peiliin katsominen paljastaa syyllisen.

Mä kun vielä opettelen noita ohituksia, niin anna mulle sellainen hyvä ohje, kuinka kaukaa edelläajavasta autosta mun on hyvä aloittaa ohitus; eli siis heittää vastaantulevien kaistalle? Jos mennään vaikka 100kmh alueella niin olisko sellainen 120m hyvä väli; siitä vilkku päälle, vasemmalle kaistalle ja 170-180kmh lasiin , jotta ehtii ohi.
    Ei muuten, mutta jos on sellanen vittuuntunut 60kymppinen lippalakkijuntti joka sattuu vetämään liinat kiinni, niin en aja perään.
    Ääh; ei toimi. Enpä taida uskaltaa enää ohitella.
    T7
    Niin tässähän oli siis keulija ns. ohittaja ja auton takana tuli toinen sankari.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Niin tässähän oli siis keulija ns. ohittaja ja auton takana tuli toinen sankari.
    Juu niin oli ja jälkimmäinen sai äkkijarrutuksen eteensä jollen väärin ymmärtänyt.
    Tosin en kylläkään tiedä kuinka vaarallinen tilanne olisi oikeasti ollut toiselle ohittajalle mutta äkkijarrutukselle en vieläkään löydä syytä pelkästään varoituksen takia.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    No niinpäs olikin. Pahoittelen tyhmää heittoani. Anyway, siinä lähellä on kuitenkin joskus mentävä, jos siis aikoo ohittaa.
    T7
    Lainaa uoti kirjoitti Katso viesti
    Asianajajasta tuli valtiolle kuluja 1887,80e koska olimme kaverin kanssa tapahtuma hetkellä alaikäisiä. Jos jollekkin jäi jotain epäselvyyttä niin kysykää ihmeessä niin vastailen parhaani mukaan!

-"keuliva mopoilija"
    Tämä vähän epäselvää? Alaikäinen = kortiton? 16v ei ole alaikäinen, eli kyllä toi olisi teiltä pitänyt periä.
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tämä vähän epäselvää? Alaikäinen = kortiton? 16v ei ole alaikäinen, eli kyllä toi olisi teiltä pitänyt periä.
    18v on vasta täysi-ikäinen, joten kyllä 16v on silloin alaikäinen.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    18v on vasta täysi-ikäinen, joten kyllä 16v on silloin alaikäinen.
    16 vuotias on alaikäinen, mutta eikös korvausvastuu ala jo 15 vuotiaalla... jos oikein muistan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    16 vuotias on alaikäinen, mutta eikös korvausvastuu ala jo 15 vuotiaalla... jos oikein muistan.
    Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana. Se tarkoittaa, että yli 15-vuotias voidaan asettaa syytteeseen ja tuomita rikoksesta. Alle 15-vuotiaskin on silti korvausvelvollinen aiheuttamistaan vahingoista...jne ---->KLIKS.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana. Se tarkoittaa, että yli 15-vuotias voidaan asettaa syytteeseen ja tuomita rikoksesta. Alle 15-vuotiaskin on silti korvausvelvollinen aiheuttamistaan vahingoista...jne ---->KLIKS.
    mut oikeudenkäyntikulut menee valtion piikkiin kuten tuolla aiempana..? sitä lähinnä ihmettelen..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mut oikeudenkäyntikulut menee valtion piikkiin kuten tuolla aiempana..? sitä lähinnä ihmettelen..

Lienevät vastaajat varattomia. http://www.oikeus.fi/4345.htm. Sinänsä, tässä tapauksessa, aivan turhaa yhteiskunnan varojen tuhlausta. Poikien haluttomuus myöntää oma virheensä ei herätä sympatiaa.
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Autokuski on toiminut ihan oikein vetäessään liinat kiinni ja estäessään lisävahinkona toisen ohituksen. Kannattaa aina vetää liinat kiinni yllättäen, jos siellä takana joku kärkkyy ohitusta. Tulee väriä elämään ja saa lapsenlapsille kerrottavaa. Jos ei jarrutus tuota toivottua tulosta, niin voi vielä yrittää nopeasti väistää vasemmalle metsässä vilahtavaa elukkaa.
    tästä olen kyllä erimieltä koska olin tilanteen ainoa osapuoli joka jatkoi matkaa suoraan eikä seuraavasta kurvista tullu ensimmäistäkään autoa vastaan. Juttu siis todettiin minun syyksi ja autoilija jarrutti pelästyessään minun keulintaa ja hänen sekä asianajajansa keksimää pientä valotusta punaisesta autosta. He tekaisivat idean poliisin kuvista jossa näkyy kuinka punainen auto on pysähtynyt tien toiselle puolelle bussipysäkille kysymään onko kaikki okei. Jutun jänniä juttuja on myös se kuinka oikeudessa auton kuljettaja sanoi ettei turvavyö mennyt jarrutuksessa lukkoon mutta hänen vaimonsa sanoi että meni hämärää oli myös se että auton kuljettaja ja vaimonsa olisi voineet sopia etäisyydet valmiiksi kotona mutta oikeudessa kuljettaja sanoi minun tulleen arviolta 5 metrin päähän hänen eteensä mutta vaimonsa sanoi päälle 10 metrin päähän.
    Hieman ehkä asian vierestä...

Noin 4 vuotta sitten todistin surullisen tapahtumaketjun. Ajoin auton perässä 50km/h alueella kun se alkoi edessäni vilkuttaa pitkiä valoja ja painaa torvea. Muutin ajolinjaani sen verran, että näin auton edessä skootterin jossa kaksi tyttöä ja vauhtia heillä noin 45km/h. Tätä torvensoittoa ja valojen vilkuttelua jatkui noin puolisen kilometriä kunnes kiivastunut autoilija pääsi viimein taajamassa ohi.

Tässä vaiheessa skootteri tytöillä matka samaan suuntaan jatkui vielä seuraavan risteyksen jälkeen ja edellä mainitun autoilijan eteen tuli hitaampi auto. Skootteri tytöt saavuttivat heille tööttäilleen auton ja tässä vaiheessa kasvattelin omaa turvaväliä autoilijaan ja skootteriin kun tuli tunne, ettei tässä voi hyvin käydä.

Edellisestä hermostuneet skootteritytöt ajoivat arvioiden n. 5m päähän auton perseestä ja erehtyivät itse painamaan torvea ja välkyttämään valoa. Autoilijan edestä kääntyy hidasteleva auto pois ja vauhti nousee sallittuun 50km/h. Skootteri tytöt tiukasti auton perseessä.

Molemminpuolisen vittuilun nopea päätös:

Autoilijalla meni kuppi nurin, veti lukkojarrutuksen(arvioiden mustaa vanaa auton renkaista vajaa 5m). Skootteri tytöt takakonttiin puff.

Autoilijalla teräskuori ja tytöillä shortsit,t-paita ja kypärät.

Itse en samaan läjään onneksi vetänyt vaikka skootteri tyttöjen takana ajoinkin kiitos jonkinlaisen turvavälin ja ajatuksen siitä, ettei tuollainen molemminpuolinen vittuilu voi hyvin päättyä.

Pakko sanoa, että olin itsekin sen verran kuppi nurin, että kun menin katsomaan miten skootteri tytöille kävi niin saatoin mainita autoilijalle, että jos tulee 2m lähemmäksi niin herää huomenna töölöstä. Pysyi kiltisti kauempana.

Onneksi mimmit säilyivät todennäköisesti ilman katkenneita luita, siskokset 15 ja 13v olivat hieman järkyttyneen oloisia tapahtuneesta.

Poliisin tullessa paikalle molemmat tunnustivat tapahtumaketjun joten todistustani ei tarvittu. Ambulanssi luonnollisesti otti tytöt hoitoonsa.

Se on selvää ettei tytöillä loppu tilanteessa ollut riittävää turvaväliä. Lakihan periaatteessa sallii edellä ajavalle lukkojarrutuksen... Moraalisesti sanon vain, että itse olisin vienyt tämän keski-ikäisen autoilijan samantein saunan taakse jos ajatuksen taso on sitä luokkaa, että "Vedämpäs liinat kiinni niin oppii olemaan"

Olisiko autoilija "oppinut olemaan" jos skootteri tytöt olisivat vetäneet liinat kiinni ja samalla kenties päässeet hengestään?

En tiedä miten asia oikeudellisesti päättyi ja olen tyytyväinen etten itse pykälistä joudu vastausta etsimään. Moraalisesti tuomitsen aikuisen ja joka itse eka vittuilee minkä kerkeää ja sen jälkeen on valmis tappamaan kaksi teiniä.
    jos nyt joku epäilee ni myönnän luonnollisesti tehneeni väärin kun keuilisin liikenteessä ja kaverilla oli sama juttu että myönsi tehneensä väärin ku ajoi liian lähellä mutta jos kaveri(kevari kuski) joutuu jarruttamaan niin voimakkaasti etujarrulla että menee ympäri eteenpäin niin silloin on autoilijan jarrutus ollut aivan jotain muuta kuin normaali. Nopeusrajoitus alueella oli 40 kmh ja nopeutemme oli 45-50 kmh. Mukavaa huomata että ihmisiä tosiaanki kiinnostaa jatkaa tästä keskustelua! jos ihmisiä kiinnostaa niin voin etsiä jostain tapaturman jälkeiset kuvat
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Pakko sanoa, että olin itsekin sen verran kuppi nurin, että kun menin katsomaan miten skootteri tytöille kävi niin saatoin mainita autoilijalle, että jos tulee 2m lähemmäksi niin herää huomenna töölöstä. Pysyi kiltisti kauempana.
    Pakko ihailla sun malttia, sillä itse olisin sangen suurella todennäköisyydellä losauttanut päin turpaa. Yks lysti millä seurauksilla. Molemminpuolista tai ei, tuon ikäinen ihminen on vielä täysi lapsi. Helposti provosoituva eikä todellakaan osaa ajatella tapahtumaketjun mahdollisuuksia yhtä loogisesti kuin jo pidempään liikenteessä liikkunut aikuinen. Kaksipäällä tuollaisen skootterin ominaisuuksissa on jo selvä heiketyminen ja kun kersoilla on vielä tapana kurvailla kuvailemissasi vermeissä, on ison surun paikka lähempänä kuin koskaan.

aiheettomalle ja tarpeettomalle lukkojarrutukselle ei todellakaan ole lain suomaa lupaa ja vastaavista löytyy ennakkopäätöksiä pilvin pimein. Törkeä liikenteen vaarantaminen ja ruumiinvamman tuottaminen vähintään. Ei kumoa lakia jonka perusteella ajoneuvo on saatava pysähtymään tien näkyvällä osalla. Peräänajaja ei suinkaan ole niin automaattisesti joka tapauksessa syyllinen kun usein oletetaan. Todistajalausunnoilla on tässä tapauksessa ratkaiseva rooli.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Helposti provosoituva eikä todellakaan osaa ajatella tapahtumaketjun mahdollisuuksia yhtä loogisesti kuin aikuinen.
    Kertooko tuo sinusta GuessWho?

Itselleni oma aika on ainakin sen verran arvokasta, että jos tilanne ei sitä vaadi niin en lähde ketään tirvaisemaan turpaan. Siinä on nopeasti itse syytetyn penkillä.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Kertooko tuo sinusta GuessWho?

Itselleni oma aika on ainakin sen verran arvokasta, että jos tilanne ei sitä vaadi niin en lähde ketään tirvaisemaan turpaan. Siinä on nopeasti itse syytetyn penkillä.
    kyllä se varmasti kertoo. Kahden lapsen isänä ja yhden tuoreen tytön isoisänä suhtaudun melko kiivaasti lapsiin kohdistuvaan tahalliseen vahingoittamiseen. Toimisinko siten itse tapahtumapaikalla, on sitten siitä hetkestä kiinni kun se eteen tulee.

enkä edes osaa hävetä moista
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 23.12.2012 klo 15:27.
    Tosiaan se ei ole ihan niin yksioikoista että peräänajaja maksaa.. tiedän tapauksen että nainen jarrutti kun sorsapesue tuli tien yli -> auto perään -> jarruttelijan piikkiin meni. Sorsa on kuulemma niin pieni eläin ettei sen takia hidastella

" Nopeusrajoitus alueella oli 40 kmh ja nopeutemme oli 45-50 kmh."
    ^ keulimalla ohi ja noin pieni nopeusero? Vai menikö auto 10km/h? Kuulostaa taas niin yhden osapuolen tarinalta että en ihmettele että oikeus päätti että autoilja on syytön. Vähän näyttämisen meiningillä taitanut pojat ajella, toinen menee keulimalla ohi ja toinen kyttää ohituspaikkaa metrin päässä takapuskurista ettei vain jää jälkeen.
    Voin kuvitella autoilijan reaktion jos vieressä rimpuilee 5km/h nopeuserolla päristin ja ajaa mahdollisesti lähelle etupuskuria kaistaa vaihtaessa niin niin siinä hieman jarrutetaan

Monesti näkee, myös moottoripyöriä ketkä kyttää ohituspaikaa ihan takapuskurissa kiinni. Ei välttämättä tarvita kuin kaasun hölläyksestä tuleva moottorijarrutus niin moottoripyörä törmää.

Saitko itse sankioita viritetystä moposta(?), jos kyseessä oli siis mopedi niin ei ihan vakiovehkeeltä kuulosta jos keulitaan autosta ohi, luulisi poliisinkin tämän ymmärtävän
    Viimeksi muokannut: jyk4; 23.12.2012 klo 16:22.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    kyllä se varmasti kertoo. Kahden lapsen isänä ja yhden tuoreen tytön isoisänä suhtaudun melko kiivaasti lapsiin kohdistuvaan tahalliseen vahingoittamiseen. Toimisinko siten itse tapahtumapaikalla, on sitten siitä hetkestä kiinni kun se eteen tulee.

enkä edes osaa hävetä moista
    Elämässä on/tulee tilanteita, jossa jompikumpi/molemmat saa kuuppaansa seurauksista välittämättä. Tuo mainitsemasi lapsiin kohdistuva tahallinen vahingoittaminen on yksi niistä. Tuo sakki, jotka siihen syyllistyvät, ovat luomakunnan alinta pohjasakkaa ja näin ollen mahdollisesta kyseessä olevan toimenpiteen suorittamisesta ei omasta mielestänikään tule/saa kokea minkäänlaista häpeää; päinvastoin.

(Edit. no mutta; nythän on joulu ja joulurauha. Taidanpa heittää kinkun uuniin ja yöllä alkaa syömingit...)
    T7
    Homma meni aivan kirjan mukaan, takana on ajettu liian lähellä ja kun edelläajanut on jarruttanut estääkseen vaarallisen ohituksen aiheuttamat lisävahigot on kolautettu konttiin.
    Ei nämä asiat ole niin yksinkertaisia ja on niistä väännetty oikeutta korkeimpaan oikeuteen asti

Oivallinen esimekki äkillisen jarrutuksen aiheuttamasta peräänajosta ja korkeimman oikeuden kanta asiasta löytyy mm. tästä.

Suurin virhehän tapahtui siinä kun lähdetään käräjille ilman asianajajaa joka osaisi kaivella esiin asioita.
    Siitähän ei päästä mihinkään että likenteen seassa keuliva pelle ansaitsee rangaistuksen mutta nämä äkilliset jarruttelijat ovat sitten oma lukunsa.
    Lienevät vastaajat varattomia. http://www.oikeus.fi/4345.htm. Sinänsä, tässä tapauksessa, aivan turhaa yhteiskunnan varojen tuhlausta. Poikien haluttomuus myöntää oma virheensä ei herätä sympatiaa.
    Niinpä. Isit ostaa pelit ja rensselit, maksaa vakuutukset ja löpöt. Tulevat vielä oikeuteen mukaan "avustajina", mutta törttöilyn kustannukset jätetään yhteiskunnalle. Parempi olisi ollut, kun ekan kesätyöpaikan liksat olisi menneet omien mokien paikkaamiseen.
    Patukalle ehdoton hatun nosto mikäli kyseessä ei ole ilkeä trolli. Harva kehtaa seisoa noin suoraselkäisesti sanojensa takana, vaikka tekeekin itsestään samalla täydellisen tollon.
    Supermoto
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Oivallinen esimekki äkillisen jarrutuksen aiheuttamasta peräänajosta ja korkeimman oikeuden kanta asiasta löytyy mm. tästä.
    Täytyy todeta että hämmästelen tuota päätöslauselmaa todella paljon. Siinä puhutaan vain siitä kuinka B:n olisi pitänyt lähestyä varovasti keltaisina vilkkuvia liikennevaloja, mutta sen sijaan A ei päätöslauselman mukaan tehnyt mitään väärää kun lähestyi keltaisena vilkkuvia valoja siten että joutui tekemään ns. hätäjarrutuksen....

Näkyy jopa korkeimman oikeuden tuomarit olevan ihan ulkona
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Pakko ihailla sun malttia, sillä itse olisin sangen suurella todennäköisyydellä losauttanut päin turpaa. Yks lysti millä seurauksilla. Molemminpuolista tai ei, tuon ikäinen ihminen on vielä täysi lapsi. Helposti provosoituva eikä todellakaan osaa ajatella tapahtumaketjun mahdollisuuksia yhtä loogisesti kuin jo pidempään liikenteessä liikkunut aikuinen.
    Jälkeenpäin kun tilannetta on muistellu niin päällimmäisenä mieleen jäi ajatukset sillä hetkellä kun kolahti. " Häh, vetikse liinat kiinni? Ei vittu kyl se veti..." Ei mitenkään lennokasta ajatusten huminaa, mut kyl mää aik klapil päähä lyötyn oli et kui joku nyt nii mulkku voip olla et teinei haluis tappaa

Sen jälkeen kiinnostikin et onhan ne mukelot vielä kunnossa...

Itse ainakin opin et jos oon mopolla liikenteessä niin viimeiseen asti yritän olla provosoitumatta(-> käytännössä johtaa aina takaisin provosoimiseen)kun joku mulkku voi oikeasti jyrätä sut autolla, jos sopivasti kilahtaa. Aina siinä mopoilija turpaan ottaa, oli sitten miten oikeassa tahansa

Ja käsi ylös ne joilla skideinä oli mopo ja jopa ajoivat sillä muttei IKINÄ keulinu sillä?

Ihme jeesustelua, mopo aikoina tuli keulittua niin paljon kuin vähänkään kerkesi. Fiksua tai ei ja jos lipat vedin niin mopo ylös ja uudestaan ja kovemmalla vauhdilla jos se sitten onnistuis. Se oli silloin hauskaa ja kuului lajiin, nykyisin se ei enää niin viehätä... Siis katupeleillä, kuramopoilu on homojen hommaa jos ei rapa lennä ja keula tarjoa vähän väliä ilmaan oikeassa paikassa ajellessa
    Viimeksi muokannut: Diesel; 23.12.2012 klo 22:10.
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Ja käsi ylös ne joilla skideinä oli mopo ja jopa ajoivat sillä muttei IKINÄ keulinu sillä?

