Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    jep, Kawan er6-n:stä meni putki poikki juuri ennen äänenvaimentajaa, onneksi liitoksen äänenvaimentimen puolelta. Onko mp:n putken katkeaminen yleistä?? Voiko pyörällä ajaa korjausta odotellessa, suurin osa sauhuista mennee änärin kautta, lähinnä tuleeko jotkut vastapaine jutut ongelmaksi? Entä mitä mieltä oletteko, että onnistuuko hitsaaminen??

    - Yonez
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  2. #2
    Pahoissa autonruoskissa noita menee mut ekaa kertaa kuulen et mp:ssä Eihän tota mallia oo ees valmistettukaan niinkauan että ois ruostunut poikki?
    <p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
  3. #3
    Lainaa (kawaukko @ Touko. 22 2011,20:45) kirjoitti
    Pahoissa autonruoskissa noita menee mut ekaa kertaa kuulen et mp:ssä * Eihän tota mallia oo ees valmistettukaan niinkauan että ois ruostunut poikki?
    jep 06 mallinen eli vain 5 vuotias, ajettu 56tkm....menisköhän takuuseen???
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  4. #4
    No käyppä piristämässä jälleenmyyjän päivää. Onko ihmisiltä todellakin karannut todellisuuden taju?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  5. #5
    Lainaa (sradder @ Touko. 22 2011,21:14) kirjoitti
    No käyppä piristämässä jälleenmyyjän päivää. Onko ihmisiltä todellakin karannut todellisuuden taju?
    niin taidan käydä, ilmeisesti et ole koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin virhevastuu...
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  6. #6
    Tuota voi kyllä olla vaikeaa todistaa jo että johtuisi valmistusvirheestä

    Meinaan onhan pyörälläsi ajettu jo alun toista kierrosta maapallon ympäri?
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  7. #7
    Lainaa (GT78 @ Touko. 22 2011,22:16) kirjoitti
    Tuota voi kyllä olla vaikeaa todistaa jo että johtuisi valmistusvirheestä

    Meinaan onhan pyörälläsi ajettu jo alun toista kierrosta maapallon ympäri?
    ...niin vaikeata jollei mahdotonta mutta ehkä kysäsen kuitenkin
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  8. #8
    No totta kai kysyä aina kannattaa, kerro miten kävi.

    Ihan siksi kiinnostaa että itselläkin tuollainen lähipiirissä, jos vaikka sattuisi sama fiba.
    * If it ain't broken, fix it until it is!

    Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

    Ducatisti aina ja...
  9. #9
    Ei ole yleistä ainakaan tuon ikäisessä vielä.voi ajaa ja onnistuu hitsaus.
  10. #10
    Lainaa (sliksit @ Touko. 22 2011,22:29) kirjoitti
    Ei ole yleistä ainakaan tuon ikäisessä vielä.voi ajaa ja onnistuu hitsaus.
    Kiitos vastauksestasi.
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  11. #11
    Tässäpä kuva vauriosta, näyttäisi olevan hitsisauman kohdalta napsahtanut
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  12. #12
    Tuli mieleen että väliaikaiskorjauksena tohon vois laittaa leveän klemmarin (~2cm) tms. mutta onko sellasia, mistä niitä saa?

    - Yonez
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  13. #13
    Motonetissä ja Biltemassa varmaan kävitkin ja ei ollut kun kysyt?
    1300cc Suzuki
  14. #14
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,13:05) kirjoitti
    Tuli mieleen että väliaikaiskorjauksena tohon vois laittaa leveän klemmarin (~2cm) tms. mutta onko sellasia, mistä niitä saa?

    - Yonez
    Juu, pakoputken "tiivistystahnaa" levittelee siihen päälle ja sit vaikka se klemmari, tai jotain lämmönkestävää alumiiniteippiä tms.

