Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 235:een 235:sta
  1. #211
    Lainaa Wiwwee kirjoitti Katso viesti
    Sähköautotkin luultavasti tarvii katsastaa vuosittain niin näkeehän sen ajetun kilometrimäärän siitä auton mittarista.
    Ei siihen mitään gps kyttäysbokseja tarvita jos haluaa kilometreistä verottaa.
    Jaha, no sit ei huolta hättää.. Noita kilsojahan saa helpostikkin pois mittaristosta, näinhän ne on tuolla Saksankin maalla tehny jo aikaa. Merssissä mittarissa 150tkm ja tasan varmasti ajettu min. tuplat.. Siis ei itsellä ku en sellasella aja mut kuullu ja onhan noista ollu juttuaki lehissä asti. Uusissa vielä helpompaa kuulemma ku osaa.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  2. #212
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Jaha, no sit ei huolta hättää.. Noita kilsojahan saa helpostikkin pois mittaristosta, näinhän ne on tuolla Saksankin maalla tehny jo aikaa. Merssissä mittarissa 150tkm ja tasan varmasti ajettu min. tuplat.. Siis ei itsellä ku en sellasella aja mut kuullu ja onhan noista ollu juttuaki lehissä asti. Uusissa vielä helpompaa kuulemma ku osaa.
    Ihan yhtä helppoa häiritä gps:sää laite taitaa maksaa alta 10e
    Elämä on onneksi mutkikasta
  3. #213
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Ihan yhtä helppoa häiritä gps:sää laite taitaa maksaa alta 10e
    Yrittävät sellaista, että jos gps-signaalia tai 3g-verkkoa ei löydy, sakotetaan ruuhkakilometrien mukaan tai kone sammuu kokonaan. Asiahan ei hidasta muuten, kuin että joutuu ostamaan helvetinkonetta varten oman ECU:n tai emulaattorin. Lisäksi maanteille tulee noin 50 valvontaporttia, jotka tarkastavat, että helvetinkone on käynnissä. Noiden sijainti päivittynee navigaattoriin varoituksineen ja kiertosuosituksineen noin kolmessa päivässä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #214
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Yrittävät sellaista, että jos gps-signaalia tai 3g-verkkoa ei löydy, sakotetaan ruuhkakilometrien mukaan tai kone sammuu kokonaan. Asiahan ei hidasta muuten, kuin että joutuu ostamaan helvetinkonetta varten oman ECU:n tai emulaattorin. Lisäksi maanteille tulee noin 50 valvontaporttia, jotka tarkastavat, että helvetinkone on käynnissä. Noiden sijainti päivittynee navigaattoriin varoituksineen ja kiertosuosituksineen noin kolmessa päivässä.
    Jotenkin tuohon suuntaan... tulee siis moninkertaiset järjestelmät jotka toimivat matriisissa ja mikäli yksikin parametri ei täsmää niin tarkistukset käyntiin - ja sanktiot on kotisähköpostissa (mikä lienee laskutus tsydeemi tuolloin käytössä ) ennen kuin kyseinen yhteiskunnan vihollinen on palannut rikolliselta retkeltään...
    Joo, okei, liittyy tämä sen verran tuohon aloittaja otsikkoon, ettei poliisisedän kuuloaistia tarvita tulevaisuudessa, tehokkaat tietokoneet ja softat hoitavat valvonnan ja sakotuksen, laskutuksen ja perinnän...

    Mutta nouhätä, veikkaan että nykysukupolvi kasvaa >2m horsmaa ennen kuin tällaiseen yhteiskunnan hallintaan tarvittavat standardit, laitekanta ja lainsäädäntö on olemassa -eli ei kun hanaa - ja killerit kiinni.
    MAD (mean absolute deviation)
  5. #215
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Ihan yhtä helppoa häiritä gps:sää laite taitaa maksaa alta 10e
    Häiritään vaan mutta sitten kun katsastus on mukana tässä tarkastelemassa kilsoja huijareiden varalta.

