Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 235:sta
    Pitänee tarkkailla omaa ajoaan, nimittäin jos multa kysyttäisiin paljonko oli taulussa niin en kyllä ikinä tietäisi, luultavasti ei yli sallitun ainakaan.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Ihme pelleilyä tuo poliisin toiminta. Korvakuulolla nopeuden mittaamista

Itse olisin lähtenyt hyttipystyssä karkuun ja näyttänyt vielä kansainvälistä käsimerkkiä
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    Heh, pahoittelen jos menee OT:ks, mutta on pakko kertoa kun eräs "poliisi" tutkasi mulle ylinopeutta.
    Ajoin sillon vielä kuorma-autoa, ja pitkän yön jälkeen olin menossa kotia, ajoin 40km/h alueella noin 50km/h. No, sain auton parkkiin, ja ilmettelin kun perässä tuli Toyota Corolla ja vetäs ihan kylkeen parkkiin. Ulos hyppäsi noin nelikymppinen, perus keskikehonrakentaja mieshenkilö. Keskustelu meni jotakuinkin näin:

"Poliisi": Saatanan kaahari, ajat noin isolla autolla yli seittemääkymppiä vaikka tossa on kouluja ja kaikkee!
    Minä: Täh?!
    "Poliisi": Nii, mä oon siviilipoliisi
    Minä: No en kyllä ajanu ku ehkä viittäkymppiä jos sitäkään.
    "Poliisi": Älä yritä, kyllä mä tutkasin sut
    Minä: No mennää kattomaa tohon sisään vaikka piirturinkiekosta
    "Poliisi": Älä yritä ryppyillä, vai pitääkö mun kutsua maija paikalle?
    Minä: No ei kai sille oo tarvetta. Saanks mä nähä sen tutkalukeman?
    "Poliisi": Älä luul että mä sua päästän siviiliautoon, siellä on laitteita mitä sun ei tarvii nähä.
    Minä: No mitäs helvettiä tässä nyt oikeen tapahtuu?
    "Poliisi": Päästän sut tällä kertaa huomautuksella, jos et tee tota toiste ja myönnät että ajoit ylinopeutta
    Minä: Ihan sama, mä haluun vaan nukkumaan
    "Poliisi": No hyvä, tämä on tällä selvä, älä jää uudestaan kiinni

Jotenki jäi semmonen fiilis että oli aika kotitekoinen polliisi...enpä jaksanu kinata sen kanssa kun väsytti aika sopivasti. Ai niin, tarkastin sen ajopiirturin, nopeutta tosiaan oli se suunnilleen 50km/h ollut
    Kawasaki ZZR 600 -92
    Lainaa (mic @ Elo. 08 2011,09:56) kirjoitti
    Poliisi: Kuulin kyllä, että reippaasti tulit. Varmaan ainakin 150km/h. Mihis on kiire?
    Eikös toi ole ihan normi kuulustelutekniikkaa? Heitetään joku täysin päätön väite ja katsotaan josko kuulusteltava korjaa väitteen muuksi. Tuohonkin varmaan moni menee vastaan, että ei ollut kuin korkeintaan 90km/h. Ja sitten ropisee sakot. Jos vaan viitsii vähän aikaa kiistää asian ja kuuntelee poliisin moitteet niin sitten selviää varoituksella.
    kyllä vain joka kerta oon saanut tutkauksesta todisteen jos on vaadittu.

ja ikinä en ole myöntänyt että olisin ajanut.

jokusen kerran on keskusteltu poliisisedän kanssa aikoinaan ja kyllä se keskustelu lähtee niin että kun kysyvät paljonko ajoit niin vastaus on kohteliaasti että sieltä sinultahan se pitäisi näkyä. kyllä jos luku on tutkattu niin se luku selviää yleensä 10sek sisään.

kova sana on jos arpovat tuota vauhtia noin että sanovat lonkalta 150 ni vastaa vaan että ämpärilläkö mittasit, jos ei sillä muuta tienaa niin ulos lennon poliisiautosta ehkä.