    Kestää hetken aikaa, kokemusta on...
  15. #15
    Lainaa (Roadkill @ Touko. 23 2011,13:09) kirjoitti
    Motonetissä ja Biltemassa varmaan kävitkin ja ei ollut kun kysyt?
    en käynyt mutta selasin bilteman kuvaston läpi, eikä ainakaan osunu silmään, en ole siis kysynyt muutakuin teiltä
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  16. #16
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,13:24) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Touko. 23 2011,13:09) kirjoitti
    Motonetissä ja Biltemassa varmaan kävitkin ja ei ollut kun kysyt?
    en käynyt mutta selasin bilteman kuvaston läpi, eikä ainakaan osunu silmään, en ole siis kysynyt muutakuin teiltä *
    Jaa, no hydrauliikkaliikkeistä ainakin saa "heavy duty" klemmareita ja on leveitä.
    1300cc Suzuki
  17. #17
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,13:24) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Touko. 23 2011,13:09) kirjoitti
    Motonetissä ja Biltemassa varmaan kävitkin ja ei ollut kun kysyt?
    en käynyt mutta selasin bilteman kuvaston läpi, eikä ainakaan osunu silmään, en ole siis kysynyt muutakuin teiltä *
    Pakoputken tiivistys tahnaa ja teippiä saa kaikista auto varaosaliikkeistä ja muualtakin kuten rupisis Tokmannin kaupoist. Sillä pitää ku laitat molempia.
    Kawasaki ZX-10R -07
  18. #18
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Vaikka nyt en mikään alan ammattilainen ole niin eikö tossa kuvassa näy ihan selvästi että hitsaus ei ole ottanut toiseen kappaleeseen kiinni

    Ja eihän toi putki ole edes kunnolla ruosteessa.

    Ootko kaatunut, jos siinä putki on saanut kipeää, muuten kyllä mun mielestä kuuluin mennä virhevastuun piiriin.

    Tosin on toi kyllä helppo korjatakin
    Elämä on onneksi mutkikasta
  19. #19
    Minä käyttäisin tuohon sellaista sähköliimaa jota esim mig/mag- pistoolilla voi levittää, kun ihan mustaa rautaa näyttäs olevan.

    Tuon jos saa maahantuojan piikkiin niin..

    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?



    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  20. #20
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,13:44) kirjoitti
    Minä käyttäisin tuohon sellaista sähköliimaa jota esim mig/mag- pistoolilla voi levittää, kun ihan mustaa rautaa näyttäs olevan.

    Tuon jos saa maahantuojan piikkiin niin..

    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?
    On se metkaa kun mun pyörällä on menty nyt 113 000 km ja mun pakoputki on aivan ehjä jokaisesta hitsaussaumasta. Tietenkin jos kelvoton paska kelpaa niin eihän siinä sitten mitään.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  21. #21
    Lainaa (marko.fzs @ Touko. 23 2011,13:43) kirjoitti
    Vaikka nyt en mikään alan ammattilainen ole niin eikö tossa kuvassa näy ihan selvästi että hitsaus ei ole ottanut toiseen kappaleeseen kiinni *
    Nope. Murtunut sauman vieresta. Nain kay usein jos kappale jaahdytetaan hitsauksen jalkeen liian nopeasti. Teras karkaistuu ja menettaa joustavuutensa. Murtuu helposti taivutettaessa tai tarinan johdosta.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  22. #22
    Lainaa (marko.fzs @ Touko. 23 2011,13:43) kirjoitti
    Vaikka nyt en mikään alan ammattilainen ole niin eikö tossa kuvassa näy ihan selvästi että hitsaus ei ole ottanut toiseen kappaleeseen kiinni *

    Ja eihän toi putki ole edes kunnolla ruosteessa.

    Ootko kaatunut, jos siinä putki on saanut kipeää, muuten kyllä mun mielestä kuuluin mennä virhevastuun piiriin.

    Tosin on toi kyllä helppo korjatakin
    en ole vielä ennättänyt jälleenmyyjän luo, mutta kunhan töistä pääsen niin menen. Putki ei todellakaan ole ruosteessa vaan hitsisauma on pettänyt. Tästä johtuen itsekkin olen sitä mieltä että kuuluisi virhevastuun piiriin, mutta katotaan mitä sanovat ja koska melko helppo korjattava niin en kyseisen liikkeen kanssa rupee kyllä hirveesti vääntämään....valitettavasti...niin enkä ole kaatunut. (eikä pyoräkään:-)



    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  23. #23
    Aika oudosti napsahtanut, tuskin menee mihinkään vakuutukseen tuo enään

    mutta väliaikaisesti haet vain mustaa kumia (auton sisärengas tms) teet siitä oikean kokoisen palan putken ympärille ja kiristät sitten letkunkiristimen tämän kumin päälle.

    Näin putkimiehet paikkaavat "väliaikaisesti" vesiputkiakin, ja toimivat jopa muutaman vuoden sellaisenaan
    Six feet under makes all men equal
  24. #24
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,13:44) kirjoitti
    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?
    vähän ot mutta, mitäs sanoisit jos 145 tkm ajetusta autosta menisi jakoketju poikki, kuka maksaisi, sinä vai jälleenmyyjä?
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  25. #25
    Lainaa (Wireless @ Touko. 23 2011,14:28) kirjoitti
    Aika oudosti napsahtanut, tuskin menee mihinkään vakuutukseen tuo enään *

    mutta väliaikaisesti haet vain mustaa kumia (auton sisärengas tms) teet siitä oikean kokoisen palan putken ympärille ja kiristät sitten letkunkiristimen tämän kumin päälle.

    Näin putkimiehet paikkaavat "väliaikaisesti" vesiputkiakin, ja toimivat jopa muutaman vuoden sellaisenaan
    Mahtaa nousta savu tuolla systeemilla. Ne vesiputket hieman kay viileampina kuin biken pakoputki.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  26. #26
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,14:30) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,13:44) kirjoitti
    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?
    vähän ot mutta, mitäs sanoisit jos 145 tkm ajetusta autosta menisi jakoketju poikki, kuka maksaisi, sinä vai jälleenmyyjä?
    No autoa on vähän huono verrata kilometreiltään pyörään.

    Mutta jos ko. autossa yksikin huolto olisi tekemättä ns. merkin huoltoohjelman mukaisesti ja takuu reilusti ohi, niin artisti maksaisi.
    Ja on maksanutkin, nuillakin kilometreillä.
    Niin paljon riippuu merkistä/maahantuojasta ym. minkä kannan ne ottavat.

    Itsehän kysyin joku vuosi sitten suomi 10R -04 joka silloin olikohan 4v vanha ja 18tkm ajettu, josta laturi hajosi koneen sisälle ja rautaa moottori täynnä.
    Sumekon joku takuukaveri sanoi että onhan näitä joskus mennyt, takuu on 2v ja siihen asti korvataan.

    Nojoo oishan siitä voinu alkaa tappeleen, mutta sillä oli tarkotus sinä kesänä ajaakin joten korjattiin se itse.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  27. #27
    Lainaa (GoSpel @ Touko. 23 2011,14:24) kirjoitti
    Lainaa (marko.fzs @ Touko. 23 2011,13:43) kirjoitti
    Vaikka nyt en mikään alan ammattilainen ole niin eikö tossa kuvassa näy ihan selvästi että hitsaus ei ole ottanut toiseen kappaleeseen kiinni *
    Nope. Murtunut sauman vieresta. Nain kay usein jos kappale jaahdytetaan hitsauksen jalkeen liian nopeasti. Teras karkaistuu ja menettaa joustavuutensa. Murtuu helposti taivutettaessa tai tarinan johdosta.
    Tai sitten on putki elänyt liikaa ja sauman vierestä murtunut.. alkuperäiselle kysyjälle: älä nyt unta näe että menee mihinkään virhevastuuseen. Tuo on helposti korjautettavissa, varmaan selviät viidelläkympillä ja taas kestää 50tkm.
    KTM
  28. #28
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,14:30) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,13:44) kirjoitti
    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?
    vähän ot mutta, mitäs sanoisit jos 145 tkm ajetusta autosta menisi jakoketju poikki, kuka maksaisi, sinä vai jälleenmyyjä?
    Lisää offtopicia: Molemmat
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  29. #29
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,14:42) kirjoitti
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,14:30) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,13:44) kirjoitti
    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?
    vähän ot mutta, mitäs sanoisit jos 145 tkm ajetusta autosta menisi jakoketju poikki, kuka maksaisi, sinä vai jälleenmyyjä?
    No autoa on vähän huono verrata kilometreiltään pyörään.

    Mutta jos ko. autossa yksikin huolto olisi tekemättä ns. merkin huoltoohjelman mukaisesti ja takuu reilusti ohi, niin artisti maksaisi.
    Ja on maksanutkin, nuillakin kilometreillä.
    Niin paljon riippuu merkistä/maahantuojasta ym. minkä kannan ne ottavat.

    Itsehän kysyin joku vuosi sitten suomi 10R -04 joka silloin olikohan 4v vanha ja 18tkm ajettu, josta laturi hajosi koneen sisälle ja rautaa moottori täynnä.
    Sumekon joku takuukaveri sanoi että onhan näitä joskus mennyt, takuu on 2v ja siihen asti korvataan.

    Nojoo oishan siitä voinu alkaa tappeleen, mutta sillä oli tarkotus sinä kesänä ajaakin joten korjattiin se itse.
    no itse tappelin tuon 145 ajetun auton kanssa sillä tuloksella että myyjä maksoi koneen korjauksen suurimmaksi osaksi (eikä ollu pikku summa). asia on esitetty hyvin selkeästi kuluttajalautakunnan 12.12.2007 julkaisemassa suositusoppaassa.
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  30.  
  31. #30
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,15:13) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,14:42) kirjoitti
    Lainaa (yonez @ Touko. 23 2011,14:30) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Touko. 23 2011,13:44) kirjoitti
    56tkm pelasi hyvin, sitten iski tekovika?
    vähän ot mutta, mitäs sanoisit jos 145 tkm ajetusta autosta menisi jakoketju poikki, kuka maksaisi, sinä vai jälleenmyyjä?
    No autoa on vähän huono verrata kilometreiltään pyörään.

    Mutta jos ko. autossa yksikin huolto olisi tekemättä ns. merkin huoltoohjelman mukaisesti ja takuu reilusti ohi, niin artisti maksaisi.
    Ja on maksanutkin, nuillakin kilometreillä.
    Niin paljon riippuu merkistä/maahantuojasta ym. minkä kannan ne ottavat.

    Itsehän kysyin joku vuosi sitten suomi 10R -04 joka silloin olikohan 4v vanha ja 18tkm ajettu, josta laturi hajosi koneen sisälle ja rautaa moottori täynnä.
    Sumekon joku takuukaveri sanoi että onhan näitä joskus mennyt, takuu on 2v ja siihen asti korvataan.

    Nojoo oishan siitä voinu alkaa tappeleen, mutta sillä oli tarkotus sinä kesänä ajaakin joten korjattiin se itse.
    no itse tappelin tuon 145 ajetun auton kanssa sillä tuloksella että myyjä maksoi koneen korjauksen *suurimmaksi osaksi (eikä ollu pikku summa). asia on esitetty hyvin selkeästi kuluttajalautakunnan 12.12.2007 julkaisemassa suositusoppaassa.
    Välillä oikein ihmettelen että ihmiset ostaa kalliin vehkeen ja se hajoaa normaalissa käytössä käsiin, osa on sitä mieltä että ei siinä mitään, artisti maksaa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen