Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tämä nyt ei millään muotoa ole ollenkaan tärkeää, mutta kumminkin ihmettelin GSA:n öljynvaihtoaskareissa että mikä se on germaani-insinöörin päässä pyörinyt kun on muuttanut öljyntäyttöaukon oikeanpuoleiseen venttiilikoppaan - tarkastusikkuna on edelleen vasemmalla puolella.
    Löytyykö tuohon mitään järkevää selitystä, vai meneekö luonnonoikkujen kategoriaan.
  2. #2
    Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua
    Litranen sisävessa
  3. #3
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 05 2011,20:44) kirjoitti
    Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua *
    No tuotahan vähän itsekin epäilin, hyvä että tuli vahvistus. Teutonisen insinööritieteen ylivertaisuuden vuoksi rahvas joutaa hyvin konttaamaan täyttöaukon ja tarkastusikkunan väliä vaikka joka päivä.
  4. #4
    Lainaa (julles @ Elo. 05 2011,21:54) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 05 2011,20:44) kirjoitti
    Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua *
    No tuotahan vähän itsekin epäilin, hyvä että tuli vahvistus. *Teutonisen insinööritieteen ylivertaisuuden vuoksi rahvas joutaa hyvin konttaamaan täyttöaukon ja tarkastusikkunan väliä vaikka joka päivä.
    Jotain parannuksia pitää säästää seuraavaankin mallivuoteeen...

    Ja kun se tarkistussilmäkin sitten siirtyy pientareen puolelle niin siitä tulee tärkeä ja tarkoin tutkittu motoristin turvallisuutta lisäävä ominaisuus...
  5. #5
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Seikkailu_R @ Elo. 05 2011,21:57) kirjoitti
    Lainaa (julles @ Elo. 05 2011,21:54) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 05 2011,20:44) kirjoitti
    Saksalaista insinööriä tarkempaa eläintä ei tästä luomakunnasta löydy. Hans ja Günther ovat suunnitelleet moottoripyörän jonka painopistejakauma vasemman ja oikean puolen kesken on heittänyt jo kolmessa erillisessä mittauksessa yhteensä +0,002% vasemmalle puoliskolle. Kahden vuoden tutkimustyön jälkeen he ovat todenneet että ratkaiseva tekijä tälle on öljyikkunan lasin ja täyttökorkin massojen yksipuolinen jakauma. Tasapainottaakseen pyörän H & G ovat distribuoineet nämä massat molemmille puolille, jolloin ne kumoavat toisensa ja matka voi jatkua *
    No tuotahan vähän itsekin epäilin, hyvä että tuli vahvistus. *Teutonisen insinööritieteen ylivertaisuuden vuoksi rahvas joutaa hyvin konttaamaan täyttöaukon ja tarkastusikkunan väliä vaikka joka päivä.
    Jotain parannuksia pitää säästää seuraavaankin mallivuoteeen... *

    Ja kun se tarkistussilmäkin sitten siirtyy pientareen puolelle niin siitä tulee tärkeä ja tarkoin tutkittu motoristin turvallisuutta lisäävä ominaisuus...
    +1
    Tälle mä ihan oikeesti repesin. Lisää.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  6. #6
    Heh.. kunhan hankitte ylöspäin kallistettupyttyisen bokserin, pääsette ihmettelemään tekniikan tohtorien Giancarlon ja Luigin aivoituksia.. *
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  7. #7
    Siinä on ajateltu gsa-miehen vetreyttä, pientä kuntoilua kun juoksee lisäämässä-tarkastamassa-lisäämässä-tarkastamassa... Germaani ei tee mitään turhaan.
  8. #8
    Lainaa (mopedman @ Elo. 05 2011,22:16) kirjoitti
    Heh.. kunhan hankitte ylöspäin kallistettupyttyisen bokserin, pääsette ihmettelemään tekniikan tohtorien Giancarlon ja Luigin aivoituksia.. *
    Arvaa oliko tyhmä olo jo lähes runkoon asti puretun SP:n ympärillä pyöriessä, öljynsuodatin kädessä...

