Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Eli onko jossain saatavilla erillistä tappokytkintä pyörään?

    Eli sellaista kuin esim veneessä jos kulkupeli jättää ajajan kyyditä, niin moottori sammuu.
    Eli kuski olisi kytketty esim samanlaisella vieterinarulla tappokytkimeen.

    Moni pyörähän on varustettu anturilla että sammuu kyljellään, mutta olisiko olemassa helppoa ratkaisua pyöriin jossa ei tuota ole.(eikä tarvi sanoa että helpoin tapa on olla kaatamatta)

    Tuli mieleeni että jos joskus satun pyöräni kaatamaan, ja se huonolla tuurilla hirttää kaasun, niin se on sitten laakereiden menoa kun voitelu loppuu...



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  2. #2
    Epäilen,että laitteesta on enemmän vaaraa,kuin hyötyä.
    Mietihän vielä asiaa tarkemmin.



  3. #3
  4. #4
    Lainaa (Seikkailu_R @ Elo. 06 2011,21:48) kirjoitti
    Eli jotain tällaista etsit?

    Löytyy näköjään myös tankoon kiinnitettävä malli.

    Noita löytynee muualtakin...
    Kappas, niinpäs onkin.

    Kiitos, tämä selvisi nopsaan
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  5. #5
    Lainaa (ihis81 @ Elo. 06 2011,21:28) kirjoitti
    Moni pyörähän on varustettu anturilla että sammuu kyljellään, mutta olisiko olemassa helppoa ratkaisua pyöriin jossa ei tuota ole.(eikä tarvi sanoa että helpoin tapa on olla kaatamatta)

    Tuli mieleeni että jos joskus satun pyöräni kaatamaan, ja se huonolla tuurilla hirttää kaasun, niin se on sitten laakereiden menoa kun voitelu loppuu...
    Mites ois se automaattinen kaatotappokytkin?
    Esim ebaystä Sensor Vehicle Down tms hakusanoilla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    Lainaa (ihis81 @ Elo. 06 2011,21:28) kirjoitti
    Eli onko jossain saatavilla erillistä tappokytkintä pyörään?

    Eli sellaista kuin esim veneessä jos kulkupeli jättää ajajan kyyditä, niin moottori sammuu.
    Eli kuski olisi kytketty esim samanlaisella vieterinarulla tappokytkimeen.

    Moni pyörähän on varustettu anturilla että sammuu kyljellään, mutta olisiko olemassa helppoa ratkaisua pyöriin jossa ei tuota ole.(eikä tarvi sanoa että helpoin tapa on olla kaatamatta)

    Tuli mieleeni että jos joskus satun pyöräni kaatamaan, ja se huonolla tuurilla hirttää kaasun, niin se on sitten laakereiden menoa kun voitelu loppuu...
    Niin tärkeintä on että laakerit säilyy ehjänä, mitäs sitä kuskin niin väliä on vaikka sen laakereiden voitelu loppuu.
    Onhan siinä myöskin se puoli ettei karkaa liian pitkälle metsään, kaamee etsiminen korpimetsästä varsinkin jos ei tunne seutua.
    Peltoaukealla jos karauttaa ulos, pyörä voi jatkaa matkaa seuraavaan pitäjään.
    Suosittelen koirilla käytettävää GPS paikanninta, jos epäilee pyörän karkaavan omille teilleen
    Honda vfr 750f -92
  7. #7
    Lainaa (Seikkailu_R @ Elo. 06 2011,21:48) kirjoitti
    Eli jotain tällaista etsit?

    Löytyy näköjään myös tankoon kiinnitettävä malli.

    Noita löytynee muualtakin...
    "kytkin sulkeutuu kun tulppa irrotetaan"

    mites tollanen on tarkotus kytkee, kuulostaa nurinkuriselta
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  8. #8
    ...tappokytkin...eiköhän mopon matkanteko lopu jos kuljettaja pistää pepun tonttiin...eli suomeksi, hautaa hieno idea...



