Jaha, no sit ei huolta hättää.. Noita kilsojahan saa helpostikkin pois mittaristosta, näinhän ne on tuolla Saksankin maalla tehny jo aikaa. Merssissä mittarissa 150tkm ja tasan varmasti ajettu min. tuplat.. Siis ei itsellä ku en sellasella aja mut kuullu ja onhan noista ollu juttuaki lehissä asti. Uusissa vielä helpompaa kuulemma ku osaa.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Yrittävät sellaista, että jos gps-signaalia tai 3g-verkkoa ei löydy, sakotetaan ruuhkakilometrien mukaan tai kone sammuu kokonaan. Asiahan ei hidasta muuten, kuin että joutuu ostamaan helvetinkonetta varten oman ECU:n tai emulaattorin. Lisäksi maanteille tulee noin 50 valvontaporttia, jotka tarkastavat, että helvetinkone on käynnissä. Noiden sijainti päivittynee navigaattoriin varoituksineen ja kiertosuosituksineen noin kolmessa päivässä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jotenkin tuohon suuntaan... tulee siis moninkertaiset järjestelmät jotka toimivat matriisissa ja mikäli yksikin parametri ei täsmää niin tarkistukset käyntiin - ja sanktiot on kotisähköpostissa (mikä lienee laskutus tsydeemi tuolloin käytössä) ennen kuin kyseinen yhteiskunnan vihollinen on palannut rikolliselta retkeltään...
Joo, okei, liittyy tämä sen verran tuohon aloittaja otsikkoon, ettei poliisisedän kuuloaistia tarvita tulevaisuudessa, tehokkaat tietokoneet ja softat hoitavat valvonnan ja sakotuksen, laskutuksen ja perinnän...
Mutta nouhätä, veikkaan että nykysukupolvi kasvaa >2m horsmaa ennen kuin tällaiseen yhteiskunnan hallintaan tarvittavat standardit, laitekanta ja lainsäädäntö on olemassa-eli ei kun hanaa - ja killerit kiinni.
MAD (mean absolute deviation)
Kannatettu! (Jätän kommentoimatta mielipiteeni tästä porvarisikojen keksinnöstä siveyssyistä.)
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Vahvojen huhujen mukaan kaikki noista porteista eivät ole suinkaan kiinteitä. Toinen mikä miellyttää tavallisia tallaajia on se että jos joka toisessa autossa on gps ja 800-2100mhz taajuusalueen jammereita niin saattaa navigoinnista ja kännykänkäytöstä tulla melko hauskaa muutenkin.
Kai noi autoveroa vastaavat rahankeräilyt olis voinut hoitaa hieman yksinkertaisemminkin jos vaan olis ollut hitunenkin maalaisjärkeä pelissä
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ei liity alkuperäiseen kysymykseen mutta gps-seurantaan...
Olemme viime vuosien teknisen kehityksen seuraamuksena suistumassa kiihtyvää vauhtia kohti sellaista yhteiskuntaa jossa riittävillä valtuuksilla (valtuuksiahan voidaan aina sopivasti muuttaa) varustettu taho tietää sinusta kaiken, siis kaiken, keskusteletko sähköpostitse kaverisi kanssa pullanpaistosta vai jostain muusta, mitä ostat kaupasta, maksalaatikkoa ja sen kyytipojaksi maitoa tai ehkä koffin kolmosta tai että haetko kuuklesta enimmäkseen pornoa tai jotain muuta.
Tällä hetkellä tiedot yksilön käyttäytymisestä on hajallaan eri toimijoiden välillä mutta siinä vaiheessa kun näitten tahojen (juuri nyt facebook, google, NSA, ja jopa esim. S-ketju ja K-ketju yms. bonuskortit) tiedot yhdistyvät ja siihen liitetään mukaan gps-seuranta, ihmisen yksityisyys on täysin kadonnut.
Mutta miksi ne vääjäämättä yhdistyy? Siksi että se on valtaeliitin (lue rahaeliitin, suurten globaalien yhtiöitten) etujen mukaista ja poliittisella eliitillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin taipua erilaisiin ehtoihin, se nähdään jokapäiväisessä elämässä, esim. google saa halvempaa sähköä Suomesta kuin muut.
Kyllönen/Ollila vakuuttaa televisiossa että tietoturvasta/yksityisyyden suojasta tullaan huolehtimaan.
Aika huvittavaa puhettaa kun samaan aikaan mediassa kerrotaan että NSA on kuunnellut Merkelin puhelinta tai Räsänen vakuuttaa että laitetaan todistajansuojelu/ilmiantaja-tiedot vaikka sitten kassakaappiin josta niitä ei kukaan saa tietää (pitääkö tosiaan tiedot laittaa paperille kassakaappin, siis ei tietokoneelle joka on ehkä verkossa, ei taida Räsänen itsekään luottaa tietoturvaan?)
On olemassa Wikileaks ja Assange sekä Snowden jotka ovat tuoneet julkisuuteen erilaisia paljastuksia mutta kuinka paljon on sellaisia henkilöitä/tahoja jotka vaihtavat tietoja julkisuudelta piilossa... ja kun muistetaan että kaikki tiedot ovat vuodettavissa/paljastettavissa, voidaan olettaa että niin varmaa tietokantaa/verkkoa ei ole vielä keksitty että joku asiasta tarpeeksi kiinnostunut taho ei sitä pystyisi murtamaan tai muuten saamaan tietoonsa.
Viimeksi muokannut: collikka; 21.12.2013 klo 23:27.
juuri nyt pyörätön
Jotenkin on helppo uskoa poliitikkojen vakuuttelua siitä, ettei he ole yksittäisen ihmisen asioista kiinnostuneita. Poliitikkohan ei yhdestä ihmisestä perusta paskan vertaa. Niitä kiinnostaa vaan äänestäjät ja nekin vain sitten kun niitä alkaa kerääntyä jonkun ajatuksen taakse, mieluummin niiden oman.
Vastustan ihan periaatteesta sitä, että ihmisten olinpaikkaa seurataan ja tallennetaan. Joku sanoo, että puhelintakin seurataan. Siinä on tosin se, että voit aina halutessasi sammuttaa puhelimen, käyttää puhelinta, jossa ei ole GPS:ää tai käyttää prepaid -korttia.
Jos joku sanoo, ettei ihmisen olinpaikan tallentamiselle ole mitään tarvetta niin sitä ei myöskään pidä kerätä.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Ei se kilsojen poisto kovin helppoa oo niin kuin väität ja tuskin kovin moni näkee vaivaa runkata autonsa mittaristoa kiertääkseen muutaman sentin km veroa.
Uusissa autoissa vielä vaikeampaa kun täytyy olla pelit ja vehkeet ja tietotaitoa että pysyy auton "tietokoneeseen" murtautumaan ja muuttelee asetuksia ja lukuja.
Varmaan kalliinpaa hommaa kun se km veron maksu.
Koko pointti oli muutenkin että ton kilssaveron saa kyllä kerättyä helpommin ja fiksummin kuin gps kyylä-vakoilubokseja asentamalla joka autoon.
Ollila ja kumppanit vaan koittaa tyrkyttää paskaa vaihtoehtoa koska heille se on hyvä bisnes.
Viimeksi muokannut: Wiwwee; 22.12.2013 klo 01:50.
Aina mutkia matkassa.
Näyttäisi liikennevaliokunnan 16 jäsenestä viisi kannattavan etävalvontaa:
http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201317756/304
Paskoilla ideoilla ei siis ole kannatusta edes omien keskuudessa, mikä on ihan hyvä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tämä epäkohta on juurikin omiaan lisäämään virhemahdollisuutta ja kansalaisen epäluottamusta poliisia ja ylinopeuden mittaamista kohtaan.
Tuo mitatun nopeuden lukitseminen näyttöön napin painalluksella on tutkan perusominaisuuksia, jota poliisi ei käytä, koska ei tarvitse. Oikeudessa kun menee näyttö läpi muistikuvankin perusteella siitä mikä lukema tutkan näytössä välähti. Olen kuullut poliisin perustelevan lukituksen käyttämättömyyttä sillä, että jatkuvasti saisi olla kieli keskellä suuta kapula kädessä painelemassa nappia, kun lukemat koko ajan näytössä muuttuvat. Itselleni tuo napin käyttämättömyys maksoi 880 euroa, kun poliisi teki inhimillisen virheen mitatessa nopeuksia.
Yhdysvalloissa protokollaan kuuluu automaattisesti lukeman lukitseminen näyttöön, ilman lukitsemista ei ole näyttöä tapahtuneesta.
Jokainen voi itsekseen miettiä kumpi tapa on parempi kansalaisen oikeusturvan kannalta.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Tuon luulisi kuuluvan perusoikeuksiin, että lukema näytetään asiakkaalle.
Siinä myös pullikointi voisi vähentyä oikeusturvankin parantuessa.
Pitäisikö kansanedustajille kirjoittaa ja vaatia lakiin teksti, että lukema on näytettävä.
Tai videoitu kuva josta näkee nopeuden.
Pitäisi. Netistä saattaa muuten edelleen löytää kansanedustaja Sulo Aittoniemen kirjallisen kysymyksen asiasta. Sulo oli huolissaan kansalaisten oikeusturvasta jo vuonna 1999, kun digitaalinäyttöiset mittauslaitteet yleistyivät nopeudenvalvonnassa. Huvittavaa on muuten se, että vasta-argumentoinnissa käytettiin tuolloin mahdollisuutta lukita mitattu nopeus näyttöön, jolloin "Sutin" huoli on aiheeton. Käytäntö on osoittanut, että juuri noinhan ei yleisesti toimita eikä kukaan edes edellytä sitä.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Ei kai siinä mitään jos tarjotaan sitä mitä on tilannut ja haluaa kuitenkin
aloittaa..... öhh.... prosessiteknisen venkoilun.
Kaikesta huolimatta yhteiskunta toimii siten, että virkamerkki taskussa "ollaan hieman tasa-arvoisempi"
kuin rivikansalainen, armoton kusettaminen on pahimmillaankin "näkemysero".......
ja satojen tuhansien "selittämättömät pinkat" nurkissa ovat ihan ok......
Tuosta tekniikan kehittymisestä ja sen käyttämisestä kuitenkin sen verran, että
elävästä elämästä löytyy paljon.... merkittävämpiäkin puitteita ja asioita joissa
ajatus ja näkemys on sen suuntainen että on "menty eteenpäin" uudella tekniikalla, mutta lopputulemaa
tarkastellen ei ole mahdollista päätyä muuhun kuin siihen, että investointi oli kallis....
käyttöönotto raskas prosessi.... ja asian ydin.... varsin yksinkertainen ja selkeä juttu,
onkin muuttunut ihan päinvastaiseksi..
Missä puitteissa ja ympäristössä moinen kuitenkin toimii ja miksi?
Sellaisessa jossa asioiden mennessä "pieleen", vääryyttä kokevalla on toki "perustuslaillinen"
oikeus ja mahdollisuus lähteä kampeamaan asiaa raiteilleen.......
mutta kun eletään kuitenkin arkitodellisuudessa......
Voi ihan yhtä hyvin vaihtaa nimensä samaksi kuin kaverilla joka tykkäsi "vääntää tuulimyllyjen kanssa".
Miten byrokratia ja byrokraatti laitetaan kontalleen.......
Ihan samalla tapaa kuin se laittaa "palveltavansa" härskisti kontalleen.
Kaatamalla tuutin täydeltä lakisääteisesti lapiotavaa paskaa niskaan ja tunkemalla sitä
joka luukusta sisään.
Jos se ei maistu hyvällä..... aloitetaan "paskan syöttö" kerrosta ylemmäs..... jne. jne.
Melko yksinkertaista..... mutta toimivaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mää sain ainakin viimeksi katsoa sellaista tutkan printtaamaa "kuittia" nopeudestani. Tiedä sitten pystyvätkö kaikki vekottimet moiseen. Siitä on jo aikaa...
<p>2002-2014</p>
Taitaa aika pieni prosentti... jos sitäkään loppujen lopuksi olla
ihan hatusta vedettyjä nopeuksia tai oikeusmurhia.
Siinä kohtaa kun se sattuu oikeasti omalle kohdalle,
ei tosin paljoa jeesaa vaikka "Väyrynen onkin vielä elossa".
Jos on ihan saletti, ettei "tullut vedettyä".... ja ihan muutenkin.....
ei haittaa vaikka rauhassa ensin kuulostelee "mitä laitetaan".
Heti alkuun kun menee neuvomaan että kannattaa työntää
se fööni sinne mistä konstaapeli itsekin on peräisin, saattaa ihan
asiastakin neuvotteleminen olla hieman hankalampi rasti.
Ei taida auttaa vaikka sitten ottaisikin "ei kyennyt mieltänsä malttamaan"- kortin esiin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Jep! Kansalaisaloite on hyvä ideaIhan hyvä tuollainen kanava mitä kautta on edes mahdollisuus meillä ns. tavallisilla tallaajilla vaikuttaa asioihin muutamalla hiiren klikkaamisella. Paljonko ääniä tarvitaan että alotteessa on voimaa eduskunnassa?
EDIT: Tulipa nuolaistua liian aikaisin... Näköjään 50 000 nimeä tarvitaan. Tuolla älyttömällä vaatimuksella taataan se, ettei edeskunnassa tarvi vaivautua käsittelemään alotteita. 203 tehtyä, joista 2 toimitettu eduskuntaan.![]()
Viimeksi muokannut: Silverwing; 25.01.2014 klo 10:35.
CB K R
Parempi tapa olisi varmasti saada kansanedustaja ajamaan asiaa. Sopivin edustaja tähän olisi selkeästi kansanedustaja Ismo Soukola, siviiliammatiltaan poliisi. Ismo Soukola on itse työskennellyt vuosia LP:ssa ja hänellä on käytännön kokemusta liikenteenvalvonnasta ja nopeuksien mittaamisesta. Aikoinaan jopa kirjoitti artikkelin paikallislehteen (valitettavasti tätä en enää netistä löytänyt) nopeuksien mittaamisesta ja siihen liittyvästä virhemahdollisuudesta.
Tällä hetkellä ongelma on erityisesti tuomioistuimissa, joissa mikä tahansa näyttö menee läpi, kun todistajana on poliisi. Myös poliisin tekemät inhimilliset virheet.
Viimeksi muokannut: harrives; 25.01.2014 klo 14:16.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Viimeksi muokannut: Zuhis83; 27.01.2014 klo 14:01.
Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98