    Ei löydy niin ei löydy, pakko kilauttaa kaverille ja hämmästellä insinöörien nerokkuutta...
  9. #9
    Lainaa (s&s @ Elo. 05 2011,22:22) kirjoitti
    Siinä on ajateltu gsa-miehen vetreyttä, pientä kuntoilua kun juoksee lisäämässä-tarkastamassa-lisäämässä-tarkastamassa... Germaani ei tee mitään turhaan.
    Käyttöohjeissa liene myös tarkkaan tutkittu ja harkittu kiertosuunta pyörän ympäri, oikea ja vasenkätisille erikseen, tietenkin.

    Ja varoitus ajamisesta heti pidemmän tarkistus-täyttö-tarkistus karusellin jälkeen, päästä huippaa kuitenkin tuollainen ympyrän ravaaminen...
  10. #10
    Päivittävät tuollaisen huollossa, jos tulee takaisinkutsu.

    edit: onko se korkki ylä- vai alapuolella? Jos on vaan mennyt kokoonpanossa pytyt väärinperin.



  11. #11
    Pitää varmaan tarkastaa olisko pyttyrecall tullut... Jollei, niin pysyn keski-ikäiselle miehelle suunnitellussa pakkoliikuntateoriassa. Tosin ei kai se haittais jos tuo gessumiehen sikspäkki vähän kutistuis
  12. #12
    Niin kyllä minunkin on vaikea uskoa, että Insinööri olisi ihan fiilispohjalta ruvennut porailemaan öljyntäyttöaukkoja sinne sun tänne. Kyseessä lienee tekninen parannus, jonka taustalla ei ole filantrooppinen ihmiskäsitys.

    Jos öljyn kaataa vasempaan pyttyy, se menee suoraan siihen silmään eikä sillä silmällä sitten enää mitään näe. Kun öljyn kaataa oikeanpuoleiseen sylinteriin ja siirtyy hetken kuluttua tarkkailuasemiin koneen toiselle puolelle, näkee verrattomasti tarkemmin, miten öljy on imeytynyt moottoriin. Tästä lienee kysymys.
  13. #13
    Lainaa (s&s @ Elo. 05 2011,22:54) kirjoitti
    ... Tosin ei kai se haittais jos tuo gessumiehen sikspäkki vähän kutistuis
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 05 2011,23:10) kirjoitti
    ...Kyseessä lienee tekninen parannus...
    Jos öljyn kaataa vasempaan pyttyy, se menee suoraan siihen silmään eikä sillä silmällä sitten enää mitään näe. Kun öljyn kaataa oikeanpuoleiseen sylinteriin ja siirtyy hetken kuluttua tarkkailuasemiin koneen toiselle puolelle, näkee verrattomasti tarkemmin, miten öljy on imeytynyt moottoriin. Tästä lienee kysymys.
    No nyt se selvisi, minkä takia tuo kaljamaha ei kutistu: kun tuossa vanhemmassa mallissa se korkki on eri puolella, niin se liikuntapuoli jää väliin. Hyvä että tämäkin asia tuli ilmi.
    Pappis -> Raisu -> S1 -> KLR600 -85 -> GSX-R750 -96 -> XT600E -99 -> VTR1000F -02 -> GeländeStraße -03 -> GeländeStraße Adv. -09
  14.  
  15. #14
    Ei kun BMW on saanut liikaa haasteita, kun öljysilmä lentää vasemmalle ja öljyt samoin.

    Niin kävi minulle.
    Tuohan on vaarallista kaikille vastaan tulijoille, jotka ajavat heti ojaan, kun tie on täynnä bemariöljyä.
    Tuo öljysilmä on tullut maksamaan miljoonia Bemarille.

    Mun piti laittaa siihen öljysilmään varmistuslanka.
    Varmistuslanka


    Pekka

    PS. No nyt ne ovat kyllä laittaneet siihen lukkorenkaan, jotta se ei lentäisi ulos niin usein.
    Ennen oli vaan lohkon reikään tungettu silmä, kumikehällä.



    Pekka