Kyseessä siis 600cc Hornetti vm.00.
Olen jo tovin epäillyt, että mopo käy hieman rikkaalla, kun ajokamat haisee pakokaasulle aina ajelujen jälkeen.
Pyörä toimii muuten mielestäni ihan normaalisti, mutta 5000-6000rpm paikkeilla kun nostaa kaasua, niin melkeinpä aina paukahtaa putkessa.
Näin olen ajellut n.5000km, enkä ole jaksanut stressata siitä sen enempiä, kunnes tänään tuli jostain syystä mieleen antaa vähän kierroksia paikallaan. Noh, näky oli tällainen: video
Kaasarit olen käyttänyt auki ja todennut että kaikki kondiksessa.
Näytti olevan dynojetin 104-suuttimet ja neulat vaihdettu, mutta nekin oli ihan ohjeiden mukaan laitettu.
Ilmanputsari on uusi vakio.
Onko ehdotuksia? Mopo suohon ja kaljaa huiviin, vai mitenkä?
Honda CB600F Hornet
Diesel?
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mitenkäs ryyppy, toimii eikä jää päälle?
Siis pyörässä, ei kuskilla...
Ryyppy toimii molemilla. *(Seikkailu_R @ Elo. 05 2011,22:39) kirjoitti
Juu, eikä jää päälle.
Honda CB600F Hornet
Ota ilmanputsarista ne muovit pois.....
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
En mä oo ihan niin tyhmä miltä näytän, eli putsarista pakkaukset pois.(seppo02 @ Elo. 05 2011,23:03) kirjoitti
![]()
Honda CB600F Hornet
Ettei olisi öljyä? Venttiilivarsien suojakumit taikka männänrenkaat vaihtokunnossa?
Mun mielestä ei haise palanu öljy(tuttu haju BMW:stä) ja eikös siittä tule yleensä sinertävää savua? *(jarim @ Elo. 06 2011,00:00) kirjoitti
E: niin ja savua ei tule lainkaan pienillä kierroksilla ja vain vähän jollei vedä punarajalle asti.
Honda CB600F Hornet
Kansipahvi/kansi?
Ja ei noi bemutkaan kyllä normaalisti savuttele![]()
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
Meinasinkin että se on tuttu haju, kun öljy käryää. Tuli aikoinaan baijerilaiseen pikku öljyvuoto.(Sampe @ Elo. 06 2011,00:20) kirjoitti
Honda CB600F Hornet
Rikkaallahan tuo, enpä ole tuotakaan nähnyt sen jälkeen, kun kaasarivehkeistä olen eroon päässyt (pl. dieselkalusto). Rikas seos ilmenee yleensä mustana savuna, palanut öljy sinisenä, vesi harmaana/valkoisena.(frostBite @ Elo. 05 2011,22:32) kirjoitti
Sen verran vielä, että olethan tulppien värin tarkastanut, jos tuota rikkautta epäillään?
e:kirotusvihre
e2:kalja vaikuttaa liikaa ajatteluun
Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
ettei vaan olis pelkästään karstoittunut mylly (tukossa), kantsisko mennä vähän radalle antamaan happea että kone puhdistuu..,
omalle pyörälle teki ainakin hyvää radan kiertäminen..
Oon kyllä samaa mieltä. Eiku happikuurille Hornetti.(Micsu @ Elo. 06 2011,10:45) kirjoitti
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Pääsuuttimen kokohan vaikuttaa vasta ns. täydellä kaasulla, voisko tohon dynojetin satsiin kuulua joku kevyempi ilmansuodatin? Eli että kun kaasarit aukee täysin niin siinä vaiheessa ei sitetn enää ilman virtaus riitä ja seoksesta tulee rikas. Pienemmillä kaasun asennoilla ilmanputsarin virtaus riittää?
2 senttiä..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Dynojetin ohjeessa sanotaan vaan, että vakioputkella laitetaan 102suuttimet ja putkistolla/sliparilla varustettuna käytetään 106suuttimia. Paikallaan siis 104:t ja vakio änkkäristä joku tehny läpivirtaavan.(shyhander @ Elo. 06 2011,10:54) kirjoitti
Honda CB600F Hornet
Paljonko on km takana? Sillä vaan että kahdessa Jampissa ( YZF 750, YZF 1000R joissa molemmissa Mikuni BDST38:t) oli n 60 tkm nurkilla menneet neulaputket väljiksi jolloin kakkua kulkeutuu enemmän kuin mitä on tarkoitus. Tai kyllähän se ilma/bensa -suhde on siinäkin ok mutta vasta sitten kun on täysi teho käytössä, siihen saakka tulee mitä tulee, sangen todennäköisesti enemmän häppää kuin olisi tarve.
750:ssä em. putket olivat väljistyneet siten että silmämäärin tihrustettuna reikä oli hieman neliskanttisen mallinen
Oireet oli edelläkuvatun kaltaisia, takana tulevat kuittailivat kuinka reipashenkinen musta pöllähdys puoliksi palanutta bensaa pöllähtää kepittäessä. No eipä tullut CO2-päästöjä
Dynojetin tai muidenkaan valmistajien suutinsarjoissa on neuloja , tiivisteitä ja suuttimia mutta en ole havainnut että suutinputkia tulisi mukana
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
41tkm on mittarissa, todellisista ei hajua. Mistäs noita neulaputkia mahtais saada hankittua, mielellään edullisesti? Tuossa hondassa siis Keihinin kaasarit.(wunderunde @ Elo. 06 2011,14:34) kirjoitti
Saattaapi hyvinkin olla kulahtaneet, en vaan tajunnut niitä kattella silloin, kun oli kaasarit pöydällä. Neulat olivat vähän kiillottuneen näköiset, muttei mitään pykälää ollut havaittavissa.
Mikäs juoni siinä muuten on, että vakiona on reunoilla 100 ja keskellä 102 suuttimet, mutta dynojetissa laitetaan kaikkiin samankokoset?
Honda CB600F Hornet
Keskimmäiset pytyt käyvät kuumempana (säädetty laihalle) saaste normit... Dynojetin kanssa soppaa tulee tarpeeksi... jotain tähän suuntaa..(frostBite @ Elo. 06 2011,15:08) kirjoitti
![]()
<br />
Tänään ajeltiin Nauvosta Turkuun päin Suzuki sv650 perässä ja pakokaasut haisi kuin ryyppy päällä ja lisäksi bensan tuoksu.
Mustaa ei putkesta tullut, mutta tuhdit oli aromit.
Luulis tuntuvan kulutuksessa jos seokset on pielessä.
Honda vfr 750f -92
Jotain on hajalla, ei yleensä pelkällä pienellä säädöllä tuollaisia savupilviä saa aikaiseksi.
Kaasari/neulat väljät, kalvot hajalla, suutin irti, kohokammio tulvii, ryyppy jäänyt päälle jne...
Jos tulpat saa irti järkevällä työmäärällä niin toki voi niistä ensin tarkistaa, ettei ole sähköhäikkää jossain pytyssä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kaasareista katoin että kalvot ehjät, neulaventtiilit toimii, bensapinnat ok, suuttimet puhtaat ja kiinni, ryyppy toimii.(vetomies @ Elo. 06 2011,17:41) kirjoitti
Ainoa mikä unohtu kattoa, oli just noi neulaputket ja niissä vois kyllä olla kulumaa, mutta että se vaikuttaa noin paljon ja pöllyttää vaan punarajan tuntumassa?
Honda CB600F Hornet
Bensa ei haise kuin tankatessa. En tiedä hornetin normaalista kulutuksesta, mutta toi kyseinen yksilö kuluttaa pikkasen päälle 5litraa satkulla.(meteor @ Elo. 06 2011,17:35) kirjoitti
Honda CB600F Hornet
(frostBite @ Elo. 06 2011,15:08) kirjoitti
Jos/kun sulla on Keihin:in tarkka tyyppi selvillä niin Kookeltamalla "Needle Jet" tai "Nadelduse" alkaa löytymään kaikenlaista..."Emulsion tube" taitaa olla joidenkin termi samalle asialle
Itse ostin Mikuni-Topham.de:stä kun oli BDST:t kyseessä. Tarkennettakoon vielä että ko. putki luetaan kulutusosaksi siinä missä neulaventtiilikin
I'd like to die like my Grandfather.
Gently while asleep
Not screaming in terror
Like his passengers
http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
Täällois hieman samaa onkelmaa... Kaasarihoro 2005, mittarissa 97tkm.
Tuossa pari viikkoa sitten itäeuroopan kiepillä pöläytteli mustaa.
Etenkin kun pershelteessä seisoi liikennevaloissa ja siitä lähti.
Samaten kulutus aavistuksen koholla kovemmassa ajossa. Taas kun palasi tänne
kieltolaan, niin kulutus tippui perinteiseen 4,8L
Omassa koneessa vakiosiittimet. Vakioneuloja nostettu prikoilla. Leovince slipari. muuten vakio.
Neuvot neulaputkien vaihtoon/hankintaan kelpais, jos vaikka innostuisi ropaamaan. Eipä vielä varsinainen ongelma.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex