Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Oli hätkähdyttävää huomata, miten prätkä voi kadota peileistä ja näkökentästä.
    Samaan suuntaan meni kaksi kaistaa ja käännyin vasemmalle kaistalle jonka jälkeen siirryin oikealle. Taakseni ilmestyi motoristi, jota seurasin peilien kautta ja yritin tunnistaa pyörän merkin.
    Seuraavan kerran kun katsoin taustapeiliin, sitä ei enää näkynyt. Ei näkynyt myöskään sivupeileistä.. En löytänyt myöskään katseella sitä auton sivuikkunoista katselemalla niskat ympäri ruuvattuna..
    Mietin, et mihin helevettiin se katosi ja kuikin olkani yli ja peileistä katselemalla ja ei vaan näy.
    Yht äkkiä kuskin puolen peilissä näin liikettä ja kas kummaa, se olikin mun vierellä toisella kaistalla *
    Ajoin hyrslerin vm-07 tila-autolla ja siinä on paksut pilarit takanaikkunoiden välissä, johon pyörä katsottaessa ilmeisesti jäi. Peilien pintoihin se ei kanssa sijoittumisensa johdosta näkynyt.
    Onneksi mulla ei ollut kaistan vaihtotarvetta, olisin aika ruoheesti noilla havannoitsemillani tiedoilla pyyhkässyt motoristin eteen ja olisin ollut se kuuluisa puusilmä *
    Pyörä oli multa "piilossa" varmaan vajaan kilsan matkan ja oonkon miettinyt, miten se pärräkuski ajoi, varmaan vasemman kaistan vasenta reunaa??

ps. se oli hieno Triumppi venäjän kilvissä
    Venäläistä häiveteknologiaa jo prätkissä
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

* * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
    Joo, ihan hyvä muistutus kaikille siitä omasta näkymättömyydestä. Itse yritän aina pitää vierellä sellaisen paikan, että näen auton kuskin silmät peilin kautta, yleensä silloin kuskinkin pitäisi nähdä minut ellei todella ole se puusilmä ratissa. Yllättävän paljon on sellaisia kuskeja joilla on niskat lukossa jostain syystä, hyvä kun edes ne silmät pyyhkäsee peilin suuntaan. Samoin yritän ottaa aina katsekontaktia sivutieltä tulevien kuskien kanssa, silloin tietää toisen näkevän mut.
    Muutama vuosi sitten tampesterin taksimotoristit ostimme koulutuspäivän poliisikoululta, yksi rasti oli Skoda octavia sedan jonka taakse vähän viistoon n. 10 metrin päähän oli pysäköity mp, kuskin paikalta ei pyörä näkynyt ilman perusteellista venyttelyä, oli tosi hätkähdyttävä kokemus.
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Välillä tulee ajeltua ihan piruttaan kuolleessa kulmassa. Harmi vaan, että pyörä pitää sen verran ääntä, että ei kokonaan katoamaan pääse. Kiusa se on pienikin…
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
    Lainaa (designet @ Elo. 08 2011,13:46) kirjoitti
    Välillä tulee ajeltua ihan piruttaan kuolleessa kulmassa. Harmi vaan, että pyörä pitää sen verran ääntä, että ei kokonaan katoamaan pääse. Kiusa se on pienikin…
    Eiks tuo oo vähän riskialtista toimintaa?
    Jos meinaat siis että ajat auton viereisellä kaistalla kuolleessa kulmassa?
    Kawasaki ZZR 600 -92
    Joku varmaan vois todeta että voi tsiisus mikä puusilmä kun tolleen ei huomaa prätkää, mutta itselle kerran käynyt silleen Nummelassa että ajoin mäkeä ales Hankotieltä ja Ojakkalan suunnasta tuli kevari. Huomasin sen vasta kun olin ajamassa liikenneympyrään ja sainkin tehdä paniikkijarrutuksen. Oli meinaan kevari ollut kokoajan piilossa sopivasti a-pilarin takana. Inhoon sen takia näitä uusia autoja, vanhoissa oli silleen sopivan ohkaset pilarit että ei tarttenut kokoajan kuikuilla kaulan kanssa nähdäkseen että mitä tapahtuu.
    Kelle sä siinä piruilet, itselles vai
    Vittu teitä puusilmiä
    Lahjakortilla..
    Joskus 80-luvun alkupuolella kun ajoin bussia sinistä ja olin kääntymässä T-risteyksessä vasemmalle kolmion takaa, hiljensin vauhdin kävelyvauhdiksi ja miltei pysähdyin, katsoin oikealle, katsoin vasemmalle, vielä kerran oikealle ja oikein kurotin eteenpäin, että näkisin oikean puoleisen pilarin taakse.

Lähdin kääntymään vasemmalle vakuuttuneena sataprosenttisesti siitä, että mistään ei ole tulossa ketään, mutta juuri kun olin saanut bussin puolittain käännettyä risteävän tien oikealle kaistalle, suhahti henkilöauto osittain penkan kautta bussini keulan editse oikealta vasemmalle.

Oli jäänyt auto sen bussin oikean pilarin taakse ja siinä kurotteluni aikana bussin hidas liike ja oma siirtymiseni aiheutti sen, että auto oli koko ajan katveessa. Tuon jälkeen aina olen pitänyt huolen siitä ainakin pärrällä liikkuessani, että vemputtelen pyörää risteystä lähestyessäni puolelta toiselle oman kaistani rajoissa, jotta en jäisi vastaavasti katveeseen. Samoin kuin kotilolla liikkuessani tulee joskus kuikistelemisen jälkeen pysäytettyä oma liike ja katsottua, että tuleeko sieltä oikean pilarin takaa ketään esiin.
    Pan European 1300
    Kiusa se on pienikin kolari. Paasee julistamaan foorumille puusilmaoppia. Kuinka kadeton puunena kiilasi tahallaan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12.  
    Hyvin se häviää motoristi pyöränkin peileistä.

Olimme kaverin kanssa ajelemassa. Minä ajelin mutkatietä vaihtelevalla nopeudella edellä, kaveri ajeli vaihtelevalla etäisyydellä perässä.
    Yht'äkkiä ei kaveria enää näkynytkää peileissä. Ajelin jonkun matkaa peilejä kyttäillen. Aloin jo hieman huolestumaan, että kävikö jotain. Hiljentelin vauhtinikin lähes mateluksi. Ykskaks kaveri näkyikin peilissä. Oli ihan takana, ollut kokoajan.
    Honda CBR 1100XX Blackbird
    EX:
    Kawasaki GPZ 1100 -96