Ihme jeesustelua, mopo aikoina tuli keulittua niin paljon kuin vähänkään kerkesi. Fiksua tai ei ja jos lipat vedin niin mopo ylös ja uudestaan ja kovemmalla vauhdilla jos se sitten onnistuis. Se oli silloin hauskaa ja kuului lajiin, nykyisin se ei enää niin viehätä...
    \o_ Minä en muista mopolla keulineeni.. johtuen melko paljolti varmasti siitä että se oli niin saakelin laiska ettei se jaksanut keulia Polkupyörällä tuli kyllä keuliteltua.
    Ja nykyään sitten moottoripyörällä aina kun sopivasta paikasta pääsee kiihdyttämään. Joku siinä kiehtoo, ehkä se on vauhti yhdistettynä vaaralliseen tilanteeseen
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Huvittavinta tässä saadussa versiossa on se että ohi keulineen nuoren osuus itse onnettomuuteen oli olematon. Kaatuminen aiheutettiin kokonaan toiselle henkilölle. Siitä vaan saadaan se muovivasara jolla täällä toistuvasti yritetään nuijia näistä kaiken pahan alku ja juuri. Suurin osa sen tekee jos vaan uskallusta ja hevosvoimia sen tekemiseen riittää. Ne joilla ei riitä, korvaavat kokemuksen inhoamalla kaikkia niitä joilla se etunen joskus pystyyn pyrkii.

oi niitä aikoja kun kaikki motoristit lähtökohtaisesti sesoivat toistensa rinnalla silloinkin kun elämäntyyli ja ajotapa ei ollut yhteneväinen oman kanssa.
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    \o_ Minä en muista mopolla keulineeni.. johtuen melko paljolti varmasti siitä että se oli niin saakelin laiska ettei se jaksanut keulia Polkupyörällä tuli kyllä keuliteltua.
    Ja nykyään sitten moottoripyörällä aina kun sopivasta paikasta pääsee kiihdyttämään. Joku siinä kiehtoo, ehkä se on vauhti yhdistettynä vaaralliseen tilanteeseen

Oikeassa olet, eihän siinä mun suzuki pv:ssä niin paljoa jerkkua ollu et sillä jalat tapeilla paljoa olisi keulittu. Mutta jalkoja laahaamalla sillä keula jo nousikin Sen jälkeen kaasulla ja kropalla tasapainottamalla saattoi keulia pitempiäkin matkoja. Äippä ei kyllä tykännyt kun kenkiä kului, mutta 3 isoveljeä oli jo raivannut tietä sen suhteen
    Huvittavinta tässä saadussa versiossa on se että ohi keulineen nuoren osuus itse onnettomuuteen oli olematon. Kaatuminen aiheutettiin kokonaan toiselle henkilölle. Siitä vaan saadaan se muovivasara jolla täällä toistuvasti yritetään nuijia näistä kaiken pahan alku ja juuri. Suurin osa sen tekee jos vaan uskallusta ja hevosvoimia sen tekemiseen riittää. Ne joilla ei riitä, korvaavat kokemuksen inhoamalla kaikkia niitä joilla se etunen joskus pystyyn pyrkii.

oi niitä aikoja kun kaikki motoristit lähtökohtaisesti sesoivat toistensa rinnalla silloinkin kun elämäntyyli ja ajotapa ei ollut yhteneväinen oman kanssa.
    olematon ja olematon, miten sen kukin ottaa. Kai huomasit että kerroin olleeni loppujen lopuksi syyllinen tähän kolariin aivan kuten iltalehden otsikko kertoo.
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan se ei ole ihan niin yksioikoista että peräänajaja maksaa.. tiedän tapauksen että nainen jarrutti kun sorsapesue tuli tien yli -> auto perään -> jarruttelijan piikkiin meni. Sorsa on kuulemma niin pieni eläin ettei sen takia hidastella

