Eli vika on siis se että vaihdoin stefat viikonlopulla vf:ääni ja nyt keula ei pelaa kunnolla. Joustaa hyvin alas mutta ylös pitää itse riuhtaista että nousee onko asennuksessa tullut joku virhe vai olen jättänyt jotain huomioimatta?. Öljyä oikealla puolella 3,3dl ja vasemmalla 3,25dl.
Kolmiopalat hiukankin toisiinsa nähden vinossa tai etuakselin keskitys metsässä olisivat helpoimmat syyt, todennäköisyysjärjestyksessä.
1. Kolmiopalat kiristetty liian tiukalle. Momentit on tyypillisesti 14-22Nm, eli pienet. Jos liian tiukalla, puristuu koko putki kasaan juuri muutaman sadasosamillin ja kiristää holkkeja liikaa liukuputkia vasten. ruuvit auki ja oikeaan momenttiin.
2. Kokeilu: Etuakselin *mutterin vastaikkaiselta puolelta telarin jalan akselia kiristävät ruuvit auki. Etujarrua vasten muutama rrrrrreipas pumppaus, ja akseli takaisin kiinni. Toimiiko nyt?
3. Kokeilu: Etupää ilmaan, eturengas pois, etulokkari pois, yläkolmion telariruuvit löysälle, emäputken akselin mutteria löysälle. Kolmiopalojen pitäisi näin oikaista itsensä. Voi vielä kokeilla pelkällä etuakselilla, sen tulisi nyt liukua nätisti paikalleen, jos telariputket on suorassa toisiinsa nähden. Sitten kiinni, ensin yläkolmion telariruuvit, sitten emäputken mutteri, tämän jälkeen käytetään vielä telariputken ruuvit auki ja kiinni (kolmiopala saattoi mennä alemmas). Kootaan loksut ja etupyörä jne, akselin kanssa muista kohta 2. Toimiiko?
Ellei, niin sitten sisuskaluissa voi tosiaan olla jotain väärin.
Edit: Ah, vanha VF. Kohta 1. ei niin todennäköinen, koska kyseessä ei ole USD-keula. Miksi laitoit öljyä eri määrät, kisapeleissä pelataan millilitroilla, toki VF:n kanssa ei varmaan ihan niin justiinsa.
Kohta 2 ja testaus osoittatuvat viaksi ja nyt on vika korjattu.Putket palauttavat hienosti ilman riuhtaisuja. *Öljyä on eri määrät putkissa Clymerin korjaus oppaan mukaa vasemmalle vähemmän kun siinä on antidive säätö.
Sama juttu lienee kaikissa antidive-hondissa, kokemusta vain-85 vf500f.(Toninen @ Elo. 09 2011,10:51) kirjoitti
Honda Blackbird ja antidive? Omassani ei ainakaan ollut. Itse asiassa koko etupäässä ei ole mitään säätöjä.
Antidive oli 80- luvun kikkailuja ja XXstä ei sitä/sellaista löydy.
.
Missä sanotaan että xx:ssä on antidive ?(vma @ Elo. 09 2011,19:43) kirjoitti
Tuossahan totesit "sama juttu on kaikissa antidive hondissa" kun keskusteluissa puhuttiin XX:n teleskooppien öljymäärästä. Keskustelun analogia siis kertoo että XX:ssä on sinun mukaan antidive, mitä siinä ei ole.(jr66 @ Elo. 09 2011,19:29) kirjoitti
.
Ja tuossa väitetään että "...kun siinä on antidive säätö...".(jr66 @ Elo. 09 2011,19:29) kirjoitti
Ei ole anti- diveä eikä muitakaan säätöjä.
.
Aiheen aloittajan Tonisen pyörä on vf500f -86, ei blackbird...(vma @ Elo. 09 2011,19:50) kirjoitti
^Ei vi*tu mä oon sekasin. Mistähän minä tuon Blackbirdin tuohon tempaisin. Pitää tarkastaa nappien määrä ja laatu heti. Sorry vänkäys..
.