    President of Still Counting

    Suzuki Hayabusa GSX 1300 *R K1
    sini/hopee * *+
    Honda VFR 800 ABS K5
    ferrarin punainen
  9. #9
    Lainaa (meteor @ Elo. 06 2011,23:23) kirjoitti
    Lainaa (ihis81 @ Elo. 06 2011,21:28) kirjoitti
    Eli onko jossain saatavilla erillistä tappokytkintä pyörään?

    Eli sellaista kuin esim veneessä jos kulkupeli jättää ajajan kyyditä, niin moottori sammuu.
    Eli kuski olisi kytketty esim samanlaisella vieterinarulla tappokytkimeen.

    Moni pyörähän on varustettu anturilla että sammuu kyljellään, mutta olisiko olemassa helppoa ratkaisua pyöriin jossa ei tuota ole.(eikä tarvi sanoa että helpoin tapa on olla kaatamatta)

    Tuli mieleeni että jos joskus satun pyöräni kaatamaan, ja se huonolla tuurilla hirttää kaasun, niin se on sitten laakereiden menoa kun voitelu loppuu...
    Niin tärkeintä on että laakerit säilyy ehjänä, mitäs sitä kuskin niin väliä on vaikka sen laakereiden voitelu loppuu.
    Onhan siinä myöskin se puoli ettei karkaa liian pitkälle metsään, kaamee etsiminen korpimetsästä varsinkin jos ei tunne seutua.
    Peltoaukealla jos karauttaa ulos, pyörä voi jatkaa matkaa seuraavaan pitäjään.
    Suosittelen koirilla käytettävää GPS paikanninta, jos epäilee pyörän karkaavan omille teilleen
    Joskus sänkipellolla ajeltessa kuski putosi lähdössä kyydistä ja kuin murphyn lain mukaan hirtti myös kaasu kiinni ko. kikottimesta - olisikohan ollut joku viissatanen ikäloppu xt. Pyörä meni itsekseen ja pystyssä reippaat puoli kilometriä ja putosi lopuksi pieneen ojaan jonne myös pysähtyi. Ilmeisesti kaasu oli lähtenyt hirtoksista kun vauhti alkoi hidastumaan reippaasti ennen ojaa.
    Onneksi läytyi ilman isompaa etsimistä ja kuskikin oli huolissaan pyörästä ennen oman kunnon tarkistamista...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #10
    No niin, nyt pakolliseksi paikannin kaikkiin moottoripyöriin *
    Maajussit ei tykkää jos leikkuupuimurin karauttaa jonkun onnettoman prätkään pellolla, näin loppukesästä *
    Honda vfr 750f -92
  11. #11
    Ei toi nyt ihan turha olisi -tuubi-
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  12. #12
    Lainaa (TIJ @ Elo. 06 2011,23:35) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Elo. 06 2011,21:48) kirjoitti
    Eli jotain tällaista etsit?

    Löytyy näköjään myös tankoon kiinnitettävä malli.

    Noita löytynee muualtakin...
    "kytkin sulkeutuu kun tulppa irrotetaan"

    mites tollanen on tarkotus kytkee, kuulostaa nurinkuriselta
    Eikös tuo ole ihan yleinen kytkentä tappokytkimelle, ainakin vanhemmissa vekottimissa, maadoittaa sytkän runkoon ja kipuna loppuu.
  13. #13
    Kaikissa sivuvaunu motocrosspyörissä pakollinen varuste, tarkistetaan toiminta jokaisessa SM-kisassa katsastuksen yhteydessä.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  14. #14
    Lainaa (meteor @ Elo. 06 2011,23:23) kirjoitti
    Niin tärkeintä on että laakerit säilyy ehjänä, mitäs sitä kuskin niin väliä on vaikka sen laakereiden voitelu loppuu.
    Just talvella kaveri jahtasi hussea yhteysaluksen kannella, hienosti ja aika vauhdilla pyöri ympyrää kyljellään...

    Ja turistit katsoi aika hiljaisina vierestä...