" Nopeusrajoitus alueella oli 40 kmh ja nopeutemme oli 45-50 kmh."
    ^ keulimalla ohi ja noin pieni nopeusero? Vai menikö auto 10km/h? Kuulostaa taas niin yhden osapuolen tarinalta että en ihmettele että oikeus päätti että autoilja on syytön. Vähän näyttämisen meiningillä taitanut pojat ajella, toinen menee keulimalla ohi ja toinen kyttää ohituspaikkaa metrin päässä takapuskurista ettei vain jää jälkeen.
    Voin kuvitella autoilijan reaktion jos vieressä rimpuilee 5km/h nopeuserolla päristin ja ajaa mahdollisesti lähelle etupuskuria kaistaa vaihtaessa niin niin siinä hieman jarrutetaan

Monesti näkee, myös moottoripyöriä ketkä kyttää ohituspaikaa ihan takapuskurissa kiinni. Ei välttämättä tarvita kuin kaasun hölläyksestä tuleva moottorijarrutus niin moottoripyörä törmää.

Saitko itse sankioita viritetystä moposta(?), jos kyseessä oli siis mopedi niin ei ihan vakiovehkeeltä kuulosta jos keulitaan autosta ohi, luulisi poliisinkin tämän ymmärtävän
    sanktiota ei tullut viritetystä moposta koska poliisit eivät tarkistaneet sitä tapahtumapaikalla. Oikeudessa ei myöskään kyselty oliko moponi tapahtuma hetkellä viritetty vai ei. Sen voin sanoa että olin vantaalla stunt kisoissa ja suoriuduin oman luokkani toiseksi eli SM-kakkoseksi joten pyörä pysyy siis nätisti hallinnassa yhdelläkin pyörällä eli toisinsanoen siitä ei ollut vaaraa ettäkö mopo olisi karannut käsistä tilanteessa jossa keulin tasaisella tiellä suoraan
  30.  
    Elämä on peliä.... vaikkei olla ömmeöricässa, eikä nimi ole Jerry Maguire .

Iänkaiket "kakarat ovat hölmöilleet" enemmän tai vähemmän.
    Toisilla heistä, jotain aina sattuessa, syttyy joku pieni lamppu siinä kohtaa missä lukee
    "idiootti" .

Pikku hiljaa "saldojen karttuessa" kokemus muuttuu ns. viisaudeksi, jolla ihan luonnostaan
    pienennetään erilaisten idioottimaisuuksien loputonta määrää.

Toiset ottaa tuon "oppimisen" itselleen jonkinlaiseksi jumalan ruoskaksi, joka hävittää kaiken ymmärryksen
    ja kyvyn suhteuttaa asioita.
    Tuohon kun vielä usein liittyy ns. "aikuistuminen", joka tässä yhteydessä tarkoittaa myös
    innostuksen, mielikuvituksen ja luovuuden katoamista (ainakin selvin päin), olisikin jo yhteiskunnallisesti
    merkittävä teko poistattaa itsensä täältä hupenevia luonnovaroja haaskaamasta .

Kyllähän aikuisen kuuluu "saada mitä tilaa", jos sitä oikein vaatimalla vaaditaan.
    Aidot vahingot ja "ajatuksissaan vilpittömästi tötöily", ovatkin sitten hieman toinen asia.
    Asiat voivat toki olla "karvat pystyyn nostattavia" ja seuraukset joskun katastrofaalisia,
    mutta shit happens...... Elämä on.....

Jostain kumman syystä kuitenkin "huonon asenteen ja täydellisen piittaamattomuuden" erottaa
    aika helposti aikuisten edesottamuksista...... ja siinä kohtaa sitten suurin & painavin moukari
    on paras työkalu..... ja kuten tiedämme.... on taottava silloin kun rauta on kuumaa .

Oikeussaleissa ne suurimmat nuijat istuu siellä salin puolella kiltisti kädet pöydällä.....
    ja hommat ratkotaan sellaisilla vauvojen hakkapukkivasaroilla.

Kairan laki ja kenttäoikeus eivät välttämättä ole kaikkien yhteiskuntasopimusten mukaisia......
    mutta niiden pohjalta on..... edelleen..... ainoa mahdollisuus "saada oikeutta".
    Muualta saa vaan erilaisia tuomioita.

Rauhaisaa Joulua kuitenkin kaikille
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen