Tilausta uudelle kimppa-ajelupäivälle tuntuisi olevan Jyväskylässä.
Ajelut rullaa nyt ihan mukavasti. Tervetuloa mukaan!
Lähtöaika: KE klo 18:00 TASAN. Ole paikalla 17:50
(Syy: risteilylaiva saatuu satamaan ja kuudelta alkaa älytön ruuhka risteykseen, jonka purkautuminen kestää 15-20min)
Lähtöpaikka: Satamakahvilan parkkipaikka: Linkki
Reitti ym. asiat sovitaan lähtöpaikalla, mutta noin yleensä ajeluissa vauhti on maltillinen, kokonaiskesto n.2-3h, yksi pidempi kahvitauko, pari muuta lyhempää pysähdystä jossain parkkipaikalla jos joku haluaa vaikka nortin vetäistä.
Valmistautuminen:
KLO 18 kun startataan on pyörä tankattu, rakko tyhjennetty, sinulla ajokamat päällä ja olet pyörän luona valmiina lähtöön.
Ihmeempiä ohjeita ei tarvittane.
- Muistetaan turvavälit.
- risteysten merkkaus (eli huolehditaan että takana tuleva näkee/tietää mistä risteyksestä käännyt)
- Jos et ole aiemmin ollut ryhmäajelussa ollut mukana niin se olisi hyvä kertoa veturille
- Hyvä olisi sopia lähdössä kuka on veturi ja kuka peränpitäjä, molempien olisi hyvä tuntea ajettava reitti
Jos on kysyttävää, ehdotettavaa tai kommentoitavaa niin sen voi laittaa tähän ketjuun tai jos ujostuttaa niin YV:llä voi kysellä ihan mitä tahansa.
Ou jeh, mä oon niin messissä
Otetaanhan sitten meidät hitaammatkin huomioon? Kaikilla ku ei oo mitään XX:siä tai Busia ... Omassa pyörässä ku on jo tekemistä että saa tuulisella säällä ysikympin vauhdissa pidettyä pyörän tiellä![]()
+1
Mukava kuulla, että en ole ainoa "hidas" ajelija. Pärrä kyllä kulkisi kovempaakin, mutta kuski on "nössö"![]()
"Elämä on" ;)
Juu, laitoinkin tuohon että vauhti on maltillinen, kun ei tiedä minkä tyyppistä porukkaa on tuloillaan. Katsellaan sit jatkossa porukan mieltymyksiä.
Jospa mäkin könyän paikalle.. toki sokrusta kun oon niin nou tänks sateellaPysytäänkö asfaltilla?? Eiköhän ajella rajoitusten puitteissa??
Tr R3 --Member of robber family--
Yritetään tulla letkailemaan, kelivarauksella.
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Keskiviikkona nähtään, jos tosiaan ei sada hirveitä määriä... Foreca lupaa 18:00-> aurinkoa keskiviikolle.sen näkee sit.
+1 asfaltille.
+½ rajoituksille, tulispahan kerranki ajettua niiden mukaan![]()
750Z -> 990 -> X
tulisin mukaan, mutta kun osu iltavuoro, mutta sitten seuraavana keskiviikkona ehkä tulen....
---------------------------------------------
Kawasaki z1000sx 2012
ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
ex Kawasaki er6-n 2006
ex Helkama Raisu 1983
---------------------------------------------
Hyvä hyvä, mahdollisimman moni vaan mukaan.
Ajattelin tulla paikalle (luultavasti töistä suoraan), oli keli mikä vaan, mutta jos on aivan kauhea niin sit en kyllä minäkään lähde minnekään parin tunnin lenkille...
Pysytään asfaltilla, tosin tajusin juuri että tosi vähän olen lähiseudun teitä ajellut ja lenkille tulee väkisin teitä joita en ole ajanut tai en ainakaan muista.
Pitää Googlesta tsekata ettei osu sorapätkiä
Ja ajellaan joo suurin piirtein rajoitusten mukaan. Toivottavasti silti myös ne jotka haluaisi vähän vauhdikkaampaa ajelua tulisi mukaan, saataisiin "keskiviikko" porukkaa kasaan ja jatkossa voidaan tuota vauhdinjakoakin vähän miettiä...
Jatkossa en aina itse pääse mukaan, muutkin sais toimia välillä veturina ja/tai suunnitella lenkkejä, hyvä lähtökohta on n.
150-180km ja kahvipaikka jossain puolivälin tienoilla.
Jos on reittiehdotuksia niin laittakaa mulle viestiä.
Täytynee tänäänkin töistä lähtiessä pyörähtää ABC:llä katsomassa onko siellä porukkaa, ajolenkille en välttämättä kyllä lähde mukaan.
Mahdollisesti mukana. *![]()
ex mopot --> Honda CBR 1000F -92, Suzuki GSX1300R Turbo -03, Suzuki GSX1300R -06, Suzuki GSX600R -06, KTM Super Duke -07, Kawasaki Z750 -07, Ducati 1098 -08.
Nyt alla KTM Super Duke
Voi morjens mitä keliä foreca lupaa keskiviikolle, +26c @ 18:00. Toivottavasti lupaus pitää edes vähän tuota suuntaa![]()
750Z -> 990 -> X
Yritän ehtiä myös mukaan. Jos ei nyt ensi viikolla onnistu niin sitten myöhemmin.
Sääennusteet ehtii muuttua vielä moneen suuntaan![]()
Mie tossa hokasin, että torstaihan olis vapaapäivä (ainakin osalla meistä)... Olisko joku kiinnostunut lähtemään yön yli reissulle jonnekkin vähän pidemmälle kuin parinsadan km:n lenkille?
mukana!
Pah. Pitääkin illaksi ajella toisaalle, joten jää tämä reissu väliin.
Toivottavasti tulee reilusti väkeä!
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Hyvä idea, mut mulle ei nyt sovi toi pidempi lenkki. Tällä kertaa joudan vain sen pari tuntia ajelemaan.
Yön yli reissu ei onnistu kun on kaksi karvakorvaa kotona oottelemassa![]()
Ilta-ajelua ootellessa...
"Elämä on" ;)
Hyvä homma että joku jaksaa järjestää! Nyt ke en vain pääse mukaan. Muita ajeluita on JMK:n tiistai ajelut klo. 18 lähtö Tourulan Neste.
Ei niinkään ajelu mutta joka torstai Vaajakosken ABC:lla kokoontuu motoristeja klo. 18:30
toki on muitakin ajeluita mutta en nyt ulkoa muista!
Kun analogiset lähetykset loppuvat...
... siirrymmekkö oralogisiin???
No perhana! Täytyypä yrittää tulla paikalle. On jokunen aika siittä kun viimeksi ollut porukka-ajossa.Ja lupasivat vielä muhkeaa keliäkin
Ketään en varmastikkaan (luultavasti) tunne etukäteen,mutta souwat.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Pienemmälle pätkälle vaan, ei yötä... Torstaina täytyy olla +10h töissä. Saas nähdä saisko tuon paremman puoliskonkin houkuteltua kyytiin.
Voivoi kun tuo kelitutka pitäis paikkansa![]()
750Z -> 990 -> X
Juu kyllä munkin osalta yökylät jää väliin... torstaina heti aamusta reissun päälle perheen kanssa..
Mihinkä suuntaan ollaan menossa?? Mun pitäs käydä kattoon Ruovedellä Haapasaaren leirintäalue... taitaa tulla liikaa kilsoja, about 232
Tr R3 --Member of robber family--
Mulla on toistaiseksi vain yksi sikinsokin menevä reitti mietittynä, karekasti ottaen JKL pohjois- ja itäpuoli, noin 150km, mukaan osuu ainakin (reittijärjestys ei ole ihan tämä) Jkl-Uurainen-Tikkakoski-Laukaa-Leppävesi-Kuusaa-Metsolahti.
Luulisin että tuo olis ihan sopiva lyhyehkö matka aloittaa, sen näkee sitten mitä haluja porukalla on jatkossa vauhdin/matkan/ajankäytön suhteen.
Uujeh, onko tuo uurainen-tikkakoski pätkä se pari kesää sit päällystetty kiva mutkapätkä mikä loppuu siihen inttimestoille?
750Z -> 990 -> X
Meikäläinenkin on ehottomasti messissä jos vaan työt sen sallii!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Itseasiassa aika vähälle on lähiseutujen teiden koluaminen jäänyt, vaikka viime kesän jo täälläpäin asuinkin. Isolta osin mulla ei ole hajua noiden teiden kunnosta, osa reitistä tulee menemään teitä joita en muista tai en ole ajanut
Soraa ei pitäisi olla, sen verran olen tarkistellut ja ainakaan isompia tietöitäkään ei pitäisi osua reitille.
Sadetutka näyttää nyt huomiselle että JKL pohjoispuolella ehkä sataa, joten suunnittelinpa toisen n.160km reitin eteläpuolelle, mm. tuolta Kärkisten sillan kautta.
Otampa tommosen go pron mukaan, kun sain lainaan kaverilta... Pitää vaa pohtia ku tossa eioo ku kypärä kiinnike remmeillä ja ei uskalla kaverin kameralla sitä testata.
Eli se nippusidevirityspyörä on sit mun![]()
750Z -> 990 -> X
Se on muute keskiviikko tänäänja kelikin mitä mainioin ... Näkyillään satamassa
![]()