    Eli ei ne kaikki kaadot aina kuskin kannalta pahasti päädy.
  15. #15
    Lainaa (Sepi @ Elo. 07 2011,00:11) kirjoitti
    Kaikissa sivuvaunu motocrosspyörissä pakollinen varuste, tarkistetaan toiminta jokaisessa SM-kisassa katsastuksen yhteydessä.
    Ymmärrän, jos kuski putoaisi ja purkkiorja jäisi kyytiin ja meno sen *kun jatkuisi.
    Honda vfr 750f -92
  16. #16
    Lainaa (meteor @ Elo. 07 2011,00:17) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Elo. 07 2011,00:11) kirjoitti
    Kaikissa sivuvaunu motocrosspyörissä pakollinen varuste, tarkistetaan toiminta jokaisessa SM-kisassa katsastuksen yhteydessä.
    Ymmärrän, jos kuski putoaisi ja purkkiorja jäisi kyytiin ja meno sen *kun jatkuisi.
    Niinhän se menisikin...
    Tai sitten 200 kiloinen ammus saattaisi osua radalta ulos kaasu pohjassa... kyytiläinenkään ei välttämättä enää kyydissä.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  17. #17
    Lainaa (meteor @ Elo. 07 2011,00:17) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Elo. 07 2011,00:11) kirjoitti
    Kaikissa sivuvaunu motocrosspyörissä pakollinen varuste, tarkistetaan toiminta jokaisessa SM-kisassa katsastuksen yhteydessä.
    Ymmärrän, jos kuski putoaisi ja purkkiorja jäisi kyytiin ja meno sen *kun jatkuisi.
    Ihan yhtä pakollinen nykyään kaikissa kiihdytyspyörissä, myös streetbikessa.
    Itsellä juuri tuollainen stormin malli ja toimii niinkuin pitääkin.
  18. #18
    Lainaa (CormaX @ Elo. 06 2011,23:35) kirjoitti
    ...tappokytkin...eiköhän mopon matkanteko lopu jos kuljettaja pistää pepun tonttiin...eli suomeksi, hautaa hieno idea...
    Kyse ei ollutkaan siitä etteikö matkanteko lopu, vaan ettei jää kaasu hirressä huutamaan kyljelleen.

    Ei tee laakereille hyvää tuollainen. Loppuu hyvin äkkiä voitelu sieltä.

    Omasta meni justiinsa kiertokanki uusiksi kaadon vuoksi. eikä edes käynyt kovilla kierroksilla kyljellään, ja kyljellään ehti olla vain minuutin luokkaa



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  19. #19
    Vähän röyhkenen epäillä tuota syy-seuraus yhteyttä tuon kyljellään käynnin kanssa. Kuivasumppu antaa öljyä hyvän tovin vaikka mopo kyljellään. Ja rulla/kuulalaakerit kestävät pidemmän tovin ilman öljynpaineita koska ei se vanha öljy sieltä minnekkään katoa ennen kuin aikanaan lämpö nousee tarpeeksi.
    Toki jos on ollut valmiiksi vaurioitunut laakeri, on tuossa tapauksessa voinut tulla se ns. viimeinen pisara. Karahtiko kaatumisen yhteydessä, vai x-aikaa sen jälkeen?
    Tuo kaatumistunnistin (tip over sensor) on tullut minulle vastaan vain ruiskupyörissä. Kaasutinmalleissa se on ratkaistu sellaisella mekaanisella järjestelmällä joka on sijoitettu siihen kuppiin kaasuttimen alaosaan. Ko järjestelmä yleensä estää polttoaineen kulun palotilaan jos moottori ja sen mukana kyseinen suojamekanismi käännetään kyljelleen.
  20.  
  21. #20
    Tuli kaatumisen seurauksena.
    Voi olla että oli laakerit sökö jo ennen, mutta tuon jälkeen alkoi kuulumaan aika pahaa kolinaa moottorin käydessä kun kotiin päin ajelin kaatumisen jälkeen.

    Ja kaverilla meni juuri runkolaakerit.
    Siihen ei kyllä kaatumisia liittynyt,vika ilmeni normaalin ajon aikana yhtäkkiä.
    Mutta tuntuu että nämä kotarin supermotot syö noita laakereita aika tiuhaan...
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***