Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Onkohan kellään kokemusta moisesta operaatiosta? Omassa kulkuneuvossa epäilys, että yksi suutin saattaisi vuotaa. Böödi ollut vähäisellä ajolla viimeiset kolme vuotta (500 kilsaa pätkä ajoa) eli käytännössä seissyt.

Foorumilta löytyi parin vuoden takaa tarinaa Alppilan autokorjaamosta Zadin suunnasta, missä suuttimia huoltaisivat. Interwepissä taas kiertää juttuja, että hurjimmat ovat uittaneet niitä itse ultraäänipesulaitteessa.

Kokemuksia olisi kiva kuulla molemmista. Aikomuksena on kyllä soitella Alppilaan ja kysäistä, josko onnaisi nuo Bläkkärin suuttimien huolto. Tallista löytyy kuitenkin tuo pesukonekin, että sekin vaihtoehto periaatteessa olemassa. Noita injektoreiden hintaa kun metsästi ulkomailta(270e), niin jäänee peseminen koklaamatta, jos Alppilan puhdistus hinnat pysyneet samana(30e/kpl).
    Maailman paras ja lyhyin satu:

Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".

Tyttö vastasi: "En"

Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.
    Itse ostin '05 XX:n, jolla oli ajettu parina viimeisenä vuonna ennen minua n 1tkm.

Oireita oli, että käynnistäessä kone jökkäsi, luulin akun olevan kaput. Mutta ongelma oli se, että regu oli juäänyt jumiin ja jakotukissa oli jatkuvasti täysi paine. Kaksi keskimmäistä suutinta oli antautunut.

Toisin kuin busan suuttimia, XX:n suuttimia ei voi purkaa. Tai siis voi, mutta kasaan saaminen on se ongelma.

Mulle meni (kuulemma) eka regu EU:ssa koko keksintöön. Piti tilata Jaappanista.

Ihanan kallista. Etsi varaosanumero (mulla oli 06164-PCB-000 orggisosa) ja kysele davidsilverspares tai joku muu. Jos tästä osasta ahdistaa. Hondaan ei kuitenkaan yleensä tarvi varaosia..?

Täällä on muistaakseni myös suositeltu toista niistä reguista, jos haluat testata. Kuulemma vaihtamalla isompipaineisempaan (?) moottorin käytön paranee.

Eedith: Olen käyttänyt joskus Forten suuttimien puhdistusainetta. Ja nykyään talvisin aina bensan säilytsainetta.

Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
    Alppilassa olen auton suuttimia käyttänyt, mukaan saa raportin virtauksista ennen ja jälkeen.

Aiemmin on myös ST-motorsissa Espoossa onnistunut, myös Turun suunnalla on / oli alan putiikki, nimeä en muista.

O-renkaat olen ostanut Tiivistekeskuksesta, tarvittava koko on löytynyt Googlettamalla.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
    Lainaa (xx99jkl @ Elo. 08 2011,20:20) kirjoitti
    Itse ostin '05 XX:n, jolla oli ajettu parina viimeisenä vuonna ennen minua n 1tkm.

Oireita oli, että käynnistäessä kone jökkäsi, luulin akun olevan kaput. Mutta ongelma oli se, että regu oli juäänyt jumiin ja jakotukissa oli jatkuvasti täysi paine. Kaksi keskimmäistä suutinta oli antautunut.

Toisin kuin busan suuttimia, XX:n suuttimia ei voi purkaa. Tai siis voi, mutta kasaan saaminen on se ongelma.

Mulle meni (kuulemma) eka regu EU:ssa koko keksintöön. Piti tilata Jaappanista.

Ihanan kallista. Etsi varaosanumero (mulla oli 06164-PCB-000 orggisosa) ja kysele davidsilverspares tai joku muu. Jos tästä osasta ahdistaa. Hondaan ei kuitenkaan yleensä tarvi varaosia..?

Täällä on muistaakseni myös suositeltu toista niistä reguista, jos haluat testata. Kuulemma vaihtamalla isompipaineisempaan (?) moottorin käytön paranee.

Eedith: Olen käyttänyt joskus Forten suuttimien puhdistusainetta. Ja nykyään talvisin aina bensan säilytsainetta.
    No just :-D

Juurikin sama taudin kuva mulla ollut, eli kone jäänyt nalkkiin, kun sitä käynnistää parin kuukauden seisonnan jälkeen. Ei nipponin miehen kamppeet näköjään kestä ajamattomuutta.

Purin sitten koko keksinnön siihen pisteeseen, että sain suuttimet kouraan, niin yksi pytty oli kosteana. Eli tästä voinee vetää johtopäätös, että selvitty yhden suuttimen menetyksellä.

Nyt täytynee sitten varmaan ottaa aikalisä tuossa suuttimien putsauksesta, näiden uusien tietojen myötä. Tai ainakin soitella, että mistä löytyisi tietäjä, joka kertoo mikä noista suuttimista on sökö ja mikä ei.

Selasin tuolla varaosanumerolla internettiä, niin jenkilän hinnat alkaa jostain 128 taalasta päättyen enkkujen 270 puntaan.

Mutta kiitokset auttavasta kommentista.
    Maailman paras ja lyhyin satu:

Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".

Tyttö vastasi: "En"

Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.
  5.  
    Hyvä, jos tarinastani on apua.

Mulla se käynnistys oli tuskaista, kun sylinterissä oli bensaa enemmän, kuin palotilan tilavuus mäntä ylhäällä. Siitä sitten kuutosella kun työnsi hiljaa eteenpäin, valui bensat sitten männän ja sylinterin välistä öljyjen sekaan... *

Sitten se lähti startilla käyntiin, nuo vuotaneiden suutimien sylinterit lähti viimeisenä, kun 'kuivuivat' bensasta. Kun sitten kokeilin suihkuttaa vettä pakosarjaan, niin keskimmäiset sylkyt ne siinä sitten olivat vuotaneet suuttimistaan, koska niiden pakoputkien pinta kuivui viimeisinä.

Regun nummeeroa kandeis tsekata täältä, varmaankin tuosta XX ketjusta löytyy. Kun ei ne suuttimet antaudu, ellei regussa ole vikaa. Uskoakseni.

Toivottavasti saat pelisi soimaan. Ja niin, kuin sen kuuluukin *

Kandee ajaa motolla ja laittaa gasoliiniin sekaan talvisin säilöntäainetta. *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K