    Niin ja tämä mikäli KANSA (ei Tapani) ei nouse vastarintaan tälläisen sikailun osalta!
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  6. #216
    Kannatettu! (Jätän kommentoimatta mielipiteeni tästä porvarisikojen keksinnöstä siveyssyistä.)
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  7. #217
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    (samalla voi tukea motoristorantea ja kannattaa tätä https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/625)
    - aaapuuwaaa, tää oli sairaan sopiva tuohon meikäläisen "tulevaisuuden visioon", liitettynä liikkumisen vapauteen...
    Toisinaan sarkasmi on witun waikea laji, mut ny weepeellä tais osua kohdalleen...
    MAD (mean absolute deviation)
  8. #218
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Yrittävät sellaista, että jos gps-signaalia tai 3g-verkkoa ei löydy, sakotetaan ruuhkakilometrien mukaan tai kone sammuu kokonaan. Asiahan ei hidasta muuten, kuin että joutuu ostamaan helvetinkonetta varten oman ECU:n tai emulaattorin. Lisäksi maanteille tulee noin 50 valvontaporttia, jotka tarkastavat, että helvetinkone on käynnissä. Noiden sijainti päivittynee navigaattoriin varoituksineen ja kiertosuosituksineen noin kolmessa päivässä.
    Vahvojen huhujen mukaan kaikki noista porteista eivät ole suinkaan kiinteitä. Toinen mikä miellyttää tavallisia tallaajia on se että jos joka toisessa autossa on gps ja 800-2100mhz taajuusalueen jammereita niin saattaa navigoinnista ja kännykänkäytöstä tulla melko hauskaa muutenkin.
    Kai noi autoveroa vastaavat rahankeräilyt olis voinut hoitaa hieman yksinkertaisemminkin jos vaan olis ollut hitunenkin maalaisjärkeä pelissä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  9. #219
    Ei liity alkuperäiseen kysymykseen mutta gps-seurantaan...

    Olemme viime vuosien teknisen kehityksen seuraamuksena suistumassa kiihtyvää vauhtia kohti sellaista yhteiskuntaa jossa riittävillä valtuuksilla (valtuuksiahan voidaan aina sopivasti muuttaa) varustettu taho tietää sinusta kaiken, siis kaiken, keskusteletko sähköpostitse kaverisi kanssa pullanpaistosta vai jostain muusta, mitä ostat kaupasta, maksalaatikkoa ja sen kyytipojaksi maitoa tai ehkä koffin kolmosta tai että haetko kuuklesta enimmäkseen pornoa tai jotain muuta.

    Tällä hetkellä tiedot yksilön käyttäytymisestä on hajallaan eri toimijoiden välillä mutta siinä vaiheessa kun näitten tahojen (juuri nyt facebook, google, NSA, ja jopa esim. S-ketju ja K-ketju yms. bonuskortit) tiedot yhdistyvät ja siihen liitetään mukaan gps-seuranta, ihmisen yksityisyys on täysin kadonnut.

    Mutta miksi ne vääjäämättä yhdistyy? Siksi että se on valtaeliitin (lue rahaeliitin, suurten globaalien yhtiöitten) etujen mukaista ja poliittisella eliitillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin taipua erilaisiin ehtoihin, se nähdään jokapäiväisessä elämässä, esim. google saa halvempaa sähköä Suomesta kuin muut.

    Kyllönen/Ollila vakuuttaa televisiossa että tietoturvasta/yksityisyyden suojasta tullaan huolehtimaan.

    Aika huvittavaa puhettaa kun samaan aikaan mediassa kerrotaan että NSA on kuunnellut Merkelin puhelinta tai Räsänen vakuuttaa että laitetaan todistajansuojelu/ilmiantaja-tiedot vaikka sitten kassakaappiin josta niitä ei kukaan saa tietää (pitääkö tosiaan tiedot laittaa paperille kassakaappin, siis ei tietokoneelle joka on ehkä verkossa, ei taida Räsänen itsekään luottaa tietoturvaan?)

    On olemassa Wikileaks ja Assange sekä Snowden jotka ovat tuoneet julkisuuteen erilaisia paljastuksia mutta kuinka paljon on sellaisia henkilöitä/tahoja jotka vaihtavat tietoja julkisuudelta piilossa... ja kun muistetaan että kaikki tiedot ovat vuodettavissa/paljastettavissa, voidaan olettaa että niin varmaa tietokantaa/verkkoa ei ole vielä keksitty että joku asiasta tarpeeksi kiinnostunut taho ei sitä pystyisi murtamaan tai muuten saamaan tietoonsa.
    Viimeksi muokannut: collikka; 21.12.2013 klo 23:27.
    juuri nyt pyörätön
  10. #220
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Kyllönen/Ollila vakuuttaa televisiossa että tietoturvasta/yksityisyyden suojasta tullaan huolehtimaan.
    Jotenkin on helppo uskoa poliitikkojen vakuuttelua siitä, ettei he ole yksittäisen ihmisen asioista kiinnostuneita. Poliitikkohan ei yhdestä ihmisestä perusta paskan vertaa. Niitä kiinnostaa vaan äänestäjät ja nekin vain sitten kun niitä alkaa kerääntyä jonkun ajatuksen taakse, mieluummin niiden oman.

    Vastustan ihan periaatteesta sitä, että ihmisten olinpaikkaa seurataan ja tallennetaan. Joku sanoo, että puhelintakin seurataan. Siinä on tosin se, että voit aina halutessasi sammuttaa puhelimen, käyttää puhelinta, jossa ei ole GPS:ää tai käyttää prepaid -korttia.

    Jos joku sanoo, ettei ihmisen olinpaikan tallentamiselle ole mitään tarvetta niin sitä ei myöskään pidä kerätä.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  11. #221
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Jaha, no sit ei huolta hättää.. Noita kilsojahan saa helpostikkin pois mittaristosta, näinhän ne on tuolla Saksankin maalla tehny jo aikaa. Merssissä mittarissa 150tkm ja tasan varmasti ajettu min. tuplat.. Siis ei itsellä ku en sellasella aja mut kuullu ja onhan noista ollu juttuaki lehissä asti. Uusissa vielä helpompaa kuulemma ku osaa.
    Ei se kilsojen poisto kovin helppoa oo niin kuin väität ja tuskin kovin moni näkee vaivaa runkata autonsa mittaristoa kiertääkseen muutaman sentin km veroa.
    Uusissa autoissa vielä vaikeampaa kun täytyy olla pelit ja vehkeet ja tietotaitoa että pysyy auton "tietokoneeseen" murtautumaan ja muuttelee asetuksia ja lukuja.
    Varmaan kalliinpaa hommaa kun se km veron maksu.

    Koko pointti oli muutenkin että ton kilssaveron saa kyllä kerättyä helpommin ja fiksummin kuin gps kyylä-vakoilubokseja asentamalla joka autoon.
    Ollila ja kumppanit vaan koittaa tyrkyttää paskaa vaihtoehtoa koska heille se on hyvä bisnes.
    Viimeksi muokannut: Wiwwee; 22.12.2013 klo 01:50.
    Aina mutkia matkassa.
  12. #222
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Ei liity alkuperäiseen kysymykseen mutta gps-seurantaan...
    Kyllönen/Ollila vakuuttaa televisiossa että tietoturvasta/yksityisyyden suojasta tullaan huolehtimaan.
    Niin Nyt viimeksi iso tietomurto suomessa, no ilmoitus tuli vinkkinä toisesta maasta....Eli ei todellakaan ole asiat hyvin, no en teidä miten 10v päästä kun tuo olisi tulossa, mutta ei hyvältä näytä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #223
    Näyttäisi liikennevaliokunnan 16 jäsenestä viisi kannattavan etävalvontaa:

    http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201317756/304

    Paskoilla ideoilla ei siis ole kannatusta edes omien keskuudessa, mikä on ihan hyvä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #224
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Valtaosassa sakoista ei ole olemassa mitään erillistä tutkalukemaa.
    Se nopeus todetaan tutkan näytöltä ja kirjataan mittauspöytäkirjaan.
    Tämä epäkohta on juurikin omiaan lisäämään virhemahdollisuutta ja kansalaisen epäluottamusta poliisia ja ylinopeuden mittaamista kohtaan.

    Tuo mitatun nopeuden lukitseminen näyttöön napin painalluksella on tutkan perusominaisuuksia, jota poliisi ei käytä, koska ei tarvitse. Oikeudessa kun menee näyttö läpi muistikuvankin perusteella siitä mikä lukema tutkan näytössä välähti. Olen kuullut poliisin perustelevan lukituksen käyttämättömyyttä sillä, että jatkuvasti saisi olla kieli keskellä suuta kapula kädessä painelemassa nappia, kun lukemat koko ajan näytössä muuttuvat. Itselleni tuo napin käyttämättömyys maksoi 880 euroa, kun poliisi teki inhimillisen virheen mitatessa nopeuksia.

    Yhdysvalloissa protokollaan kuuluu automaattisesti lukeman lukitseminen näyttöön, ilman lukitsemista ei ole näyttöä tapahtuneesta.

    Jokainen voi itsekseen miettiä kumpi tapa on parempi kansalaisen oikeusturvan kannalta.
    Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
  15. #225
    Tuon luulisi kuuluvan perusoikeuksiin, että lukema näytetään asiakkaalle.
    Siinä myös pullikointi voisi vähentyä oikeusturvankin parantuessa.

    Pitäisikö kansanedustajille kirjoittaa ja vaatia lakiin teksti, että lukema on näytettävä.
    Tai videoitu kuva josta näkee nopeuden.
  16. #226
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Tuon luulisi kuuluvan perusoikeuksiin, että lukema näytetään asiakkaalle.
    Siinä myös pullikointi voisi vähentyä oikeusturvankin parantuessa.

    Pitäisikö kansanedustajille kirjoittaa ja vaatia lakiin teksti, että lukema on näytettävä.
    Tai videoitu kuva josta näkee nopeuden.
    Pitäisi. Netistä saattaa muuten edelleen löytää kansanedustaja Sulo Aittoniemen kirjallisen kysymyksen asiasta. Sulo oli huolissaan kansalaisten oikeusturvasta jo vuonna 1999, kun digitaalinäyttöiset mittauslaitteet yleistyivät nopeudenvalvonnassa. Huvittavaa on muuten se, että vasta-argumentoinnissa käytettiin tuolloin mahdollisuutta lukita mitattu nopeus näyttöön, jolloin "Sutin" huoli on aiheeton. Käytäntö on osoittanut, että juuri noinhan ei yleisesti toimita eikä kukaan edes edellytä sitä.
    Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
  17. #227
    Lainaa harrives kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi. Netistä saattaa muuten edelleen löytää kansanedustaja Sulo Aittoniemen kirjallisen kysymyksen asiasta. Sulo oli huolissaan kansalaisten oikeusturvasta jo vuonna 1999, kun digitaalinäyttöiset mittauslaitteet yleistyivät nopeudenvalvonnassa. Huvittavaa on muuten se, että vasta-argumentoinnissa käytettiin tuolloin mahdollisuutta lukita mitattu nopeus näyttöön, jolloin "Sutin" huoli on aiheeton. Käytäntö on osoittanut, että juuri noinhan ei yleisesti toimita eikä kukaan edes edellytä sitä.
    Ei kai siinä mitään jos tarjotaan sitä mitä on tilannut ja haluaa kuitenkin
    aloittaa..... öhh.... prosessiteknisen venkoilun .

    Kaikesta huolimatta yhteiskunta toimii siten, että virkamerkki taskussa "ollaan hieman tasa-arvoisempi"
    kuin rivikansalainen, armoton kusettaminen on pahimmillaankin "näkemysero".......
    ja satojen tuhansien "selittämättömät pinkat" nurkissa ovat ihan ok..... .

    Tuosta tekniikan kehittymisestä ja sen käyttämisestä kuitenkin sen verran, että
    elävästä elämästä löytyy paljon.... merkittävämpiäkin puitteita ja asioita joissa
    ajatus ja näkemys on sen suuntainen että on "menty eteenpäin" uudella tekniikalla, mutta lopputulemaa
    tarkastellen ei ole mahdollista päätyä muuhun kuin siihen, että investointi oli kallis....
    käyttöönotto raskas prosessi.... ja asian ydin.... varsin yksinkertainen ja selkeä juttu,
    onkin muuttunut ihan päinvastaiseksi..

    Missä puitteissa ja ympäristössä moinen kuitenkin toimii ja miksi?

    Sellaisessa jossa asioiden mennessä "pieleen", vääryyttä kokevalla on toki "perustuslaillinen"
    oikeus ja mahdollisuus lähteä kampeamaan asiaa raiteilleen.......
    mutta kun eletään kuitenkin arkitodellisuudessa......

    Voi ihan yhtä hyvin vaihtaa nimensä samaksi kuin kaverilla joka tykkäsi "vääntää tuulimyllyjen kanssa" .

    Miten byrokratia ja byrokraatti laitetaan kontalleen.......

    Ihan samalla tapaa kuin se laittaa "palveltavansa" härskisti kontalleen .

    Kaatamalla tuutin täydeltä lakisääteisesti lapiotavaa paskaa niskaan ja tunkemalla sitä
    joka luukusta sisään .

    Jos se ei maistu hyvällä..... aloitetaan "paskan syöttö" kerrosta ylemmäs..... jne. jne.

    Melko yksinkertaista..... mutta toimivaa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #228
    Lainaa harrives kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi. Netistä saattaa muuten edelleen löytää kansanedustaja Sulo Aittoniemen kirjallisen kysymyksen asiasta. Sulo oli huolissaan kansalaisten oikeusturvasta jo vuonna 1999, kun digitaalinäyttöiset mittauslaitteet yleistyivät nopeudenvalvonnassa. Huvittavaa on muuten se, että vasta-argumentoinnissa käytettiin tuolloin mahdollisuutta lukita mitattu nopeus näyttöön, jolloin "Sutin" huoli on aiheeton. Käytäntö on osoittanut, että juuri noinhan ei yleisesti toimita eikä kukaan edes edellytä sitä.
    Siinä on toinenkin nappula, "testaa näyttö" ainakin vanhemmissa malleissa. Siitä sai näppärästi mitattua
    autolle 88 lukemat vaikka se olisi ollut paikallaan Kaveri sai sakot juuri 88 nopeudesta eikä varmasti ajanut sitä vauhtia. Mutta poliisihan on aina erehtymätön.
  19. #229
    Mää sain ainakin viimeksi katsoa sellaista tutkan printtaamaa "kuittia" nopeudestani. Tiedä sitten pystyvätkö kaikki vekottimet moiseen. Siitä on jo aikaa...
    <p>2002-2014</p>
  20. #230
    Taitaa aika pieni prosentti... jos sitäkään loppujen lopuksi olla
    ihan hatusta vedettyjä nopeuksia tai oikeusmurhia.

    Siinä kohtaa kun se sattuu oikeasti omalle kohdalle,
    ei tosin paljoa jeesaa vaikka "Väyrynen onkin vielä elossa" .

    Jos on ihan saletti, ettei "tullut vedettyä".... ja ihan muutenkin.....
    ei haittaa vaikka rauhassa ensin kuulostelee "mitä laitetaan" .

    Heti alkuun kun menee neuvomaan että kannattaa työntää
    se fööni sinne mistä konstaapeli itsekin on peräisin, saattaa ihan
    asiastakin neuvotteleminen olla hieman hankalampi rasti .

    Ei taida auttaa vaikka sitten ottaisikin "ei kyennyt mieltänsä malttamaan"- kortin esiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #231
    Lainaa Fibanacci kirjoitti Katso viesti
    Se nyt on aivan sama onko se nopeus nähty vaikka kahvinporoista jos määrätty rangaistus on oikea. Jos kirjoitetaan sakko tilanteessa missä ei ole ylinopeutta ajettu niin sitten aletaan puhumaan oikeusmurhasta ja väärästä kohtelusta. Näin se ainakin meikäläisen oikeustajun mukaan menee. En väitä, ettei itseä vastaavassa tilanteessa vituttais.
    Koskahan ottavat sen vesikidutuksen käyttöön että saavat asiakkaan myöntämään koska sakkohan tulee oikeutetusti näinkin. Ainakin osalle ..
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  22. #232
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Tuon luulisi kuuluvan perusoikeuksiin, että lukema näytetään asiakkaalle.
    Siinä myös pullikointi voisi vähentyä oikeusturvankin parantuessa.

    Pitäisikö kansanedustajille kirjoittaa ja vaatia lakiin teksti, että lukema on näytettävä.
    Tai videoitu kuva josta näkee nopeuden.
    Kansalaisaloite ainesta.


    Tähän asti on mennyt näin:

    - "Näytätkö vielä sen nopeuden tosta tutkalta?"
    -- "En, mä kerkesin sammuttaa sen jo"
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  23. #233
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Kansalaisaloite ainesta.


    Tähän asti on mennyt näin:

    - "Näytätkö vielä sen nopeuden tosta tutkalta?"
    -- "En, mä kerkesin sammuttaa sen jo"
    Jep! Kansalaisaloite on hyvä idea Ihan hyvä tuollainen kanava mitä kautta on edes mahdollisuus meillä ns. tavallisilla tallaajilla vaikuttaa asioihin muutamalla hiiren klikkaamisella. Paljonko ääniä tarvitaan että alotteessa on voimaa eduskunnassa?

    EDIT: Tulipa nuolaistua liian aikaisin... Näköjään 50 000 nimeä tarvitaan. Tuolla älyttömällä vaatimuksella taataan se, ettei edeskunnassa tarvi vaivautua käsittelemään alotteita. 203 tehtyä, joista 2 toimitettu eduskuntaan.
    Viimeksi muokannut: Silverwing; 25.01.2014 klo 10:35.
    CB K R
  24. #234
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Jep! Kansalaisaloite on hyvä idea Ihan hyvä tuollainen kanava mitä kautta on edes mahdollisuus meillä ns. tavallisilla tallaajilla vaikuttaa asioihin muutamalla hiiren klikkaamisella. Paljonko ääniä tarvitaan että alotteessa on voimaa eduskunnassa?

    EDIT: Tulipa nuolaistua liian aikaisin... Näköjään 50 000 nimeä tarvitaan. Tuolla älyttömällä vaatimuksella taataan se, ettei edeskunnassa tarvi vaivautua käsittelemään alotteita. 203 tehtyä, joista 2 toimitettu eduskuntaan.
    Parempi tapa olisi varmasti saada kansanedustaja ajamaan asiaa. Sopivin edustaja tähän olisi selkeästi kansanedustaja Ismo Soukola, siviiliammatiltaan poliisi. Ismo Soukola on itse työskennellyt vuosia LP:ssa ja hänellä on käytännön kokemusta liikenteenvalvonnasta ja nopeuksien mittaamisesta. Aikoinaan jopa kirjoitti artikkelin paikallislehteen (valitettavasti tätä en enää netistä löytänyt) nopeuksien mittaamisesta ja siihen liittyvästä virhemahdollisuudesta.

    Tällä hetkellä ongelma on erityisesti tuomioistuimissa, joissa mikä tahansa näyttö menee läpi, kun todistajana on poliisi. Myös poliisin tekemät inhimilliset virheet.
    Viimeksi muokannut: harrives; 25.01.2014 klo 14:16.
    Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
  25.  
  26. #235
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Kansalaisaloite ainesta.


    Tähän asti on mennyt näin:

    - "Näytätkö vielä sen nopeuden tosta tutkalta?"
    -- "En, mä kerkesin sammuttaa sen jo"
    Kunhan gps-seuranta käyttöön otetaan, niin eihän sitä enää ole poliisilla nopeusvalvonnan osalta mitään tarvetta, eikä valvontakameroilla. Sieltä nähdään että missä ollaan ajeltu, mitä teitä pitkin ja kuinka lujaa...
    Viimeksi muokannut: Zuhis83; 27.01.2014 klo 14:01.
    Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678