toki itse oppinut että jos heillä ja itsellä on tiedossa mitä tuli tehtyä niin tyhjää alkaa napisemaan, mutta jos pysäytys on tehty periaatteella eukko ei antanut aamulla niin tuo muuten saa sakon niin kohteliaan vittumainen kun osaapi olla niin loppuu ne pelleilyt.

kerran teininä olin ajanut kevarin harjoittelulupa aikaan rantsuun johon oli luonnollisesti moottoriajoneuvolla ajo kielletty, tätä ei kemissä kukaan ikinä noudattanut ja poliisimaija tulikin minua jututtaa iltansa ratoksi sinne. keskustelu eteni about näin:

P: onko tuo pyörä sun?
    M: on
    P: näytätkö sen harjoitteluluvan kun niissä on ollut ajoaikoja ja kello on yli 21 illalla.
    M: tässäpä nämä ja ei ole mitään aikoja kirjattuna.
    P: onkos tuo kaljapussi sun?
    M: ei ole minähän olen ajossa.
    P: nooo... näitkös tuon liikennemerkin kun tulit tänne?
    M: ai minkä merkin... niin tuon ajokielletty merkin?
    P: Niin.
    M: juu näin.
    P: miksi et sitten nuodattanut.
    M: No kun ei sitä kukaan muukaan noudata ja eikös se tämä teidänkin fordi auto ole vai?

siinä vaiheessa tuli ote ja harjoittelulappu lähes lentämällä ulos maijasta ja ikkuna meni kiinni ja maija lähti.

VFR800 -98
    Lainaa (tsiik @ Elo. 07 2011,22:23) kirjoitti
    Lainaa (jäykkä @ Elo. 07 2011,22:18) kirjoitti
    Myönsit tässä ja poliisille ylinopeuden, joten ei oikein täytä oikeusmurhan tunnusmerkkejä.
    Niin myönsinkin koska tuolloin luulin, että heillä oli tutkassa jokin lukema.
    Olis vaan kannattanut sanoa setä siniselle, että no mitäs se teidän tutka näytti kun itse luulin ajaneeni ihan laillista nopeutta...........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    No eikö se poliisin näyttämä tutkalukema voi olla mitattu ihan mille ajoneuvolle tahansa..? Eli tarviiko sitä silloinkaan myöntää? Mä noista tiedä kun ole vielä ikinä tarvinnut selvitellä..
    Honda CB350K4

"Work Less - Ride More"
    Lainaa (vanha @ Elo. 08 2011,17:20) kirjoitti
    No eikö se poliisin näyttämä tutkalukema voi olla mitattu ihan mille ajoneuvolle tahansa..? Eli tarviiko sitä silloinkaan myöntää? Mä noista tiedä kun ole vielä ikinä tarvinnut selvitellä..
    Minä joskus Golfin takapenkillä tytöiltä kyselin että mitä mun oikeestaan pitäis myöntää: heidän hatusta repimät lukemat vai se 'liikenteen vaarantaminen'...ei nekään oikein tienny.

Ei niillä kyllä muutenkaan menny vahvasti, yrittivät Golfin mittarista katella varmaan useamman sadan metrin päästä paljon mulla oli vauhtia. Ensin tyrkyttivät 120km/h kaheksankympin alueelle. Pienen mittaustekniikan luennon jälkeen tuli 'viimeinen tarjous', 120km/h sataselle. Sen mä sitten otin - 300 markkaa maksoi.

Mutta olipahan aivan täydellistä virkamiehen mielivaltaa - olivat kai yksinkertaisesti päättäneet antaa mulle ne sakot, puuttui vissiin päivän tavoitteesta tai jotain. Tosin ei se meikäläisen viisastelu ja leijan lennätys takapenkillä tainnu auttaa asiaa ainakaan kovin paljoa.

Mut just ton verran mulla oli onneks silloin sitä rahaa - vääpeli oli antanut intistä 17 kilometriä aikaisemmin saman 300mk kotiutumisrahaa. Menipähän sekin sitten hyvään tarkoitukseen saman tien. Jotenkin särähti sitä lappua täytellessä korvaan se eka kysymys 'arvo tai ammatti?'...heh...'RESERVIN alikersantti'...ja tytöthän kirjoitti sen siihen lappuun. 'Tulot?'...'19mk päivä plus ikälisät 50 penniä päivässä...'

Sitten eivät uskoneet että olin intistä tulossa kun oli niin pitkä tukka - joo o, huvikseenhan sitä autoihin noita 'matkalla siviiliin' -tarroja liimaillaan. Nehän ne tietysti veti nämä virkamiehetkin minun perään. Onneks oli tuore sotilaspassi taskussa...läpäti läpäti.

KTM 1290 Super Adventure S
    Selkärangattomia nilviäisiäkö täällä on foorumi pullollaan? Mitäs jos ap nyt vaan selkä suoraksi ja vastaanota, mitä on annettu. Itsekin tiedät ajaneesi ylinopeutta, etkä edes kiistä sitä. Vähälläkin olet tainnut päästä, taisi kuitenkin olla tuplat sallitusta? Hiukan nyt sitä rotia.

Tunturi Tiger
    Lainaa (Arcade @ Elo. 08 2011,19:08) kirjoitti
    Selkärangattomia nilviäisiäkö täällä on foorumi pullollaan? Mitäs jos ap nyt vaan selkä suoraksi ja vastaanota, mitä on annettu. Itsekin tiedät ajaneesi ylinopeutta, etkä edes kiistä sitä. Vähälläkin olet tainnut päästä, taisi kuitenkin olla tuplat sallitusta? Hiukan nyt sitä rotia.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Haiskahtaa viihteeltä koko juttu.
    Sanoisinpa että LÖYHKÄÄ NORMAALILLE POLIISITAKTIIKALLE!
    Älkää nyt jumankeka olko niin saatanan tolloja, että jos joku sattuu virkapuvussa tikkakerhon kortti povarissa höpöttämään mitä sylki suuhun tuo, menette tunnustamaan kaiken teille kerrotun tarinan lisäksi joskus kloppina jopa kusseenne
    porttikonkiin kännipäissänne..... mutta vaan
    kerran.... ja ihan vaan kepillisen .

RYHDISTÄYTYKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Minulle yrittivät samaa huijausta viime kesänä, kun pysäyttivät pillit vilkkuen. Taajamaan tullessa laskettelin moottorijarrulla ja huomasin poliisit risteyksessä, en tehnyt mitään kovia jarrutuksia vaan laskettelin muina miehinä ohitse. Pysäyttäessä sanoivat että herralla oli hiukan ylinopeutta, johon vastasin ettei minun mielestäni ollut. Vähän aikaa yrittivät mutta lopuksi tarkistivat paperit(ei ollut mukana), silmäilivät pyörän (eivät yoshia) ja kertoivat että ajot saattavat tuolla lailla loppua lyhyeen.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    On ne poliisit toisinaan itsekin reiluja eivätkä yritä vedättää. Kaistaa vaihtaessa huomasin siviilit perässä. En tiennyt kuinka kauan olivat siinä ajelleet pysäytysvalot vilkkuen. Vetäisin sivuun ja sitten normi puhallukset, paperit ja niin edelleen. Sitten sanoivat suoraan, että lukemaa ei ole tutkassa ja sanoivat auton mittarin näyttäneen parhaimmillaan 150 km/h. Tähän en sanonut muuta kuin, että liittymästä käännyttäessä kiihdytin kuten moottoripyörällä kiihdytetään, mutta tasaseen ajelin sen jälkeen muun liikenteen seassa enkä taatusti 150 km/h.

Sen jälkeen poliisit totesivat, että paperit ovat kunnossa ja juttelivat niitä näitä renkaista (mainitsin, että olin menossa hakemaan uusia renkaita alle) ja loppuun kehottivat noudattamaan nopeusrajoituksia.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Parit sakot on muuttunut mulla paikan päällä suullisiksi varoituksiksi kun en ole myöntänyt mitään tai sitten olen sanonut niille sallittu + 10km/h...
    Keskellä yötä n. klo. 03 ~80km/h 40 alueella eivät saaneet lukemaa, enkä myöntäny niin suullista siitä sai.
    Ja toinen oli kans 40 alueella yöllä taisin pamauttaa ~80-90km/h kovin kyselivät nopeutta, sanoin vaan että siinä ~50 taisin lasketella niin suullistahan siitä taas sai...
    Kiistäminen kannattaa aina...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Aika jännää monen elämä tuntuu olevan.

Minulla niin tylsää.
    Aina saanut sakot vain ansiosta. Silloinkin poliisit ovat katselleet hieman läpi sormien pahimpia ja lisärikkeitä.

Viimeisin kesäkuussa. Bemulla pujottelin jonojen välissä erilaisia tilannenopeuksia ehkä käyttäen. Muutaman rekan jono, lyhyt suora, ei vastaantulijoita. Ohi menin. Nyppylän takaa valkoinen Skooda, ja heti tunnistin osuneeni.

Parin suoran päässä setä ja täti pysäyttikin. Pilli suuhun, tietenkin puhdas henkäys. Ystävällisesti juteltiin tovi, ja sanoivat 133 satasen alueella, mutta se 3vähennetään. Pyysivät käymään sisällä jäähdyttelemässä.

Juteltiin lisää niitä näitä ja täti kirjoitteli lappua samalla. Setä yritti etsiä pyörästä turhaan jotain tyyppikilpeä tms. Ei heitä muutamat sivuseikat laitteessa kiinnostaneet lainkaan.

Paperi, ajokortti ja rekisteriote lapun kanssa kouraan. Kysymykseensä vastasin: "mitäpä sitä omaa hölmöilyä kiistämään" ja allekirjoitin.

Kotiin vähän rauhallisemmin ja nettipankissa maksoin. Totesin vain, että on meillä ihan kohtuulliset sakkotasot, olihan ne omiin tuloihini sovitettukin.

Suurin haitta on se, että nyt pitää ajella aika pitkään varsin tarkasti, koska seuraava kerta vie kortin. Ikävä lieveilmiö tästä se, että tulee korvattua aika paljon autolla työmatka-ajoa, kun ei pyörässä ole vakionopeussäädintä eikä ajoasentokaan tue rauhallista etenemistä.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
    Lainaa (MrEre @ Elo. 08 2011,12:16) kirjoitti
    Kääntyivät jälkeeni perään ja seuraavien valojen jälkeen, mistä käännyin oikealle, pysäyttivät ja sain sakot (8pv) punaisia päin ajamisesta. Kuulemma autonmitan menin päin punaista, minä ehdin nähdä vain keltaisen syttyvän kohdallani.
    Täähän on ihan legenda - itse olin taannoin kotilolla aivan 100% varmasti ohi ekan valo-opastimen keltaisilla. Ja perässähän ne omaiset körötteli, punaisilla tietenkin.

Samaiset kahdeksan ps ja vitutuspäissäni ilmoitin vielä kohonneet tulot, kun arvelin olevan edes enemmän kuin nuoremman konstan kk-tulot. Oli aivan kirotun typerää, mutta saihan niihinkin sakkoihin (selkärangatonta) maksuaikaa.

Ei ihme että Viheraho kuvaa melkein kaiken mihin sotkeentuu
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
    No joo totta,ei kannata kiistää tai myöntää mitään. Parempi esittää idioottia. Mulla keskustelu meni näin kun hieman lipesi viime syksynä....
    Blade nappasi keulaa ylös kun tuli kiire ehtiä valoista ja nopeus nousi pahasti yli sallitun. Setä siniset olivat valoissa vasemmalla mutta autoletkassa joten notuleja ei tutkaan saaneet.

Poliisi: Terve

Motoristi: No suht koht,hiukka nuhaa

Poliisi: Jaahans,viisastelija..... Mihis sulla noin kiire on?

Motoristi: Kotiinhan mulla

Poliisi: No nyt loppu kiire ku me stopattiin sun matka

Motoristi: Kuis niin? Nyt vasta mulle kiire lisääntyy joka minuutti kun tässä mua seisotatte.

Poliisi: Jumalauta,oos nyt hiljaa ja kuuntele! Sulla on asennevamma ku kiireellä pitää liikkua. Pitää varata aikaa matkaan että voi ajaa niin kuin säännöt määräävät.

Motoristi: Aih,no pitää sanoa että sitten teilläkin on asenne vamma,olen monet kerrat nähnyt ku meette kiireellä jonnekin.

Poliisi: Nyt jos koskaan olis se hetki ku oot vaan ihan hiljaa!! *tuima katse* Kuinkas lujaa ajoit?

Motoristi: *hiljaisuus*

Poliisi: Ota tuo kypärä pois ni kuulet,kuinka lujaa ajoit??

Motoristi: *hiljaisuus*

Poliisi: Kuulit kyllä,nyt alat puhumaan tai tuut tuonne autoon ja rustataan lappu sulle.

Motoristi: Mjaah,päättäkääs nyt jo,eka käskitte olla hiljaa ja nyt puhua.....

Poliisi: Mikä sua kaveri vaivaa???

Motoristi: No se nuha ku sanoin heti jo ku pysäytitte

Poliisi: Jumalauta nyt piisaa!!!

Samaan aikaan poliisiradiosta kuuluu *mahdollinen rattijuoppo lähtenyt ajamaan piiip katua piip suuntaan.*

Poliisi: Tämä on sun onnes kaveri mut olet tarkkailussa!

Motoristi: Muistakaa,ei kiirettä. Se kertoo asennevammasta.

Poliisi: Tää ei jää tähän!!! *hyppää autoon toisen kanssa,pillit päälle ja matkaan*
    Fun,right?
    Lainaa (Osteki @ Elo. 08 2011,22:40) kirjoitti
    No joo totta,ei kannata kiistää tai myöntää mitään. Parempi esittää idioottia. Mulla keskustelu meni näin kun hieman lipesi viime syksynä....
    Blade nappasi keulaa ylös kun tuli kiire ehtiä valoista ja nopeus nousi pahasti yli sallitun. Setä siniset olivat valoissa vasemmalla mutta autoletkassa joten notuleja ei tutkaan saaneet. *
    Ei väliä tutkalle. Jos näkevät että keula käy ilmassa niin kortti lähtee.
    Supermoto
    Mun mielestä liikenteen valvonta ei ole asia missä tarvii alkaa hatusta repimään nopeuksia ja rangaistuksia. Jos ei ole tutkan lukemia niin ei niitä silloin tarvi alkaa keksimään. Se on sitten puhuttelun paikka sillä kertaa.
    Lainaa (tk100 @ Elo. 08 2011,22:50) kirjoitti
    Mun mielestä liikenteen valvonta ei ole asia missä tarvii alkaa hatusta repimään nopeuksia ja rangaistuksia. Jos ei ole tutkan lukemia niin ei niitä silloin tarvi alkaa keksimään. Se on sitten puhuttelun paikka sillä kertaa.
    Tuossahan se asian ydin on..... kumarrettava herra poliisisetä kun tahtoo väen väkisin ja varsin usein.... eri yhteyksissä
    enemmän kuin johdatella "asiakastaan" harhaan.
    Suoraan sanoen.... sepittää tarinoita joita sitten parhaan
    kykynsä mukaan koittaa saada asiakkaansa kontolle.

On siinä jonkusen kerran ollut huumorintaju ja käytöstavat
    aika koetuksella kun alaikäisen kanssa kuulustelussa mukana
    ollessa joutuu kirjoituttamaan pöytäkirjan
    kaksi tai kolme kertaa uusiksi..... että siinä on jotain muuta kuin kuulustelijan ihan omasta päästä kehittämä fiktio.
    Vasta siinä vaiheessa kun pyytää "korkeampia voimia paikalle
    että tästä tulee jotain", otetaan lusikka kauniiseen käteen ja pitkin hampain "alistutaan" kirjaamaan asioita pääosin kuulusteltavan kertoman mukaisesti.

Kertokaapa nyt kaikki vuokkofanit...... missä kohtaa ja mikä
    juttu moisessa limaisessa nilkkitouhussa on se, jota pitäisi kunnioittaa ja arvostaa ? HALOO ?

Sanon nyt vielä kerran. On asiallisia ja ammattitaitoisia poliiseja jotka ansaitsevat arvostuksensa usein hankalassa
    työssään.

Valitettavasti asianlaita ei ole näin liian monen kohdalla.
    Ei poliisi tarvitse mitään "mollauskampanjaa" tms. osakseen.
    Ammattikunnan mätämunat hoitavat koko joukon maineen
    tahraamisen ihan kiitettävästi itse.
    Hassuinta näiden sankareiden kanssa pelehtimisessä on
    katsoa heidän ilmeitään, kun joku ei tosta vaan suosiolla
    "otakaan hanuriin"

Taidanpa päättää todellisiin kokemuksiin perustuvat
    kuvaukset erään ammattikunnan varsin yleisistä tavoista
    hoitaa työtään tähän..... ettei tämäkin ketju taas siivoonnu
    johonkin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa (tk100 @ Elo. 08 2011,22:50) kirjoitti
    Juuri näin. Ja jos sivistysvaltiossa elettäisiin niin olosuhteet missä on räpätty otettaisiin paremmin huomioon. Esim. koulun alkamisaamuna koulunkohdan 40 rajoituksella 70 --> kortti pois kuukaudeksi ja 50 päiväsakkoa. Ja toinen esim. 100 rajoituksella peltoaukealla ilman sen kummempaa liikennettä 170 --> 15 päiväsakkoa jne
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Kuinkahan paljon noita oikeasti "selväpäisiä" poliiseja ja muita virkamiehiä tuolla maailmassa on. Uskon, että niitä on melko paljon. Se vain tässä hommassa (uutisointi & nettikirjottelu & yms ragettaminen) mättää, että niistä hyvistä kokemuksista harvemmin erillistä topikkia tehdään. Jotkut tyypit käyvät siellä täällä mainitsemassa tästä jo valmiisiin topikkeihin, mutta harvemmin näitä poliisien ylistämisketjuja nähdään. Se nyt vain on ihmisen luonne.

Väärin perustein ei tietenkään ketään pidä tuomita ja kaikki on syyttömiä kunnes toisin todistetaan.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
    Lopettakaas nyt tuommoinen vihapuhe poliiseja kohtaan. Ties mikä norjalainen tästä saa ideoita. Jos ketjun aloittaja tiesi olevansa syytön niin olisi mennyt käräjille.
    990 SM -08
    Mistäs näihinkin saataisiin se kultainen keskitie... tässä threadissa vaaditaan ehdotonta lain kirjaimen noudattamista poliisilta vaikka sitten oltaisiinkin lakia selkeästi itse rikottu, ja toisaalla sitten taas halutaan että poliisi voisi joustaa kun olosuhteet ovat otolliset. Kun tuohon suuntaan lähdetään niin kohta alkaa sakot livahtamaan pöydän ali poliisien omaan taskuun virallisten sanktioiden pelossa. Sitten sitä oikeudenmukaisuutta saakin jo hakemalla hakea, orgin ajoihinkin lähdettäisiin aina pankki- ja bensa-automaatin kautta et on sitten käteistä myös virkavallan voiteluun.

Mutta joo, tästä taas tulee paskaa niskaan mutta mikäs siinä jos poliisi koittaa saada toista puhumaan itseään pussiin ja myöntämään ajetun ylinopeuden. Hiukan rehellisempi menee tuohon ansaan, pelimies ei myönnä ja selviää nuhteilla. Kaikki siinä joka tapauksessa "voittaa" jos esim. ylinopeutta kuitenkin on tullut ajettua. Osaako joku sanoa mitä poliisien ohjeistus/laki sanoo tuosta tunnustuksen kalastamisesta vaikkei tutkalukemaa olisikaan?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
    netti on siitä metka paikka, että täällä tiedetään aina kaikki ratkaisut kulloinkin keskusteltavana olevaan ongelmaan.

Ja mikä parasta, täällä riittää, kun ihan vaan pelkästään SANOO, mitenkä oikeasti tehtäisiin kaikki paremmin – ei siis tarvitse oikeasti menetellä näin, eikä ollenkaan ihmetellä, mitä mahdollisesti sitten ei olisikaan tullut otettua huomioon, ja toimisivatko nämä taivaalliset totuudet kuitenkaan käytännössä. Täydellistä!

Siksi netti on ihan ratkeamispisteeseen asti pullollaan asiantuntijoita
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (Mikuni @ Elo. 09 2011,08:12) kirjoitti
    Kun tuohon suuntaan lähdetään niin kohta alkaa sakot livahtamaan pöydän ali poliisien omaan taskuun virallisten sanktioiden pelossa.
    Kilpailu laskee hintoja
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Lainaa (Fibanacci @ Elo. 08 2011,08:23) kirjoitti
    Lainaa (WDW @ Elo. 08 2011,08:13) kirjoitti
    Lainaa (Fibanacci @ Elo. 08 2011,08:08) kirjoitti
    Siis kaverit ajoi ylinopeutta, saivat siitä sakot ja lukema lapussa on vielä varmaankin reilusti pienempi kuin mitä nopeus oikeasti oli. Ai kauheeta... *
    Pointti taitaa olla enemmän tuossa sakotuksen tyylissä kuin sakosta purnaamisessa.
    Se nyt on aivan sama onko se nopeus nähty vaikka kahvinporoista jos määrätty rangaistus on oikea. Jos kirjoitetaan sakko tilanteessa missä ei ole ylinopeutta ajettu niin sitten aletaan puhumaan oikeusmurhasta ja väärästä kohtelusta. Näin se ainakin meikäläisen oikeustajun mukaan menee. En väitä, ettei itseä vastaavassa tilanteessa vituttais.
    No eihän se ny perkele, oikeusvaltiossa pitäis vielä riittää "tuomioon" että tiedetään jonkun jotakin tehneen. Hommasta pitää käsittääkseni olla myös näyttöä .

Eikun kaikki kukkahatut vaan joukolla tiskille tunnustamaan kaikki rikkeet, mitä on elämänmatkalla tullut tehtyä, ja niistä vaatimalla vaatiman rangaistusta
    Elä ja anna muiden roudata.
    Kyllä. Näyttö pitää löytyä. Epäilty on syytön kunnes toisin todistetaan.

Poliisille ei kannata puhua mitään, vaan kysyä tarkentavia kysymyksiä. Kaikki käännetään itseä vastaan mitä suustaan päästää. Poliisille valehtelustakaan omaksi edukseen ei voida rangaista.
    Honda Magna VF750C vm.1997
    Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
  30.  
    Sen verran huonoja kokemuksia poliisista, että ei paljon sympatiaa sinnepäin heru. Käytös ei todellakaan ole kuten tölsyssä Poliisi-sarjassa. "asiakkaalle" valehdellaan surutta ja pimitetään tietoa.
    (kortti ollut joo poissa ja ihan aiheesta, ei sen puolesta "valittamista")

Sinisilmäinen ja yltiörehellinen kaveri kun pysäytetään ja uhataan isoilla sanktioilla ja oikeudella jne niin alkaa myöntymään 30km/h ylinopeuteen, vaikka olisi ajanut tasan tarkkaan rajoitusten mukaan..

On varmasti myös näitä asiallisia virkamiehiä, mutta mätämunat pilaa hyvin kaikkien maineen.. joten siinä suomen poliisille
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen